The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



- Gerben Zonderland - 19-11-2006

Quote:Babbeltje bij bushalte fataal
TEHERAN - Een student in de Iraanse stad Sabzevar is doodgestoken door een medestudent, omdat hij bij een bushalte met zijn vrouw praatte. Dat heeft het Iraanse persbureau ISNA zondag bericht.

De dader zag de twee in het openbaar met elkaar praten en vroeg hen naar de aard van hun relatie. Hierdoor ontstond een handgemeen, waarbij de verdachte een mes pakte en toestak.

Tegenover de politie verklaarde de dader dat zijn religieuze gevoelens gekwetst waren toen hij zag dat twee mensen van het andere geslacht met elkaar praatten.

Gezellige jongens, die fundamentalistische moslims! Maar gelukkig moeten we hier allemaal 'respect' voor hebben. Puke


- Marshall - 19-11-2006

Tsja, hoeveel christelijke (religieuze) moorden zijn er in het verleden geweest? :roll:


- Hoef - 19-11-2006

Maar die waren terecht!


- Treesong - 19-11-2006

Marshall Wrote:Tsja, hoeveel christelijke (religieuze) moorden zijn er in het verleden geweest? :roll:

Laten we eens beginnen met de moord op Willem van Oranje...


- Marshall - 19-11-2006

Als Kach een aanslag pleegt wordt dit geen joods terrorisme genoemd, als Aum Shinrikyo een aanslag pleegt wordt dit geen boeddhistisch-hindoeïstisch terrorisme genoemd, een aanslag op een abortuskliniek door Christenen wordt geen christelijk terrorisme genoemd etc. De voormalig premier van Maleisië, Dr. Mahathir, wijst erop dat toen in de jaren 1990 in Bosnië-Herzegovina, in de Balkan, moslims gedood werden door de terreurdaden van de Serven, de pers het nooit had over het feit dat het 'christelijke terroristen' waren die moslims vermoordden. In onze westerse maatschappij wordt de misvatting gevoed dat de Islam enkel een moorddadige, gewelddadige godsdienst is, juist door dit soort berichten....


- Mukkus - 19-11-2006

Treesong Wrote:
Marshall Wrote:Tsja, hoeveel christelijke (religieuze) moorden zijn er in het verleden geweest? :roll:

Laten we eens beginnen met de moord op Willem van Oranje...

Bonifatius!


- Marshall - 20-11-2006

Stalen pijl met kruisboog op veld geschoten tijdens wedstrijd
De amateurwedstrijd Woodley Sports-Alsager Town in Stockport is zaterdag in de 77e minuut gestaakt, omdat er met een kruisboog een stalen pijl op het veld was geschoten.

"We vroegen ons af of het vuurwerk was of zoiets", vertelde Alsager-voorzitter Graham McGarry zondag aan Sky Sports News. "Maar het was een stalen pijl van 60 centimer dat op het veld was geschoten van buiten het stadion."

De politie werd gewaarschuwd en de pijl werd aan forensisch onderzoek onderworpen. "Het floot langs de linksback van Woodley Sports", aldus McGarry. "Alle spelers waren het eens met de scheidsrechters, we konden niet verdergaan. Misschien zouden er wel meer pijlen worden geschoten."



Weer eens wat anders dan die eeuwige vuurwerkbommen... :eeeek:


- Kezmania - 20-11-2006

Marshall Wrote:In onze westerse maatschappij wordt de misvatting gevoed dat de Islam enkel een moorddadige, gewelddadige godsdienst is, juist door dit soort berichten....

Nu ligt het aan onze maatschappij, straks zijn de moslims nog de goede en wij de slechte :roll:

Leg mij maar eens uit wat een radicale moslim gelooft!


- Marshall - 20-11-2006

Kezmania Wrote:
Marshall Wrote:In onze westerse maatschappij wordt de misvatting gevoed dat de Islam enkel een moorddadige, gewelddadige godsdienst is, juist door dit soort berichten....

Nu ligt het aan onze maatschappij, straks zijn de moslims nog de goede en wij de slechte :roll:

Leg mij maar eens uit wat een radicale moslim gelooft!

Leg mij maar eens uit wat een radicale Jood gelooft!

En het ligt inderdaad aan onze maatschappij, aan onze media... Althans als je het woordje 'enkel' meeneemt in de redenatie en niet zoals jij er gewoon als een Downsyndroompje overheen leest...


- waf - 20-11-2006

Marshall Wrote:Leg mij maar eens uit wat een radicale Jood gelooft!

dat ajakkes kampioen wordt.


- Marshall - 20-11-2006

waf Wrote:
Marshall Wrote:Leg mij maar eens uit wat een radicale Jood gelooft!

dat ajakkes kampioen wordt.

Nee, da's een domme jood...


