![]() |
SC Heerenveen - FC Utrecht - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10) +--- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=25) +--- Thread: SC Heerenveen - FC Utrecht (/showthread.php?tid=1616) |
SC Heerenveen - FC Utrecht - Peter - 29-12-2006 Heerenveen gaat tegen Utrecht voor elfde zege 29 december 2006 Never change a winning team, is de gedachte van Gertjan Verbeek na de zege op NEC. Heerenveen start in de laatste wedstrijd van 2006 dan ook met dezelfde elf spelers die woensdag in Nijmegen in de basis begonnen. Heerenveen wil het jaar goed afsluiten en de zesde positie op de ranglijst steviger in handen nemen. Dat moet ten koste gaan van FC Utrecht dat uit matig presteert. De ploeg van Booy pakte op vreemde bodem nog maar vier punten. Gertjan Verbeek was na de 0-2 zege op NEC Nijmegen duidelijk in zijn commentaar. De trainer toonde zich tevreden over het spel van de laatste weken, maar niet over de klassering op de ranglijst. Heerenveen kijkt op dit moment alleen maar omhoog. ,,We willen bij de eerste vijf eindigen,ââ¬â¢Ã¢â¬â¢ aldus Verbeek. In It Friese Haagje wordt dan ook met argusogen gekeken naar wat Feyenoord (Excelsior uit) en FC Twente (Sparta uit) dit weekend presteren. Calvin Jong A Pin, op de foto duellerend met Luigi Bruins van Excelsior, start opnieuw in de basis bij Heerenveen. Bij Heerenveen zijn Hansson, Tarvajärvi en Yildirim nog steeds niet van de partij. Het trio is nagenoeg fit, maar de technische staf wenst geen risicoââ¬â¢s te nemen. Het drietal wordt bij de start van de tweede helft van het seizoen weer terug verwacht. Heerenveen mag tegen FC Utrecht proberen de elfde zege van het seizoen veilig te stellen. FC Utrecht stelt tot dusverre enigszins teleur. De ploeg van Foeke Booy is terug te vinden op de tiende plaats van de ranglijst, een positie die geen recht geeft op deelname aan de play offs. De ploeg presteert vooral in uitduels onder de maat. Van de 25 wedstrijdpunten die Utrecht tot dusverre vergaarde, werden 21 in de eigen vertrouwde Galgenwaard gehaald. Negen uitduels leverden slechts vier magere punten op. Ondanks de aanwezigheid van de jonge uitstekende doelman Michel Vorm, slaagde Utrecht er alleen bij Excelsior in om nul te houden. Utrecht scoorde uit slechts zes maal, terwijl het al 23 treffers incasseerde. De slechte uitreeks verklaart ook meteen het negatieve doelsaldo (26 ââ¬â 30) van de Domstedelingen. Gevaarlijkste man aan Utrecht-zijde is Marc Antoine Fortuné. De sterke en snelle Franse aanvaller scoorde weliswaar nog maar vijf maal, maar is voor iedere defensie een ware handenbinder. Utrecht haalde uit de laatste twee duels slechts twee punten. Het uitduel tegen RKC Waalwijk eindigde in 1-1. Afgelopen woensdag bleef de ploeg van Booy thuis tegen Heracles Almelo op 0-0 steken. Marc Antoine Fortuné in duel met Michael Dingsdag. Fortuné is de man in vorm bij FC Utrecht. Historie Heerenveen is op eigen terrein FC Utrecht meestal de baas. Beide ploegen stonden op eredivisieniveau veertien maal tegenover elkaar. Heerenveen stapte negen maal als winnaar van het veld. De Utrechters kwamen niet verder dan twee zegeââ¬â¢s. Drie duels eindigden onbeslist. De laatste Utrechter zege dateert van vijf seizoenen terug. Het doelsaldo is met 24 tegen twaalf treffers in het voordeel van Heerenveen. De grootste overwinning die Heerenveen behaalde dateert van het seizoen 2003-2004 toen de thuisclub met 4-0 zegevierde. Grote man bij Heerenveen was Gerald Sibon die Heerenveen in een hectische openingsfase op een 3-0 voorsprong zette. De Deen Jesper Hakansson bepaalde na rust de eindstand op 4-0. De heenwedstrijd van Heerenveen tegen FC Utrecht ging met 1-0 verloren. Heerenveen was aanvankelijk gewaagd aan de thuisclub en verzuimde, Pranjic miste vanaf de elfmeterstip, een voorsprong te