The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden (/showthread.php?tid=2493)



Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 24-12-2010

Ik ook OD :8:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 27-12-2010

Kan niet wachten tot het gaat beginnen..

Top Players Feature In Season Openers In Doha, Brisbane & Chennai
by ATP Staff
| 27.12.2010

Rafael Nadal and Roger Federer will go head-to-head in Doha.
The 2010 ATP World Tour season closed with the 22nd meeting between Rafael Nadal and Roger Federer in the final of the Barclays ATP World Tour Finals and tennis fans may not have to wait long for the World’s Top 2 players to resume their riveting rivalry. The duo will headline the 32-man draw at the Qatar ExxonMobil Open in the first week of the 2011 season, beginning Monday 3 January.

Roger & Rafa: The Rivalry

The tour’s top two hard-court players, as detailed in the FedEx ATP Reliability Index, will be joined in the quality field by defending champion Nikolay Davydenko, who recovered from a bagel first set and saved two match points to overcome Nadal in the gripping 2010 finale. The Russian will be hoping for more inspiration in Doha after struggling through the remainder of 2010 following a wrist injury suffered in February.

World No. 13 Jo-Wilfried Tsonga will make his debut at the ATP World Tour 250 hard-court tennis tournament, hoping to be fully fit after the second half of his 2010 campaign was marred by a knee injury.

Buy Tickets: Doha | Brisbane | Chennai

At the Brisbane International, which gets underway a day earlier on Sunday 2 January, defending champion Andy Roddick will hope to signal his Australian Open ambition with another title winning performance in Queensland. Roddick defeated Radek Stepanek in the 2010 final; the Czech also returns to challenge again for the title next week.

DEUCE Extra: Roddick As Hungry As Ever

The 28-year-old American, who has been notably motivated and driven in his off-season preparations, will also face stiff competition from World No. 5 Robin Soderling, who leads the 32-man field, and No. 9 Fernando Verdasco, who has the fourth best record against his fellow Top 10 players over the past 52 weeks in the FedEx ATP Reliability Index.

World No. 14 Marin Cilic will bid for a hat-trick of titles at the Aircel Chennai Open, one of three ATP World Tour 250 tournaments to be played next week. The Croatian enjoyed a lightening start this season, following his Chennai triumph with an Australian Open semi-final run (l. to Murray) and victory in Zagreb (d. Berrer), and will hope for another emphatic start in 2011.

World No. 6 Tomas Berdych will be one of Cilic’s leading challengers for the Chennai crown as he makes his debut at India’s only ATP World Tour tournament. The 25-year-old Czech is looking to regain the form that took him to the Wimbledon final (l. to Nadal) in July.

This year’s Chennai runner-up Stanislas Wawrinka, a pair of Frenchmen – Richard Gasquet and Jeremy Chardy – and one of Serbia’s Davis Cup heroes, Janko Tipsarevic, also feature in the 16th edition of the tournament, which begins on Monday.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 27-12-2010

Altijd weer een verrassing wie er goed van start gaat.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Tripplexxx - 27-12-2010

Ik heb de stellige overtuiging dat 2011 het jaar van Federer gaat worden.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 27-12-2010

Voor Rafa wordt het lastig met het verdedigen van zijn punten dus het zou goed kunnen


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 27-12-2010

Overdune Wrote:Altijd weer een verrassing wie er goed van start gaat.
En dat zegt vervolgens weer weinig over de rest van het jaar. Kijk naar Murray, Federer en Cilic vorig jaar.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 27-12-2010

Klopt, ik bedoel ook meer de kleintjes. Er zijn vaak verrassingen aan het begin van het seizoen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 27-12-2010

Ik vind het weer moeilijk wat te verwachten, maar ik denk dat het in de top duidelijker is dan vorig jaar. Toen kon echt iedereen aan het eind van het jaar op 1 staan. Nu denk ik dat het vrij duidelijk Nadal wordt, tenzij hij niet een heel jaar fit blijft; dan wordt het Federer.

