The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden (/showthread.php?tid=2493)



Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mist - 17-06-2009

Bookmakers suspended betting on a match involving two top 100 players at the Ordina Open in the Netherlands on Monday after "a sudden and suspicious" swing in odds during "an industry-wide gamble".

The tennis authorities have already launched an investigation into the first-round match between Spain's Oscar Hernandez, 31, who is the world No 67 and Austria's Daniel Köllerer, 25, the world No 91. Both players were originally priced as 5-6 joint-favourites but bookmakers saw a surge of money just before the start for Hernandez that pushed his price in to 1-5 favourite. Most bookmakers suspended betting at that stage. Hernandez won 6-3, 6-2.

William Hill and Ladbrokes confirmed they saw "unusual" money and suspended betting. Betfair witnessed the same swing but did not stop trading. Online firms including Unibet and Expekt.com said they stopped taking bets before or early in the match.

"It was a toss-of-the-coin market where you'd expect to see a spread of bets, but it was one-way traffic for Hernandez," said David Williams of Ladbrokes. "Alarm bells go off, we suspended the market, taking the view we're going to sit this dance out."

William Hill's Graham Sharp said: "The pattern alone rather than the volume was enough for us to suspend the market." Unibet spokesman Lennart Ehlinger said: "There was a huge drop in the price that we couldn't explain. We suspended the market as a precaution for our customers and ourselves."

The Gambling Commission will be notified as a matter of course. Tennis has taken greater strides than most sports in trying to enforce integrity and cut out corruption. Yet despite an independent review last year identifying 45 "suspicious" matches, no misconduct charges have yet been tabled.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.independent.co.uk/sport/tennis/suspicious-betting-sparks-probe-1706748.html">http://www.independent.co.uk/sport/tenn ... 06748.html</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/tennis/article6515314.ece">http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 515314.ece</a><!-- m -->


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - andre - 17-06-2009

wedstrijd ongeldig verklaren lijkt me, ook voor de poll.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Bocaloca - 17-06-2009

:crazy:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 17-06-2009

Wederom een vreemde gang van zaken, was mijn suggestie om gisteren even naar Hernandez te lopen en te vragen naar z'n fixes toch zo'n gekke nog niet Wink


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 17-06-2009

Snap die equal odds ook niet echt eigenlijk. Hernandez leek me toch duidelijk de favoviet op voorhand.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 18-06-2009

Column Krajicek

Onzekerheid is grootste probleem voor Robin Haase

MUIDERBERG - Hoeveel tegenslag kan een sporter hebben? Die vraag kwam bij me op toen ik het nieuws hoorde over de zoveelste terugslag voor Robin Haase. Na twee operaties aan zijn knie en een revalidatie die nu al bijna een jaar duurt, heeft hij opnieuw pijn en is er inmiddels weer een echo van het gewricht gemaakt. Ik vind het echt verschrikkelijk voor die jongen. Niet te geloven dat een op het oog simpele ingreep aan zijn meniscus, nu bijna een jaar geleden, inmiddels leidt tot serieuze zorgen over zijn carrière.

Ik mag mij op het gebied van sportblessures denk ik wel 'ervaringsdeskundige' noemen en ik weet dan ook goed wat er allemaal in het hoofd van Robin omgaat. Het grootste probleem tijdens serieuze blessures is de onzekerheid die zich steeds meer meester van je maakt. Je weet niet of het allemaal wel goed komt en al helemaal niet wanneer dat gaat gebeuren. En zo leidt fysieke malaise langzaam maar zeker ook tot mentale problemen.

De wetenschap dat Robin in de periode voor zijn blessure juist zo goed bezig was, geeft dit alles een extra wrange smaak. Hij was hard op weg naar de top 50 en de uiterst professionele manier waarop hij zich met zijn sport bezighield, was een voorbeeld voor de tennisjeugd. Ik vind het echt heel erg dat juist hem dit overkomt en dat hij nu al zo lang aan de zijlijn zit.

Gelukkig zijn er voorbeelden genoeg van toptennissers die zich na een lange blessureperiode wisten terug te knokken naar de top. En ik weet zeker dat Robin, zodra zijn knie weer helemaal in orde is, daar ook toe in staat is. In mijn rijkelijk met blessures overgoten tennisloopbaan heb ik ooit liefst twintig maanden aan de kant gezeten door een elleboogblessure om vervolgens weer voor de volle honderd procent te kunnen tennissen. Voor wanhopen is het in het geval Robin Haase dan ook nog veel te vroeg.

