The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



- Ekslem - 31-10-2007

:-k
Quote:Brussels-preses: "Kruip in een boom en ga bananen eten"
31 oktober 2007


Brussels-voorzitter Johan Vermeersch heeft weer eens van zich doen spreken. De excentrieke preses heeft één van zijn eigen spelers racistisch bejegend, zo meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Hij zou "kruip in een boom en eet een tros bananen" hebben gezegd tegen Matumona, een donkere speler.


Zelf is Vermeersch zich van geen kwaad bewust. "Ja, ik heb iets met bomen en bananen gezegd, maar dat is toch niet racistisch? We hebben hier toch ook bomen en bananen? Ga eens naar een groentemarkt en je komt zeker een tros bananen tegen. Als hier één iemand een antiracist is, dan ben ik het wel", zegt hij droogjes.

"Ik heb Matumona er enkel willen op wijzen dat hij nu in Europa voetbalt, niet in de Sahara", vervolgt hij. "En dat hij dus professioneel moet leven en zich aan de reglementen houden. Ik moest de spelers op hun verantwoordelijkheden wijzen, want sommigen maken er een zootje van. Maar ik vond het best wel een positief gesprek."



- Peter - 31-10-2007

14.000 kaarten verkocht voor bekerduel
Ajax meldt dat het tot nu toe 14.000 kaarten verkocht heeft voor het bekerduel van vanavond tegen Heerenveen. De club hoopt vanavond nog wat kaarten te verkopen, maar naar verwachting zullen er niet meer dan zo´n 15.500 toeschouwers op het duel afkomen vanavond. Volgens Ajax speelt het feit mee dat het live op tv is en zitten mensen met dit weer liever thuis.
--
Teller staat op 20.000 kaarten voor Feyenoord-FC Groningen
Woordvoerder Vader liet in De Spits weten dat Feyenoord tot dinsdag zo´n 20.000 kaarten heeft verkocht voor de bekerwedstrijd van Feyenoord tegen FC Groningen. Vader noemde dat aantal teleurstellend gezien het belang dat Feyenoord hecht aan het bekertoernooi. De club hoopt dat de belangstelling vandaag en morgen nog verder aantrekt.


- Lamme Lennie - 31-10-2007

Guttegut, heb je weer wat negatiefs kunnen vinden over een andere club dan PSV?


- Ricochan - 31-10-2007

Hij heeft het nu schijnbaar al hoog in zijn bolletje....


Drenthe verlaat boos trainingscomplex van Real


AMSTERDAM - Royston Drenthe moet vanavond de topper tussen 'zijn' Real Madrid en Valencia vanaf de tribune bekijken. En dat heeft bij de oud-Feyenoorder kwaad bloed gezet. Na de bekendmaking dat hij voor de tweede maal op rij buiten de selectie viel, verliet hij boos het trainingscomplex van de Madrilenen. Hij weigerde vervolgens de pers te woord te staan.


Naast Drenthe wilde ook trainer Bernd Schuster niet op het voorval ingaan. "Ik hoef niet aan de pers uitleg te geven. Als ik al aan iemand uitleg moet geven, dan is dat aan de speler zelf."


- Peter - 31-10-2007

Lamme Lennie Wrote:Guttegut, heb je weer wat negatiefs kunnen vinden over een andere club dan PSV?

Wat is hier negatief aan? Ik zie PSV de 20.000 niet halen voor zo'n duel.


- Ekslem - 31-10-2007

Ricochan Wrote:Hij heeft het nu schijnbaar al hoog in zijn bolletje....


Drenthe verlaat boos trainingscomplex van Real


AMSTERDAM - Royston Drenthe moet vanavond de topper tussen 'zijn' Real Madrid en Valencia vanaf de tribune bekijken. En dat heeft bij de oud-Feyenoorder kwaad bloed gezet. Na de bekendmaking dat hij voor de tweede maal op rij buiten de selectie viel, verliet hij boos het trainingscomplex van de Madrilenen. Hij weigerde vervolgens de pers te woord te staan.


Naast Drenthe wilde ook trainer Bernd Schuster niet op het voorval ingaan. "Ik hoef niet aan de pers uitleg te geven. Als ik al aan iemand uitleg moet geven, dan is dat aan de speler zelf."

:lol: In zijn Q7 met zijn nieuwe leren jasje naar huis gescheurd?


- Flixieluv - 31-10-2007

Ekslem Wrote:leren jasje

[gay]


- Gerben Zonderland - 31-10-2007

Ekslem Wrote:gescheurd?

