The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
|
![]() |
PSV - SC Heerenveen - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8) +--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11) +--- Thread: PSV - SC Heerenveen (/showthread.php?tid=3303) Pages:
1
2
|
PSV - SC Heerenveen - Peter - 08-02-2008 Beide ploegen zijn volgens mij volledig fit. Ben benieuwd hoe SC Heerenveen met de druk die volledig bij hun ligt omgaat. Zij moeten voor heel Nederland de competitie weer spannend maken. Denk zelf dat Heerenveen niet het sprankelende voetbal van de laatste weken gaat spelen, maar zich lekker laat terugzakken omdat Verbeek ook wel weet dat PSV juist op zn best is als de tegenstander mee wil voetballen. Ik heb er in ieder geval al zin in houdt het op een benauwde maar zeer belangrijke 2-1 zege. Re: PSV - SC Heerenveen - Mukkus - 08-02-2008 Peter, kun je me uitleg geven over de volgende zaken: A) Waarom ligt de druk bij Heerenveen? De competitie weer spannend maken? Dan kun je ook zeggen dat de druk bij PSV ligt, zij moeten ervoor zorgen dat de competitie juist niet spannend gemaakt wordt tegen een team in topvorm. b) Heerenveen was eerder dit seizoen ook al een tegenstander die aardig meevoetbalde, toen verloor PSV met 2-1. Ik geloof dat Roda JC ook aardig meevoetbalde in Eindhoven dit seizoen..... c) Waarom zou Heerenveen niet het sprankelende voetbal van de laatste weken spelen? We zitten in een 'goede flow', waarom zou die opeens stoppen? d) Waarom zou Heerenveen zich op dit moment niet het goede spel van de laatste weken spelen en zich laten terugzakken, terwijl de laatste wedstrijden bewezen is dat je eigen kracht ergens anders ligt (aanvallend combinatiespel)? Voorspelling is moeilijk te geven, met Luinge als scheidsrechter. 't Is maar net in wat voor bui hij is. Misschien gaat ie zijn fout van vorig jaar (dubieuze penal + rood voor Jong-a-Pin in de 15e minuut) wel goedmaken. Re: PSV - SC Heerenveen - gittermaster - 08-02-2008 Ik heb echt heel stellig het idee dat Heerenveen gaat winnen. Ik zeg dit wel vaker als t een tegenstander van PSV betreft, maar dit keer meen ik t ook echt. Heerenveen speelt zo'n mooi en goed voetbal de laatste tijd. Ik denk dat ze barsten van het zelfvertrouwen en Verbeek ze de juiste wedstrijdmentaliteit weet mee te geven. Ik hou t op een 1-2 of 1-3 Re: PSV - SC Heerenveen - Mukkus - 08-02-2008 Komt nog bij dat Heerenveen dit jaar in tegenstelling tot voorgaande jaren veel meer punten in uitduels pakt. Vroeger stonden ze bij wijze van spreken al 2-0 achter als ze de bus instapten.... Ik weet het eigenlijk niet. Gezien de vorm, het spel en het zelfvertrouwen hoeven ze momenteel voor geen enkele ploeg in Nederland onder te doen, maar dit is wel het altijd lastige PSV-uit. Ik denk zelf ook dat we winnen in Eindhoven, maar misschien is dat meer hoop en wens dan realiteit. Daar ben ik nog niet helemaal achter. Re: PSV - SC Heerenveen - Peter - 08-02-2008 Mukkus Wrote:Peter, kun je me uitleg geven over de volgende zaken: a) Dat PSV minder druk voelt lijkt me duidelijk. PSV mag best een keer verliezen zonder dramatische gevolgen, Heerenveen moet gewoon winnen aangezien men daar zelfs over de titel durft te speculeren. Als Heerenveen morgen niet wint in Eindhoven kun je ze doorstrepen voor de titel. Voor b) c) en d) verwijs ik naar mijn eerdere post en dan vooral het stukje na 'omdat Verbeek'. Als Heerenveen idd aanvallend gaat spelen morgen, dan weet ik bijna zeker dat PSV de 3 punten zal pakken. Aardig meevoetballen in een thuisduel is heel wat anders dan in een uitduel. De laatste tig jaar heb ik maar zelden een ploeg echt mee zien voetballen in Eindhoven (dit jaar alleen Roda, vorig jaar Ajax en AZ). De vergelijking met Roda gaat uiteraard niet op omdat PSV toen in crisis verkeerde terwijl het nu gewoon weer staat als een huis. Die goede flow gaat uiteraard eerdaags stoppen omdat subtoppers nooit langer dan 5/6 duels in een goede flow blijven. :p En de kracht van Heerenveen ligt in uitduels toch zeker vooral op het redelijk zakelijk spelen met gebruikmaking van de snelheid in de ploeg? Dat hoorde ik Sibon tenminste zeggen in een interviewtje op psv.tv. Ik vind t nogal raar dat iedereen veronderstelt dat Heerenveen uit wel even 3 punten pakt tegen een PSV dat duidelijk de betere is van Feyenoord, Ajax en AZ. Re: PSV - SC Heerenveen - Ad Wim - 08-02-2008 gittermaster Wrote:Ik heb echt heel stellig het idee dat Heerenveen gaat winnen. Ik zeg dit wel vaker als t een tegenstander van PSV betreft, maar dit keer meen ik t ook echt.Ik denk gewoon weer 1-0 of 2-1, waarschijnlijk in een van de laatste minuten. En het slaat natuurlijk nergens op dat de druk bij Heerenveen ligt. Ook niet echt bij PSV, maar Heerenveen kan mi net zo vrijuit voetballen als het al weken doet. Waarom zou er nu opeens meer druk zijn, als je tegen de kampioen in spe speelt? Re: PSV - SC Heerenveen - Depor - 08-02-2008 Hoezo zal er meer druk bij H'veen liggen? PSV heeft 8 puntjes en als ze verliezen kunnen dat er 5 worden en word het opeens weer spannend. PSV moet blijven winnen willen ze kampioen worden. Re: PSV - SC Heerenveen - Peter - 08-02-2008 Depor Wrote:Hoezo zal er meer druk bij H'veen liggen? PSV heeft 8 puntjes en als ze verliezen kunnen dat er 5 worden en word het opeens weer spannend. Denk je echt dat Ajax gaat winnen van Roda JC dan? PSV kan best een nederlaag lijden ondertussen, 3 punten zou uiteraard wel gewoon een reuzenstap naar de titel zijn, maar absolut geen noodzaak. Heerenveen moet winnen als het mee wil gaan doen. Overigens mag dit filmpje uiteraard niet ontbreken in dit topic: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U5egDevf4kw[/youtube] Re: PSV - SC Heerenveen - Depor - 08-02-2008 Heerenveen hoeft helemaal niet voor de titel te gaan... Die willen Europees, PSV moet winnen 5 punten is makkelijker te overbruggen dan 8 zo simpel is het. En Roda is hopeloos uit vorm de laatste weken. Re: PSV - SC Heerenveen - Mukkus - 08-02-2008 Peter Wrote:a) Dat PSV minder druk voelt lijkt me duidelijk. PSV mag best een keer verliezen zonder dramatische gevolgen, Heerenveen moet gewoon winnen aangezien men daar zelfs over de titel durft te speculeren. Als Heerenveen morgen niet wint in Eindhoven kun je ze doorstrepen voor de titel. Heerenveen was ook duidelijk de betere tegen AZ en Feyenoord, hoewel dat tegen die laatste niet in de score te zien was. 5/6 duels maximaal in een goede flow? Heerenveen staat nu nog maar op 4... Maarreh, succes morgen. Opvallend trouwens dat jij je voor elke wedstrijd van PSV indekt en nu opeens denkt dat PSV wel even van Heerenveen gaat winnen. Re: PSV - SC Heerenveen - Mukkus - 08-02-2008 Ad Wim Wrote:En het slaat natuurlijk nergens op dat de druk bij Heerenveen ligt. Komt nog bij dat Peter suggereert dat Heerenveen niet met die druk om kan gaan. Normaal zijn wij die 'nuchtere boeren' en als er al een beetje druk zou zijn, lijkt het wel of Heerenveen een stel 'autistische zenuwpezen' zijn. Re: PSV - SC Heerenveen - Ekslem - 08-02-2008 Morgenavond CitySounds in 013........... veel leuker dan deze zaadpot :wink: Re: PSV - SC Heerenveen - Peter - 08-02-2008 Mukkus Wrote:Ad Wim Wrote:En het slaat natuurlijk nergens op dat de druk bij Heerenveen ligt. Ik suggereer niet dat Heerenveen niet met de druk om kan gaan, dat zullen we morgen (en bij een overwinning de weken daarna helemaal) zien he. :p Ik zag was interviews met oa Sibon en Zuiverloon en die reppen allemaal dat Heerenveen in deze vorm best voor de titel mee kan doen, nou dan moet je morgen dus winnen en zul je die druk best voelen. Dat is alles wat ik zeg. PSV heeft een mooie voorsprong en het zou me niks verbazen als de nrs. 2 t/m 6 dit weekend allemaal niet gaan winnen. En over dat indekken hebben we het helemaal al vaak genoeg gehad. Voor de winter had ik gewoon weinig vertrouwen in PSV omdat ik wekelijk een ongeorganiseerd zootje amateurs zag ballen, de laatste weken staat het prima, het vertrouwen is terug spelers zonder vorm voor de winter vinden hun vorm terug. PSV staat er gewoon prima op en geen enkele ploeg die naar Eindhoven moet kan op dit moment stellen dat het denkt te gaan winnen. Hopen kan altijd, maar het echt denken (dus meer dan 50% kans, want met minder kun je het mi alleen hopen) kan niemand. Re: PSV - SC Heerenveen - Peter - 08-02-2008 Depor Wrote:En Roda is hopeloos uit vorm de laatste weken. Dus? Excelsior is al een heel seizoen uit vorm maar wint thuis ook van Ajax. Voor Ajax-thuis weet ook Roda JC zich wel weer op te laden hoor. Ik denk niet dat Ajax daar wint. Re: PSV - SC Heerenveen - Depor - 08-02-2008 Wel weer leuk hoe je meedoen om de titel interpreteerd. Zoals Heerenveen nu speelt is het inderdaad een ploeg die kampioen zou kunnen worden. Dat betekend niet dat de verwachting om kampioen te worden er is. Lees de interviews nog maar eens goed staat er duidelijk in. Verder, staat PSV er goed voor, speelt goed en zakelijk dus ik verwacht wel dat ze kampioen worden, maar de druk ligt bij PSV, en wat gebeurd er als ze een pak op de broek krijgen? Re: PSV - SC Heerenveen - gittermaster - 08-02-2008 aiaiai Depor, d-tjes en t-tjes... ![]() Re: PSV - SC Heerenveen - Vret Mien Gras - 08-02-2008 Het kan bijna niet anders dan een zakelijk 1-0 worden. Hopelijk behoud Heerenveen zijn vorm en winnen ze in Eindhoven. Re: PSV - SC Heerenveen - Kleine Jan - 08-02-2008 Peter Wrote:Overigens mag dit filmpje uiteraard niet ontbreken in dit topic: is Ibrahim een euro verloren ofzo? Waarom kijkt hij de hele tijd naar de grond? Re: PSV - SC Heerenveen - Depor - 08-02-2008 gittermaster Wrote:aiaiai Depor, d-tjes en t-tjes... Nooit mijn sterkste punt geweest...ook geen zin om er over na te denken om eerlijk te zijn ![]() Re: PSV - SC Heerenveen - harry_bierdop - 08-02-2008 Peter Wrote:Mukkus Wrote:Peter, kun je me uitleg geven over de volgende zaken: Peter, dat je uberhaupt nog steeds erop ingaat :roll: . Als jij er neer had gezet dat de druk bij PSV ligt omdat het tegen een Heerenveen in vorm ligt en hier de competitie een heel eind kan worden beslist etc etc etc, dan had het hele topic vol gestaan met. Waarom ligt de druk bij PSV.. die ligt juist bij Heerenveen want die moeten de competitie spannend houden bla bla bla bla. Maakt toch niet uit wat je er neer zet... Re: PSV - SC Heerenveen - Peter - 08-02-2008 harry_bierdop Wrote:Peter Wrote:Mukkus Wrote:Peter, kun je me uitleg geven over de volgende zaken: Daar heb je absoluut een punt, want dan was ik me weer aan het indekken. Maar zo gaat dat nu eenmaal altijd op dit forum he, normaal discussieren is hier niet echt mogelijk. ![]() Re: PSV - SC Heerenveen - waf - 09-02-2008 Peter Wrote:normaal discussieren is hier niet echt mogelijk. niet zo huilen, dat valt best wel mee. het is bovendien niet belangrijk wat wij ervan vinden, maar alleen wat wasiman ervan vindt. Re: PSV - SC Heerenveen - Mukkus - 11-02-2008 Peter Wrote:Beide ploegen zijn volgens mij volledig fit. Ben benieuwd hoe SC Heerenveen met de druk die volledig bij hun ligt omgaat. Zij moeten voor heel Nederland de competitie weer spannend maken. Denk zelf dat Heerenveen niet het sprankelende voetbal van de laatste weken gaat spelen, maar zich lekker laat terugzakken omdat Verbeek ook wel weet dat PSV juist op zn best is als de tegenstander mee wil voetballen. Ik heb er in ieder geval al zin in houdt het op een benauwde maar zeer belangrijke 2-1 zege. Peter....je zat er naast, heh? Re: PSV - SC Heerenveen - Fabian - 11-02-2008 psv overklast, helaas hebben ze weer het pisgeluk dat ze op 1-0 komen, waarbij Bakkal zelf niet eens door had dattie bal op z'n kop kwam... Verder Hoeruhfjean... =D> Re: PSV - SC Heerenveen - Peter - 11-02-2008 @ fabian -> wat een kletskoek. Gewoon goede goal, domme dekkingsfout bij Heerenveen en Bakkal wist wel degelijk wat hij deed. @ mukkus -> ik zat er niet naast. Ik was benieuwd of ze de druk aan konden en dat bleken ze te kunnen, zelfs de extreem vroege 1-0 deerde ze geen moment. Dat ze aanvielen was ook niet vreemd als je al 1-0 achterstaat voordat je de bal hebt geraakt. Denk dat ze sowieso best hadden durven aanvallen, maar meteen zo'n stormloop was er denk ik niet gekomen als het een tijdje 0-0 was gebleven of als zij 1-0 voor waren gekomen. Je zag gewoon dat ze risico's namen (daardoor PSV'ers een paar x alleen voor v/dBussche). Maar Heerenveen heeft gewoon geweldig gespeeld. Enige dat ik niet begreep is dat ze zich na het uitvallen van Sulejmani opeens tijd gingen rekken en wat meer achteruit liepen waardoor PSV de laatste 15 minuten opeens voor de zege ging (de Heerenveen'ers liepen bij de wissels rustig naar de zijlijn, Lazovic sprintte echt het veld uit om haast te maken). We waren rijp voor de sloop, maar Heerenveen leek opeens een puntje wel mooi te vinden. Wat een geweldenaar is die Bradley trouwens zeg, 1e keer dat ik Simons echt overklast heb zien worden in een competitieduel. Ook Sulejmani, Pranjic, Roorda, Zuiverloon en Dingsdag zouden in deze vorm absoluut niet misstaan bij een topclub. Na