The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden (/showthread.php?tid=2493)



Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - andre - 04-10-2008

Sjeng Schalken is een mooi voorbeeld van iemand met beperkte kwaliteiten die het maximale uit zijn carrière heeft gehaald. En dan zijn er mensen die roepen dat Nederlanders op het moment suprème vaak niet thuis geven, dat we de echte winnaarsmentaliteit missen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 04-10-2008

Del Potro doet een poging om de eerste speler te worden die zijn vijf eerste ATP finales in zijn carriere wint sinds Nederlander Sjeng Schalken, die zijn vijf won van 95-97, 99 en 00.

Wat snap je niet.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 04-10-2008

andre Wrote:Sjeng Schalken is een mooi voorbeeld van iemand met beperkte kwaliteiten die het maximale uit zijn carrière heeft gehaald. En dan zijn er mensen die roepen dat Nederlanders op het moment suprème vaak niet thuis geven, dat we de echte winnaarsmentaliteit missen.

Als er een voorbeeld is dan betekent het niet dat alle Nederlanders die kwaliteit bezitten.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 04-10-2008

Laatmaar, goed lezen is ook een vak. Thnx Tampie


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 04-10-2008

5 finales gespeeld: 5 gewonnen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 04-10-2008

Ik vind zeker niet dat Sjeng beperkte mogelijkheden had. Zijn service zag er niet uit, maar was heel zuiver. Had een redelijk goed voetenwerk en was zeer solide aan de baseline. Hij had misschien zelf niet echt grote wapens, maar hij maakte gewoon bijna geen fouten, en wachtte tot de andere die maakte. Dat is ook een kunst.

Sjengs grootste probleem was het mentale. "Oh kut, nu moet ik tegen Sampras, dan ben ik bij voorbaat kansloos."

Enige wedstrijd waarbij hij er wel vol voor ging was die SF US Open tegen een Sampras on fire, dat was geweldig, vooral de eerste set. En als hij van Hewitt has gewonnen in de QF Wimbledon in 2003 (wat was het? 9-7 in de 5e?), dan was hij gewoon Wimbledon kampioen geworden. Die SF en F waren gewoon een formaliteit.

edit: het was 7-5 :p


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 04-10-2008

mwa. sjeng had toch wel enige beperkingen in zijn beweeglijkheid, erg veel beweging zat er niet in zn bovenlichaam.

Jammere was idd dat hij net die paar wedstrijden waar hij er dicht tegenaan zat en waar hij het net niet kon winnen. Ik weet niet of dat een mentaal probleem was maar ik had wel het idee dat hij bij die grote jongens vaak het gevoel had van ik mag niet van die jongens winnen. Ze staan hoger op de ranglijst ze kunnen beter tennissen dan ik. Die partijen tegen hewitt en sampras waren daar goeie voorbeelden van. Sjeng stond de hele week de sterren van de hemel te spelen, z'n forehand legde ie 9 vd 10x prachtig in het hoekje en hij sloeg gewoon winners. Maar toen hij tegen hun speelde deed hij een stapje terug, ging weer helemaal terug naar zn basisspel wat gebaseerd was op vastheid. Ik had echt het idee dat dat te maken had met teveel respect. Ik weet niet of hij die wedstrijden had gewonnen als hij zn normale spel had gespeeld maar het lijkt me niet helemaal de goeie insteek.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 05-10-2008

kooltje Wrote:Kafelnikov is weer aan het trainen met Krajicek en Haarhuis. Inmiddels nog 15 kilo te zwaar maar woog 120 kilo!
Heeft veel geld uitgegeven met wedden,professioneel poker en prive jet.
Nu weer serieuzer leven om een goede vader te zijn voor zijn dochter.
Stopte al als 29-jarige met tennis helaas.
Kon hem altijd waarderen omdat hij zoveel toernooien speelde =D>

[Image: f_yevgeny1m_896b928.jpg][Image: f_398m_2358aad.jpg]

:eeeek:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mitch - 07-10-2008

Rentree Hewitt in januari

SYDNEY - Tennisser Lleyton Hewitt maakt zijn rentree in januari. De voormalige nummer één van de wereld maakte dat dinsdag bekend. De Australiër herstelt momenteel van een heupoperatie.

Hewitt neemt in januari deel aan een ATP-toernooi in Sydney. In het verleden schreef hij dat evenement vier keer op zijn naam. "Ik kijk uit naar de Australische zomer", zei hij dinsdag. "Ik ga me in Sydney voorbereiden op de Australian Open."