- Gerben Zonderland - 20-11-2006

Marshall Wrote:
waf Wrote:
Marshall Wrote:Leg mij maar eens uit wat een radicale Jood gelooft!

dat ajakkes kampioen wordt.

Nee, da's een domme jood...

De meeste radicalen zijn vrij dom of op zijn minst kortzichtig, dus dat kan prima samen gaan. :8:


- Treesong - 20-11-2006

Marshall Wrote:
waf Wrote:
Marshall Wrote:Leg mij maar eens uit wat een radicale Jood gelooft!

dat ajakkes kampioen wordt.

Nee, da's een domme jood...

[Image: Walter-Sobchak.jpg]


- Marshall - 20-11-2006

[Image: 2003032600130301.jpg]

[Image: Sitting.jpeg]


- Treesong - 20-11-2006

Say what you will 'bout the tenets of the radical islam... at least it's an ethos :8:


- Ricochan - 20-11-2006

geloof = oorlog


- Treesong - 20-11-2006

Ricochan Wrote:geloof = oorlog

:roll:


- Marshall - 20-11-2006

Ricochan Wrote:geloof = oorlog
= kortzichtig


- Dugarry - 20-11-2006

= debiel


- Ricochan - 20-11-2006

= dork


- Kezmania - 20-11-2006

Marshall Wrote:
Ricochan Wrote:geloof = oorlog
= kortzichtig

Moslimleer Wrote:Na de dood van Mohammed breidt de Islam zich heel snel uit. Het hele Midden Oosten en zelfs Spanje was binnen 100 jaar Mohammedaan. Elke Moslim had 5 plichten (=zuilen):

1) Allah is de enige echte God
2) Je moet 5 keer per dag bidden richting Mekka
3) Je moet 1 keer in je leven naar Mekka toe
4) Je moet aan liefdadigheid doen, je moet een deel (10%) van je salaris afstaan
5) Je moet aan de rammadan deelnemen niet roken, niet drinken en geen seks. Eten mag overdag niet, ’s nachts wel.

Er is ook nog een 6e plicht. Deze plicht is collectief:
6) de Jihaad = heilige oorlog; je moet andere volken overhalen tot het Moslim geloof.

Deze 6e plicht wordt verschillend geïnterpreteerd. De ene tak van de Islam zegt dat dit defensief moet worden uitgelegd. De fundamentalistische tak legt het agressief uit. Ze wil oorlog voeren. Zo zit het met alle regeltjes in de Islam. De fundamentalistische tak legt de regeltjes streng uit (bv. Onderschikking vrouw), de andere tak wat soepelder.

Maar natuurlijk ligt het aan ons want dat zegt Dr Marshall, die heeft er

Fundamentalisme is een extreme vorm van de Islam. Kenmerken:
- anti westers
- extreem en agressief uitvoeren van de Jihaad


- Treesong - 20-11-2006

Kezmania Wrote:Zo zit het met alle regeltjes in de bijbel. De fundamentalistische tak legt de regeltjes streng uit (bv. Onderschikking vrouw), de andere tak wat soepelder.

:waf:


- Kezmania - 20-11-2006

Treesong Wrote:Zo zit het met alle regeltjes in de bijbel. Treesong legt de regeltjes zo uit dat ze hem bevallen

:waf:


- Marshall - 20-11-2006

Maarreh, je zegt het zelf toch al: de fundamentalistische tak legt het streng uit... Dus de fundamentalistische leden van het geloof voeren oorlog. Om dan geloof = oorlog te stellen is net zo kortzichtig als te stellen dat alle Ajax-spelers geweldige voetballers zijn op het moment dat eentje een geweldig doelpunt scoort... :waf:

Welk punt begrijp je dan niet?

NB> je bent overigens de punt vergeten na Dr. :lol:

Aaaah, een edit van Kezmania! Gelukkig, die miste ik nog Big Grin


- goa - 20-11-2006

Kezmania Wrote:Pakistan

Voor zo lang het duurt is dat onze vriend

[Image: Musharraf.jpg]


- Kezmania - 20-11-2006

Marshall Wrote:Maarreh, je zegt het zelf toch al: de fundamentalistische tak legt het streng uit... Dus de fundamentalistische leden van het geloof voeren oorlog. Om dan geloof = oorlog te stellen is net zo kortzichtig als te stellen dat alle Ajax-spelers geweldige voetballers zijn op het moment dat eentje een geweldig doelpunt scoort... :waf:

Welk punt begrijp je dan niet?

NB> je bent overigens de punt vergeten na Dr. :lol:

Het gaat niet om een klein gedeelte, de groep fundamentalisten is vrij groot. Natuurlijk zitten er ook goede gasten tussen.