nemen. Een overtreding van Dingsdag op Fortuné, in de blessuretijd, werd Heerenveen fataal. Gregoor van Dijk benutte de toegekende strafschop en bezorgde Utrecht de overwinning. Danijel Pranjic probeert Gregoor van Dijk van zich af te schudden. Pranjic faalde eerder dit jaar in De Galgenwaard Utrecht vanaf de stip. De aanvoerder van Utrecht schoot zijn penalty wel raak en bezorgde zo de thuisclub een 1-0 zege. - Di Marci - 30-12-2006 Poulsen reeds gewisseld!! - Ricochan - 30-12-2006 Di Marci Wrote:Poulsen reeds gewisseld!! Als ie maar gestart is : ![]() - FC Petr - 30-12-2006 Ricochan Wrote:Di Marci Wrote:Poulsen reeds gewisseld!! ![]() - de nieuwe - 30-12-2006 Di Marci Wrote:Poulsen reeds gewisseld!!7 punten is 7 punten :razz: - waf - 31-12-2006 de nieuwe Wrote:Di Marci Wrote:Poulsen reeds gewisseld!!7 punten is 7 punten :razz: krijg je 2 punten extra als je in de 23 minuut gewisseld wordt? :wink: - Mukkus - 31-12-2006 Bij deze nomineer ik Utrecht voor zieligste ploeg van het jaar. 90 minuten tijdrekken (speler A wil ingooien, laat toch de bal over aan speler B, die de bal neerlegd waarna de scheids moet ingrijpen en zeggen dat het geen vrije trap is. Spelers B loopt weer weg bij de bal, want, ja, ingooien doet speler A, die inmiddels alweer zo'n 20meter verder is en wandelend terug komt lopen.....dit gebeurde tijdens de wedstrijd 3(!) keer). Teveel opzichtige voorvallen om op te noemen. De overdrevenheid van van Loen en Booy die hun spelers high-fives gaven (alsof ze net in Eindhoven PSV hadden verslagen met 1-4) na de wedstrijd met verschrikkellijk afbraakvoetbal, scheidsrechtertje klagen, zeuren en zeiken. Als speler, lid van de technische staf of als supporter zou ik me kapot schamen. - waf - 31-12-2006 maar ze hebben wel een punt gehaald! - centre court - 31-12-2006 In Nederland moet 't nu eenmaal altijd mooi en 't liefst zonder vals spel. Tijdrekken is spelbederf en dus geel als de scheidsrechter 't ook spelberf vindt. - Vret Mien Gras - 31-12-2006 Men haalt niet gemakkelijk een punt of meer uit Heerenveen. Als het op zo'n manier moet door Utrecht en ze winnen een punt dan is het eigenlijk grote klasse van Utrecht. Het is natuurlijk balen voor de Heerenveen supporters want ik weet hoe het is, terugdenkende aan de verloren Amstel Cup finale tegen Utrecht. - Keyzer - 31-12-2006 Heerenveen deed anders precies hetzelfde in Utrecht... Dan hoor ik je er niet over... Ik snap best dat je naar een excuus zoekt Mukkus als je ploegje niet heeft gebracht wat je van tevoren hoopte (een zege)... Het was geen heel beste wedstrijd, maar hier in Utrecht zijn we blij met het (vijfde) punt in een uitwedstrijd! :wink: - Frits - 31-12-2006 Keyzer Wrote:Heerenveen deed anders precies hetzelfde in Utrecht... Dan hoor ik je er niet over... helaas voor heerenveen toen net een half minuutje te kort ![]() - Mukkus - 01-01-2007 Keyzer Wrote:Heerenveen deed anders precies hetzelfde in Utrecht... Dan hoor ik je er niet over... D'r is een verschil tussen willen en kunnen en Heerenveen heeft ze zo ook een punt gepakt bij Osasuna. Dat was niet een kwestie van niet willen, maar gewoon niet kunnen. Nu ik dit Utrecht heb zien voetballen, snap ik niet waarom die Booy zo de hemel in wordt geprezen en snap ik ook waarom Utrecht nog maar 5 punten in uitwedstrijden heeft gepakt. Zo verschrikkellijk laf, terwijl Utrecht voor mij voor aanvallend en attractief voetbal staat. Het resultaat staat hier buiten, Keyzer. Van dat gelijke spel heb ik nog geen 3 seconden wakker gelegen, bij mij overheerste het gevoel dat ik een beeld had over FC Utrecht wat totaal niet waar was. Nog een voorbeeld: J.P. de Jong, inmiddels topscorer aller tijden qua gele kaarten, gaat liggen kermen op de grond na een kopduel met Prager. Het was ook wel een heel zware schouderduw. Prager, 1m70 en 65 kilo...... |