LIEDJES - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7) +--- Forum: Tips/Verzoeken/Mededelingen/Foutmeldingen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=22) +--- Thread: LIEDJES (/showthread.php?tid=200) |
LIEDJES - Mukkus - 04-10-2005 en vooral de vreemde, opvallende zinnen in de tekst. Hoorde vanmorgen dit nummer en dan kijk je toch (weer) even vreemd op..... Waarom nou jij Marco Borsato als er iemand bij me weg ging even slikken en weer doorgaan even woelen en gewoon weer opstaan het deed me weinig maar om jou ben ik verdrietig zonder jou ontzettend nietig je stem die in mijn hoofd blijft zitten mij geen moment met rust laat en dat er mensen zijn die lachen en dat er mensen zijn die dansen en dat er mensen zijn die innig zoenen dat kan ik nu niet meer begrijpen ik voel alleen de pijn van "God, waar is ze" ik voel alleen de pijn van jou hier bij me missen en ik kan er niet mee om gaan ik kan er echt niet meer mee om gaan en ik zou wel willen smeken je op mijn knieën willen smeken als ik wist dat dat nog zin had maar de dagen worden weken en de weken worden jaren dit gevecht kan ik niet winnen want jij zit veel te diep van binnen waarom nou jij waarom nou jij waarom nou jij waarom ben jij nou uit mijn leven waarom ben jij nou niet gebleven waarom wou jij me niets meer geven waarom ben jij vertrokken zonder reden ik hou je vast in mijn gedachten ik zie nog hoe je naar me lachte ik mis je lippen op de mijne een beeld dat nooit meer zal verdwijnen jouw hand niet meer in de mijne en dus tel ik de lege lange dagen die zonder jou voorbij gaan met geen enkele hoop voor morgen geen hoop op wat dan ook maar jij, zul je soms nog aan me denken ben ik soms toch nog een beetje bij je ach laat maar ik tel gewoon de lange dagen ik tel gewoon de lege lange dagen maar ik wil niet ik wil niet meer als er iemand bij me weg ging even slikken er weer doorgaan even woelen en gewoon weer opstaan het deed me weinig maar om jou ben ik verdrietig zonder jou ontzettend nietig je stem die in mijn hoofd blijft zitten mij geen moment met rust laat en dat er mensen zijn die lachen en dat er mensen zijn die dansen en dat er mensen zijn die innig zoenen dat kan ik nu niet meer begrijpen ik voel alleen de pijn van "God, waar is ze" ik voel alleen de pijn van jou hier bij me missen en ik kan er niet mee om gaan ik kan er echt niet meer mee om gaan na, na, na, na Dan ga je toch meteen denken......"Zou Leontien dan echt...." - Mac - 04-10-2005 alle liedjes van K3 zitten vol met dubbelzinnigheden - Bumme - 04-10-2005 Dit lied is van voor Leontien en daarbij schrijft Marco nooit zijn eigen teksten. Dat doet John Ewbank............. - Joost - 04-10-2005 Voor de volledigheid hier een songtekst met enkele normale, onopvallende zinnen in de tekst. O Sabrina Wat heb je met mijn snor gedaan Speciaal voor jou Had ik die laten staan Een snor van duizend haren Die stuk voor stuk Haren uit de duizend waren Oooooooooooooooooooooooo Sabrina Wat heb je met mijn snor gedaan Akkoord Ik heb jou veel verdriet berokkend Zoals die keer dat ik je onderdompelde In dat bad met kokend water Geloof me Ik wou enkel je broek wassen Oooo Sabrina Wat heb je met mijn snor gedaan Oke, dat met die hamster in de fruitpers Had ik niet mogen doen Maar ik kon het niet helpen Ik had te veel gedronken Van je hond Maar ik drink niet meer Van je hond, want hij is leeg Ooooooooo Sabrina Wat