The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden (/showthread.php?tid=2493)



Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 09-05-2011

Je weet dat ik ook helemaal gek ben van Liverpool maar Rapid is toch wel de nummer 2 achter Excelsior. Ook als het slecht gaat zoals nu (slechtste seizoen in 12 jaar). Ach ieder zijn hobby. Ik ben ook fan van veel tennissers. Van Tipsa tot Arnaboldi, van Rafa tot Schoorel maar het was meer een 'leuke' opmerking


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Bocaloca - 09-05-2011

Dordtenaruuuuuuh Hakkuh Hakkuh Hakkuh


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 09-05-2011

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeee sheep meeeeeeeeeeee :wink:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Bocaloca - 09-05-2011

:beerbros:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Haggie - 09-05-2011

Ander topic!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Tripplexxx - 10-05-2011

Juan Martín del Potro heeft vorige week tijdens het Masters-toernooi van Madrid een spierscheuring in zijn heup opgelopen en mist daardoor nagenoeg zeker Roland Garros.

Volgens het begeleidingsteam van de Argentijn is het nog niet duidelijk hoe lang hij uit de roulatie zal zijn, maar is het onwaarschijnlijk dat hij op het tweede grand slam-toernooi van het jaar kan uitkomen.

"Ik ben maandag begonnen met revalideren en zal er alles aan doen om er in Parijs bij te zijn, maar ik ga niets overhaasten", zei Del Potro.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mist - 10-05-2011

_Tampie Wrote:Als Almagro niet minimaal de QF haalt, kunnen we volgende week Fish verwelkomen in de top 10, tenzij Wawrinka, Troicki of Gasquet de finale haalt deze week.

Hoezo de top 10 verschraalt?
Door het wegvallen van Serena is het net deze week voor het eerst sinds het huidige rankingsysteem (1973) dat er bij de heren noch dames een Amerikaan(se) in de top 10 staat. Maar mogelijk is dat dus van korte duur, al zal Fish nooit lang blijven hangen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 13-05-2011

Favoriete club van Stille toevallig? :8:

Club zonder te scoren Europa in

AMSTERDAM - De Russische club Alania Vladikavkaz heeft voor een ware stunt gezorgd. De club uit de tweede divisie heeft in de Russische beker geen één doelpunt weten te maken, maar heeft zich toch geplaatst voor de Europa League.

Alania Vladikavkaz speelt in de finale tegen het CSKA Mosou van ex-VVV'er Keisuke Honda ®. Foto: EPA Elke bekerwedstrijd van Alania Vladikavkaz eindigde in 0-0. De club uit de Kaukasus won elke keer de stafschoppenserie. Alania neemt het in de finale op tegen CSKA Moskou.

De ploeg heeft zich automatisch geplaatst voor de Europa League, omdat CSKA Moskou zich al gekwalificeerd heeft voor de Champions League.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 13-05-2011

Rusland is niet een land waar ik een favo club heb Undecided als heb ik wel een zwak voor Luch Energiya uit de 2e divisie. Die gasten komen uit Vladivostok en moeten voor een uitwedstrijd in het westen vaak 8 uur vliegen. Maar het zullen wel geweldige wedstrijden van Alania zijn geweest. 1 blok beton in de verdediging en maar counteren


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 20-05-2011

Voor Buursje...Nadal bij Van der Vorst ziet sterren


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 20-05-2011

heb ik natuurlijk gezien :8:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 31-05-2011

Kollerer levenslang geschorst!!!!!

London/Wien - Für Daniel Köllerer ist am Dienstag seine (Tennis-)Welt zusammengebrochen:

Der 27-jährige Oberösterreicher wurde nach eineinhalb Jahre dauernden Ermittlungen durch die Tennis Integrity Unit (TIU), einer Antikorruptions-Behörde der Tennisvereinigungen ITF, ATP und WTA, zu einer lebenslangen Sperre verurteilt.

Köllerer darf ab sofort auf der ATP-Tour weder als Spieler noch als Trainer arbeiten und muss außerdem eine Geldstrafe in Höhe von 100.000 US-Dollar (69.517 Euro) bezahlen.

