The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden (/showthread.php?tid=2493)



Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 20-02-2012

Brzezicki stopt ermee.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 20-02-2012

Jammer! Vond het altijd wel een mooie naam en heb hem vaak met CTM gehad. Brz!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 22-02-2012

Dallas 2 is het nieuwe Sunrise, check die entry list:

Mayer, Florian GER 19
#Cilic, Marin CRO 21
Bogomolov Jr., Alex RUS 33
Berlocq, Carlos ARG 43
Seppi, Andreas ITA 44
Istomin, Denis UZB 49
Fognini, Fabio ITA 53
Haase, Robin NED 55
#Blake, James USA 61
Kukushkin, Mikhail KAZ 62
Lu, Yen-Hsun TPE 64
Starace, Potito ITA 71
Sela, Dudi ISR 74
Mayer, Leonardo ARG 76
Lacko, Lukas SVK 77
Sweeting, Ryan USA 78
Rosol, Lukas CZE 79
Machado, Rui POR 80
Kunitsyn, Igor RUS 81
Mahut, Nicolas FRA 84
Cipolla, Flavio ITA 87
Gil, Frederico POR 88


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 22-02-2012

rosmalen droomt hiervan :Big Grin


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 22-02-2012

record cut van Sunrise was 87, maar dit is ook =D>


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Haggie - 22-02-2012

Laat Haase dit maar eens winnen!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 24-02-2012

Acasuso stopt ermee.

Jammer Sad


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 24-02-2012

Quote:HEWITT OUT FOR FOUR MONTHS

Lleyton Hewitt will be sidelined for four months after having surgery on his left foot.

Hewitt, who turns 31 today, has had bone cut from the big toe on his left foot and will be out until the Queen's Club event in June, a key lead-in event to Wimbledon.

Hewitt said surgeons told him the "joint in the big toe was completely stuffed.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.foxsports.com.au/tennis/aussie-tennis-veteran-lleyton-hewitt-to-miss-four-months-of-action-after-surgery-on-his-left-foot/story-e6frf4mu-1226280167578">http://www.foxsports.com.au/tennis/auss ... 6280167578</a><!-- m -->


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 27-02-2012

Jaziri kreeg op vrijdagmiddag te horen dat ie een WC voor Dubai kreeg, maar diezelfde avond besloot de organisatie zijn WC in te trekken en hem aan Marko Djokovic te geven.
Naar.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 27-02-2012

Nogal naar, zoiets kan je imo sowieso niet maken.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 29-02-2012

Goed nieuws!

Alisa Kleybanova maakt binnenkort haar rentree op de WTA Tour. De Russin heeft een wildcard gekregen voor het prestigieuze evenement van Miami, dat 20 maart begint. Door een ernstige ziekte was Kleybanova sinds mei 2011 uit de roulatie.

Bij de 22-jarige Kleybanova werd vorig jaar de Ziekte van Hodgkin geconstateerd, een vorm van lymfeklierkanker. Ze moest behandeld worden met chemotherapie. "In december zijn die behandelingen gestopt. Een paar weken geleden heb ik wat tests ondergaan en daaruit bleek dat de behandeling succesvol was. De doktoren zijn blij met zijn gezondheid en ik voel me geweldig", laat de Russin weten op WTATennis.com.

Kleybanova is inmiddels weer volop aan het tennissen. "In het begin was dat fysiek enorm zwaar, maar emotioneel betekende het zo veel voor me dat ik niet meer van de baan af wilde stappen", zegt ze lachend. "Ik geniet nu meer dan ooit van de sport."


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 02-03-2012

<!-- m --><a class="postlink" href="http://nos.nl/video/345693-1989-chang-zet-lendl-voor-schut.html">http://nos.nl/video/345693-1989-chang-z ... schut.html</a><!-- m -->

Dit filmpje staat nu op nos.nl. Eigenlijk gruwelijk onsportief wat die Chang allemaal doet. Hulde aan Lendl dat hij hem nog een hand geeft na afloop!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 02-03-2012

Ik zit hier naar te kijken en krijg weer een glimlach op het gezicht, hij gaf in ieder geval kleur aan het tennis Wink


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 02-03-2012

Ik niet, Chang is gewoon een irritante en vooral onsportieve clown hier.

