The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Australian open 2009 - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Australian open 2009 (/showthread.php?tid=4056)



Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Je weet het, ik ben een laffe hond op FTM-gebied...


Re: Australian open 2009 - Haggie - 26-01-2009

Ja tsja.. maar als je het doet wordt je als mazzelaar weggezet zoals ik vorig jaar. Buurs gaat altijd voor zekerheid en speelt altijd laf maar het is een goede tactiek om gemiddeld goed te scoren, maar totaal niet leuk om deze dagen door te komen.

Chiel en Roffa hebben mijn stijl over genomen. (Al had ik nooit Verdasco genomen en Murray niet)


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Wel grappig dat zoiets bij FTM twee keer bij Murray gebeurt, toont maar aan dat hij gewoon niet constant/goed genoeg is. En het was natuurlijk wel een must-pick, maar ik dacht niet dat ie in de finale zou komen.

En je kunt wel in schatten dat gasten als Nalbi en Murray het niet gaan maken, en dan heb je een top AO, maar je kunt er ook keihard mee verliezen als ze beiden de halve finale halen voor dat geld.

En als je gokt, moet je ook wel de juiste alternatieven hebben, Cruijff heeft dat bijv niet.


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Haggie Wrote:Chiel en Roffa hebben mijn stijl over genomen. (Al had ik nooit Verdasco genomen en Murray niet)
Toch wel apart dat je dit jaar zo van Murray overtuigd was en vorig jaar niet. Je ging er vanuit dat Murray deze AO iedereen weg zou tikken...


Re: Australian open 2009 - Haggie - 26-01-2009

Vorig jaar was Murray natuurlijk nog niet op het niveau van dit jaar. Daarbij was ik er niet van overtuigd dat Murray iedereen weg zou tikken, maar koos ik ook de laffe weg, omdat hij een must-pick was en iedereen hem zou nemen en ik daarbij eventueel niet 2000 punten mis zou lopen op iedereen.


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Moet ik m'n best gaan doen om jouw uitspraken op te gaan zoeken? Ja, dat ga ik zeker doen, moment.


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

O mijn god, wat is het weer genieten van Tsonga zeg! Nog geen bp tegen gehad in 2 sets :o =D>


Re: Australian open 2009 - centre court - 26-01-2009

Ad Wim Wrote:O mijn god, wat is het weer genieten van Tsonga zeg! Nog geen bp tegen gehad in 2 sets :o =D>

Als hij Verdasco maar pakt!


Re: Australian open 2009 - Haggie - 26-01-2009

Ad Wim Wrote:Moet ik m'n best gaan doen om jouw uitspraken op te gaan zoeken? Ja, dat ga ik zeker doen, moment.

Ohja natuurlijk, je werk begint pas februari he. Je hebt alle tijd om ze te zoeken. :wink:

Succes!


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

1e bp voor Blake, maar fantastisch weggewerkt Notworthy


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Godver, ik kan het nergens meer vinden, alleen dit. Maar dit was niet echt wat ik bedoelde, al is het wel grappig :lol:

Haggie Wrote:Het maakt echt niets uit. Murray liet zijn klasse zien om belangrijke punten. Ik zag een aantal passings van wereldklasse. Grannollie prikkelt hem natuurlijk ook helemaal niet. dat is een 100% overwinning. Hij staat er wel als hij tegen een topper komt. Deze slaat hij er dan ook genadeloos vanaf.

Maar ik weet zeker dat je ook iets zei over dat Murray iedereen wel even weg ging tikken, en daarmee de uitslagen van Doha en vorig jaar erbij haalde. Ergens toen ik zei dat ik lang niet zeker was van Murray...


Re: Australian open 2009 - Haggie - 26-01-2009

murray heeft nu idd gefaald. Vind ik erg triest, maar het maakt weinig uit omdat hij dus door iedereen is gekozen zoals verwacht.

Jij loopt nu de hele tijd aan te kondigen dat hij gaat verliezen. Dan had je maar niet zo laf moeten zijn wat je hierboven aangaf en hem niet te moeten nemen! Nu zeg je wel dat je gelijk hebt, maar je schiet er niets mee op.


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Toch een break, en de set voor Blake, ondanks flink verzet van Tsonga. Verdient ie ook wel, maar van mij mag Tsonga hier winnen, wat is dat toch altijd een genot om naar te kijken!