Unglaubwürdige Zeugen


"Das ist ein Riesenschock, das muss ich jetzt einmal verdauen", sagte ein am Boden zerstörter Köllerer zu seinem Manager Manfred Nareyka.

Ob Köllerer überhaupt in eine Berufung gehen wird, ist unklar, zumal dies ja auch einige finanzielle Risiken birgt.

Nareyka berichtete über die insgesamt 18 Monate dauernden Ermittlungen.


"Es hat insgesamt fünf Anklagepunkte gegeben, zwei sind vom Richter als absurd abgewiesen worden. Die fünf Belastungszeugen sind Spieler, zwei davon wurden als unglaubwürdig abgeschmettert. Es haben auch Österreicher ausgesagt", sagte Nareyka, der seinen Schützling niemals selbst gefragt hat, ob die Manipulationsvorwürfe stimmen.


Ein Exempel



"Es gibt keinen Beweis. Wir haben ja auch Konten offen legen müssen", erklärte Nareyka, der über die näheren Details wegen des noch nicht abgeschlossenen Verfahrens nur wenig verraten wollte.


"Er soll zwei Fremdpartien und eine eigene manipuliert haben, wird behauptet." Der Schuldspruch umfasse 37 Seiten, Nareyka rechnete mit näheren Details durch eine ITF-Aussendung.


"Die ITF hat gesagt, wir brauchen ein Exempel", so Nareyka. Seit 2009 müssten die Spieler auch ganz klar gegen jeden Manipulations- oder Korruptionsversuch unterschreiben.


"Von der Unschuld ausgegangen"



Wie es mit Köllerer, der im Juli erstmals Vater wird und sich gemeinsam mit seiner Freundin Gabi auf eine Tochter freut, nun weitergeht, ist fraglich.


"Daniel hat das Geld, das er hatte, in dieses Verfahren gesteckt", schilderte sein Manager und sprach von einem höheren fünfstelligen Betrag für seine bisherige Verteidigung.


"Wir haben das Comeback vorbereitet, weil wir immer von der Unschuld ausgegangen sind. Auch Daniel hat gesagt, sie können ihn nicht verurteilen, weil es gibt keine Beweise", erinnerte Nareyka an Köllerers Zeit nach seiner Handgelenksoperation im vergangenen Herbst und die zwei heuer gewonnenen Future-Turniere in der Türkei und in Italien.


Böses Image egal



"Daniels Anwalt wird prüfen, was es kosten würde, weil wir einen englischen Juristen zuziehen müssten, und wie dieser die Wahrscheinlichkeit auf einen Erfolg einschätzt."


Die Vorgeschichte von "crazy dani" auf der Tour, auf der er schon mehrmals wegen seines rüden Benehmens auf dem Court gesperrt worden ist, habe bei dieser Entscheidung für Nareyka keine Rolle gespielt.


Nareyka war aber auch wichtig, sich vom Tatbestand an sich zu distanzieren.


"Brutal für einen 27-Jährigen"



"Ich will nicht den Verteidiger spielen. Es gibt ein Urteil, für mich ist das Ganze sehr, sehr fragwürdig. Trotzdem ist es für mich wichtig, dass ich mich als Mensch, als Vater, als Unternehmer von dem ganz klar distanziere.


Ich arbeite mit vielen jungen Spielern, das hat im Sport nichts verloren", meinte er im Hinblick auf jegliche Manipulation. "Mir tut‘s um den Menschen Daniel leid, das ist brutal für einen 27-Jährigen. Egal, ob er auf dem Platz verrückt war."


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 31-05-2011

zou je een korte vertaling kunnen geven? mijn duits is niet meer wat t geweest is.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 31-05-2011

De Oostenrijkse tennisser Daniel Köllerer is levenslang geschorst wegens omkoping. De voormalige nummer 55 van de wereldranglijst is door een anticorruptiecommissie van de tennisfederaties WTA, ATP en ITF veroordeeld, omdat hij in 2009 (in Wenen) en 2010 (op Wimbledon) collega's heeft benaderd om een duel te manipuleren.