Maar je zal ongetwijfeld ook goede ADO fans hebben, die zien we alleen niet, die rennen niet het veld op. De slechte verkloten het voor de goede, dat ligt niet aan ons, de westerse maatschappij, maar aan de slechteriken. :wink:

Het gaat er dus om dat jij de boel zit om te draaien. Niet wij zijn verantwoordelijk voor dat beeld, maar de moslims zelf.
Maar die discussie hebben we geloof ik al 100x met Moker gevoerd :razz:


- Marshall - 20-11-2006

Kezmania Wrote:Het gaat niet om een klein gedeelte, de groep fundamentalisten is vrij groot. Natuurlijk zitten er ook goede gasten tussen.

Maar je zal ongetwijfeld ook goede ADO fans hebben, die zien we alleen niet, die rennen niet het veld op. De slechte verkloten het voor de goede, dat ligt niet aan ons, de westerse maatschappij, maar aan de slechteriken. :wink:

Het gaat er dus om dat jij de boel zit om te draaien. Niet wij zijn verantwoordelijk voor dat beeld, maar de moslims zelf.
Maar die discussie hebben we geloof ik al 100x met Moker gevoerd :razz:

Dat was mijn punt dan ook niet. Mijn punt was, even teruggelezen zou helpen, dat deze 'aanslagen' (als je het neersteken van een persoon een aanslag kan noemen, behalve een aanslag op diens leven) bij alle geloofsovertuigingen tegenkomt, zelfs bij overtuigingen waar religie niks mee te maken heeft (hoeveel voetbalsupporters wereldwijd steken elkaar neer omdat ze een andere voetbalclub supporten). Alles wat de mens van elkaar onderscheidt kan bij sommigen voor onrust cq oorlog zorgen. Om dan te stellen dat geloof = oorlog vindt ik veels te kortzichtig. Stel dan onderscheid = oorlog... :roll:


- goa - 20-11-2006

Marshall Wrote:Alles wat de mens van elkaar onderscheidt kan bij sommigen voor onrust cq oorlog zorgen.

De sociale psychologie geeft je hierin gelijk, al zie ik nog niet zo snel een oorlog ontstaan tussen mensen die een bril cq contactlenzen dragen enerzijds en mensen met goeie ogen anderzijds. Volgens mij is een zekere ideologie wel noodzakelijk om tot echt uit de hand lopende frictie te leiden. Voor de meeste mensen is deze ideologie helaas het geloof, de vrijwillige celstraf van het verstand.


- Kezmania - 20-11-2006

Marshall Wrote:
Kezmania Wrote:Het gaat niet om een klein gedeelte, de groep fundamentalisten is vrij groot. Natuurlijk zitten er ook goede gasten tussen.

Maar je zal ongetwijfeld ook goede ADO fans hebben, die zien we alleen niet, die rennen niet het veld op. De slechte verkloten het voor de goede, dat ligt niet aan ons, de westerse maatschappij, maar aan de slechteriken. :wink:

Het gaat er dus om dat jij de boel zit om te draaien. Niet wij zijn verantwoordelijk voor dat beeld, maar de moslims zelf.
Maar die discussie hebben we geloof ik al 100x met Moker gevoerd :razz:

Dat was mijn punt dan ook niet. Mijn punt was, even teruggelezen zou helpen, dat deze 'aanslagen' (als je het neersteken van een persoon een aanslag kan noemen, behalve een aanslag op diens leven) bij alle geloofsovertuigingen tegenkomt, zelfs bij overtuigingen waar religie niks mee te maken heeft (hoeveel voetbalsupporters wereldwijd steken elkaar neer omdat ze een andere voetbalclub supporten). Alles wat de mens van elkaar onderscheidt kan bij sommigen voor onrust cq oorlog zorgen. Om dan te stellen dat geloof = oorlog vindt ik veels te kortzichtig. Stel dan onderscheid = oorlog... :roll:

Het punt wat je probeert te maken is onjuist.
Dat het overal wel eens voorkomt klopt, maar bij moslims komt het vaker dan gemiddeld voor. Ik heb je de 6e regel laten zien. Duidelijker kan ik het eigenlijk niet maken. Joden en Christenen kennen zoiets niet. Het komt dan ook zelden voor dat er uit geloofsovertuiging gemoord wordt.

Dat wil niet zeggen dat ze niet moorden, maar het zijn geen moorden uit geloofsovertuiging.


- Gerben Zonderland - 20-11-2006

goa Wrote:Voor de meeste mensen is deze ideologie helaas het geloof, de vrijwillige celstraf van het verstand.

Vieze heiden! :wink:
De meeste gelovigen vinden hun geloof juist een heerlijke 'zekerheid' (=contradictie) in hun bestaan waar ze hun lot aan vasthangen. Noem het naïef, lui of dom, maar het scheelt ze wel een hoop kopzorgen. :8: