The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden (/showthread.php?tid=2493)



Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 06-08-2011

:lol: Benneteau mag een koning zijn wat betreft bizarre blessures, kots- en valpartijen maar Llodra kan er ook wat van. De beste man heeft een gebroken rib opgelopen door in (bij?) het zwembad te vallen Undecided


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 06-08-2011

Haha, maar dat had ie dus al voor z'n partij? En toch de baan op gaan...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 06-08-2011

En wat dacht je een paar jaar geleden op Wimbledon toen ie een bal wilde halen en tegen zijn stoel knalde


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 06-08-2011

Ja, hij heeft alleen last bij het serveren (zegt ie) maar Llodra zonder service kan beter gewoon niet spelen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - kooltje - 09-08-2011

De Nederlandse tennisster Elise Tamaela is tijdens een challengertoernooi in Duitsland in elkaar geslagen. Tamaela zat op de tribune om haar vriendin Danielle Harmsen aan te moedigen. De vader van Karen Barbat, tegenstandster van Harsmen, kon dat niet hebben en besloot in te slaan op de 27-jarige tennisster.
Sander Tamaela, de broer van Elise, reageerde geshockeerd en vertrok meteen naar Duitsland om zijn zus op te zoeken in het ziekenhuis. "Tijdens de wedstrijd maakte hij al racistische opmerkingen. Op een gegeven moment begon hij haar te slaan. Ze was vijf minuten buiten bewustzijn."

Tamaela zou een hersenschudding hebben opgelopen. Karen Barbat en haar vader zijn op de vlucht geslagen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 09-08-2011

Wat een schande zeg! Eens kijken of de Deense binnenkort in Nederland speelt... Ze heeft ook een echte Deense naam (not) dus wat nou discriminatie. Ik zou zeggen : paspoort afnemen van die pa en terug naar eigen land sturen


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mitch - 09-08-2011

Ook nog eens een vader met een verleden.....

Dutch Player Elise Tamaela Assaulted By Rival's Father At Challenger In Germany

It's not often that a qualifying match at a $25,000 challenger becomes newsworthy, but shocking events Monday in Versmold, Germany certainly deserve attention.
According to accounts from witnesses, 27-year-old Dutch player Elise Tamaela was attacked by Mihai Barbat as she cheered on compatriot Danielle Harmsen, the opponent of Barbat's daughter, Karen Barbat.
German player Scarlett Werner, who had been set to play doubles with Tamaela, was the first to report the incident, posting on her Facebook page (translated from German):
Incredibly, a father of a player has beaten my doubles partner and [she] is now in hospital. Whether we can compete in doubles tomorrow is in the stars. Hopefully she feeling better soon and this attack will be punished.
Sander Tamaela, Elise's brother, rushed from The Netherlands to Versmold upon receiving news of the incident.
He later wrote his account of the incident and of the injuries to his sister on Tennis Forum:
As the brother of Elise I can confirm the story... Elise has been attacked by the father of Karen Barbat whule [sic] watching her game. He was calling her names from the start of the game (all kind of racist things I'm not willing to repeat). After a while Elise said something about it, he then knocked her out with a punch and elbows to here [sic] temple. She immediately lost consciousness for about five minutes... After a while she was taken to the police station to press charges, the father and daughter flee, police still looking for them. At the police station Elise started the vomit continiously, an ambulance was called to take here to the nearest hospital. She's still on a intravenous drip with painkillers and needs to stay in the hospital till at least tomorrow morning (having a concussion and a bruised face)...

My father and I drove to Halle (where Elise is in the hospital) and are now in a hotel, we hope we can take Elise back to The Netherlands tomorrow...

The father/trainer of Karen Barbat will probably never see a (professional) tennis court again, that man is a true risk to all people around him!
Sander Tamaela also tweeted similar information about his sister's condition, writing that she is suffering from a concussion and facial swelling, and that the police are still hunting for both Mihai and Karen Barbat, who fled together.

The match did not continue beyond the incident. Harmsen was awarded the win, by the score of 4-2 (default).
Barbat, a 19-year-old from Denmark, has also been defaulted from her doubles match, which she had been scheduled to play with partner Julia Kimmelmann of Germany.
Though Karen Barbat has only reached as high as No. 474 in the WTA rankings, her father had already gained infamy on the tour for his behavior. During qualifying matches at the e-Boks Open in Copenhagen in August of 2010, a drunken Mihai Barbat was arrested in the parking lot outside Farum Arena, twice pulled from the driver's seat of his car to prevent him from driving while intoxicated.

Previous to that incident, Mihai Barbat had chosen to stop cooperation between his daughter with the Danish Tennis Federation.
Karen Barbat had also shown some unusual family dynamics in Copenhagen during the matches themselves, as her (then) 13-year-old brother Alex served as her on-court coach.
Barbat should found and prosecuted as soon as possible, punished severely for his actions, and never allowed to see a tennis court again. And, hopefully, his daughter is given the help she needs to rid herself of him fully.

But most importantly, best wishes to Elise Tamaela for a speedy and full recovery.

Bron: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.sbnation.com/tennis/2011/8/9/2352886/player-attack-father-assault-elise-tamaela-mihai-barbat-karen-versmold-germany-challenger">http://www.sbnation.com/tennis/2011/8/9 ... challenger</a><!-- m -->


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 09-08-2011

Wat een vent! Ongelooflijk! Je zal zo'n vader hebben


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 09-08-2011

Stille Wrote:Wat een schande zeg! Eens kijken of de Deense binnenkort in Nederland speelt... Ze heeft ook een echte Deense naam (not) dus wat nou discriminatie. Ik zou zeggen : paspoort afnemen van die pa en terug naar eigen land sturen

Mihai, dat klinkt Roemeens.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 09-08-2011

Yep. Zal wel een smerige ziguener zijn :Big Grin


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mitch - 09-08-2011

Overdune Wrote:
Stille Wrote:Wat een schande zeg! Eens kijken of de Deense binnenkort in Nederland speelt... Ze heeft ook een echte Deense naam (not) dus wat nou discriminatie. Ik zou zeggen : paspoort afnemen van die pa en terug naar eigen land sturen

Mihai, dat klinkt Roemeens.
Klopt, als ik een ander tennisforum moet geloven...

"Karen's father is from Romania, her dad's name (Mihai) is Romanian."


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 09-08-2011

Nesu van Utrecht heet ook Mihai :Big Grin


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 09-08-2011

Stille Wrote:Yep. Zal wel een smerige ziguener zijn :Big Grin

Net als Django?


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 09-08-2011

Hee niets over Django he! Zaterdag Camping het Haasje !!! Het wordt weer een gezellige boel met deze corpulente volkszanger!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 10-08-2011

Zo, kaarten besteld voor de 2e maandagavond. Vorig jaar was daar Djokovic-Fish en Wozniacki-Sharapova, dus daar teken ik voor.
Kan natuurlijk ook enorm tegenvallen, maar ze plannen wel de meest interessante pot 's avonds en dan maar hopen dat het een topper tegen een leuke andere seed is, zoals Potro, Wawrinka of Tsonga.

Toch maar Evening Session genomen, omdat we toch geen hele dag op een tennispark wilden besteden als je dan een keer in New York bent. Dat doe ik dan liever op RG of Wimbledon een keer. Nu maar hopen op een kraker en een goede sfeer.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 10-08-2011

Lijkt me een prima beslissing Ad!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 10-08-2011

Top Ad! Ik vind trouwens dat we nu wel al snel plannen moeten maken voor RG. Wat mij betreft gaan we de eerste maandag en dinsdag met evt de zondag erbij al heb je op die dag niet zo veel partijen. Ik weet dat het voor sommigen lastig is om ma en di vrij te krijgen maar anders komt het nooit van de grond. Later in de week is geen optie aangezien er dan heel weinig partijen op outside courts zijn (dit jaar op vrijdag maar 3 dacht ik). Wie is voor? Ik wil het voortouw wel nemen


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 10-08-2011

Ik wil volgend jaar zeker naar een van de twee, maar het is voor mij bijna onmogelijk om maandag vrij te krijgen. Dus dan liever dinsdag en woensdag.
Of donderdag en vrijdag, kun je er nog een daggie aan vastplakken om te zuipen.

Dit is trouwens wel heel vroeg...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Bocaloca - 10-08-2011

VooR!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 10-08-2011

Beter vroeg dan laat. Misschien dat ik er nog wel een topic voor aanmaak waarin mensen hun keuzes voor dagen aan kunnen geven


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 10-08-2011

Maar als je het zo vroeg doet, heb je kans dat het weer weg ebt. Ik zou het in december nog eens aankaarten. Ik denk dat je nu nog niet eens kaarten kunt bestellen...


