The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden (/showthread.php?tid=2493)



Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 12-05-2009

Ad Wim Wrote:Kwestie van tijd, en logisch als je van Tsonga op gravel verliest, maar natuurlijk wel een groot verlies:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/sport/1962560/safin-is-er-klaar-mee.html">http://www.nu.nl/sport/1962560/safin-is ... r-mee.html</a><!-- m -->

AO SF 2005, mooiste partij die ik ooit gezien heb, en dat allemaal dankzij hem.

Tja, in zijn goede jaren een absolute favoriet van mij. De laatste 2-3 jaar helaas naar een bedenkelijk niveau afgegleden, hoewel die brille iedere week even kon terugkeren, al was het maar voor 3 games. Het jaar van zijn doorbraak weet ik nog goed, hij won vanuit bijna niets het ene toernooi na het andere, en veroverde in ongeveer een half jaar tijd de nr.1 positie, komende van buiten de top 25. Kuerten eindigde het jaar helaas als nr.1.

Die SF AO 2005 blijft natuurlijk voor altijd legendarisch, zijn oplevering eind 2006 (?) staat me ook nog bij, vanuit het niets won hij back-to-back Madrid en Parijs.

Bedankt voor alles Marat! =D> En geniet van het leven :cheers:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 12-05-2009

WTF :eeeek: Ik lees net dit op MTF over de mysterieuze Fognini-Martin partij:

Quote:Curiously Beto won the match but his nobleness took him to defeat!

The umpire had given him already as winner disqualifying Fognini, but he didn't want to win like that.

Everything happened in third set's tie break, when Fognini insulted the umpire. He received a penalty point. It was 4-3 for Beto. Then Fabio threw his racket to his chair. The racket bounced and went directly towards Beto's face, who was able to avoid it.

The judge gave the match to Martín. But the Spaniard convinced him... and the supervisor! to reconsider the decision, and the game continued.

This generosity took Beto to the defeat, 1-6, 6-3 and 7-6(9), even losing two match-points in his way.

Notworthy voor Martin


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 12-05-2009

:eeeek: =D>


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 13-05-2009

En vervolgens slaat Fognini Mathieu eraf. Bedankt Martin! :x


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 13-05-2009

Oplossing voor de toekomst: PHM nooit meer nemen. Nooit, en nergens Big Grin


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 13-05-2009

_Tampie Wrote:
Ad Wim Wrote:Kwestie van tijd, en logisch als je van Tsonga op gravel verliest, maar natuurlijk wel een groot verlies:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/sport/1962560/safin-is-er-klaar-mee.html">http://www.nu.nl/sport/1962560/safin-is ... r-mee.html</a><!-- m -->

AO SF 2005, mooiste partij die ik ooit gezien heb, en dat allemaal dankzij hem.

Tja, in zijn goede jaren een absolute favoriet van mij. De laatste 2-3 jaar helaas naar een bedenkelijk niveau afgegleden, hoewel die brille iedere week even kon terugkeren, al was het maar voor 3 games. Het jaar van zijn doorbraak weet ik nog goed, hij won vanuit bijna niets het ene toernooi na het andere, en veroverde in ongeveer een half jaar tijd de nr.1 positie, komende van buiten de top 25. Kuerten eindigde het jaar helaas als nr.1.

Die SF AO 2005 blijft natuurlijk voor altijd legendarisch, zijn oplevering eind 2006 (?) staat me ook nog bij, vanuit het niets won hij back-to-back Madrid en Parijs.

Bedankt voor alles Marat! =D> En geniet van het leven :cheers:

En een samenvatting van 10 minuten van deze partij. Ik snap dat hier alleen de hoogtepunten inzitten maar wat was dit een fantastische pot. En wat was Federer toen ook een stuk beter dan nu.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 14-05-2009

Djokovic en Nadal klagen over het ATP rankingsysteem

... De Serviër had onlangs eveneens kritiek op het systeem. Hij stond in de finale van de laatste drie Masters en won afgelopen weekeinde het ATP-toernooi van Belgrado, maar toch zakte hij van de derde naar de vierde plaats op de wereldranglijst.