Qua flinke stijgers denk ik dat we moeten letten op Tsonga, Baghdatis, Wawrinka, Troicki, Hewitt, Berankis, Nishikori, Dimitrov en Del Potro natuurlijk. En zo zullen er nog wel wat jongens zijn die hoge ogen gaan gooien.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 28-12-2010

Dat zijn al min of meer gevestigde namen (en ik denk ook dat er weinig van jouw rijtje hard zullen stijgen), ik gok op een verrassing als Baghdatis zoveel jaar geleden.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-12-2010

Precies, veelbelovende jongens als Cuevas of Giraldo die ineens de finale AO halen :8:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 28-12-2010

Overdune Wrote:Dat zijn al min of meer gevestigde namen (en ik denk ook dat er weinig van jouw rijtje hard zullen stijgen), ik gok op een verrassing als Baghdatis zoveel jaar geleden.
Tja, helaas zijn die verrassende finalisten die er vroeger altijd waren op de AO er al een tijdje niet meer.
En ik kan je ook wel een lijstje van top 200-300 jongens geven waarvan ik denk dat ze de top 100 halen, maar daar zit ook niemand op te wachten. Het gaat ook om relatieve stijging; Wawrinka en Baghdatis die van rond de 25 terug naar de top 10 gaan vind ik bijvoorbeeld een substantiële stijging.

En geef dan iig zelf wat nemen, ipv alleen kritiek te hebben op die van mij,


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 28-12-2010

Ik verwacht veel van de volgende namen die gaan stijgen
Roddick, Wawrinka, Davy, Monaco, Kukushkin, Zverev, Berankis, Nishikori

Van buiten de top 100:
Dimitrov, Niland, Mahut, Matosevic, Raonic, Schoorel, Harrison, Bemelmans, Farah, Del Potro


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 28-12-2010

Nu heeft ook Ebden een WC gekregen van TA, dus nog maar twee over voor Tomic...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-12-2010

Hij staat ook bij de qualifing entry list dus ik hoop dat ze hem daar laten ploeteren voor zijn plaatsje.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 28-12-2010

Nadal troeft Xavi en Casillas af als Spaans Sporter van het Decennium
Dinsdag, 28 december 2010 om 09:45Niet Xavi of Iker Casillas, maar tennisspeler Rafael Nadal mag zich de beste Spaanse sporter van het decennium noemen. De huidige nummer één van de wereldranglijst voor tennissers won met overtuigende meerderheid een verkiezing, die was georganiseerd door de Spaanse krant Marca. Opmerkelijk valt te noemen dat er in de top-3 geen plaats voor een voetballer is.

Spelers als Xavi en Casillas waren de afgelopen jaren bijzonder succesvol, met name voor de nationale ploeg, door zowel het Europees Kampioenschap te winnen als ook de wereldtitel. Ook in clubverband werden door de Spaanse voetballers in het afgelopen decennium een behoorlijk aantal prijzen in internationaal verband in de wacht gesleept, maar voldoende voor een plekje bij de beste drie bleek dit niet.

De 24-jarige Nadal, die in 2010 drie van de vier Grandslamtoernooien won, kreeg ruim de helft van de vijftigduizend uitgebrachte stemmen. Achter de toptennisser uit Mallorca eindigde basketballer Pau Gasol als tweede, nog vóór formule 1-coureur Fernando Alonso. Casillas en Xavi eindigden respectievelijk als vierde en vijfde in de lijst.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-12-2010

Voorspelling 2011 (niet compleet uiteraard, om dezelfde redenen die Ad aangaf):

Stijgers: Davydenko, Nalbandian, Gasquet, Simon, Karlovic, Mannarino, Nishikori. Dimitrov, Harrison en Potro

Dalers: Soderling, Youzhny, Melzer, Ljubicic, Llodra, Schwank


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Scholten! - 28-12-2010

Tursunov gaat ook sowieso stijgen, evenals Harrison, Nishikori, Gasquet, Ilhan, Kravchuk, Smyczek en Berankis.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 28-12-2010

Al dat vertrouwen in Gasquet...
Verder kan ik me in iedereen wel vinden, het zijn ook allemaal vrij logische namen.