Er was vanuit Rosmalen, waar de Nederlandse tennisfan deze week weer eens van toptennis dicht bij huis kan genieten, gelukkig ook veel beter nieuws. Raemon Sluiter keerde terug op het hoogste niveau en deed dat met een overwinning. Dat vond ik echt leuk voor hem. Raemon heeft zich heel kwetsbaar opgesteld toen hij bekendmaakte zijn eerder afgesloten tennisloopbaan weer nieuw leven in te blazen. Kritiek en scepsis vielen hem te beurt, maar daar heeft hij in Rosmalen een gepast antwoord op gegeven. En ik gun het hem van harte.

Zelf heb ik afgelopen week ook weer eens een balletje geslagen, al gebiedt de eerlijkheid te vermelden dat dat op een iets minder hoog niveau was. In Nottingham deed ik mee aan een 'oudemannentoernooi' en na overwinningen op El Aynaoui, Wilander en Pernfors was ik in de finale ook te sterk voor Greg Rusedski. Enigszins 'lucky', dat dient gezegd, maar dat maakt de lol er niet minder om.

Wie vreest dat ik nu à la Sluiter een rentree in het profcircuit overweeg, kan ik geruststellen. Ik ben inmiddels drie dagen aan het herstellen van mijn inspanningen en ik ben bang dat ik er nog wel een paar nodig heb voordat alles weer pijnvrij functioneert. Het hoofd wil nog van alles, maar het lichaam denkt daar blijkbaar toch heel anders over. Dat doet mij eens te meer beseffen hoe Robin Haase zich op dit moment moet voelen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 18-06-2009

Haase zijn knie is goed. In het ziekenhuis wordt over een onwillig spiertje gesproken.
Haase kan nu aan de gang met zijn fysio.
Hopelijk klopt de vaststelling en kan hij eindelijk vooruit.

Die column van Krajicek loopt mij net iets te ver achter. Heeft het ook over Sluiter zijn vorige partij bijvoorbeeld.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 18-06-2009

Wel nette overwinningen van Kraai zelf zeg. El Ay is er bijv nog niet eens zolang uit.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - andre - 28-06-2009

Vanavond om 22.05 uur Andere Tijden Sport over Paul Dogger.
http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/42149675/


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 30-06-2009

Zie net pas dat tijdens mijn vakantie in Kroatië het toernooi van Umag is Hakkuh


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 30-06-2009

Moet ik toch Jantje Siemerink weer even inhalen, die noemde gisteren het toernooi van Umag een fluttoernooi. Hij kwam erop omdat dat het enige toernooi is dat Wawje tot nu toe heeft gewonnen. :lol:
Maar is 't voor jou natuurlijk wel fantastisch om daar heen te gaan, had ik zelf ook absoluut gedaan.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 30-06-2009

Het is natuurlijk ook een 250, maar iig op gravel dus leuker tennis en toch wel wat aantrekkelijke namen. En het kost geen drol en schijnt een mooie locatie te zijn.


1 Davydenko, Nikolay RUS 11
2 Ferrer, David ESP 19
3 Melzer, Jurgen AUT 26
4 Troicki, Viktor SRB 32
5 Zverev, Mischa GER 45
6 Seppi, Andreas ITA 48
7 Almagro, Nicolas ESP 51
8 Tipsarevic, Janko SRB 52
9 Rochus, Christophe BEL 59
10 Gonzalez, Maximo ARG 61
11 Bolelli, Simone ITA 62
12 Fognini, Fabio ITA 63
13 Hernandez, Oscar ESP 67
14 Devilder, Nicolas FRA 68
15 Ferrero, Juan Carlos ESP 69
16 Darcis, Steve BEL 72
17 Ljubicic, Ivan CRO 75
18 Starace, Potito ITA 78
19 Koellerer, Daniel AUT 91
20 Gil, Frederico POR 83
21 Stakhovsky, Sergiy UKR 93
22 Martin, Alberto ESP 94
23 Dabul, Brian ARG 97


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 30-06-2009

Tof Ad! Ben jaloers op je. Volgens mij is Mindlight daar ook wel eens geweest. Vooral speler nummer 14 mag je bedanken voor zijn overwinning op Lapentti. Ik zie daar ook helden als Zverev en Seppi, wat een prachtig toernooi !


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 30-06-2009

Melzer, Troicki en Almagro van mij daar, prachtig! Moet ik wel vroeg gaan vrees ik, want het finaleweekend zullen ze wel niet halen...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Witte Geit - 07-07-2009

'Tennisser Mathieu Montcourt (24) overleden'
Update: vandaag 11:50


De Franse tennisser Mathieu Montcourt is maandagnacht overleden. Dat meldt de Franse sportkrant l'Équipe op gezag van de technisch directeur van de Franse tennisbond FFT. De doodsoorzaak van de 24-jarige Parijzenaar is nog niet duidelijk. De FFT komt later op dinsdag met een verklaring naar buiten, schrijft de krant.
Montcourt stond deze week 119e van de wereld. Aan de vooravond van Wimbledon bereikte hij met een 104e positie zijn hoogste notering op de wereldranglijst. Drie keer deed Montcourt mee aan Roland Garros, alle keren overleefde hij de eerste ronde op zijn thuisgrandslam.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 07-07-2009