© reuters De 27-jarige Oostenrijker mag nooit meer als speler of coach op de ATP Tour werken en moet daarnaast een boete van circa 70.000 euro betalen. Köllerer spreekt de beschuldigingen tegen: 'Het is totale onzin.' (ANP/DPA)


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Michael K - 01-06-2011

Lu niet van slag

Tennisser Yen-Hsun Lu heeft na de vroege uitschakeling op Roland Garros besloten om de komende periode weinig wedstrijden te spelen. De man uit Taiwan kwam tot die beslissing nadat hij in de eerste ronde van een challenger werd uitgeschakeld door Albert Ramos.

"Momenteel ben ik gewoon niet in vorm. Ik hoop op Wimbledon er te staan en het publiek te verassen. In London speel ik altijd wel goed en dit wil ik ook dit jaar laten zien. Het is zaak om de afgelopen maanden te vergeten en te focussen op wat komen gaat."

Over zijn kansen is Lu duidelijk. "Mits ik een goede loting heb, zal ik als doel stellen om de kwartfinale te halen. Ik denk dat ik de kwaliteiten heb om snel weer aansluiting te vinden met de wereldtop. Ik ben niet minder dan een Berdych, Fish of Wawrinka", besluit hij strijdvaardig.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 01-06-2011

Haha mooi zelf in elkaar gezet stukje. Lu :excited:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 08-06-2011

De Bakker laat gras links liggen

HAARLEM - Thiemo de Bakker zal de komende weken niet in actie komen tijdens tennistoernooien. De Nederlander, die in de eerste ronde van Roland Garros werd uitgeschakeld door Novak Djokovic, heeft besloten een speelpauze in te lassen om zich de komende tijd volledig te kunnen richten op het fysieke en mentale herstel van zijn lichaam.


Thiemo de Bakker laat het grasseizoen links liggen en concentreert zich op zijn fysieke en mentale weerbaarheid. De Bakker, die zich afgelopen week al afmeldde voor het grastoernooi in het Duitse Halle, heeft zich inmiddels ook teruggetrokken voor de Unicef Open die volgende week in Rosmalen van start gaat. Ook zal De Bakker dit jaar niet in actie komen op Wimbledon, waar hij een jaar geleden nog de derde ronde bereikte.

Na overleg met zijn parttime coach Raemon Sluiter en manager Martijn Kabbes heeft De Bakker besloten de komende weken bij het Amsterdamse Fysiomed intensief aan het herstel van zijn lijf te gaan werken. „Ze hebben me daar inmiddels van top tot teen doorgelicht en daaruit is gelukkig gebleken dat ik geen last heb van serieuze blessures of andere kwaaltjes”, aldus De Bakker. „Maar tijdens mijn partijen voel ik dat ik mijn eigen niveau niet meer kan halen en dat knaagt enorm.”

Eigen schuld
De Bakker erkent dat hij deels zelf schuldig is aan zijn huidige fysieke malheur. „Eerlijk is eerlijk, ik heb de afgelopen maanden niet altijd gedaan wat ik had moeten doen. Vervolgens kwam de ellende met mijn verstandskiezen erbij en zo ben ik steeds verder in de problemen geraakt.”


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 08-06-2011

De Bakker: Moeilijk besluit

AMSTERDAM - Het besluit om in ieder geval het complete grasseizoen aan zich voorbij gaan, noemt Thiemo de Bakker "een moeilijke beslissing, want natuurlijk speel ik al die toernooien het liefst. Maar ik moet eerlijk tegenover mezelf zijn, ik voel me gewoon niet goed genoeg om te presteren. Zowel fysiek als mentaal gaat het niet goed, het een is het gevolg van het ander. Ik moet nu knopen doorhakken, wil ik in de tweede helft van het jaar nog iets van mijn seizoen kunnen maken. Doorgaan op de weg die ik nu bewandel, heeft geen zin.”


De Bakker realiseert zich dat zijn besluit gevolgen kan hebben voor zijn deelname aan het Daviscupduel dat Oranje begin juli in en tegen Zuid-Afrika moet spelen. "Natuurlijk wil ik dolgraag spelen voor het Daviscupteam, daar heb ik nooit een geheim van gemaakt. Het is aan Jan (Daviscupcaptain Jan Siemerink, red.) of hij me straks wel of niet selecteert. Ik moet nu voor mezelf kiezen. En dan is het aan mij om Jan straks te laten zien dat ik klaar ben voor de wedstrijd tegen Zuid-Afrika.”