Misschien geinig om een kleine voorspelling te doen van 1 of 2 spelers die het hardst stijgen binnen de top 100?


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Scholten! - 28-12-2010

Dan kom ik uit op Mathieu en Berankis.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-12-2010

Wat is dat toch met die Berankis? :lol:

En als ik voor hardste stijgers moet gaan is het logisch voor iemand uit de categorie 75-100 te gaan natuurlijk, die stijgen in aantal plaatsen het hardst.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 28-12-2010

Ik op Nishikori en Hewitt.

Al is het eigenlijk een stom spel, want stijgen van 30 naar 20 stelt imo meer voor dan van 100 naar 75.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 28-12-2010

mindlight Wrote:Wat is dat toch met die Berankis? :lol:

En als ik voor hardste stijgers moet gaan is het logisch voor iemand uit de categorie 75-100 te gaan natuurlijk, die stijgen in aantal plaatsen het hardst.
Nou, misschien voormalig nummer 1 bij de junioren en afgelopen jaar gestegen van 319 naar 87?


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-12-2010

Dat vind ik ook, dus relatieve stijging is misschien beter. Dat Berankis veel talent heeft is me duidelijk, maar nog een jaar zo'n klapper maken zou wel erg snel en knap zijn.

Ik ga voor Mannarino en Nishikori.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-12-2010

JCF teruggetrokken voor de AO, sneu.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 28-12-2010

mindlight Wrote:JCF teruggetrokken voor de AO, sneu.
Zeker sneu, maar niet onverwacht. Hij moet er staan in de SA-swing, in Australië heeft ie toch niet zoveel te zoeken.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 28-12-2010

mindlight Wrote:Dat vind ik ook, dus relatieve stijging is misschien beter. Dat Berankis veel talent heeft is me duidelijk, maar nog een jaar zo'n klapper maken zou wel erg snel en knap zijn.

Ik ga voor Mannarino en Nishikori.
Datzelfde geldt dan toch ook voor Mannarino? En die heeft imo veel minder potentie dan Berankis. Nishikori gaat gewoon een topjaar hebben als ie fit blijft.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 28-12-2010

Klopt, al heeft ie in SA vrijwel alleen maar punten te verdedigen, klappers zal hij daar niet maken qua ranking.

Natuurlijk geldt hetzelfde voor Mannarino, al is die imo iets verder in zijn ontwikkeling en heeft hij al met tegenslag te maken gehad. Qua potentie ontlopen ze elkaar niet zoveel vind ik.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 28-12-2010

Maar dan moet ie er toch juist staan tijdens die swing? Anders keldert ie.
Beter dat ie nu z'n knieën spaart op dat HC, en dan helemaal fit aan het gravel begint.

Mannarino is voornamelijk service en forehand, Berankis is veel completer (en 2 jaar jonger).


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mitch - 30-12-2010

Tennisser Kiefer beëindigt loopbaan

AMSTERDAM - Nicolas Kiefer stopt per direct met tennis. De 33-jarige Duitser wil meer aandacht besteden aan zijn gezin.
“Het is tijd om na vijftien jaar aan een nieuw hoofdstuk in mijn leven te beginnen”, laat hij optekenen in Bild.
Door een aantal blessures speelde Kiefer in 2010 slechts vier duels, waardoor hij zakte naar de 722e plaats op de wereldranglijst.
Kiefer won zes ATP-toernooien, alle tussen 1997 en 2000. Zijn beste resultaat in een Grand Slam was de halve eindstrijd op de Australian Open van 2006. Twee jaar daarvoor won hij met Rainer Schüttler de zilveren medaille in het dubbelspel bij de Olympische Spelen in Athene.

Bron: nu.nl


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Haggie - 30-12-2010

Gelukkig, dan kies ik hem ook niet meer. Hij verloor toch altijd :8: