The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden (/showthread.php?tid=2493)



RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 10-10-2012

Volgens mij was ie ook al maanden geblesseerd. Wel respect voor de zwoegende Duitser. Heb vooral toen op Wimbledon van hem genoten


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 15-10-2012

Goat staat deze week 300 weken op nummer 1 Notworthy


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 15-10-2012

200 weken daarvan in de tijd dat Djoko, Nadal en Murray 12 jaar waren.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 15-10-2012

Steve Darcis leidt TB record Smile

http://www.atpworldtour.com/Reliability-Zone/Reliability-Tie-Breakers-Current-List.aspx


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 16-10-2012

opvallender dat de 2 die hier het vaakst "Mr. Choke" genoemd worden, Federer en Murray, hier 4e en 5e staan.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 16-10-2012

(16-10-2012, 08:25 AM)Mac Wrote: opvallender dat de 2 die hier het vaakst "Mr. Choke" genoemd worden, Federer en Murray, hier 4e en 5e staan.

Dat vind ik niet zo opvallend. Die zijn in 9 van de 10 TB's die ze spelen gewoon kwalitatief de betere speler. Dan is het logisch dat je er veel wint. Ik vind 't van Darcis veel knapper.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 16-10-2012

Ik ook! Anderzijds komen de top-4 spelers elkaar steeds tegen in de eindfase van een toernooi, dus die vlieger gaat niet helemaal op. Zo ontbreekt Nadal volledig in het overzicht (logisch, choker) en staat ook Djokovic niet heel hoog.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 16-10-2012

Novak heeft gewoon een slecht jaar. Als je de career index bekijkt staat ie gewoon 4e. Zelfde geldt voor Nadal eigenlijk die staat 5e in de career index.

grappig trouwens...bij de career index kijk eens wie er 11e staat. Jacco Eltingh Big Grin


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - rhubarb - 16-10-2012

Ook geinig, Troicki heeft vs top 10 een career index van .065
Hij heeft 46 keer tegen een top 10 speler gestaan en maar 3 keer gewonnen Idontgetit


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - centre court - 16-10-2012

Troicki kan dan ook niet echt veel.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 18-10-2012

Nadal gaat Acapulco spelen, en dus waarschijnlijk nog wat meer van de SA swing. Lijkt me heel verstandig


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 18-10-2012

(18-10-2012, 01:29 PM)Ad Wim Wrote: Nadal gaat Acapulco spelen, en dus waarschijnlijk nog wat meer van de SA swing. Lijkt me heel verstandig

Dat bedoel je cynisch? Of vind je het in dit geval verstandig omdat hij zo ritme kan opdoen? Ik vond hem dit jaar verstandig rust nemen in die periode.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 18-10-2012

Verstandig voor de belasting van zijn knieën.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 18-10-2012

(18-10-2012, 01:38 PM)_Tampie Wrote:
(18-10-2012, 01:29 PM)Ad Wim Wrote: Nadal gaat Acapulco spelen, en dus waarschijnlijk nog wat meer van de SA swing. Lijkt me heel verstandig

Dat bedoel je cynisch? Of vind je het in dit geval verstandig omdat hij zo ritme kan opdoen? Ik vond hem dit jaar verstandig rust nemen in die periode.

Vooral verstandig voor zijn knieën. Beter gravel dan hc. En eigenlijk ook voor zijn ranking.

Straks om 16 uur persconferentie in Stockholm met twee belangrijke mededelingen voor volgend jaar. Ik denk dat ze 500 worden volgend jaar en dat Soderling weer gaat spelen begin volgend jaar.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - mindlight - 18-10-2012

Soderling zit er dik in, ik had echt gehoopt dat hij deze maand al een WC aan had kunnen nemen. Blijft toch 1 van mijn helden.

Het lijkt mij totaal niet slim van Nadal om die toernooien in SA te gaan spelen, afhankelijk van hoe het schema er volgend jaar uitziet en wat hij ervoor gaat laten lopen dan. Als het enkel Acapulco is, is het onlogisch om voor 1 week naar gravel te gaan, maar als hij meer toernooien gaat spelen kunnen zijn knietjes het niet aan ivm de 2 masters daaropvolgend.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 18-10-2012

Als hij Acapulco (en evt nog BA) speelt als alternatief voor Rotterdam en/of Dubai, lijkt me dat zeker wel verstandig.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - rhubarb - 18-10-2012

Monfils rest van het seizoen OUT, hoeven we niet meer te twijfelen om die te nemen gelukkig. Hij heeft knieproblemen, waarvan het er even zelfs naar uit zag alsof ze zijn hele carrière in gevaar zouden brengen.

Edit: Net dit getypt, en nu zie ik het ook op nu.nl voorbij komen: http://www.nu.nl/sport/2937219/seizoen-al-voorbij-monfils.html


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 24-10-2012

(15-10-2012, 08:13 AM)Ad Wim Wrote: Goat staat deze week 300 weken op nummer 1 Notworthy

Volgende week zal zijn laatste zijn, 5 november vallen er 3000 punten af bij Federer. Wordt het zijn laatste nummer 1 positie ooit?

Ik denk van niet, al zal het lastig worden maar hij zal nog wel een keer stuivertje kunnen wisselen verwacht ik.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 24-10-2012

Als ie alles wint, verliest ie niks.
Maar hij heeft de pech dat Djoko heel wat minder te verdedigen heeft. Maar die is misschien ook wel op.