[gay]


- Peter - 01-11-2007

Debuut zeventienjarige Nederlander bij Arsenal
01/11/2007 09:46

Al waren het maar vijf minuten, toch zal Nasser Barazite een goed gevoel hebben overgehouden aan het League Cup-duel met Sheffield United. De zeventienjarige Nederlander maakte zijn debuut in de hoofdmacht van Arsenal, dat dankzij de 3-0 zege doorstoomde naar de kwartfinale van het tweede Engelse bekertoernooi.

Arsène Wenger stuurde Barazite in de 86ste minuut het veld in. De snelle en handige rechtsbuiten had geen aandeel meer in de score. De stand was al 0-3 door twee doelpunten van Eduardo en één van Denilson. Barazite genoot zijn opleiding bij NEC en is jeugdinternational.

-
Is dit wel een Nederlander Depor?


- waf - 01-11-2007

Peter Wrote:Debuut zeventienjarige Nederlander bij Arsenal
01/11/2007 09:46

Al waren het maar vijf minuten, toch zal Nasser Barazite een goed gevoel hebben overgehouden aan het League Cup-duel met Sheffield United. De zeventienjarige Nederlander maakte zijn debuut in de hoofdmacht van Arsenal, dat dankzij de 3-0 zege doorstoomde naar de kwartfinale van het tweede Engelse bekertoernooi.

Arsène Wenger stuurde Barazite in de 86ste minuut het veld in. De snelle en handige rechtsbuiten had geen aandeel meer in de score. De stand was al 0-3 door twee doelpunten van Eduardo en één van Denilson. Barazite genoot zijn opleiding bij NEC en is jeugdinternational.

-
Is dit wel een Nederlander Depor?

ja, typisch nederlands om in engeland in de bar te zitte.


- Depor - 01-11-2007

Peter Wrote:Debuut zeventienjarige Nederlander bij Arsenal
01/11/2007 09:46

Al waren het maar vijf minuten, toch zal Nasser Barazite een goed gevoel hebben overgehouden aan het League Cup-duel met Sheffield United. De zeventienjarige Nederlander maakte zijn debuut in de hoofdmacht van Arsenal, dat dankzij de 3-0 zege doorstoomde naar de kwartfinale van het tweede Engelse bekertoernooi.

Arsène Wenger stuurde Barazite in de 86ste minuut het veld in. De snelle en handige rechtsbuiten had geen aandeel meer in de score. De stand was al 0-3 door twee doelpunten van Eduardo en één van Denilson. Barazite genoot zijn opleiding bij NEC en is jeugdinternational.

-
Is dit wel een Nederlander Depor?

Als ie voor Nederland uit komt zonder daar 40 dagen voor nodig te hebben om te beslissen is ie voor mij een Nederlander.
Niet zoals Affelay die het toch zo moeilijk had met de keuze voor welk land hij nou eigenlijk wou uitkomen.


- harry_bierdop - 01-11-2007

Komt zoals te lezen is van NEC. Werd hier al opgehaald toen ie 15 was. Arsenal heeft zo'n heel programma dat de hele familie mee kan. Arsenal zorgde voor een huis daar en een baan voor die vader.


- Peter - 01-11-2007

Depor Wrote:
Peter Wrote:Debuut zeventienjarige Nederlander bij Arsenal
01/11/2007 09:46

Al waren het maar vijf minuten, toch zal Nasser Barazite een goed gevoel hebben overgehouden aan het League Cup-duel met Sheffield United. De zeventienjarige Nederlander maakte zijn debuut in de hoofdmacht van Arsenal, dat dankzij de 3-0 zege doorstoomde naar de kwartfinale van het tweede Engelse bekertoernooi.

Arsène Wenger stuurde Barazite in de 86ste minuut het veld in. De snelle en handige rechtsbuiten had geen aandeel meer in de score. De stand was al 0-3 door twee doelpunten van Eduardo en één van Denilson. Barazite genoot zijn opleiding bij NEC en is jeugdinternational.

-
Is dit wel een Nederlander Depor?

Als ie voor Nederland uit komt zonder daar 40 dagen voor nodig te hebben om te beslissen is ie voor mij een Nederlander.
Niet zoals Affelay die het toch zo moeilijk had met de keuze voor welk land hij nou eigenlijk wou uitkomen.

Welke nationaliteit heeft Afellay dan trouwens wel volgens jou? :o


- Treesong - 01-11-2007

harry_bierdop Wrote:en een baan voor die vader.