heb je met mijn snor gedaan Een snor waaronder onze monden Zo zacht konden toeven Een snor waarachter ik jou Zo fijn kon proeven Akkoord Ik heb je veel verdriet berokkend Soms was ik zelfs schokkend Zoals die nacht Waarin ik met een stuk geslepen glas Je rechterborst amputeerde Ik dacht echt dat het kwaadaardig was Oooooo Sabrina Vergeef jij mij Dan vergeef ik jou Kom terug O Sabrina Ik ben een ander mens Ik heb nu een baard - Davydoff - 04-10-2005 Ik luister altijd met veel plezier naar Tenacious D: This is a song for the ladies But fellas listen closely You don't always have to fuck her hard In fact sometimes that's not right to do Sometimes you've got to make some love And fuckin give her some smoochies too Sometimes ya got to squeeze Sometimes you've got to say please Sometime you've got to say hey I'm gonna Fuck you softly I'm gonna screw you gently I'm gonna hump you sweetly I'm gonna ball you discreetly And then you say hey I bought you flowers And then you say wait a minute sally I think I got somethin in my teeth Could you get it out for me That's fuckin teamwork Whats your favorite posish? That's cool with me Its not my favorite But I'll do it for you Whats your favorite dish? Im not gonna cook it But ill order it from Zanzibar And then I'm gonna love you completely And then I'll fuckin fuck you discreetly And then I'll fucking bone you completely But then I'm gonna fuck you hard Hard - Balthazar - 04-10-2005 Brandend zand en een verloren land en een leven vol gevaar brandend zand berooft je bijna van 't verstand en dat alles komt door haar Zwarte Dino, jij koos Nina die met Roco was verloofd En toen Rocco werd gevonden Werd jouw onschuld niet geloofd Brandend zand en een verloren land en een leven vol gevaar brandend zand berooft je bijna van 't verstand en dat alles komt door haar In de haven van Marseille danst jouw Nina nu voor geld slechts de vogels zingen zachtjes wat van Dino wordt verteld Brandend zand en een verloren land en een leven vol gevaar brandend zand berooft je bijna van 't verstand en dat alles komt door haar Brandend zand en een verloren land en een leven vol gevaar brandend zand berooft je bijna van 't verstand en dat alles komt door haar : - Gerben Zonderland - 04-10-2005 Balthazar Wrote:Brandend zand en een verloren land Dit nummer wordt nog veel leuker als je de 'analyse' van Bert Visscher van deze klassieker hoort. "Ja, wat wil je nou? Deel dan stenciltjes uit!" :lol: http://variatee.vara.nl/variatee/playerpage.jsp?listtype=cabaretier&nodeID=1033 Re: LIEDJES - harry_bierdop - 04-10-2005 Mukkus Wrote:en vooral de vreemde, opvallende zinnen in de tekst. Hoorde vanmorgen dit nummer en dan kijk je toch (weer) even vreemd op..... Masters of Hardcore live 2003 draaiden ze een remix met dit zinnetje er door heen waarbij ie natuurlijk ff een paar keer bleef hangen waardoor ie een paar keer herhaald werd, Geniaal :8: - Bocaloca - 04-10-2005 Bertjuuh!!!!! - Treesong - 04-10-2005 Was eens bij een meesterlijke voordracht van wijlen Boudewijn B. die het volgende nummer eens nader ging bekijken: Vader Abraham - Het kleine café aan de haven De avondzon valt over straten en pleinen (Een vallende zon! Help!) De gouden zon zakt in de stad (Ja, zakt-ie nou of valt ie nou?) En mensen die moe in hun huizen verdwijnen (Da's best eng!) Ze hebben de dag weer gehad De neonreclame die knipoogt langs ramen (Hoe kóm je