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Haggie - 10-08-2011

Ik ben sowieso voor RG, aangezien ik Wimbledon al gezien heb. Ik denk CC ook.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 10-08-2011

Klopt vanaf januari groundpassen kosten 22 euro per kaart. Maar ik weet al weer precies hoe het dan gaat. Net als jij nu al zegt dat je op maandag moeilijk vrij kan krijgen. Hoe eerder je het aanvraagt des te groter dat het gehonoreerd wordt. Ik loop snel van stapel maar ik wil gewoon dat we met veel gaan en niet dat er mensen zijn die nu al zeggen dat ze geen vrij kunnen krijgen, We kunnen max 12 kaarten bestellen. Mijn voorkeur gaat naar zondag vetrek, ma en di naar tennis en wo morgen weer terug


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 10-08-2011

Haggie Wrote:Ik ben sowieso voor RG, aangezien ik Wimbledon al gezien heb. Ik denk CC ook.

Ik kan nu al zeggen dat ik er waarschijnlijk niet bij ben. Ik kan voor dit soort dingen geen verlof opnemen. Heel mss ga ik er vrijdagavond heen, zaterdag en evt. zondag kijken en zondagavond weer terug. Parijs rijd je natuurlijk in een poep en een scheet naar toe.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 10-08-2011

Stille Wrote:Klopt vanaf januari groundpassen kosten 22 euro per kaart. Maar ik weet al weer precies hoe het dan gaat. Net als jij nu al zegt dat je op maandag moeilijk vrij kan krijgen. Hoe eerder je het aanvraagt des te groter dat het gehonoreerd wordt. Ik loop snel van stapel maar ik wil gewoon dat we met veel gaan en niet dat er mensen zijn die nu al zeggen dat ze geen vrij kunnen krijgen, We kunnen max 12 kaarten bestellen. Mijn voorkeur gaat naar zondag vetrek, ma en di naar tennis en wo morgen weer terug
Ik kan gewoon geen vrij krijgen op maandag, alleen als het echt een vakantie van meerdere weken is. Dus ook niet als ik het nu al zou aanvragen.

En 22 euro is wel heel goedkoop. Maar ik wil dan ook wel kaarten voor de stadions, als ik dan een keer ga.

En in jouw voorstel moet je 3 dagen vrij nemen, dat vind ik ook weer wat gortig.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mitch - 14-08-2011

'Dader' dient klacht in tegen mishandelde Tamaëla

AMSTERDAM - Mihai Barbat, de man die tennisster Elise Tamaëla in elkaar sloeg, heeft een klacht tegen de Culemborgse ingediend. De Deen, vader van tennisster Karen Barbat, claimt 'fysiek mishandeld' te zijn door Tamaëla.
Dat twitterde haar broer Sander Tamaëla. Barbat diende de claim bij de tennisfederatie ITF in. Die onderzoekt de zaak.
Tamaëla was dinsdag aanwezig bij een wedstrijd van vriendin Daniëlle Harmsen tegen Karen Barbat in de kwalificaties van het ITF-toernooi in het Duitse Versmold.
Ze zou racistisch zijn bejegend door Barbats vader en toen ze daar wat van zei, sloeg hij haar neer. Tamaëla was enkele minuten buiten bewustzijn, liep een hersenschudding op en enkele wonden aan haar gezicht.

Vlucht
Mihai Barbat vluchtte direct na het incident met dochter Karen weg. De geboren Roemeen hangt een zware schorsing boven het hoofd. De Duitse politie was naar hem op zoek wegens mishandeling, maar later doken de Barbats in Denemarken op.
Daar meldden ze in de media dat Tamaëla Harmsen te luid aanmoedigde en dat ze, toen vader Barbat daar wat van zei, hem aanviel.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 14-08-2011

](*,)


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - andre - 14-08-2011

Ik neem toch aan dat dit een zaak voor de politie? En dat ze deze zaak snel kunnen afhandelen, omdat er genoeg getuigen waren bij zo'n tennispartij?
Mag toch hopen dat de autoriteiten zich eens van hun goede kant laten zien en die Barbat snel zijn verdiende straf krijgt.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Bocaloca - 16-08-2011

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/sport/2590430/federer-wil-olympisch-dubbel-met-hingis.html">http://www.nu.nl/sport/2590430/federer- ... ingis.html</a><!-- m -->


Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 17-08-2011

Wildcards US Open:
Hewitt
Ginepri
Harrison
Johnson
Sock
Benneteau

Er is nog 1 WC over. Tom Haggeman? Dennis Buurs?