:eeeek:

Daar schrik je toch elke keer weer van.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 07-07-2009

WTF :eeeek:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Elikian - 07-07-2009

Vorige week nog halve finale in de challenger van Rijeka Sad

RIP mijn held =D>


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Bumme - 07-07-2009

Longembolie waarschijnlijk.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 07-07-2009

Ad Wim Wrote:Het is natuurlijk ook een 250, maar iig op gravel dus leuker tennis en toch wel wat aantrekkelijke namen. En het kost geen drol en schijnt een mooie locatie te zijn.

:Big Grin Daar wil ik al jaren heen, maar het komt er nooit van. Is een absolute toplocatie, en het toernooi staat bekend om zijn gezelligheid en feesten.

[Image: umag-01.jpg]

Het toernooi is daarom ook erg populair bij spelers, en bij de feesten lopen ze gewoon tussen het 'volk'.

Tennis tournament ATP STUDENA CROATIA OPEN UMAG (27th July - 2nd August 2009)
Internationally recognized ATP tournament makes Umag an unavoidable place in professional tennis. Every July the town lives and breaths tennis: top matches interweave with unforgettable day and night parties, and hanging out with stars of this elite sport is inevitable…

[Image: umag_edited.JPG]

Ik ben jaloers Ad....


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 07-07-2009

Wow! :eeeek:

Adje =D>


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 07-07-2009

Ja, dat wist ik natuurlijk! Ben alleen hard op zoek naar een leuke camping niet al te ver hier vandaan, maar ik ga er zeker heen! Kaarten kosten ook geen reet, zeker niet de eerste dagen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 07-07-2009

Ik ben daar geweest Ad, er zit een goede camping tegenover, waar je prima kan vertoeven. Heerlijk om daar in de avonduren een paar potjes tennis te kijken, met die ondergaande zon, en daarna inderdaad met spelers en al de nabijgelegen (behoorlijk grote) discotheek in te trekken. Absolute aanrader =D>


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 07-07-2009

Ik verwacht een uitgebreid verslag Ad, inclusief aan te raden verblijf als het er eindelijk een keer van gaat komen om het toernooi van Umag te bezoeken =P~ =P~ .


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 07-07-2009

Thanks ML, maar ik heb ook wat campings dicht in de buurt bekeken, maar daar ga ik geen week zitten, dat is me iets te druk en duur...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 07-07-2009

Volgens mij heette die camping Stella Maris. Wel een stukje lopen naar het centrum trouwens, minuut of 10-15 denk ik. Ben benieuwd of Moya nog steeds zo populair is als hij een aantal jaar geleden was.

Dit is, als ik het me goed herinner, de editie waar ik bij ben geweest:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.atpworldtour.com/posting/2002/439/mds.pdf">http://www.atpworldtour.com/posting/2002/439/mds.pdf</a><!-- m -->


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 07-07-2009

Ad Wim Wrote:Thanks ML, maar ik heb ook wat campings dicht in de buurt bekeken, maar daar ga ik geen week zitten, dat is me iets te druk en duur...

Umag is teveel toeristenplaats om rust te vinden, en zeker in de tennisweek is het natuurlijk volle bak daar. Dan moet je echt verder naar het zuiden afzakken, want al die campings zitten vol in de zomer.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 07-07-2009

Inderdaad, dat had ik ook al bekeken, maar heel Istrië, zeker de Westkust, zit dan al flink vol dus het wordt sowieso lastig. Maar 2 uur rijden erheen vind ik ook geen probleem dus ik ben nu aan de Oostkust aan het zoeken en eventueel ook nog buiten Istrië.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 07-07-2009

Nog een gratis tipje, kijk goed uit bij het versieren van de lokale Ivanovic look-a-likes ter plekke. Op één of andere manier is de lokale mannelijke wederhelft daar niet van gediend en communiceren gaat vervolgens (als je geluk hebt) met de vuisten....


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 07-07-2009

Ad Wim Wrote:Inderdaad, dat had ik ook al bekeken, maar heel Istrië, zeker de Westkust, zit dan al flink vol dus het wordt sowieso lastig. Maar 2 uur rijden erheen vind ik ook geen probleem dus ik ben nu aan de Oostkust aan het zoeken en eventueel ook nog buiten Istrië.

Qua omgeving vond ik het gebied ten zuiden van Istrië erg mooi, en verder ken ik het land helaas niet zo goed. Maar dan zou ik idd een stukje verder gaan zitten, want het is wel behoorlijk druk in de kustplaatsen. Aan de andere kant, het is niet te vergelijken met bijv. Spanje.