Anyway, hij heeft de 300 gehaald en dat gaat nooit iemand hem meer nadoen.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Atlanta - 24-10-2012

(24-10-2012, 08:15 PM)Ad Wim Wrote: Anyway, hij heeft de 300 gehaald en dat gaat nooit iemand hem meer nadoen.

Denk je? Connors, Lendl en Sampras waren ook al erg dicht bij de 300 weken, en dat is allemaal gebeurd in de afgelopen 30 jaar. Statistisch gezien is de kans dus behoorlijk groot dat er iemand Federer voorbij gaat in (in ieder geval) de komende 50 jaar. Ikzelf denk ook dat dit record van Federer nog overtroffen zal worden.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 24-10-2012

Dan noem je ook wel even een paar iconen, over een tijdspanne van veel meer dan 30 jaar.

Ik zie het de huidige top niet doen, en ook de lichting daarna niet. Dus dan ben je alweer zeker 20 jaar verder.
En ik denk uberhaupt niet dat er nog zo'n uitzonderlijk talent komt als Roger.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - rhubarb - 25-10-2012

Overschatte speler die Federer


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Atlanta - 25-10-2012

(24-10-2012, 11:43 PM)Ad Wim Wrote: Dan noem je ook wel even een paar iconen, over een tijdspanne van veel meer dan 30 jaar.

Ik zie het de huidige top niet doen, en ook de lichting daarna niet. Dus dan ben je alweer zeker 20 jaar verder.
En ik denk uberhaupt niet dat er nog zo'n uitzonderlijk talent komt als Roger.

Veel meer dan 30 jaar valt ook wel weer mee; 38 jaar om precies te zijn. Connors werd voor de eerst keer #1 op 29 juli 1974, Lendl op 28 februari 1983, en Sampras op 12 april 1993.

Maar het is sowieso voorbarig om te zeggen dat Federer's record nooit meer verbroken zal worden. Er wordt pas professioneel tennis gespeeld voor zo'n 50 jaar, waarin 3 man tegen de 300 weken aan zaten en eentje net erover is gegaan. Waarschijnlijk zal er nog tennis worden gespeeld voor (ten minste) honderden jaren. Kan dus bijna niet missen dat ooit iemand Federer's record zal gaan verbeteren.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 25-10-2012

Er is een verschil tussen professioneel tennis en professioneel tennis van nu. Vroeger (zelfs in de begintijd van Federer) kon je nog verschil maken door beter materiaal, beter voedingspatroon of betere mensen om je heen. Tegenwoordig heeft iedereen top of the notch materiaal, weet iedereen precies wat ie wanneer moet eten en hebben de toppers vaak een team van een paar man (tot eigen bespanners aan toe) om zich heen.

Dat gecombineerd met het feit dat talenten tegenwoordig veel vroeger gespot en begeleid worden waardoor er steeds minder talent verloren gaat (hoe hadden de records eruit gezien als baltovenaar Bahrami normaal opgevangen was?).

Zeg nooit nooit maar ik durf ook wel de voorspelling aan dat niemand meer over het record van Federer heen zal gaan. Daarvoor is de sport gewoon teveel geprofessionaliseerd.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Stille - 25-10-2012

Robin Haase is wel een potentiele klant om 300 weken op tij in de 1e ronde te verliezen (atp, challengers, futures en alle onderbond toernooien)


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 25-10-2012

(25-10-2012, 08:35 AM)Mac Wrote: Er is een verschil tussen professioneel tennis en professioneel tennis van nu. Vroeger (zelfs in de begintijd van Federer) kon je nog verschil maken door beter materiaal, beter voedingspatroon of betere mensen om je heen. Tegenwoordig heeft iedereen top of the notch materiaal, weet iedereen precies wat ie wanneer moet eten en hebben de toppers vaak een team van een paar man (tot eigen bespanners aan toe) om zich heen.

Dat gecombineerd met het feit dat talenten tegenwoordig veel vroeger gespot en begeleid worden waardoor er steeds minder talent verloren gaat (hoe hadden de records eruit gezien als baltovenaar Bahrami normaal opgevangen was?).

Zeg nooit nooit maar ik durf ook wel de voorspelling aan dat niemand meer over het record van Federer heen zal gaan. Daarvoor is de sport gewoon teveel geprofessionaliseerd.

Mooi verwoord, zoiets bedoelde ik ook ongeveer.
Het is allemaal wat meer genivelleerd, dus er echt zo bovenuit springen is verdomde zeldzaam.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - buurs - 25-10-2012

Maar hij springt er nu nog ook niet bovenuit?

Hij heeft de meeste resultaten behaald, toen de verschillen nog wel groter waren.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Mac - 25-10-2012

(25-10-2012, 01:41 PM)buurs Wrote: Maar hij springt er nu nog ook niet bovenuit?

Hij heeft de meeste resultaten behaald, toen de verschillen nog wel groter waren.

What's your point?


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - _Tampie - 25-10-2012

Ik kan me wel vinden in de redenatie van Atlanta. Als er in 50 jaar 4 man de potentie hadden om 300 weken te regeren (3 hebben het niet gehaald, ok) dan is het niet logisch om te stellen dat dit in de lengte der dagen niet meer benaderd kan worden.

Maar op dit moment is Roger uiteraard GOAT.


RE: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden - Ad Wim - 25-10-2012

Nadal nu definitief OUT voor de rest van het seizoen.