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Haggie Wrote:murray heeft nu idd gefaald. Vind ik erg triest, maar het maakt weinig uit omdat hij dus door iedereen is gekozen zoals verwacht.

Jij loopt nu de hele tijd aan te kondigen dat hij gaat verliezen. Dan had je maar niet zo laf moeten zijn wat je hierboven aangaf en hem niet te moeten nemen! Nu zeg je wel dat je gelijk hebt, maar je schiet er niets mee op.
O jawel hoor, daar schiet ik zeker wel wat mee op. Gelijk hebben en krijgen is het mooiste wat er is!


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Tsonga breakt toch nog terug, prachtig!


Re: Australian open 2009 - Elikian - 26-01-2009

Paul-Henri Blake.


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Haggie Wrote:murray heeft nu idd gefaald. Vind ik erg triest, maar het maakt weinig uit omdat hij dus door iedereen is gekozen zoals verwacht.

Jij loopt nu de hele tijd aan te kondigen dat hij gaat verliezen. Dan had je maar niet zo laf moeten zijn wat je hierboven aangaf en hem niet te moeten nemen! Nu zeg je wel dat je gelijk hebt, maar je schiet er niets mee op.
En nu verleg je trouwens wel lekker de aandacht van het feit dat jij er compleet naast zat, naar dat ik gelijk heb gekregen maar er niet naar handelde :roll:


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Elikian Wrote:Paul-Henri Blake.
Als PHM ook zulke prachtige punten om zijn oren kreeg van Delic, kan ik wel met zijn choke leven...


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Prachtig Jo, wat een pot weer =D>

Het ziet ernaar uit dat we de zelfde halve finales als vorig jaar krijgen :o


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Djoko-Roddick zal zo rond 5/6 uur zijn. Niet heel gunstig voor Djoko gezien zijn avondpartij. Maar wel gunstig voor ons, want dan is de belangrijkste partij later. Federer-Potro zal zo rond half elf beginnen, denk niet dat Safina veel problemen krijgt met Dokic.


Re: Australian open 2009 - _Tampie - 26-01-2009

Ad Wim Wrote:Prachtig Jo, wat een pot weer =D>

Het ziet ernaar uit dat we de zelfde halve finales als vorig jaar krijgen :o

Inderdaad! :eeeek: What are the odds?

Over Murray: ik zou hem als FTM'er 100% zeker genomen hebben. Met tegenzin, dat wel.


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Dat leek me ook vrij duidelijk. Maar desondanks leek het me niet totaal tegenstrijdig dat ik hem niet de finale zag halen en dat Verdasco het hem heel lastig zou gaan maken...


Re: Australian open 2009 - Mist - 26-01-2009

Ad Wim Wrote:Paar weken geleden in de Sneak gezien, fantastische film!
Was die première op het IFFR?
Jep.


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Ah, mooi. Ik ga deze week nog wel wat bekijken en zondag weer naar de Volkskrantdag,


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Mooi, nu nog even de herhaling van Verdasco-Murray op ES. Murray gewoon nog 2 bps op 3-2 gehad :lol:


Re: Australian open 2009 - Mist - 26-01-2009

Ad Wim Wrote:Ah, mooi. Ik ga deze week nog wel wat bekijken en zondag weer naar de Volkskrantdag,
Weet je al waar je heen wilt?
Ik heb Breathless, Wendy and Lucy, Sound of insects - record of a mummy, Parque via en Slumdog millionaire gezien. En nog Serenghetti, Reygadas' film die elke avond op Nationale Nederlanden gebouw wordt geprojecteerd en gisteren eenmalig in Pathe werd vertoond. Heb ik ongeveer een uur van gekeken. Ze waren allemaal het kijken waard.


Re: Australian open 2009 - mindlight - 26-01-2009

Ahh leuk om te zien dat er nog meer filmliefhebbers zijn hier. Helaas zit ik overvol met werk dus zal ik niet in de gelegenheid zijn om te gaan dit jaar, maar het klinkt wel weer leuk!


Re: Australian open 2009 - Ad Wim - 26-01-2009

Ik wil wel naawr Country Teacher, van de regisseur van Wild Bees. Maar ik weet niet of ik het red deze week. Anders zondag 5 films, flinke inhaalslag Wink


Re: Australian open 2009 - Mist - 26-01-2009

Over die film heb ik niks gehoord. Die zondag is altijd een veilige keuze natuurlijk, daarmee zul je je vast ook vermaken.