Dat Franse publiek waait trouwens ook lekker met alle winden mee, je had ze moeten horen toen Hingis onderhands serveerde tegen Graf, toen was het Bois de Boulogne te klein.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 02-03-2012

Ik heb het dan ook totaal niet op Lendl, dat speelt ook mee.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Genomico - 02-03-2012

100% eens met Overdune hier. Al had Lendl dit natuurlijk ook nooit mogen weggeven. Dan hadden we het er ook nooit meer over gehad.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 02-03-2012

Wat chang bij die laatste service deed heeft iemand ook ooit bij mij geprobeerd. Ik heb die 2e service vol op hem geslagen. Raar genoeg heeft ie t daarna niet meer geprobeerd.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - waf - 02-03-2012

Overdune Wrote:http://nos.nl/video/345693-1989-chang-zet-lendl-voor-schut.html

Dit filmpje staat nu op nos.nl. Eigenlijk gruwelijk onsportief wat die Chang allemaal doet. Hulde aan Lendl dat hij hem nog een hand geeft na afloop!

wat is daar onsportief aan? je mag toch onderhands serveren of de bal hoog slaan? een list verzinnen om een wedstrijd te winnen is uiteraard niet per definitie onsportief. moet je eens tegen federer of nadal doen dit, die roken die ballen meteen onhoudbaar de hoek in.

lendl die zit te zeiken bij een bal die uitgegeven wordt, dat is wel onsportief.

wat mij betreft een van de meest memorabele wedstrijden ooit. ik vond het geniaal wat chang deed. en het contrast met lendl maakte het helemaal geweldig. het ijskonijn, de robot, bleek opeens gevoel te hebben. prachtig!


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - waf - 02-03-2012

Mac Wrote:Ik heb die 2e service vol op hem geslagen

dat vind ik wel onsportief.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 02-03-2012

Ik ken ook iemand van het forum die onderhands serveert :eten:


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 02-03-2012

waf Wrote:
Mac Wrote:Ik heb die 2e service vol op hem geslagen

dat vind ik wel onsportief.

waarom dan? Als iemand mij op die manier probeert af te leiden mag ik daar toch gewoon misbruik van maken? Hij gaat daar echt niet staan omdat hij denkt op die manier een betere return te kunnen slaan, alleen om te proberen mij een dubbele fout te laten slaan. Dan moet je ook niet zeuren als je die bal op je krijgt.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Overdune - 02-03-2012

waf Wrote:
Overdune Wrote:http://nos.nl/video/345693-1989-chang-zet-lendl-voor-schut.html

Dit filmpje staat nu op nos.nl. Eigenlijk gruwelijk onsportief wat die Chang allemaal doet. Hulde aan Lendl dat hij hem nog een hand geeft na afloop!

wat is daar onsportief aan? je mag toch...

Er is een verschil tussen dingen die niet mogen en dingen die onsportief zijn. Als jouw tegenstander bij voetbal de bal over de zijlijn schiet om een blessurebehandeling van jou mogelijk te maken, dan geef je daarna die bal toch ook netjes terug? Tuurlijk, niets verbiedt je om de bal in bezit te houden en evt een makkelijk doelpunt te maken omdat je nietsvermoedende tegenstander verwacht de bal terug te krijgen, alleen dat doe je niet.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - waf - 05-03-2012

Overdune Wrote:
waf Wrote:
Overdune Wrote:http://nos.nl/video/345693-1989-chang-zet-lendl-voor-schut.html

Dit filmpje staat nu op nos.nl. Eigenlijk gruwelijk onsportief wat die Chang allemaal doet. Hulde aan Lendl dat hij hem nog een hand geeft na afloop!

wat is daar onsportief aan? je mag toch...