[Image: schoonmaker.jpg]
[Image: shawarma.JPG]


- waf - 01-11-2007

harry_bierdop Wrote:Komt zoals te lezen is van NEC. Werd hier al opgehaald toen ie 15 was. Arsenal heeft zo'n heel programma dat de hele familie mee kan. Arsenal zorgde voor een huis daar en een baan voor die vader.

ik had dat verhaal al eens gelezen idd. maar vanmorgen stond op die vi site echt ajakkes ipv nek.


- Depor - 01-11-2007

Peter Wrote:
Depor Wrote:
Peter Wrote:Debuut zeventienjarige Nederlander bij Arsenal
01/11/2007 09:46

Al waren het maar vijf minuten, toch zal Nasser Barazite een goed gevoel hebben overgehouden aan het League Cup-duel met Sheffield United. De zeventienjarige Nederlander maakte zijn debuut in de hoofdmacht van Arsenal, dat dankzij de 3-0 zege doorstoomde naar de kwartfinale van het tweede Engelse bekertoernooi.

Arsène Wenger stuurde Barazite in de 86ste minuut het veld in. De snelle en handige rechtsbuiten had geen aandeel meer in de score. De stand was al 0-3 door twee doelpunten van Eduardo en één van Denilson. Barazite genoot zijn opleiding bij NEC en is jeugdinternational.

-
Is dit wel een Nederlander Depor?

Als ie voor Nederland uit komt zonder daar 40 dagen voor nodig te hebben om te beslissen is ie voor mij een Nederlander.
Niet zoals Affelay die het toch zo moeilijk had met de keuze voor welk land hij nou eigenlijk wou uitkomen.

Welke nationaliteit heeft Afellay dan trouwens wel volgens jou? :o

Laf.


- Ekslem - 02-11-2007

:lol:

Quote:Baros rijdt 141 kilometer per uur te hard
02 november 2007


Milan Baros is zijn rijbewijs kwijt. De Tsjechische aanvaller van Olympique Lyon werd op de Franse snelweg tussen Genève en Lyon geflitst, terwijl hij met zijn Ferrari met 271 kilometer per uur over het asfalt scheurde. Hiermee overschreed de snelle aanvaller de maximumsnelheid van 130 met liefst 141 kilometer per uur.


Volgens Franse media verklaarde Baros na afloop dat hij zijn medepassagier 'het geluid van zijn motor eens wilde laten horen'. Hoe hoog de boete is die de Tsjechische international voor zijn actie ontvangen heeft, is niet bekend.



- Peter - 02-11-2007

<!-- m --><a class="postlink" href="http://berezniki.net/proval/">http://berezniki.net/proval/</a><!-- m -->

Een klein gat ik de grond dat vanzelf steeds groter wordt en ondertussen al enkele gebouwen en een spoorrails heeft opgeslokt. Wazig. :|


- Ricochan - 02-11-2007

Peter Wrote:http://berezniki.net/proval/

Een klein gat ik de grond dat vanzelf steeds groter wordt en ondertussen al enkele gebouwen en een spoorrails heeft opgeslokt. Wazig. :|


kap nou eens met die drugs Icon_evil


- Mukkus - 02-11-2007

Peter Wrote:http://berezniki.net/proval/

Een klein gat ik de grond dat vanzelf steeds groter wordt en ondertussen al enkele gebouwen en een spoorrails heeft opgeslokt. Wazig. :|

Da's helemaal niet wazig. Dat de Ajax' doofpot van de KNVB!


- Flixieluv - 02-11-2007

Ekslem Wrote::-k
Quote:Brussels-preses: "Kruip in een boom en ga bananen eten"
31 oktober 2007


Brussels-voorzitter Johan Vermeersch heeft weer eens van zich doen spreken. De excentrieke preses heeft één van zijn eigen spelers racistisch bejegend, zo meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Hij zou "kruip in een boom en eet een tros bananen" hebben gezegd tegen Matumona, een donkere speler.


Zelf is Vermeersch zich van geen kwaad bewust. "Ja, ik heb iets met bomen en bananen gezegd, maar dat is toch niet racistisch? We hebben hier toch ook bomen en bananen? Ga eens naar een groentemarkt en je komt zeker een tros bananen tegen. Als hier één iemand een antiracist is, dan ben ik het wel", zegt hij droogjes.

"Ik heb Matumona er enkel willen op wijzen dat hij nu in Europa voetbalt, niet in de Sahara", vervolgt hij. "En dat hij dus professioneel moet leven en zich aan de reglementen houden. Ik moest de spelers op hun verantwoordelijkheden wijzen, want sommigen maken er een zootje van. Maar ik vond het best wel een positief gesprek."