erop!) Het motregent zachtjes op straat De stad lijkt gestorven, toch klinkt er muziek Uit een deur die nog wijd open staat (Nou, Abraham... bij ons in Amsterdam doen we de deur van de kroeg lekker dicht als het regent) Refrein: Daar in dat kleine cafe; aan de haven Daar zijn de mensen gelijk en tevree Daar in dat kleine cafe; aan de haven Daar telt je geld of wie je bent niet meer mee De toog is van koper toch ligt er geen loper (Die zin KLOPT gewoon niet!) De voetbalclub hangt aan de muur (Lekker café zeg!) De trekkast die maakt meer lawaai dan de jukebox Een pilsje dat is er niet duur Een mens is daar mens, rijk of arm, ââ¬Ët is daar warm (de deur stond toch open?) Geen messjeu of madam, maar W.C. (Een DRAAK van een zin, beste mensen!) Maar ââ¬Ët glas is gespoeld in het helderste water Ja, ââ¬Ët is daar een heel goed cafe Refrein - Mukkus - 04-10-2005 Een oude: EEN BEETJE VERLIEFD In 'n discotheek, zat ik van de week En ik voelde mij daar zo alleen Het was er warm en druk, ik zat naast een lege kruk Ik verlangde zo naar jou hier aan mijn zij Ja, ik denk nog steeds, hoe het was geweest Toen je naast me zat hier aan de bar Ik vroeg: Drink je mee? Dat vond jij oke Toen je proostte, naar me keek, werd ik zo week Een beetje verliefd Ik dacht 'n beetje verliefd Als ik wist wat jij toen dacht Had ik nooit op jou gewacht Als een kind zat ik te dromen Deze nacht ben jij voor mij Maar die droom ging snel voorbij Jij stond op en zei, hou m'n plaatsje vrij Ik moet even weg maar ben zo terug Ach, die kruk bleef leeg, tot ik in de gaten kreeg Dat je weg ging zonder mij, ik was weer alleen Een beetje verliefd Ik dacht 'n beetje verliefd Als ik wist wat jij toen dacht Had ik nooit op jou gewacht Als een kind zat ik te dromen Een beetje verliefd De combinatie van dat het druk en leeg is een beetje vreemd. Maar als ik Hazes binnenkort in een warme en drukke discotheek aan de bar zie zitten, ga ik ook niet naast hem zitten. :wink: - Treesong - 04-10-2005 Mukkus Wrote:Maar als ik Hazes binnenkort in een warme en drukke discotheek aan de bar zie zitten, ga ik ook niet naast hem zitten.[/i] :wink: Logies, hij zal wel stinken... :wink: - Fred Naaigaren - 04-10-2005 Jaaaaaaaaaaaaaa ââ¬Â¦ en .. mijn naaimachine naait en me nietmachine niet en me grasmachine maait maar hij niet alleen dus niet En me wasmachine draait zoals me grasmachine maait maar hij niet niet en hij naait niet en hij maait niet, maar hij draait Jahaahaahaahaaaaaa ââ¬Â¦ mijn maaimachine naait en me nietmachine niet ik bedoel hij niet dus wel maar hij naait natuurlijk niet Maar me broer die heeft een (ââ¬Â¦) die nie niet alleen maar naait dus als hij niet dan niet ie niet nee dan niet ie niet maar naait Niettan? Begrijpu het, begrijp ik het Ja blijve we zo? Ja dahaag Mondharmonica Chocoladevla Ja hé, schei uit, neem effe een ander in de maling, hè? Geniaal! - Balthazar - 04-10-2005 je kunt ook bijna elk liedje van Acde en de Munnink hier neer zetten! want bijna overal zit wel een vage zin in - Mukkus - 04-10-2005 Treesong Wrote:Mukkus Wrote:Maar als ik Hazes binnenkort in een warme en drukke discotheek aan de bar zie zitten, ga ik ook niet naast hem zitten.[/i] :wink: As hoort in een asbak, dat hoort niet los op een barkruk te liggen. :wink: - Mukkus - 04-10-2005 Balthazar Wrote:je kunt ook bijna elk liedje van Acde en de Munnink hier neer zetten! want bijna overal zit wel een vage zin in Verras ons! - Treesong - 04-10-2005 Mukkus Wrote:Treesong Wrote:Mukkus Wrote:Maar als ik Hazes binnenkort in een warme en drukke discotheek aan de bar zie zitten, ga ik ook niet naast hem zitten.