The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Het grote restaurant topic - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Thread: Het grote restaurant topic (/showthread.php?tid=36)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32


Re: Het grote restaurant topic - Treesong - 14-02-2009

Ad Wim Wrote:Tree, laat je voortaan wel je hond thuis als je uit eten gaat?


[Image: samson.jpg]

Hehe, en was je zo bang voor die hond dat je niet even gedag komt zeggen :waf:


Re: Het grote restaurant topic - Bumme - 16-02-2009

Treesong Wrote:
Bumme Wrote:14 febr naar Ron Blauw in Ouderkerk, heb er nu al zin an!

Je portemonnee zeker ook :wink:

Was echt een heerlijke en compleet verzorgde avond!
Moet eerlijk toegeven dat het mij wat moeite kost om €64,00 voor een fles Pinot Grigio neer te leggen en vind €6,50 voor een kop thee ook wat te gortig maar het eten was echt bijzonder briljant en mooi.

Volgend jaar naar Oud Sluis of Sjonnie en Trees.


Re: Het grote restaurant topic - Ad Wim - 17-02-2009

Treesong Wrote:
Ad Wim Wrote:Tree, laat je voortaan wel je hond thuis als je uit eten gaat?


[Image: samson.jpg]

Hehe, en was je zo bang voor die hond dat je niet even gedag komt zeggen :waf:
Nee, hij stonk zo Wink

Wel grappig trouwens, dat jij degene bent geweest die me dit fantastische restaurant aanbevolen heeft, en dat we er nu ook samen zaten.


Re: Het grote restaurant topic - Ekslem - 17-02-2009

Fantastisch restaurant en de hond onder de tafel :-k

Ben ik toch wel benieuwd waar dat mag zijn.


Re: Het grote restaurant topic - Bumme - 17-02-2009

Ekslem Wrote:Fantastisch restaurant en de hond onder de tafel :-k

Ben ik toch wel benieuwd waar dat mag zijn.

Niet bij de Chinees in ieder geval, daar staat de hond immers op tafel
[Image: 2008-02-21_cooked-dog-paws.jpg]


Re: Het grote restaurant topic - Treesong - 17-02-2009

Ekslem Wrote:Fantastisch restaurant en de hond onder de tafel :-k

Ben ik toch wel benieuwd waar dat mag zijn.

Ik geef je een hint: het is BOVEN de rivieren :razz:


Re: Het grote restaurant topic - Bumme - 18-03-2009

Treesong Wrote:Ja!

Trouwens, jij had wel eens bij Lambermons in Haarlem gegeten toch? Ik ga daar over 2 weken eens heen :8:


Ja heb daar gegeten toen hij nog aan het Spaarne zat. Kort geleden heeft hij die zaak verkocht ( aan Imko Binners) en is zelf twee nieuwe zaken begonnen. Een restaurant en een brasserie. Site's zien er goed en lekker uit. Wil er zeker eens gaan kijken dus ben benieuwd hoe je het daar gehad hebt.

Gisteren zelf gegeten bij Zuiver in Utrecht. Verrassend mooie zaak op industrieterein Lage Weide. <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.zuiverhoreca.nl">http://www.zuiverhoreca.nl</a><!-- m -->


Re: Het grote restaurant topic - Treesong - 18-03-2009

Ben benieuwd :-"


Re: Het grote restaurant topic - Ekslem - 18-03-2009

Over goede restaurants gesproken: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.linnen.nl/">http://www.linnen.nl/</a><!-- m -->

Zit ik volgende week weer eens keertje =P~

Super eten en super wijnkelder! Enige reden die ik kan bedenken waarom ze geen ster hebben, is dat ze te vaak gebruik maken van 'oproep'bediening die mss weleens een steekje laat vallen (bv niet precies kan vertellen waar de wijn vandaan komt en waarom die bij dit gerecht hoort ofzo... boeiend :razzSmile. Voor de rest echt super!


Re: Het grote restaurant topic - Treesong - 18-03-2009

Dat Guus Meeuwis arrangement lijkt me wel wat!


Re: Het grote restaurant topic - Ad Wim - 18-03-2009

Alleen die naam al ontneemt me de eetlust :-&


Re: Het grote restaurant topic - Ekslem - 18-03-2009

Stelletje zeikers :razz:

Echt Ad, het zal me een reet jeuken hoe een restaurant heet. Al heet het 'rotte uiers'. Als het eten (en de rest) maar goed is!


Re: Het grote restaurant topic - Treesong - 18-03-2009

Au serieux: het ziet er prima uit!

Jammer dat ik geen menukaart kan vinden :|


Re: Het grote restaurant topic - Ekslem - 18-03-2009

Hebben volgens mij alleen 'laat het maar aan de kok over' menuutjes :razz:


Re: Het grote restaurant topic - Treesong - 19-03-2009

En een sommelier hebben ze ook al niet :-k


Re: Het grote restaurant topic - Bumme - 19-03-2009

Ekslem Wrote:Stelletje zeikers :razz:

Echt Ad, het zal me een reet jeuken hoe een restaurant heet. Al heet het 'rotte uiers'. Als het eten (en de rest) maar goed is!

ehhh ik kan het mis hebben maar volgens mij bedoelde Ad niet dat zijn eetlust werd ontnomen door de naam van het restaurant maar door de naam van die dikke Brabantse troubadoer.


Re: Het grote restaurant topic - Ad Wim - 19-03-2009

Ekslem Wrote:Stelletje zeikers :razz:

Echt Ad, het zal me een reet jeuken hoe een restaurant heet. Al heet het 'rotte uiers'. Als het eten (en de rest) maar goed is!
Het ging me natuurlijk om het Guus Meeuwisarrangement, ik vind Linnen een prima naam.


Re: Het grote restaurant topic - Ekslem - 19-03-2009

:oops:

Voor het arrangement geldt voor mij hetzelfde btw :8:


Re: Het grote restaurant topic - Gerben Zonderland - 20-03-2009

Michelin presenteert Beneluxgids zonder sterren
donderdag 19 maart 2009 12:37

Michelin presenteert een aparte gids voor de Benelux met 200 restaurants die zijn onderscheiden met een Bib Gourmand. In die zaken krijgt u een prima driegangenmenu voor maximaal 35 euro. Maar dat selectiecriterium levert een wonderlijke lijst op.

Michelin geeft een aparte gids uit met tweehonderd restaurants in de Benelux die zijn onderscheiden met een zogeheten Bib Gourmand. Deze 'Bib' - naar het bandenmannetje Bibendum - wordt toegekend aan restaurants waar u een prima driegangenmenu krijgt voor maximaal 35 euro (36 in de hoofdsteden). Een prima idee, zeker in barre economische tijden. Maar nu die adressen - 87 in Nederland - los van de reguliere sterrengids zijn uitgegeven, valt des te meer op wat een curieuze selectie het is.

Culinaire woestijn
Op de keuze voor een groot deel van de adressen valt niet veel aan te merken. Het Savarijn in Nijmegen, bijvoorbeeld, is een prima, redelijk geprijsd restaurant. Dat geldt ook voor La Première in Anna Paulowna en De Vluchthaven in Bruinisse. Maar wat vooral opvalt, is wat níet in de gids staat. Utrecht is volgens dit gidsje een culinaire woestijn, u zou er nergens voor 35 euro een goed driegangenmenu kunnen krijgen. En Maastricht, de gastronomische hoofdstad van Nederland, telt slechts twee adressen met een Bib Gourmand. En Haarlem, Groningen, Arnhem? Geen enkele vermelding. Dat niet elke middelgrote stad een sterrenrestaurant heeft, vooruit, maar in de genoemde steden zijn wel degelijk restaurants te vinden waar je voor 35 euro heerlijk kunt eten.

Haast
Michelin deelt de Bib Gourmands al jaren uit, maar lijkt er steeds meer aandacht aan te willen schenken. Afgelopen november werden liefst 31 nieuwe Bibs uitgedeeld in Nederland waarmee het totaal op 87 kwam. Het gidsje (19,90 euro) is een afgeleide van de Michelingids 2009 die eind vorig jaar verscheen, en waarin al deze adressen ook al stonden. Wie die Michelingids al heeft, vindt dus geen nieuwe adressen.

Door Bram Hahn


Re: Het grote restaurant topic - Ekslem - 20-03-2009

Ik heb die lijst laatst gewoon gedownload vie het i-net...


Re: Het grote restaurant topic - Davydoff - 20-03-2009

Ekslem Wrote:Ik heb die lijst laatst gewoon gedownload vie het i-net...

En dat deel je dan niet met het forum Icon_question


Re: Het grote restaurant topic - Gerben Zonderland - 20-03-2009

Davydoff Wrote:
Ekslem Wrote:Ik heb die lijst laatst gewoon gedownload vie het i-net...

En dat deel je dan niet met het forum Icon_question

Tis toch een poeplijst, dus ik mis em niet.


Re: Het grote restaurant topic - Ekslem - 20-03-2009

Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:
Ekslem Wrote:Ik heb die lijst laatst gewoon gedownload vie het i-net...

En dat deel je dan niet met het forum Icon_question

Tis toch een poeplijst, dus ik mis em niet.

Mwah, zitten toch stiekem best nog wel wat leuke tentjes tussen.


Re: Het grote restaurant topic - Gerben Zonderland - 27-03-2009

Vanavond met collegae een hapje doen in 't Oude Pothuys.
Iemand daar al eens gegeten? Er schijnt live-muziek te zijn. Ik hou daar nooit zo van tijdens het eten....


Re: Het grote restaurant topic - Bumme - 27-03-2009

Ben er rond Kerst geweest. Hadden iets verderop gegeten en zouden er daar nog een paar gaan drinken. Is er bij eentje gebleven want ik vond het maar een klein, lawaaierig en benauwd hok. Kan zijn dat het tijdens het eten beter te doen is. Hoe dan ook ; veel plezier en anders sterkte.

Tip:
Mocht je rond de tijd dat de band begint te spelen nog zitten te eten en de muziek nou niet leuk vinden eet dan snel je bord leeg want anders zetten ze de entree gewoon op de rekening!


Re: Het grote restaurant topic - Gerben Zonderland - 27-03-2009

Dankje. Ik hoop ook dat we klaar zijn voor de herrie begint. Dokken voor ongewenschte muzikale begeleiding bij een maaltijd pas ik voor.


Re: Het grote restaurant topic - Bumme - 14-04-2009

Davydoff Wrote:Het wordt deze zaterdag Blanko en volgende week zaterdag Bicken. De week daarna misschien wel Fyra :wink:

Johannes van Dam is ook bij Fyra geweest en was erg enthousiast:

http://www.parool.nl/wca_digi/resto_detail/313/40561/Fyra.html

Jij al geweest?


Re: Het grote restaurant topic - Treesong - 14-04-2009

En hoe was mijn stamrestaurant? :8:


Re: Het grote restaurant topic - Adder - 14-04-2009

Treesong, weet niet of dit restaurant al gepasseerd is, maar ben je al een keer bij de Afghaan geweest?
Zit, meen ik, in de Lelie- of Bloemdwarsstraat.


Re: Het grote restaurant topic - Treesong - 14-04-2009

Eh... nee. Ik kom niet zo vaak meer in de Jordaan :|

Maar volgens de IENS bananen is het ook wel de moeite waard :-k