Matumona stapt op na "xenofobe woorden"
do 01/11/07 - De uitspraken van Brussels-voorzitter Johan Vermeersch aan het adres van Zola Matumona krijgen zware gevolgen. De 25-jarige Congolese middenvelder verbreekt zijn contract.
"De beslissing van Matumona is een gevolg van racistische en xenofobe uitlatingen van voorzitter Vermeersch." (Belga) Zo luidt het in een officiële mededeling van Laurent Denis (foto), de raadsheer van Matumona.

"Matumona heeft zijn contract met de club verbroken om ernstige redenen."

Dat kan volgens de wet van 3 juli 1978 over de arbeidsovereenkomsten.

"Matumona behoudt zich alle recht op actie en het eisen van een schadevergoeding bij Brussels voor", klinkt het verder nog.

Matumona speelde sinds 2006 bij Brussels, dat hem in Congo ging halen. "Kruip in een boom en eet bananen"
Johan Vermeersch had dinsdag een serieus gesprek met zijn spelersgroep en de technische staf, na de tegenvallende resultaten. (PhotoNews) Onder meer Matumona, die zaterdag tegen Charleroi (1-2-verlies) een strafschop miste, kreeg het zwaar te verduren.

In het bijzijn van spelers en trainer Albert Cartier had Vermeersch Matumona racistische opmerkingen naar het hoofd geslingerd.

"Kruip in een boom en ga een tros bananen eten", was er een van.

Daags nadien ontkende Vermeersch dat niet. Hij relativeerde wel zijn woorden, maar vond zijn uitval niet racistisch.

"Ik wou alleen maar zeggen dat hij hier niet in de Sahara voetbalt, maar in de westerse wereld", zei Vermeersch. Matumona trekt naar CGKR"Maandag trekken we naar het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding", vertelde Laurent Denis aan Sporza.

"Mijn cliënt is een international van Congo en heeft zijn eer en trots. Hij hoeft het niet te pikken dat mijnheer Vermeersch hem een aap noemt."


- Riekki - 02-11-2007

En inmiddels heeft ook de sponsor (KIA) het contract verbroken met Brussels.


- Treesong - 02-11-2007

Flixieluv Wrote:Matumona stapt op na "xenofobe woorden"

[gay]

Tis trouwens gewoon Crabman! cry

[Image: matumola_p~2.jpg]

[Image: crabman.jpg]


- Gerben Zonderland - 03-11-2007

Quote:Wetenschappers creëren supermuis
Door: Hugo Müller
Gepubliceerd: vandaag 15:44
Update: vandaag 15:46

Wetenschappers van een Amerikaanse universiteit hebben met genetische modificatie een supermuis gecreëerd. Op deze CNN-video is te zien dat de muis uren kan blijven rennen, terwijl een soortgenoot al na 20 minuten opgeeft.

De marathonmuis produceert, net als bijvoorbeeld Lance Armstrong, minder melkzuur en gebruikt vooral vetzuren voor energie. Volgens de onderzoekers leven behandelde muizen ook langer. Verder eten de dieren 60 procent meer, maar hebben ze een lager vetpercentage. Gemodificeerde vrouwtjes kunnen op 2,5 jarige leeftijd nog bevallen van kleine muisjes, terwijl dat meestal na de leeftijd van 1 jaar niet meer voorkomt. Lees hier een uitgebreider verslag.

:lol: fans van lens bij De Pers!


- Bakke - 04-11-2007

Altijd al geweten... ik woon er middenin.

Quote:Aandeel Marokkanen in delicten in Ede is met 13 procent relatief groot

EDE - Zo'n 2000 van de 60.000 Edenaren heeft een Marokkaanse achtergrond, dat is 3 procent. Het aantal delicten dat deze groep voor zijn rekening neemt, is onevenredig groot: 13 procent.

Dat blijkt uit een rapport uit 2004, dat dagblad De Gelderlander na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) in handen kreeg.

Dat een kleine groep Marokkaanse jongeren in delen van Ede verantwoordelijk is voor een groot deel van de geweldsdelicten was al geen geheim. Met het rapport uit 2004 is dat nu ook cijfermatig te staven.

De Raad van State gelastte de politie vorige maand om deze krant, na 2,5 jaar procederen, rapporten te verstrekken waaruit te reconstrueren is hoe politie, justitie en gemeente de afgelopen jaren met de problemen in de Edese wijk Veldhuizen zijn omgegaan.