Re: Australian open 2009 - buurs - 26-01-2009

Dag 8:

‘Alleen de sterksten zijn gezegend’, luidt een Russisch spreekwoord. Die les gaf Svetlana Kuznetsova ons mee op de persconferentie nadat haar tegenstander Jie Zheng uit China al na vijf games geblesseerd op moest geven met een polsblessure.

De Australiërs vierden vandaag hun nationale feestdag, waarbij James Blake en Jo-Wilfried Tsonga tijdens hun avondpartij zo’n 10 minuten moesten wachten tot al het vuurwerk in Melbourne was afgestoken. Ondertussen werden de tennissers op deze Australia Day getroffen door fysieke ongemakken. Niet alleen Zheng, maar ook Monfils en Victoria Azarenka moesten geblesseerd opgeven. De Wit-Russische viel bij een 4-2 achterstand in de tweede set bijna flauw op de baan, terwijl ze de eerste set nog had gewonnen van Serena Williams. De drievoudig kampioene op de Australian Open ontsnapte dus aan een mogelijke nederlaag.

Dat geluk had Andy Murray niet. De door vele experts getipte eindwinnaar, die de laatste dagen ook lichtelijk ziek was, zag Fernando Verdasco terugkomen van een 2-1 achterstand in sets en weglopen met de overwinning. De 25-jarige Spanjaard die eind vorig jaar de beslissende overwinning binnensleepte in de Davis Cup-finale, boekte daarmee de grootste overwinning uit zijn tourcarrière. “I had a bery good day,” zo sprak hij na afloop.

Voor de eerste keer staat Verdasco bij de laatste acht op een Grand Slam-toernooi. Met name de manier waarop de nummer 15 van de wereld vandaag stond te serveren was indrukwekkend. Overigens hoeft niemand zich zorgen te maken over de fitheid van Verdasco. Hij trainde tijdens de kerstdagen hard met de voormalig fitnesscoach van Andre Agassi in Las Begas.

Verdasco’s naamgenoot Fernando Gonzalez kwam er na zijn fysiek slopende vijfsetter van zaterdag niet aan te pas tegen Rafael Nadal. “Natuurlijk was ik moe,” vertelde de Chileen na afloop van zijn 3-set nederlaag. “Maar ik denk niet dat dat de oorzaak (van mijn nederlaag) is.” Nadal zal blij zijn met de uitschakeling van Murray, de man die hem op de US Open nog uit de finale hield en ook in Melbourne in zijn speelhelft zat. De weg ligt nu open voor de nummer één van de wereld om zijn eerste Grand Slam-finale op een hard court te halen.

Serena Williams en Andy Roddick krijgen de journalisten de laatste dagen aan het lachen met een onderlinge publieke discussie, over een wedstrijd die zij in hun jeugd tegen elkaar speelden. Aanleiding was een vraag van een journalist aan Williams, die wilde weten wat de mooiste wedstrijd uit haar carrière was. Serena noemde vervolgens haar overwinning op Roddick, toen zij beiden een jaar of tien waren.

“We hebben een beetje een discussie over de score. Volgens mij was het iets van 6-1. Hij denkt dat het 6-4 was,” zo sprak Serena eind vorige week.

Uiteraard werd Roddick vervolgens in zijn persconferentie aangesproken op de uitspraken van zijn landgenote. “Het was niet eerlijk. Toen we tien waren moest ik rennen onder de douche om nat te worden. Ik was zó klein (wijzend op zijn pink). Zij kon in die tijd al vuilniswagens bankdrukken.”

Roddick heeft wel zin in een revanchewedstrijd, maar Serena wil daar niets van weten. “Dat is niet nodig. De score spreekt voor zich. Ik was duidelijk de betere speelster,” lacht de Amerikaanse.

Volgens Serena kwam de opmerking van Roddick over de vuilniswagens voort uit jaloezie. “Hij heeft altijd al geprobeerd om net zo gespierd te worden als ik, maar hij kan het niet hebben dat hij nog steeds een kleinere biceps heeft,” zegt ze met een grote lach op haar gezicht. Morgen is de volgende persconferentie met Roddick....

Ter afsluiting het antwoord op de quizvraag van gisteren, waarop zelfs de speler in kwestie het antwoord schuldig moest blijven: de laatste keer dat Roger Federer terugkwam van een 2-0 achterstand in sets was tijdens de Masters Series-finale van Miami in 2005. Zijn tegenstander? Rafael Nadal.