FTM Forum
Heracles vs Excelsior - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Heracles vs Excelsior (/showthread.php?tid=3231)



Heracles vs Excelsior - Vret Mien Gras - 22-01-2008

Quote:21-01-2008 - Toegegeven, de dinsdagavond is niet de meest fijne avond van de week om helemaal naar Almelo af te reizen. Maar laten we nou voor één keer collectief een uitzondering maken. Want Excelsior zal op dinsdagavond 22 januari beginnen aan de misschien wel belangrijkste reeks wedstrijden van deze voetbaljaargang.

In het Polman Stadion zal mede-degradatiekandidaat Heracles de Kralingers namelijk opwachten. Het openingsschot van een lange serie 'zespunten-duels'. Want naast het duel in het oosten van het land zullen in de vijf partijen hierna onder andere De Graafschap (thuis), sparta (uit), NEC Nijmegen (uit) en Willem II (thuis) de tegenstanders zijn.

Maar eerst dus Heracles, de huidige nummer veertien van de ranglijst met slechts één punt voorsprong op Excelsior. Een wedstrijd van groot belang. Want willen de Kralingers de aansluiting met de ploegen boven hen behouden en eventueel zelfs voorbij gaan, dan zal een overwinning in Almelo een zeer welkome verschijning zijn. Steun van de achterban is in dit soort thrillers dan natuurlijk nooit verkeerd.

UPDATE: De poging een supportersbus vol te krijgen voor die zo belangrijke wedstrijd tegen Heracles is teleurstellend genoeg mislukt! Er bleken de afgelopen week en vrijdagavond rond de (gewonnen!) wedstrijd tegen Feyenoord niet genoeg aanmeldingen te zijn binnen gekomen.

Wel kan er natuurlijk nog op eigen vervoer naar Almelo worden afgereisd. Dit mag echter alleen met de auto die eenmaal aangekomen bij het Polman Stadion verplicht geparkeerd dient te worden bij het uitvak. De wedstrijdtickets (20 euro per stuk) kunnen worden aangeschaft op vertoon van een Excelsior-seizoenkaart/clubcard bij de administratie van Excelsior.

Ook zal er een beperkt aantal kaarten worden meegenomen naar Heracles. Hoeveel dit er zullen zijn is niet geheeld duidelijk. Dus probeer, waar mogelijk, de kaarten vooral vooraf aan te schaffen op Woudestein.

Probeer mee te gaan beste mede-supporters, want de maand van de waarheid gaat dinsdag echt van start.

[Image: 9_1.jpg]

[Image: 9_2.jpg]

[Image: 9_3.jpg]


Re: Heracles vs Excelsior - Riekki - 22-01-2008

1-0 Lakic inmiddels

geel voor Christensen


Re: Heracles vs Excelsior - BIERTEAM.NET - 22-01-2008

Maas mist pen. (45+1)


Re: Heracles vs Excelsior - Ekslem - 22-01-2008

Godver die heb ik Icon_evil


Re: Heracles vs Excelsior - BIERTEAM.NET - 22-01-2008

Ekslem Wrote:Godver die heb ik Icon_evil

Krijg je geen minpunten voor hoor :wink:


Re: Heracles vs Excelsior - RR - 22-01-2008

BIERTEAM.NET Wrote:
Ekslem Wrote:Godver die heb ik Icon_evil

Krijg je geen minpunten voor hoor :wink:

Voor geel wel... :wink:


Re: Heracles vs Excelsior - BIERTEAM.NET - 22-01-2008

Everton voor Christensen Icon_evil


Re: Heracles vs Excelsior - BIERTEAM.NET - 22-01-2008

BIERTEAM.NET Wrote:Everton voor Christensen Icon_evil

En die maakt de 2-0 op aangeven van Garcia-Garcia Icon_evil...


Re: Heracles vs Excelsior - centre court - 23-01-2008

feli lippe


Re: Heracles vs Excelsior - Mukkus - 23-01-2008

Tijdens de samenvattingen heb ik geprobeerd wat sfeer op te vangen uit het Polman stadion. Het enige wat ik hoorde waren de oeh's, de ah's (bij gemiste kansen) en gejuich bij doelpunten. Vraagje aan d'romheen met de Lippe: Als jullie zingen, zingen jullie dat echt of playbacken jullie?


Re: Heracles vs Excelsior - Fabian - 23-01-2008

Mukkus Wrote:Tijdens de samenvattingen heb ik geprobeerd wat sfeer op te vangen uit het Polman stadion. Het enige wat ik hoorde waren de oeh's, de ah's (bij gemiste kansen) en gejuich bij doelpunten. Vraagje aan d'romheen met de Lippe: Als jullie zingen, zingen jullie dat echt of playbacken jullie?


Muk, je wordt nu echt een karikatuur van jezelf, kap toch met je zielige gedoen man.