de pot heerste een zeer tevreden sfeer onder de PSV-fans, zo van "mooi de grootste concurrent op 9 punten gehouden". Heb Ajax en Feyenoord ook 90 minuten lang zien ballen tegen dit PSV, maar Heerenveen is echt gewoon een klasse beter dan die 2 ploegen. Zonder Gomes had PSV dit met 4 of 5-1 verloren. Aan de andere kant vond ik dat moment met Lazovic in de 10e minuut ofzo een penalty (hij gaat te makkelijk liggen, maar als hij helemaal niet vastgepakt wordt kan hij de bal zo binnenknallen) en hadden lieten Dzudszak en Afellay het lelijk afweten alleen voor v/dBussche. Als je 1 van die ballen maakt is het 2-0 en (hoe onterecht ook) al bijna gespeeld. Na rust eerst een half uur overklast maar gevaarlijk op de counters, laatste kwartier PSV beter, Heerenveen gevaarlijk op de counters. Heerlijke wedstrijd in ieder geval en duidelijk dat PSV gegroeid is de laatste maanden. Voor de winter speelde Roda JC in Eindhoven zoals Heerenveen zaterdag en stond het in no-time 0-4, nu stond PSV al een stuk beter. Al met al gewoon weer een topweekend voor PSV. Voorsprong vergroot en de beste ploeg van Nederland nu 2x gehad. We mogen nu nog 1x gelijkspelen en 4x verliezen in de komende 10 duels en dan is de titel wel binnen (alle concurrenten spelen nog wel 2x gelijk en dan is 16 punten dus al genoeg voor PSV). Wat floot Luinge trouwens weer belachelijk zeg. Heerenveen maakte 5x hands wat mocht, PSV ook 2 of 3 keer. Als er niks aan de hand was floot hij, bij pittige overtredingen liet hij lekker doorspelen. Die gele kaart voor Dzudzsak was helemaal absurd. :p Ik vond hem lichtjes tegen PSV fluiten (al is dat uiteraard geen excuus ofzo hoor), maar in ieder geval heel slecht. Al dan niet penalty-moment: ![]() Re: PSV - SC Heerenveen - waf - 11-02-2008 absoluut geen penalty. gele kaart voor doedelzak was volgens het boekje terecht. heerenveen (op de samenvatting) erg goed gespeeld. die goal van bradey was erg mooi, die gast staat erg goed op zijn benen en schoot hem erg goed en gedecideerd binnen. psvee nu 99% kampioen. ajakkes 70% 6de. :razz: Re: PSV - SC Heerenveen - Peter - 11-02-2008 waf Wrote:absoluut geen penalty. Mwah, als hij niet geraakt wordt rost ie die bal zo van 6 meter afstand binnen en gaat ie echt niet liggen, zelfs Lazovic niet. :p Re: PSV - SC Heerenveen - waf - 11-02-2008 Peter Wrote:waf Wrote:absoluut geen penalty. hij wordt wel geraakt, maar het is gewoon geen penalty. dat kan toch? als dit op de middenlijn gebeurt moet je ook door laten voetballen. het is geen zaalvoetbal. :razz: Re: PSV - SC Heerenveen - Depor - 11-02-2008 Ook zo een fijne theatrale val.... En maar blaten over Suarez Re: PSV - SC Heerenveen - Peter - 11-02-2008 Fabian Wrote:psv overklast Euhm pardon? :eeeek: Ik ben de eerste om te beamen dat als er iemand recht op de zege had dat dan Heerenveen was en ik hou totaal niet van scorebordjournalistiek, maar de kansenverhouding (15-16) zegt alles. Een ploeg die overklast is creëert niet gemiddeld elke 6 minuten een kans en een ploeg die haar tegenstander overklast creëert niet slechts 1 kans meer. Heerenveen-Vitesse was misschien een mooi voorbeeld van overklassing en Heerenveen speelde zaterdag misschien nog wel beter dan tegen Vitesse, maar overklast is PSV echt niet. ![]() |