[/i] :wink: Als ik 150 kilo biefstuk, 300 flessies pils, 50.000 sigaretten en een vieze ouwe hoed met de inhoud van 100 blikken peut in de fik steek, gaat het stinken hoor! - Treesong - 04-10-2005 Mukkus Wrote:Balthazar Wrote:je kunt ook bijna elk liedje van Acde en de Munnink hier neer zetten! want bijna overal zit wel een vage zin in "Ik ben mezelluf niet of al die jaren niet geweest" :roll: en de rest van de tekst is nog krommer - Mukkus - 04-10-2005 Treesong Wrote:Mukkus Wrote:Treesong Wrote:Mukkus Wrote:Maar als ik Hazes binnenkort in een warme en drukke discotheek aan de bar zie zitten, ga ik ook niet naast hem zitten.[/i] :wink: Klink als een forumdag. Alleen die hoed met peut kan ik in dat kader niet plaatsen. - Treesong - 04-10-2005 Mukkus Wrote:Treesong Wrote:Mukkus Wrote:Treesong Wrote:Mukkus Wrote:Maar als ik Hazes binnenkort in een warme en drukke discotheek aan de bar zie zitten, ga ik ook niet naast hem zitten.[/i] :wink: Die peut is voor de barbekjoe en die hoed is om in te kotsen - Aukinho - 06-10-2005 The Dandy Warhols hadden een tijdje terug een klein hitje, 'We Used To Be Friends' Eerste dacht ik dat ze zongen: 'A long time ago we used to be friends but i have thought of you lately a lot' (kromme zin maar ok). Dat vond ik nog wel een prima tekst, daarover kan je idd een liedje schrijven. Maar het bleek te zijn 'long time ago we used to be friends but i haven't thought of you lately at all'. Dat vind ik zo'n onzin. waarom zou je daar dan een nummer over schrijven. - joep - 06-10-2005 als je bijna niet meer aan iemand denkt, terwijl het toch een vriend was, is dat raar. Als je daar een liedje over schrijft, betekent dat dat de voormalige vriend zich nog wel ergens in je systeem bevindt. Misschien werkt het therapeuthisch en zelfs wel bevrijdend om dan dat liedje te schrijven. Dan ben je er maar vanaf. - Gerben Zonderland - 06-10-2005 Mukkus Wrote:De combinatie van dat het druk en leeg is een beetje vreemd. Mooi dat je bron (wederom Bertje Vis) er even bijzet. :wink: "Het was er waaaaaaarm en druk, ik zat naast een leeeeeeeeeeeeeege kruk. ER WIL GEWOON NIEMAND NAAST JOU ZITTEN, VIEZE VETKLEP!" :lol: Mukkus Wrote:Treesong Wrote:Mukkus Wrote:Maar als ik Hazes binnenkort in een warme en drukke discotheek aan de bar zie zitten, ga ik ook niet naast hem zitten.[/i] :wink: "Gooi uw as niet in mijn plasbak. Ik plas ook niet in uw asbak!" :8: - Gerben Zonderland - 06-10-2005 Quote:Guns N' Roses - Used To Love Her Redelijk destructief, maar wel effectief tegen een zeurende vrouw. :wink: - Aukinho - 06-10-2005 joep Wrote:als je bijna niet meer aan iemand denkt, terwijl het toch een vriend was, is dat raar. Als je daar een liedje over schrijft, betekent dat dat de voormalige vriend zich nog wel ergens in je systeem bevindt. Misschien werkt het therapeuthisch en zelfs wel bevrijdend om dan dat liedje te schrijven. Dan ben je er maar vanaf. ben het met je eens, maar dan is het dus vreemd dat er wordt gezongen dat hij er helemaal niet meer aan denkt de laatste tijd. de eerste zin zoals ik hem dacht te horen is dus hoe het waarschijnlijk eigenlijk zit. sowieso als je over iemand een liedje gaat schrijven denk je er dus blijkbaar wél aan. |