Re: Heracles vs Excelsior - Vret Mien Gras - 23-01-2008

Fabian Wrote:
Mukkus Wrote:Tijdens de samenvattingen heb ik geprobeerd wat sfeer op te vangen uit het Polman stadion. Het enige wat ik hoorde waren de oeh's, de ah's (bij gemiste kansen) en gejuich bij doelpunten. Vraagje aan d'romheen met de Lippe: Als jullie zingen, zingen jullie dat echt of playbacken jullie?


Muk, je wordt nu echt een karikatuur van jezelf, kap toch met je zielige gedoen man.

Zoals jij al eerder de tip gaf; niet reageren!


Re: Heracles vs Excelsior - D'r an met de lippe - 23-01-2008

Heerlijk avondje gehad. Na de overtuigende zege tegen Willem II en Sparta nu ook een overtuigende zege tegen Excelsior. Het was weliswaar minder goed als tegen Sparta en er zaten een paar mindere momenten in de wedstrijd waarvan Excelsior kon profiteren maar ik vind het al met al een verdiende zege. Ik heb me wel geërgerd aan Christensen, wat was ie slecht. Kwam geen man voorbij en bleef het maar proberen, zonde. Werd dan ook terecht gewisseld. Enigste kritiekpunt is dat Heracles de wedstrijd niet eerder op slot gooide want met het nodige pech had dit kunnen lijden tot puntenverlies. Bij rust had het (inclusief de gemiste penalty) 3 of 4-0 moeten staan. Tegen Sparta was dit ook al een probleem. Wel mooi dat het publiek Maas toezong na de misser, het blijft een held. En de sfeer zat er zeker wel goed in (op tv hoor ik het ook nooit terug), mischien dat mindlight dit kan bevestigen. Verder voorbeelden te over van trainers\spelers\supporters van andere clubs die lovende woorden hebben voor de voetbalsfeer in het Polman.

Nu breken 2 belangrijke wedstrijden aan, VVV uit en NEC thuis. Eigenlijk moeten we hier 4 punten pakken want we hebben een lastig schema in het restant van de competitie. Wordt echter verdraaid lastig, VVV is een goed spelende ploeg en NEC hebben we sinds onze promotie nog niet verslagen (play-offs intertoto niet meegerekend). Zondag moet Heracles zeker niet mee gaan voetballen met VVV, dan worden we op de pijnbank gelegd. Gewoon ouderwets de beuk er in en ik zie mogelijkheden om overeind te blijven.


Re: Heracles vs Excelsior - Mukkus - 23-01-2008

Fabian Wrote:
Mukkus Wrote:Tijdens de samenvattingen heb ik geprobeerd wat sfeer op te vangen uit het Polman stadion. Het enige wat ik hoorde waren de oeh's, de ah's (bij gemiste kansen) en gejuich bij doelpunten. Vraagje aan d'romheen met de Lippe: Als jullie zingen, zingen jullie dat echt of playbacken jullie?

Muk, je wordt nu echt een karikatuur van jezelf, kap toch met je zielige gedoen man.

Weet jij wel wat 'negeren' betekent?

En kijk eens Fabian...ik krijg ook nog keurig antwoord;
D'r an met de lippe Wrote:En de sfeer zat er zeker wel goed in (op tv hoor ik het ook nooit terug), mischien dat mindlight dit kan bevestigen.

Dus laat je menig lekker achterwege als ik Lippe wat vraag. Okay?


Re: Heracles vs Excelsior - Ekslem - 23-01-2008

@D'r an: Heracles doet het altijd erg goed in Venlo. Toch?


Re: Heracles vs Excelsior - D'r an met de lippe - 23-01-2008

Ekslem Wrote:@D'r an: Heracles doet het altijd erg goed in Venlo. Toch?

Klopt, de laatste 4 edities 3 keer gewonnen en 1 keer gelijkgespeeld.

Maar de zaken liggen nu wel iets anders dan toen in de eerste divisie. Zo speelt VVV een aardig pot voetbal en hebben wij al sinds de prehistorie geen uitwedstrijd meer gewonnen. Ik vind dat wij het goed doen als we er vertrekken met een punt. Daarbij wil ik wel opmerken dat ik soms vind dat VVV ietswat overdreven geroemd wordt. Als ze vanavond onderuit gaan bij Heerenveen hebben wij toch echt evenveel punten. Het is allemaal zo voorspelbaar. Mensen zien VVV als gedoodverfde degradatiekandidaat en als ze vervolgens aantonen dat ze niet voor niets jarenlang sub-top eerste divisie hebben gespeeld en zodoende toch punten pakken zijn ze opeens het 8e wereldwonder. Zonder iets af te doen aan hun prestaties want dat ze goed spelen moge duidelijk zijn.