Wereldranglijst
Door zijn beslissing zal De Bakker verder wegzakken op de wereldranglijst. De 22-jarige tennisser is na Roland Garros de nummer 80 van de wereld, maar raakt tijdens Wimbledon zijn vorig jaar daar behaalde punten (derde ronde) in ieder geval kwijt. Een verdere afdaling is dus onvermijdelijk, maar die neemt De Bakker voor lief. "Mijn eerste zorg is nu mijn lijf, verder niets. Want één ding weet ik zeker: ik wil beslist door met de tennissport. Anders was ik inmiddels wel iets anders gaan doen.”


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 08-06-2011

Toch weer een mentaliteitskwestie dus. Zo jammer.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 08-06-2011

Jammer hoor! Had hem wel willen zien spelen op Wimbledon. Maar ja nu meer tijd om de echte helden aan het werk te zien :Big Grin


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 15-06-2011

Karaoke voor Murray en Serena

LONDEN - Andy Murray begon op zijn Twitter een discussie wat een goede activiteit zou zijn tijdens regenpauzes op Wimbledon. Toen 'karaoke' werd geopperd, sprong Serena Williams daar enthousiast op in.

Serena Williams en Andy Murray zullen tijdens de regenpauzes op Wimbledon een karaokeduo vormen. "Ik HOU van karaoke", twitterde Serena Williams aan Murray. "Ik heb altijd mijn draagbare karaoke-set bij me. We kunnen tijdens de regenpauzes van Wimbledon een duo vormen. Wat is jouw favoriete liedje? Ik doe met je mee." Murray antwoordde Serena dat 'Losing my religion' van REM zijn favoriete track is. Williams zal "Straight outta Compton" van NWA ten gehore brengen. Fans hoeven zich geen zorgen te maken dat het een grap is. "Ik zal Andy dwingen met me mee te doen", zegt Williams.

Cliff Richard
Het zal niet het eerste muzikale optreden tijdens een regenpauze van Wimbledon zijn. In 1996, het jaar dat Richard Krajicek het grastoernooi won, zong de Engelse zanger Cliff Richard voor het publiek. Zijn achtergrondzangeressen waren de tennissters Matrina Navratilova, Pam Shriver, Gigi Fernandez en Conchita Martinez.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 01-07-2011

Blog De Bakker: Toe aan tennis

Met de kop boven deze nieuwe weblog is het belangrijkste en tevens beste nieuws eigenlijk wel verteld. Ik ben echt weer aan tennis toe, na een periode van zo'n vijf weken waarin ik geen wedstrijd heb gespeeld. De nederlaag op Roland Garros tegen Djokovic – nee, daar ga ik het niet meer over hebben – staat nog steeds te boek als mijn laatste duel. Sindsdien heeft mijn arbeid zich, zoals iedereen inmiddels wel weet, voornamelijk afgespeeld binnen de muren van Fysiomed.

En geloof me als ik zeg dat het zware weken zijn geweest. Ik ben daar echt flink door de mangel gehaald en zit er nu dan ook redelijk doorheen. Maar je hoort me niet klagen hoor. Ik heb zelf de beslissing genomen om eerst op het fysieke en mentale vlak weer helemaal 'de oude' te worden en daarna pas weer te gaan tennissen. En die beslissing is, daar ben ik tijdens de afgelopen weken steeds meer van overtuigd geraakt, de juiste beslissing geweest.

Het zijn lange dagen geweest in Amsterdam, in eerste instantie van negen uur 's ochtends tot vijf uur 's middags alleen bij Fysiomed, later deels op de trainingsbaan in Almere. Ik voel me inmiddels een stuk beter en ben echt weer toe aan het spelen van wedstrijden.
Davis Cup

Of dat er komende week van gaat komen, is op dit moment natuurlijk nog de grote vraag. Vandaag (vrijdag) reis ik samen met de andere jongens van het REAAL Davis Cup Team af naar Zuid-Afrika. Daar, in Potchefstroom – wie kent het niet? – werken we van 8 tot en met 10 juli de belangrijke wedstrijd tegen de Zuid-Afrikanen af en de winnaar mag in september een playoff-duel richting Wereldgroep spelen. Er staat dus serieus het een en ander op het spel in Potchefstroom.