Er is een verschil tussen dingen die niet mogen en dingen die onsportief zijn. Als jouw tegenstander bij voetbal de bal over de zijlijn schiet om een blessurebehandeling van jou mogelijk te maken, dan geef je daarna die bal toch ook netjes terug? Tuurlijk, niets verbiedt je om de bal in bezit te houden en evt een makkelijk doelpunt te maken omdat je nietsvermoedende tegenstander verwacht de bal terug te krijgen, alleen dat doe je niet.

je hebt het over geschreven en ongeschreven regels. volgens mij is het geen ongeschreven regel dat je niet onderhands mag serven. het is wel een ongeschreven regel dat je de bal teruggeeft.

ik zal eens een ander voorbeeld verzinnen. er staan drie verdedigers voor je, opeens ga je op je handen lopen en al koppend loop je door naar het doel. de verdedigers doen niks want staan verbouwereerd te kijken en als je er langs bent sta je op en schiet je hem in het doel.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - waf - 05-03-2012

Mac Wrote:
waf Wrote:
Mac Wrote:Ik heb die 2e service vol op hem geslagen

dat vind ik wel onsportief.

waarom dan? Als iemand mij op die manier probeert af te leiden mag ik daar toch gewoon misbruik van maken? Hij gaat daar echt niet staan omdat hij denkt op die manier een betere return te kunnen slaan, alleen om te proberen mij een dubbele fout te laten slaan. Dan moet je ook niet zeuren als je die bal op je krijgt.

dat hij het risico neemt dat die bal tegen hem aankomt, is zijn probleem. als jij die bal bewust op hem slaat vind ik het per definitie onsportief.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 05-03-2012

Als jij een vrije trap krijgt en iemand van de tegenpartij gaat voor de bal staan, vind je het dan ook onsportief om die bal tegen hem aan te trappen?


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Bocaloca - 05-03-2012

Zelfde bij een dubbel. Als de partner irritant dicht bij het servicevak wil kruipen om irritant te doen. Vol door het midden serveren....


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - waf - 05-03-2012

Mac Wrote:Als jij een vrije trap krijgt en iemand van de tegenpartij gaat voor de bal staan, vind je het dan ook onsportief om die bal tegen hem aan te trappen?

ja. en ik vind het ook onsportief om voor de bal te gaan staan.

ik vind het minder erg dan een tennisballetje met 200km per uur op iemand te jassen.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 05-03-2012

Ok, dan hebben we blijkbaar gewoon andere ideeen over (on)sportiviteit. Als iemand voor de bal gaat staan bij een vrije trap (vind ik ook heel onsportief idd) vind ik het namelijk geen probleem om die bal tegen m aan te trappen. Eigen keuze dat ie daar gaat staan.

Eigenlijk heeft het trouwens niet eens met de vraag te maken of wat chang deed sportief of onsportief was. Het is namelijk gewoon tegen de regels om de tegenstander bewust te proberen af te leiden en dat was duidelijk zijn bedoeling. Helaas doen scheidsrechters hier bijna nooit wat aan.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - waf - 05-03-2012

Mac Wrote:Eigenlijk heeft het trouwens niet eens met de vraag te maken of wat chang deed sportief of onsportief was. Het is namelijk gewoon tegen de regels om de tegenstander bewust te proberen af te leiden en dat was duidelijk zijn bedoeling. Helaas doen scheidsrechters hier bijna nooit wat aan.

staat dat in de regels? en dan nog is het interpretatie toch? hij serveert onderhands. en hij geeft hoge pisballen. is dat iemand bewust proberen af te leiden? lendl raakt daarvan van slag. ik vind het eigenlijk meer zeggen over lendl dan over chang. chang kon fysiek niet meer, lendl liet zich gek maken. ik blijf het geniaal vinden.

kijk, als je nou telkens op de scheids gaat reageren, heel lang je tijd neemt voor je service, of de service van je tegenstander onderbreekt/vertraagt met gejammer om hem zo uit z'n concentratie te halen, dat vind ik onsportief. maar nogmaals, als federer of nadal zulke ballen hadden gekregen, hadden ze die steenhard de hoek in gejaagd en dit afgestraft.


Re: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 05-03-2012

Nee ik heb het hier alleen over het tegen de servicelijn aan gaan staan bij de service van lendl. Daarvan kan ik wel met 99,9% zekerheid zeggen dat ie dat puur deed om Lendl af te leiden. Onderhandse service en hoge ballen vallen daar niet onder, vind ik persoonlijk ook niet onsportief. Bovendien kun je van een onderhandse service ook heel moeilijk bepalen of dat vanwege fysiek ongemak is of om de tegenstander af te leiden.