--> het hele gezeik over de manier van rankings is ooit begonnen toen Moya de nummer 1 van de wereld was en 8 partijen op rij in de eerste ronde verloor. "Hoe kan dit nu de beste tennisser ter wereld zijn?" enzo
Nu ook weer, ze willen de punten over een totaal van de laatste 2 jaar verlengen.... (ofwel: hun eigen punten weer beschermen). Lost dat het probleem op? Nee, natuurlijk niet, want dan vervallen die punten van het verleden even snel, alleen later. Gaten worden groter, het duurt langer voor dat er nieuwe spelers opkomen in de rankings. (Neem bv Simon, Del Potro enzo: het feit dat zij ineens opkwamen als nieuwe sterren was goed voor de publiciteit van de sport.

Als we dan toch dingen willen veranderen, ga dan terug naar vorig jaar waar de mensen in de finale beter waar voor hun werk krijgen dan nu. Maar nee, dat willen deze spelers niet, die puur voor eigen parochie preken. BAH.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 14-05-2009

Eli, we zijn het geloof ik nog nooit zo eens geweest, maar je zal zien dat ze dit er ook doorheen krijgen. Puke


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 14-05-2009

Djokovic doet het goed, maar tov dezelfde tijd vorig jaar heeft Murray zich dus gewoon meer verbeterd. Dus gaat hij van 4 naar 3. Heeft niks met je prestaties van dit jaar te maken, maar tis puur je progressie tov vorig jaar. Maar daar is Djoko te dom voor.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 14-05-2009

Nou ja, het is natuurlijk meer dat het richting publiek lastig uit te leggen is, dat Murray zijn eerste pot verliest, Djoko de finale haalt, en Murray desondanks Djoko voorbijgaat op de ranking.
Dat is natuurlijk rot voor Djoko, maar inherent aan dit systeem, en het uitvlakken door het over 2 jaar uit te smeren is gewoon een slecht plan.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 14-05-2009

Het is natuurlijk wel krom dat Djokovic in fantastische vorm opeens een plek zakt terwijl Murray niks presteert, maar inderdaad inherent aan het systeem. Een systeem dat niet ideaal is, maar wel het beste in mijn ogen.

En ze moeten natuurlijk nooit inspelen op wat het publiek wil en vindt. Dan doen ze sowieso al niet met heel het rankingsysteem met de 18 beste resultaten, verplichte aanwezigheid, entrylists die veel eerder gemeten worden dan de ranglijst, etc. Ga dan dit ook niet veranderen.

Deze resultaten komen aan het eind van dit jaar wel weer bovendrijven, als ie Murray uiteraard weer voorbij gaat, en waarsch Federer ook.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 14-05-2009

Ja precies, daarom. Murray heeft gewoon eind vorige jaar en begin dit jaar (excl AOpen) goed gepresteerd. Djoko haalt hem dan wel weer in als die wegvallen.
Dat Djoko in de graveltijd meer presteert dan Murray is niet gek. Daarom nemen we een jaar als meettijd, dan worden alle ondergronden meegenomen. Als je de vorm van de maand wil kun je beter gewoon de laatste maand gebruiken ipv het hele jaar.

Krijg je die dingen als de Champions Race. Bij invoering was Santoro ineens "de nieuwe nummer 1 van de wereld" volgens de ATP, alleen omdat hij Doha had gewonnen, en dat was het grootste toernooi van die 1e week.

ah well, ik maak me weer eens druk om rankings Wink


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 14-05-2009

Al is Santoro natuurlijk wel nummer 1 waardig!

En juist die Champions Race hebben ze dit jaar afgeschaft...
Wat ze ook doen, laat ze er een keer goed over nadenken en een systeem voor meerdere jaren verzinnen. En zeker niet elk jaar wisselen. Dat is niet te doen voor de Eli's van deze wereld...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 14-05-2009

Hehe nou wat mij betreft draaien ze de regelwijzigingen van de afgelopen jaren gewoon terug (behalve evt Hawk-eye), ik vind het er niet beter op worden!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 14-05-2009

De redenen die ze aanvoeren en de maatregel die daarop moet volgen is natuurlijk helemaal ridicuul, want door een 104 weken rolling systeem ipv een 52 weken rolling systeem kan het net zo goed gebeuren dat je goed presteert maar toch daalt. Zou idd zonde zijn als daarmee de mogelijkheid bestaat om snel de rankings te bestijgen. Misschien moeten ze ook invoeren dat je als je van een lagere speler verliest je minpunten krijgt en van een hogere speler winnen pluspunten betekent, net als in het amateurtennis. Was in het proftennis ook zo maar dat was voor mijn tijd.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 14-05-2009

Oh ja die laatste suggestie moet deze natuurlijk bij :wink: Undecided


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 14-05-2009

Ik vond die bonuspunten altijd wel een goede regel. Alleen dan kreeg je ook gravelbijters die heel graag tegen Sampras, Rusedski of Krajicek wilden loten...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 14-05-2009

Ad Wim Wrote:Ik vond die bonuspunten altijd wel een goede regel. Alleen dan kreeg je ook gravelbijters die heel graag tegen Sampras, Rusedski of Krajicek wilden loten...