Re: Heracles vs Excelsior - mindlight - 23-01-2008

D'r an met de lippe:

Om te beginnen, gefeliciteerd natuurlijk, een verdiende overwinning die eventueel wat ruimer had kunnen zijn.
Qua sfeer, aan de overkant achter het doel (van ons uit gezien) was het zeer sfeervol volgens mij, zeker de tweede helft. We hebben jullie in ieder geval een aantal keer goed gehoord.

Bij ons in het uitvak was het eigenlijk ook wel erg gezellig, Graafland, Voskamp, Braber, Altheer en van Haeften waren ook met de autocombi gekomen, toffe gasten!


Re: Heracles vs Excelsior - D'r an met de lippe - 23-01-2008

Bedankt mindlight. Idd tof van die spelers dat ze ook plaats nemen in het uitvak, zeer mooi gebaar!
Mooi dat zoiets kan bij de kleinere clubs, bij Excelsior - Heracles nam Heracles voorzitter Jan Smit plaats in het uitvak =D>


Re: Heracles vs Excelsior - mindlight - 23-01-2008

D'r an met de lippe Wrote:Bedankt mindlight. Idd tof van die spelers dat ze ook plaats nemen in het uitvak, zeer mooi gebaar!
Mooi dat zoiets kan bij de kleinere clubs, bij Excelsior - Heracles nam Heracles voorzitter Jan Smit plaats in het uitvak =D>

Ja dat kan ik me nog herinneren inderdaad. Haha ja de spelers kennen sommige supporters zelfs bij naam, en daar wordt mee gesmst enzo, idd tof dat dat soort dingen bij de minder grote clubs gewoon kunnen.

Jullie hebben komend weekend weer kans op punten toch? VVV uit moet wel kunnen hoor. Wij PSV uit, eindelijk weer een topclub, dat worden weer 3 punten Big Grin


Re: Heracles vs Excelsior - D'r an met de lippe - 23-01-2008

Zal wel lastig worden bij VVV, maar de kans is inderdaad aanwezig. Zullen het wel gaan zien, moet om 8.45 al uit huis.
Zaterdagavond maar keer wat minder bier drinken :razz:

Verder mag ik toch hopen dat PSV dit keer wel zijn werk doet :wink:
Gun het de Excelsior supporter meer dan de PSV'er, maar eigenbelang gaat voor natuurlijk.


Re: Heracles vs Excelsior - Riekki - 23-01-2008

D'r an met de lippe Wrote:
Ekslem Wrote:@D'r an: Heracles doet het altijd erg goed in Venlo. Toch?

Klopt, de laatste 4 edities 3 keer gewonnen en 1 keer gelijkgespeeld.

Maar de zaken liggen nu wel iets anders dan toen in de eerste divisie. Zo speelt VVV een aardig pot voetbal en hebben wij al sinds de prehistorie geen uitwedstrijd meer gewonnen. Ik vind dat wij het goed doen als we er vertrekken met een punt. Daarbij wil ik wel opmerken dat ik soms vind dat VVV ietswat overdreven geroemd wordt. Als ze vanavond onderuit gaan bij Heerenveen hebben wij toch echt evenveel punten. Het is allemaal zo voorspelbaar. Mensen zien VVV als gedoodverfde degradatiekandidaat en als ze vervolgens aantonen dat ze niet voor niets jarenlang sub-top eerste divisie hebben gespeeld en zodoende toch punten pakken zijn ze opeens het 8e wereldwonder. Zonder iets af te doen aan hun prestaties want dat ze goed spelen moge duidelijk zijn.


Dat vvv momenteel geroemd wordt is volledig terecht. 7 wedstrijden op rij ongeslagen met tegenstanders als Ajax, Feyenoord, Psv, Nac uit, Twente uit. Daarbij is het spel ook nog eens meer dan behoorlijk. Dat dit zo kan veranderen is gewoon een feit. Vvv is dit seizoen 1 keer volledig van de mat geveegd en dit was uitgerekend tegen de tegenstander van vanavond.
Ook voor Vvv breekt nu een belangrijke periode aan met thuiswedstrijden tegen willem II en komend weekend heracles. Als ze deze wedstrijden beide winnen slaan ze toch wel een gaatje!!!


Re: Heracles vs Excelsior - D'r an met de lippe - 23-01-2008

Ik zeg ook, 'zonder iets af te doen aan hun prestaties'. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg knap wat VVV laat zien.
Net als ik het terecht vind dat VVV complimenten ontvangt want daar hebben ze het volle recht op. Maar het is soms wat overdreven, het lijkt soms het één of het ander te zijn. Zelfde verhaal bij De Graafschap, mensen die eerst lovende woorden tekort kwamen om hun resultaten te roemen zullen de superboeren nu het hardst weer afschieten. Dat bedoel ik er een beetje mee. Maar inderdaad, als VVV van Willem II en Heracles wint slaan ze zeker een gaatje. Gezien het spel én de uitslagen verwacht ik ook wel dat VVV het redden gaat hoor.