In hoeverre ik daarbij een actieve rol op de baan kan spelen, ligt natuurlijk in de handen van bondscoach Jan Siemerink. Ik ben blij dat Jan me, ondanks mijn relatief lange periode zonder wedstrijden, toch heeft geselecteerd voor het team. Het is aan mij om de komende dagen in Zuid-Afrika tijdens de trainingen te laten zien dat ik ook echt moet spelen. Vooralsnog zit ik op de reservebank en daar heb ik, gezien de omstandigheden, alle begrip voor.
Toernooien

Na de Zuid-Afrikaanse trip ga ik in ieder geval weer toernooien spelen. Ik hoop mijn rentree op de ATP-tour te maken in Hamburg – ik sta nog een paar plaatsjes 'uit' – en daarna staan Umag en Kitzbühel op het programma. Inderdaad, allemaal graveltoernooien en dat is een bewuste keuze. Ik zal immers op jacht moeten naar punten voor de wereldranglijst, waarop ik komende week ongetwijfeld weer flink wat zal wegzakken. Ik verlies immers mijn vorig jaar op Wimbledon veroverde punten (derde ronde) in, zonder dat er iets voor terugkomt.

Het zal er dan ook om hangen of ik straks wel rechtstreeks wordt toegelaten voor het hoofdtoernooi van de US Open. Ik heb goede hoop dat ik er net doorheen glip, maar het kan ook zomaar gebeuren dat ik kwalificatie moet spelen. En dan is het nog maar de vraag of ik die reis naar The States wel ga maken, met het risico dat ik na één kwalificatie-potje alweer naar huis kan. Dat zal allemaal ook afhangen van hoe het de komende weken op de toernooien gaat.
Zin in tennis

Het belangrijkste is dat ik weer zin heb om te tennissen. Ik voel me fit, fris en hongerig. Dat zijn volgens mij de belangrijkste ingrediënten om er in de tweede helft van het seizoen voor mij toch nog een mooi tennisjaar van te maken.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 02-07-2011

Dat van de US Open snap ik niet helemaal. Hij kan toch nog veel meer toernooien spelen daarvoor?


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - andre - 04-07-2011

Mooie documentaire over Bjorn Borg nu op BRT2


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 06-07-2011

Fish en Roddick hebben volgens mij onderling een weddenschap oid.

zie deze foto's die ze tweeten en reageren op elkaar.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://img.ly/5THn">http://img.ly/5THn</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://img.ly/5Pfe">http://img.ly/5Pfe</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://img.ly/5U0k">http://img.ly/5U0k</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://img.ly/5Qoc">http://img.ly/5Qoc</a><!-- m -->


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 06-07-2011

Planking, Djoko en Tsonga doen ook mee:

[Image: tumblrlnntsebmnq1qgiw2f.jpg]


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 06-07-2011

:lol:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 06-07-2011

Nou, Fish wint wel wmb.

Nadal trouwens een haarscheur in z'n voet, mogelijk 6 weken OUT. Maar die was ie waarsch ongeveer toch al.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 06-07-2011

Ad Wim Wrote:Dat van de US Open snap ik niet helemaal. Hij kan toch nog veel meer toernooien spelen daarvoor?

Wat snap je niet? Montreal en Cincy komt hij niet meer direct binnen, US Open in principe nog wel (entry deadline 18 juli; deze en volgende week niets te verdedigen). Als hij de US Open niet binnenkomt (door PR's en stijgers deze en komende week) denk ik dat hij kiest voor een naseizoen op gravel, met na Hamburg-Umag-Kitzbuhel wat challengers en dan nog Boekarest. Komt hij wel direct de US Open binnen, wat dus voor de hand ligt, dan zou hij kunnen kiezen voor Q's in Montreal en Cincy, evt Winston-Salem spelen om wat HC ritme op te doen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 06-07-2011

Hij zegt dat er het risico is dat ie naar 1 quali-potje naar huis kan. Ik neem aan dat ie dan doelt dat ie voor niets naar de US afreist. Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn als ie ook de TMSs en nog wat ander grut speelt.