Een politiebericht over feestende Marokkaanse jongeren in de Edese wijk Veldhuizen na de aanslagen in de Verenigde Staten op 11 september 2001 ging via de Amerikaanse nieuwszender CNN de hele wereld over. Als reactie op de (inter)nationale media-aandacht werd door de instanties een radiostilte afgekondigd voor de Edese probleemwijk.

De ernst en aard van de problemen werden gebagatelliseerd of achtergehouden. Uit de dossiers blijkt dat het beleid was om alleen succesjes naar buiten te brengen. Hierdoor ontstond het beeld dat de zaak onder controle was.

De politie bekeek in 2004 de relatie tussen delicten en etnische achtergrond in de periode 2000-2003. Uit de analyse blijkt dat een kleine groep jonge Marokkaanse Edenaren in die tijd veel zware geweldsdelicten pleegde. Daarnaast blijkt dat Marokkaanse jongeren van 12, 13 en 14 jaar oud in de onderzochte periode vaak betrokken waren bij groepsaanrandingen.

Uit het cijfermateriaal blijkt tevens dat ook de 357 Edenaren met een Joegoslavische achtergrond vaak met politie en justitie in aanraking komen. Ze zijn verantwoordelijk voor 5 procent van alle strafrechtelijke feiten.



- Bredanaar - 04-11-2007

Bakke Wrote:Altijd al geweten... ik woon er middenin.

Quote:Aandeel Marokkanen in delicten in Ede is met 13 procent relatief groot

EDE - Zo'n 2000 van de 60.000 Edenaren heeft een Marokkaanse achtergrond, dat is 3 procent. Het aantal delicten dat deze groep voor zijn rekening neemt, is onevenredig groot: 13 procent.

Dat blijkt uit een rapport uit 2004, dat dagblad De Gelderlander na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) in handen kreeg.

Dat een kleine groep Marokkaanse jongeren in delen van Ede verantwoordelijk is voor een groot deel van de geweldsdelicten was al geen geheim. Met het rapport uit 2004 is dat nu ook cijfermatig te staven.

De Raad van State gelastte de politie vorige maand om deze krant, na 2,5 jaar procederen, rapporten te verstrekken waaruit te reconstrueren is hoe politie, justitie en gemeente de afgelopen jaren met de problemen in de Edese wijk Veldhuizen zijn omgegaan.

Een politiebericht over feestende Marokkaanse jongeren in de Edese wijk Veldhuizen na de aanslagen in de Verenigde Staten op 11 september 2001 ging via de Amerikaanse nieuwszender CNN de hele wereld over. Als reactie op de (inter)nationale media-aandacht werd door de instanties een radiostilte afgekondigd voor de Edese probleemwijk.

De ernst en aard van de problemen werden gebagatelliseerd of achtergehouden. Uit de dossiers blijkt dat het beleid was om alleen succesjes naar buiten te brengen. Hierdoor ontstond het beeld dat de zaak onder controle was.

De politie bekeek in 2004 de relatie tussen delicten en etnische achtergrond in de periode 2000-2003. Uit de analyse blijkt dat een kleine groep jonge Marokkaanse Edenaren in die tijd veel zware geweldsdelicten pleegde. Daarnaast blijkt dat Marokkaanse jongeren van 12, 13 en 14 jaar oud in de onderzochte periode vaak betrokken waren bij groepsaanrandingen.

Uit het cijfermateriaal blijkt tevens dat ook de 357 Edenaren met een Joegoslavische achtergrond vaak met politie en justitie in aanraking komen. Ze zijn verantwoordelijk voor 5 procent van alle strafrechtelijke feiten.

Er worden in dergelijke onderzoeken aanvechtbare conclusies getrokken, want:

- van welk percentage van alle delicten wordt aangifte gedaan en wat is het aandeel van Marokkanen hierin en
- van welk percentage van de delicten waarvan aangifte wordt gedaan wordt de dader gevonden en wat is het aandeel van Marokkanen hierin?


- Gerben Zonderland - 06-11-2007

Quote:dinsdag 06 november 2007
Extra accijns tegen drankmisbruik jongeren
DEN HAAG - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), koninklijk Horeca Nederland (KHN) en de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) pleiten voor 1 procent extra accijnsverhoging op alcoholhoudende dranken. Dat geld willen ze inzetten om alcoholmisbruik onder jongeren tegen te gaan.

FOTO GUUS SCHONEWILLE
Dat heeft een woordvoerster van de Stiva bevestigd naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf. Het geld moet in speciaal fonds komen dat ervoor zorgt dat er genoeg financiële ondersteuning is om het alcoholgebruik onder jongeren te ontmoedigen, bijvoorbeeld door speciale campagnes.
De accijnsverhoging is een van de drie punten in een pakket aan voorstellen die de organisaties in een brief aan het kabinet hebben gestuurd. Ze hopen dat de ministerraad deze voorstellen meeneemt als de zogenoemde Alcholbrief in de ministerraad wordt behandeld. Volgens de woordvoerster is dat komende vrijdag.

(ANP)

Wat een bullshit weer. In Scandinavische landen blijkt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren dat een hoge alcoholprijs niets helpt tegen alcoholisme en zeker niet onder jongeren. Ik denk dat het tijd wordt voor 'some good old-fashioned Moonlighting'. :8:


- waf - 06-11-2007

Gerben Zonderland Wrote:
Quote:dinsdag 06 november 2007
Extra accijns tegen drankmisbruik jongeren
DEN HAAG - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), koninklijk Horeca Nederland (KHN) en de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) pleiten voor 1 procent extra accijnsverhoging op alcoholhoudende dranken. Dat geld willen ze inzetten om alcoholmisbruik onder jongeren tegen te gaan.

FOTO GUUS SCHONEWILLE
Dat heeft een woordvoerster van de Stiva bevestigd naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf. Het geld moet in speciaal fonds komen dat ervoor zorgt dat er genoeg financiële ondersteuning is om het alcoholgebruik onder jongeren te ontmoedigen, bijvoorbeeld door speciale campagnes.
De accijnsverhoging is een van de drie punten in een pakket aan voorstellen die de organisaties in een brief aan het kabinet hebben gestuurd. Ze hopen dat de ministerraad deze voorstellen meeneemt als de zogenoemde Alcholbrief in de ministerraad wordt behandeld. Volgens de woordvoerster is dat komende vrijdag.

(ANP)

Wat een bullshit weer. In Scandinavische landen blijkt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren dat een hoge alcoholprijs niets helpt tegen alcoholisme en zeker niet onder jongeren. Ik denk dat het tijd wordt voor 'some good old-fashioned Moonlighting'. :8:

sterker nog, het werkt het eerder in de hand.

net zoals die leeftijdsgrens. als je het verbiedt in kroegen gaan ze het stiekem doen (zou ik ook doen) en nu zuipen ze zich onverantwoord laveloos in pre parties in schuren en achteraf plaatsjes.


- Treesong - 06-11-2007

Vroeger, toen ik nog in de provincie woonde, hadden we in Schagen zoiets als de Paasveetentoonstelling... is er nog trouwens maar dit terzijde :razz:

De boeren verkochten elkander dikbilkoeien op de veemarkt zo rond een uur of 7 des morgens en vervolgens vanaf 9:00 ging het ganse dorp + omliggende dorpen te Skagen zuipen tot een uur of 4 's nachts. Tot een CDA burgermeister op een dag besloot om het drinken te beperken. Supermarkten en slijters mochten voor het event niks meer verkopen, kroegen pas open in de namiddag etc. Heeft niks geholpen, want in Tuitjenhorn en Lutjewinkel waren de winkels en kroegen wel open, dus ging iedereen daar indrinken :lol:

Tegenwoordig geven ze alle scholen maar gewoon vrij op Paasvee, want anders zitten dan toch maar 4 lieden in de klas :8:


- Keyzer - 06-11-2007

Treesong Wrote:Vroeger, toen ik nog in de provincie woonde, hadden we in Schagen zoiets als de Paasveetentoonstelling... is er nog trouwens maar dit terzijde :razz:

De boeren verkochten elkander dikbilkoeien op de veemarkt zo rond een uur of 7 des morgens en vervolgens vanaf 9:00 ging het ganse dorp + omliggende dorpen te Skagen zuipen tot een uur of 4 's nachts. Tot een CDA burgermeister op een dag besloot om het drinken te beperken. Supermarkten en slijters mochten voor het event niks meer verkopen, kroegen pas open in de namiddag etc. Heeft niks geholpen, want in Tuitjenhorn en Lutjewinkel waren de winkels en kroegen wel open, dus ging iedereen daar indrinken :lol:

Tegenwoordig geven ze alle scholen maar gewoon vrij op Paasvee, want anders zitten dan toch maar 4 lieden in de klas :8:

Uit de reeks: Grootvader vertelt... [baby]