Hewitt staat momenteel 67e op de wereldranglijst. Hij liet zich opereren na de voor hem teleurstellend verlopen Olympische Spelen in Peking.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 07-10-2008

Mooi =D>


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Vret Mien Gras - 08-10-2008

Australian Open heeft prijzengeld verhoogd, de winnaar herenenkel wint nu 1,2 miljoen :eeeek:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 08-10-2008

Volgens mij gaat volgend jaar overal het prijzengeld omhoog...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 13-10-2008

De licentie van Amersfoort is verkocht:

http://www.nu.nl/news/1786749/48/Familie_Djokovic_koopt_licentie_Dutch_Open.html

en Nadal komt weer naar Rotterdam:

http://www.nu.nl/news/1786516/48/Nadal_naar_Rotterdam.html


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 13-10-2008

Nu zal ik er bij zijn!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 13-10-2008

Nadal heeft in zijn contract met Rotterdam staan, dat het toernooi gaat spelen met door Nadal goedgekeurde ballen :o =D>


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 13-10-2008

Als ik Krajicek was zou ik daar tegenover stellen dat als hij weer van een rukker als Seppi verliest, hij zijn goedgekeurde ballen zelf mag gaan rapen tijdens de rest van het toernooi.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 13-10-2008

buurs Wrote:Nadal heeft in zijn contract met Rotterdam staan, dat het toernooi gaat spelen met door Nadal goedgekeurde ballen :o =D>
Slimme actie van Kraai, stom om het zo naar buiten te brengen...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 25-10-2008

frederico luzzi overleden aan leukemie. de ziekte werd vorig weekend pas bij 'm geconstateerd. :eeeek:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 25-10-2008

:cry:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 26-10-2008

centre court Wrote:frederico luzzi overleden aan leukemie. de ziekte werd vorig weekend pas bij 'm geconstateerd. :eeeek:

Dat is bizar idd, daarna vrijwel meteen in coma geraakt en nooit meer wakker geworden.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 26-10-2008

Shit ey. Toch raar dat je altijd herinnerd zal worden als de persoon die tijdens een tenniswedstrijd Koellerer op zijn gezicht timmerde.

RIP.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 26-10-2008

Dat wist ik eerlijk gezegd niet, het eerste wat me te binnen schoot was die belachelijke schorsing voor dat gokken.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 27-10-2008

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.atptennis.com/3/en/players/playerprofiles/?playernumber=0">http://www.atptennis.com/3/en/players/p ... ernumber=0</a><!-- m -->

Vraag voor de kenners: welke partij was die ene die hij won? Smile


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 27-10-2008

Undecided :lol:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 27-10-2008

hehe ben wel benieuwd naar t antwoord...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 27-10-2008

op 29 oktober (de dag dat ik jarig ben :wink: ) 1972 wint bye van Allan Stone in Essen op tapijt met 7-0 :8:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - São Paulo - 27-10-2008

:Big Grin Als je naar zijn Career Match record kijkt, zie je dat hij ook ooit een tie-break heeft verloren Undecided


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 31-10-2008

Tennisser Safin denkt aan stoppen

AMSTERDAM - Marat Safin denkt na over z'n toekomst als tennisser. "Ik weet niet of ik een prettig leven krijg zonder tennis. Dat neem ik mee in de afweging of ik stop of niet", aldus Safin na een 6-0 7-6 nederlaag tegen de Argentijnse qualifier Juan Monaco. De 28-jarige Rus werd daardoor vroegtijdig uitgeschakeld bij de Masters in Parijs.

"Er staat geen druk op deze beslissing. Ik hoef niets meer te bewijzen. Ik moet het allemaal nog maar even zien", zei Safin.

Safin debuteerde in 1997 als proftennisser. Hij reikte tot de eerste plaats op de wereldranglijst en won twee Grand Slams. Safin zegevierde in 2000 bij de US Open en schreef in 2005 de Australian Open op zijn naam.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 04-11-2008

Overleden tennisser stijgt zeven plaatsen

AMSTERDAM - Een vreemde gewaarwording op de wereldranglijst van de ATP. Federico Luzzi, die zaterdag 25 oktober plotseling overleed aan acute leukemie, is op de ranglijst nog altijd terug te vinden en steeg zelfs zeven plaatsen. Luzzi staat op plek 465.


Zolang niemand het initiatief neemt om de naam van Luzzi te laten schrappen, dan blijft de op 28-jarige leeftijd overleden Italiaan nog een jaar op de ranglijst staan.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 10-11-2008

Nadal dus geen DC-finale :o