Tja, wel zo ondoorzichtig als de pest natuurlijk. Ik hoop niet dat dat terugkeert, en ik hoop zeker niet dat we naar 104 weken gaan. Straks blijft zo'n prutser als Simon 2 jaar lang geplaatst bij Grand Slams omdat hij een half jaar leuk tennist.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 14-05-2009

Ook dak boven Roland Garros

PARIJS - Na de Australian Open en vanaf dit jaar Wimbledon, wordt ook het court central (Court Philippe Chatrier) van Roland Garros in Parijs van een mobiel dak voorzien. De Franse Tennisfederatie (FFT) heeft architect Marc Mimram een constructie laten maken. De bouw van de overkapping moet in 2011 klaar zijn.

Mimram bouwde eerder al in Straatsburg de brug over de Rijn die Frankrijk met Duitsland verbindt. Naast het Court Central zullen ook enkele vernieuwde banen, die grenzen aan het grootste stadion, een uitschuifbaar dak krijgen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - andre - 17-05-2009

Nu op Wimbledon: Agassi/Graf tegen Henman/Clijsters (BRT 2)


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 19-05-2009

Nadal is er als de kippen bij

LONDEN - Rafael Nadal heeft dit jaar zoveel wedstrijden gewonnen, dat hij nu al is gekwalificeerd voor de ATP World Tour Finals, ook wel bekend als het eindejaarstoernooi.

De Mallorcaanse nummer één van de wereld is trouwens titelverdediger in Londen. "Ach, die stad ligt me wel. Vorig jaar heb ik naast Wimbledon ook Queens' gewonnen. En volgens mij wordt dat ook in Londen afgewerkt", sprak hij met een grijns op het gezicht.

Nadal won de Australian Open en de Masters-toernooien in Indian Wells, Monte Carlo en Rome. Tel daar de finaleplaats in Madrid bij op en de Spanjaard sprokkelde nu al voldoende seizoenpunten bijeen om in elk geval als achtste te eindigen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - AssyriskaFF - 22-05-2009

andre Wrote:Nu op Wimbledon: Agassi/Graf tegen Henman/Clijsters (BRT 2)

Kut heb ik dat gemist. Is dat nog ergens te zien of te downloaden?


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 22-05-2009

you tube vast wel


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 22-05-2009

_Tampie Wrote:
Ad Wim Wrote:Kwestie van tijd, en logisch als je van Tsonga op gravel verliest, maar natuurlijk wel een groot verlies:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/sport/1962560/safin-is-er-klaar-mee.html">http://www.nu.nl/sport/1962560/safin-is ... r-mee.html</a><!-- m -->

AO SF 2005, mooiste partij die ik ooit gezien heb, en dat allemaal dankzij hem.

Tja, in zijn goede jaren een absolute favoriet van mij. De laatste 2-3 jaar helaas naar een bedenkelijk niveau afgegleden, hoewel die brille iedere week even kon terugkeren, al was het maar voor 3 games. Het jaar van zijn doorbraak weet ik nog goed, hij won vanuit bijna niets het ene toernooi na het andere, en veroverde in ongeveer een half jaar tijd de nr.1 positie, komende van buiten de top 25. Kuerten eindigde het jaar helaas als nr.1.

Die SF AO 2005 blijft natuurlijk voor altijd legendarisch, zijn oplevering eind 2006 (?) staat me ook nog bij, vanuit het niets won hij back-to-back Madrid en Parijs.

Bedankt voor alles Marat! =D> En geniet van het leven :cheers:

Hij staat toch in de draw van RG =D> :roll:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 05-06-2009

Hehehe, het is ook altijd wat met hem...


