The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
|
Onjuistheden in de media - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8) +--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11) +--- Thread: Onjuistheden in de media (/showthread.php?tid=4390) |
Onjuistheden in de media - Bakke - 22-03-2009 Het is geen taalergernis, geen irritante reclame, maar wel een onjuiste weergave van de feiten. Uit ergernis over wat ik soms tegenkom op de diverse voetbalwebsites wil ik dit topic in het leven roepen. Soms snap ik het gewoon niet. Met simpel rekenwerk en logisch nadenken kom je in mijn ogen verder dan alleen kijken of, erger nog, klakkeloos overnemen. Vandaag weer een mooi staaltje van Voetbal International en Voetbalprimeur, 'Nieuws met diepgang', al betreft het -de eerlijkheid gebiedt me het te zeggen- een niet zo heel belangrijk artikel. Mark Zegers stopt ermee, na dit seizoen. Oke, prima. Wat blijkt? VI rekent uit dat Zegers 241 wedstrijden in het betaald voetbal speelde. Dat klopt overigens volgens alle databases. M.a.w.: bijna 250, een mooi jubileum voor 'm, bloemetje erbij hupsakee. VI schrijft dan ook dat hij dat aantal nog kan halen. Maar dat klópt gewoon niet. Kijk maar naar het aantal gespeelde wedstrijden, dit seizoen: Je ziet dat er 31 ronden gespeeld zijn. Omniworld heeft hoe-dan-ook nog maar zeven wedstrijden te spelen. Want de nacompetitie/play-offs halen ze never nooit meer. En Zegers, die stopt ermee na dit seizoen. Dus al speelt hij vanaf nu iedere minuut mee en wint Omniworld alles met 10-0, aan die negen benodigde duels tot de 250 komt hij gewoon niet meer. Maar dat begrijpt VI niet (zie laatste alinea): En VP, die dit soort dingen toch op z'n minst kan controleren, zal het al helemaal worst wezen (zie laatste alinea): Waarom ergert dit me? Omdat het gewoon feitelijk onjuist is, en ik me bovendien afvraag of VI en VP zich niet achter de oren krabben als één van de auteurs van deze artikelen in de laatste speelronde van de Jupiler League tv zit te kijken en de commentator hoort zeggen: 'Mark Zegers, hij neemt na vanavond afscheid, na zijn 247ste duel in het profvoetbal.' Re: Onjuistheden in de media - Bocaloca - 22-03-2009 Proost Bakkie Re: Onjuistheden in de media - Berend Botje - 22-03-2009 Dit gaat een lang topic worden, en staan zoveel onjuistheden in de media, of wil je het tot voetbal beperken? Re: Onjuistheden in de media - Davydoff - 22-03-2009 Bakke Wrote:Je ziet dat er 31 ronden gespeeld zijn. Omniworld heeft hoe-dan-ook nog maar zeven wedstrijden te spelen. Want de nacompetitie/play-offs halen ze never nooit meer. En Zegers, die stopt ermee na dit seizoen. Dus al speelt hij vanaf nu iedere minuut mee en wint Omniworld alles met 10-0, aan die negen benodigde duels tot de 250 komt hij gewoon niet meer. Maar dat begrijpt VI niet (zie laatste alinea): Er is nog één periode te vergeven. En dus als Omniworld alles met 10-0 wint en hij speelt alles... dan halen ze zeker wel nacompetitie en dan kan Zegers best die 250 duels halen. Omniworld voert nu, na één wedstrijd, de ranglijst aan in de laatste periode. Re: Onjuistheden in de media - BIERTEAM.NET - 22-03-2009 Kan er een topic "Onjuistheden op het forum over onjuistheden in de media" komen? Re: Onjuistheden in de media - Flixieluv - 22-03-2009 Lekker, Bakke! Re: Onjuistheden in de media - Mukkus - 22-03-2009 Ik geef Bakke hierin wel een beetje gelijk.....de genoemde media had op zijn minst het volgende erbij kunnen vermelden: "mits Omniworld de play-offs bereikt". Re: Onjuistheden in de media - Gerben Zonderland - 22-03-2009 Onvolledigheden in de media: Quote:421 Teletekst zo 22 mrt Ik weet dat de Oosterpoort in Groningen is en het doet aan de inhoud van het bericht ook niets af, maar het was wel zo netjes geweest om dat er even bij te zetten. Re: Onjuistheden in de media - Lamme Lennie - 22-03-2009 Deze is ook leuk: Quote:Van Marwijk komt Excelsior tegemoet, twee afvallers In de titel aangeven dat het om 2 afvallers gaat, en er vervolgens maar 1 noemen #-o Re: Onjuistheden in de media - BIERTEAM.NET - 22-03-2009 Loovens én Holla misschien?? Een groot succes dit topic! =D> Re: Onjuistheden in de media - Bumme - 22-03-2009 Titel had netter gekund maar klopt wel met stukje......... Tot nu toe twee heel goede voorbeelden van fouten in de media...... Re: Onjuistheden in de media - Lamme Lennie - 23-03-2009 Lekker logische titel dan :| Ik ga er uiteraard vanuit dat er 2 afvallers zijn om Excelsior tegemoet te komen Re: Onjuistheden in de media - Berend Botje - 23-03-2009 Dat heeft denk ik te maken met die rare mode om in koppen het woordje 'en' te vervangen door een komma. Vooral teletkest heeft daar een handje van. Het argument is ruimtewinst, maar het staat idioot en het schept onduidelijkheid zoals we hier zien. Re: Onjuistheden in de media - Davydoff - 23-03-2009 Bumme Wrote:Tot nu toe twee heel goede voorbeelden van fouten in de media...... Dat stukje van Zegers is toch echt geen fout. VI beweert nergens dat hij de 250 duels gaat halen. Re: Onjuistheden in de media - BIERTEAM.NET - 23-03-2009 VI beweert dat hij de 250 duels kán halen, Bakke claimt dat dat niet zo is... Bakke zit daar dus fout, slecht voorbeeld dus van onjuistheden in de media... Re: Onjuistheden in de media - Gerben Zonderland - 25-03-2009 Wederom een onvolledig en daardoor verwarrend nieuwsbericht in de Telegraaf: Quote:wo 25 mrt 2009, 13:11 Affaire lesbische lerares met studente Ik wist niet dat er een Desert High School in Amsterdam was... En trok ze in tweede instantie haar bekentenis weer in? Re: Onjuistheden in de media - _Tampie - 14-04-2009 <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.sportwereld.nl/voetbal/buitenlandsvoetbal/3147107/Kiko_loonsverhoging_van_2445.html">http://www.sportwereld.nl/voetbal/buite ... _2445.html</a><!-- m --> En zaterdag scoorde de tiener weer de 'winner, én opnieuw in blessuretijd , tegen Sunderland. <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.sportwereld.nl/voetbal/buitenlandsvoetbal/3144656/Tiener_bevrijdt_ManUnited_opnieuw.html">http://www.sportwereld.nl/voetbal/buite ... nieuw.html</a><!-- m --> United mocht opnieuw de jonge Italiaanse spits Federico Macheda dankbaar zijn, hij tikte tegen Sunderland een kwartier voor tijd de winnende treffer binnen: 1-2. Dit soort foutjes zie je vaak. Heel storende feitelijke onjuistheden. En morgen hoor ik weer van iemand dat Macheda al 2x in blessuretijd heeft gescoord, en dat weet hij dan zeker, blabla. Dan zet ik er 10 euro op dat het niet zo is, kijken we naar de feiten op vi.nl en ben ik een tientje rijker. Eigenlijk helemaal niet zo storend. Re: Onjuistheden in de media - Gerben Zonderland - 17-05-2009 Weer een mooi klop-en-klepel-verhaal op teletekst: Quote: Op een veiling in Italië is ruim 9 Voor de niet-wetenden: dat is een hele andere Ferrari Testarossa, dus niet relevant. Re: Onjuistheden in de media - Flixieluv - 18-05-2009 Gerben Zonderland Wrote:Weer een mooi klop-en-klepel-verhaal op teletekst: :eeeek: Re: Onjuistheden in de media - Gerben Zonderland - 18-05-2009 Flixieluv Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Weer een mooi klop-en-klepel-verhaal op teletekst: Nooit een klop van de klepel gehad? Bijna net zo fijn als een veeg van de molen. :8: Re: Onjuistheden in de media - gittermaster - 18-05-2009 Hoor jij de klop nooit luiden, Flixie? Re: Onjuistheden in de media - Flixieluv - 18-05-2009 gittermaster Wrote:Hoor jij de klop nooit luiden, Flixie? Is dit (weer eens) Gitter-basht-Flixiedag? :wink: Re: Onjuistheden in de media - waf - 18-05-2009 zondagmorgen klopte het hoofd van flix. voor de rest klopt er weinig bij hem :razz: Re: Onjuistheden in de media - Flixieluv - 18-05-2009 waf Wrote:zondagmorgen klopte het hoofd van flix. Wat weet jij daarvan, meneer de laffe stiekemnaarhuisrenner (zonder ff dag te zeggen)? Re: Onjuistheden in de media - Hoef - 18-05-2009 Kakkerlakken rennen altijd weg, je weet tog! Re: Onjuistheden in de media - Bumme - 18-05-2009 Flixieluv Wrote:waf Wrote:zondagmorgen klopte het hoofd van flix. En is hij ook thuis gebleven of kwam hij na een uurtje op de bank te hebben gelegen weer terug? Re: Onjuistheden in de media - waf - 18-05-2009 Flixieluv Wrote:waf Wrote:zondagmorgen klopte het hoofd van flix. sorry. ik vond het vervelend dat je â⬠2,40 verloren had met een hele avond zwetend riskant poker aangezien je had uitgerekend dat je daardoor 24 kopjes senseo bent misgelopen (uitgaande van de goedkoopste coffeepads, uiteraard). verder was je huisje ook nog op slot, met je jambek! Re: Onjuistheden in de media - Flixieluv - 18-05-2009 waf Wrote:Flixieluv Wrote:waf Wrote:zondagmorgen klopte het hoofd van flix. M'n huisje was open, gnerkebek! En: ik heb 350 coffeepads gewonnen ipv 24 verloren. Dus. Re: Onjuistheden in de media - waf - 18-05-2009 Flixieluv Wrote:M'n huisje was open, gnerkebek! oh, dan lag jij in het huisje waar het zo stonk. hoe het ook zij, ik heb 'dag' gezegd. dat je het niet gehoord hebt kun je mij niet euvel duiden, slaapsmoel. Re: Onjuistheden in de media - Gerben Zonderland - 11-11-2009 Vandaag in de Spits: Quote:Een medewerker van de plantsoenendienst ruimt gevallen bladeren op in park Merwestein in Dordrecht. Nederland wordt al weken geteisterd door guur herfstweer. Ook vandaag zal er weer de nodige regen vallen. Ik woon tegenwoordig bijna in België, maar heb ik iets gemist? Is het de afgelopen weken koud geweest? Heeft het buitensporig veel geregend en gewaaid en zijn er daardoor significant veel ongelukken gebeurd, daken van huizen gewaaid en treinen vertraagd? Ik heb niet die indruk. :roll: Boca toevallig van de straat gespoeld? |