The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 988 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 988 errorHandler->error_callback
/printthread.php 207 get_post_attachments



FTM Forum
Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden (/showthread.php?tid=2493)



Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 01-10-2009

Ad Wim Wrote:Nadal speelt in Peking he, Murray in Federer waren in Tokyo...

Je hebt gelijk, even gemist. Blijft daar nu wel een veld over waar een hoop outsiders in zitten (Simon, Tsonga, Monfils).


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 01-10-2009

Vergeet Haas niet te noemen!
Maar Del Potro is er nog wel en die is nu wel dik favoriet.

Toch is het, ondanks die afzeggingen, nog bijna net zo sterk bezet als Peking...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 01-10-2009

Ja inderdaad, mooi toernooi. En ik noemde ze ook outsiders omdat Potro uiteraard de grote favoriet is daar. Haas is idd wel outsider, maar die heeft inmiddels alweer een tijdje niet gespeeld. En ik zie de andere heren toch al grotere kanshebbers.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 08-10-2009

Murray ook al weg uit Shanghai, goed nieuws voor Djokovic en Nadal!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 09-10-2009

Dennis Schenk, de huidige coach van Robin Haase, wordt ook de coach van Thiemo de Bakker.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 12-10-2009

Dimitrov heeft een WC voor Stockholm gekregen, hoe lang gaat die ellende met WC's nog door? Undecided


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 13-10-2009

De Italiaanse tennisster Flavia Pennetta houdt wel van een avontuurtje. De ex van Carlos Moya gaat geen enkele vraag uit de weg op de Italiaanse televisie. Zelfs op de pikante vragen antwoordt de nummer elf van de wereld ronduit.

Wie is de knapste tennisspeler?
Pennetta: "Tommy Haas."

Zou je de lakens delen met hem?
Pennetta: "Neen, maar met Safin wel."

En met Nadal?
Pennetta: "Neen."

Federer?
Pennetta: "Neen."

Yannick Noah?
Pennetta: (aarzelt) "Ik heb het me even ingebeeld, neen."

Navratilova?
Pennetta: "Neen, absoluut niet."

Zijn er lesbiennes in het tennis?
Pennetta: "Ja."

Wie is de mooiste? Sjarapova of jij?
Pennetta: "Ik."

Flavia Pennetta vindt ook dat ze aantrekkelijker is dan de zussen Williams. En ze geeft toe dat ze de liefde al bedreven heeft op een tennisterrein.

Op hardcourt?
Pennetta: "Ja."

Op de stoel van de scheidsrechter?
Pennetta: "Neen."

Sletje! Je bent niet eens lekker!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 13-10-2009

Hahaha, schitterend! Dit was toch het favorietje van Ad?


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 13-10-2009

Niet lekker?! En ook nog eens geil!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 13-10-2009

...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 25-10-2009

Wozniacki in opspraak

LUXEMBURG - Caroline Wozniacki is in opspraak geraakt. De Deense tennisster, die volgende week meedoet aan het officieuze WK in Doha, heeft door opmerkingen op de baan tijdens het WTA-toernooi van Luxemburg invloed uitgeoefend op de bookmakers.

Wozniacki raakte deze week in de eerste ronde van het WTA-toernooi in Luxemburg geblesseerd aan haar linkerhamstring, maar speelde aanvankelijk toch door tegen Anne Kremer. Bij een 7-5 3-0 voorsprong voor Wozniacki riep haar vader in het Pools (hij komt uit Polen, red.) dat zijn dochter moest opgeven, omdat anders de WTA Championships in gevaar zouden komen. Dit werd opgepikt door de bookmakers, waarna er door de gokkers pijlsnel op een zege van Kremer gingen inzetten.

Op een 5-0 voorsprong voor Wozniacki gaf de Deense alsnog op. De 19-jarige tennisster is zich van geen kwaad bewust. "Ik had de wedstrijd gemakkelijk kunnen winnen, maar wist dat ik dan alsnog moest opgeven voor de tweede ronde. Ik besloot sportief te zijn en Anne door te laten gaan. Ze speelt namelijk thuis, dat vindt het publiek ook leuk."

De Tennis Integrity Unit gaat een onderzoek instellen naar de kwestie, aangezien er na de opmerkingen van vader Wozniacki een aanzienlijk aantal inzetten werden gedaan door gokkers. Daarnaast wil de WTA weten of de opgave van Wozniacki vooraf was opgezet.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 25-10-2009

Dit is natuurlijk ook wel erg raar. Je gaat toch niet opgeven bij een 7-5 5-0 voorsprong :crazy:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 25-10-2009

Ik kan me herinneren dat ongeveer 10 jaar geleden een soortgelijk iets gebeurde in het nadeel van Krajicek in Parijs.

Hij gaf op, terwijl hij mocht gaan serveren voor de partij in de 3e set.
Ik dacht dat het tegen Marc Rosset was.

Dezelfde reden werd ook toen gegeven.

Ik moet zeggen dat ik dit wel erg opvallend vind :-k


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-10-2009

Quote:Marin Cilic has received a wildcard for the Swiss Indoors in Basel. Juan Martin Del Potro gave the tournament organizers, however, a rejection.