Quote:Davydenko to miss pre-Wimbledon Queen's club due to visa issue
3 Jun 2009


Russian world number 11 Nikolay Davydenko has had his preparations for the upcoming Wimbledon Grand Slam threatened because of visa issues.

Davydenko will currently miss the Queen's Club pre-Wimbledon tournament. The world number 11 had an appointment to get his visa at the end of May, but was unable to attend because he had to play in three successive days running after rain interrupted proceedings at the French Open.

"I tried to have it made last week. I should have had an appointment but I played three days in a row. If you remember, I didn't finish my match and the next day I was supposed to have this appointment," Davydenko said.

"I missed the deadline, and Monday was bank holiday in France, and now I will have to try on Wednesday. I know some players said I would have to wait 10 days for a visa. And now I'm in trouble." Davydenko continued.

"I don't know what I can do. I should already play on Monday at Queen's. And for us Russians, it's really important to do it quickly." Davydenko added.

Niklay Davydenko had an impressive run at this year's French Open reaching the quarter final of the prestigious tournament before being knocked out by giant killer Robin Soderling who had already beaten Rafael Nadal.



Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 05-06-2009

Tsja... of ie daar nu wel of niet meedoet, hij verliest op Wimbledon toch in de 1e ronde.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 05-06-2009

Kan ie geen WC voor Rosmalen krijgen? Er staat er nog eentje open volgens mij


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 09-06-2009

Ik zit helemaal in in het "twitter wereldje" maar kwam wel via een linkje op de twitter van Roddick terecht. Op zich wel geinig:

Roddick's twitter: Andy Murray at practice. Thoughts on the hat??? <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://twitpic.com/6r9e2">http://twitpic.com/6r9e2</a><!-- m -->

Murray: Anyone seen andy roddicks hats? They have really nice sweat stains on them cause he never washes them and thinks they r lucky

Roddick: i hope @andy_murray isn't too pissed when i see him at the courts today .... but seriously how could i not post that? not a possibility

Roddick: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://twitpic.com/6xbfm">http://twitpic.com/6xbfm</a><!-- m -->


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 09-06-2009

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/internet/2018042/twitter-introduceert-echtheidskeurmerk-voor-beroemdheden.html">http://www.nu.nl/internet/2018042/twitt ... heden.html</a><!-- m --> Smile


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Tripplexxx - 16-06-2009

ROSMALEN - Tennisser Robin Haase meldt zich woensdag opnieuw in een ziekenhuis in Rotterdam om zijn rechterknie te laten onderzoeken. De 22-jarige Hagenaar is na twee operaties nog steeds niet klachtenvrij.
¨
"Nee, ik kan niet zeggen dat het goed met mij gaat", zei de beste Nederlandse speler dinsdag in Rosmalen.

Haase heeft in het lange revalidatieproces last gekregen van de zijkant van zijn knie. "In het gewricht zelf zit alles wel goed", gaf hij aan. "Maar waarschijnlijk is nu een spiertje, pees of slijmbeurs geïrriteerd. Een echo moet uitwijzen wat er precies aan de hand is."

Onder het mes

Haase ging in juli 2008 en begin mei dit jaar onder het mes. Na zijn laatste ingreep heeft hij nog geen tennisracket aangeraakt. "Ik mag een beetje fietsen en wat lichte oefeningen doen. Ik zit verder veel thuis."

"Ik verveel me behoorlijk, omdat ik bijna niks kan en mag doen. Ik lees veel en kijk veel televisie. Hopelijk krijg ik snel duidelijkheid over wat er nu weer mis is met mijn knie en hopelijk valt het mee."

Rentree

Over zijn langverwachte rentree kon Haase in Rosmalen nog geen zinnig woord zeggen. "Pas als ik weer twee tot drie weken op de tennisbaan heb gestaan, kan ik serieus gaan denken aan een terugkeer."

"Maar nu weet ik nog niets. Misschien sla ik mijn eerste bal over een maand. Maar het kan ook nog wel drie maanden duren."

Daviscupteam

De kans dat Haase beschikbaar is voor het Daviscupteam van captain Jan Siemerink voor de promotie-degradatiewedstrijd in de wereldgroep tegen Frankrijk, half september in Maastricht, is in elk geval zeer klein.

Hij kan bij terugkeer op de ATP-Tour wel rekenen op een beschermde status. Als nummer 104 van de wereldranglijst mag hij zich in een periode van negen maanden inschrijven voor acht grote toernooien.