Marin Cilic won this year's tournament in Chennai (Ind) and was also recently in Beijing in the final, but then failed to Novak Djokovic. At the U.S. Open in September, the current number 13 in the world pushed forward into the quarter and was only stopped by the eventual winner Juan Martin Del Potro.

The first wildcard was the last weekend in the Swiss Marco Chiudinelli been awarded.

Forfeit by Del Potro

U.S. Open champion will not compete in Basel. The Argentine has suffered since the tournament at Shanghai from a serious wrist injury. That is why Del Potro had been to cancel the tournament in Vienna.

Wat is dat toch steeds met die Cilic? Hij vraagt nu al voor drie toernooien (Beijing, Wenen, Basel) WC's aan de laatste weken. Kan hij zich niet gewoon inschrijven?


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Haggie - 28-10-2009

Ik snap het ook niet helemaal. :|


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 28-10-2009

Waar heb je dat stukje vandaan trouwens? Het taalgebruik is dramatisch slecht.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-10-2009

MTF uiteraard, bij slecht taalgebruik vermeld ik meestal geen bron Wink. Waarschijnlijk een Duits stukje geweest dat zo'n pipo door google translate heeft gehaald.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 28-10-2009

Zo zag het er uit idd, vooral die middelste zin moest ik drie keer lezen. :razz:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Haggie - 28-10-2009

#-o
Andre Agassi geeft doping toe

LONDEN - Tennislegende Andre Agassi geeft in zijn binnenkort te verschijnen autobiografie toe dat hij zich in zijn carrière heeft bezondigd aan dopegebruik. De winnaar van acht grand slams gebruikte vanaf 1997 regelmatig verslavende metamfetaminen.
© ANPDe nu 39-jarige Amerikaan is zelfs een keer positief bevonden bij een dopingcontrole, maar Agassi wist de tennisassociatie ATP door leugens op het verkeerde been te zetten en openbaarmaking van de uitslag te voorkomen.

''Ik schaam me natuurlijk en beloof mezelf dat deze leugen het einde is'', citeert de Londense krant The Times woensdag uit de memoires van de tennisser.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 28-10-2009

:cry:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 28-10-2009

WTF, lees het ook net idd, dat is toch wel een klap.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 28-10-2009

Een huisvriend bracht hem in aanraking met de zogeheten crystal meth. „Er is een moment van spijt, gevolgd door een enorme droefheid. Maar dan komt er een vloedgolf van euforie die alle negatieve gedachten in mijn hoofd wegvaagt. Ik voelde me nog nooit zo levend, hoopvol en ik had nog nooit zoveel energie in me”, beschrijft de tennisser zijn ervaringen na de eerste keer.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Haggie - 28-10-2009

tsja :-s


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 28-10-2009

De headline is wel een klap. Echter;

"Schorsing

Enkele weken later wordt hij betrapt en hangt hem een schorsing van drie maanden boven het hoofd. ''Mijn naam, mijn carrière staat op het spel. Alles wat ik heb bereikt, waar ik zo hard voor heb gewerkt, zal binnenkort niets meer betekenen.''

Agassi schrijft een brief naar de ATP en beweert dat hij per ongeluk een verkeerd drankje heeft genuttigd. Hij wist niet dat de drug erin zat. De ATP slikt de leugen en seponeert de zaak.


Comeback

Agassi had al drie grand slams gewonnen toen hij in 1997 aan de drugs raakte. Hij trok zich dat jaar terug uit Roland Garros en zakte ver weg op de wereldranglijst. Het jaar daarop begon hij aan een opmerkelijke comeback en won nog vijf grand slams, waaronder drie keer de Australian Open.

In 1998 raakte hij ook verliefd op de Duitse tennisdiva Steffi Graf. Het duo trouwde in 2001 en heeft inmiddels twee kinderen."

Het feit dat het een korte periode is geweest en hij in die periode geen bal raakte, geeft aan dat er geen sprake is van competitievervalsing. Aangezien Agassi, ook al is het achteraf, openheid van zaken geeft zonder dat hij daartoe is gedwongen, vergeef ik hem bij deze zijn misstap.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-10-2009

Dat zei Marcella Mesker net ook al op Radio 1 inderdaad, het was ook geen prestatiebevorderende drug. Ik denk wel dat Gasquet flink baalt van deze aandacht, ben benieuwd of dit invloed zal hebben op zijn hoger beroep bij het CAS binnenkort.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 28-10-2009

Ik voelde me nog nooit zo levend, hoopvol en ik had nog nooit zoveel energie in me”,

Maar niet prestatiebevorderend...?


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-10-2009

Nee, cocaïne is bijvoorbeeld ook niet prestatiebevorderend.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 28-10-2009

mindlight Wrote:Nee, cocaïne is bijvoorbeeld ook niet prestatiebevorderend.
Toch presteren de mensen wel die het gebruiken...
Misschien niet fysiek prestatie bevorderend...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-10-2009

Ik had nog niet eens begrepen dat Safin vandaag wellicht zijn laatste wedstrijd speelt :|


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 28-10-2009

mindlight Wrote:Ik had nog niet eens begrepen dat Safin vandaag wellicht zijn laatste wedstrijd speelt :|
Die doet nog wel een comeback...