FTM Forum
NEC - PSV - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: NEC - PSV (/showthread.php?tid=4916)

NEC - PSV - harry_bierdop - 25-10-2009

Wederom genoten van een pot sterk staaltje hogeschool voetbal van het Nijmeegs sterrenensemble. Haha, fantastisch weer maar ja wat wil je ook als je week in week uit met een half elftal gevulde koeken zoals Worm, Goossens, Van Eijden, Fejzullahuh, el kabir en Wellenberg speelt.

Aangezien we dit seizoen pas 67 keer slecht, slap, ongemotiveerd en ongeconcentreerd aan een wedstrijd waren begonnen wilde Dwigt dat tegen PSV anders zien. Er is een hele week getraind op scherp en fel starten (hoe doe je dat überhaupt?). Ben blij dat het gelukt is, de 1e 18 seconden. Na een halve minuut hadden we ook wel weer kunnen gaan. Jongens jongens wat een zooitje zeg. Davids raakt de bal half en speelt hem recht in de voeten van een boer, El Ak staat vervolgens Fred Rutten te dekken bij de dug out (kijk naar de beelden en je zal zien dat ik niet overdrijf), hierdoor kan Lazo de krant, de Vi en de sportweek lezen om vervolgens alsnog een kutvoorzet af te leveren maar goed... dan is daar altijd nog opper vulkoek Rens die de bal gewoon niet eens slecht raakt maar denkt laat ik de bal maar gewoon eens helemaal niet raken, kijken hoe dat gaat.

Issakson pakt vervolgens wel nog 3 wereldballen maar die kansen kwamen ook alleen voort uit opportunistisch geram voorin bij ingooien van de Vleem. Intussen had Reis al tussen 3 man in doodeenvoudig de 2-0 binnen kunnen schieten. Balos zorgt ervoor dat het laatste beetje hoop ook in de 2e helft binnen 3 minuten weg is, overigens was het hier wel Engelaar die al zingend en fluitend, tussendoor nog even aan z'n zak krabbend, een meter of 20 met de bal mocht lopen en vrij uit kon halen net buiten de 16.

Woensdag Excelsior, hoop dat we het op 0-0 kunnen houden en dan met pingels kunnen winnen. Al heb ik al aardig wat Zwolle flashbacks gehad..

Re: NEC - PSV - Hoef - 26-10-2009

Ik heb het eerste stuk van de wedstrijd gezien; volgens mij staat die Van Eijden nog op de loonlijst van pusvee. Ongelooflijk, wat een prutser. Als Isaksson niet twee wereldreddingen maakt in de eerste paar minuten, heb je wel een heel ander wedstrijd. Maar as is verbrande turf

Re: NEC - PSV - Peter - 26-10-2009

Hoef Wrote:Ik heb het eerste stuk van de wedstrijd gezien; volgens mij staat die Van Eijden nog op de loonlijst van pusvee. Ongelooflijk, wat een prutser. Als Isaksson niet twee wereldreddingen maakt in de eerste paar minuten, heb je wel een heel ander wedstrijd. Maar as is verbrande turf

Undecided

PSV tikte NEC de hele 1e helft dol en had ook gewoon 5x moeten scoren. En dan ist 2-5 bij rust ipv 0-2. Nou wat een verschil. En als NEC gelijk had gemaakt/voor was gekomen had PSV nog een tandje extra bij kunnen zetten waardoor ze mss nog wel beter hadden gespeeld en meer kansen hadden gehad. Bovendien is de keeper ook gewoon 1 van de elf en is t niet meer dan normaal dat hij zulke reddingen verricht.

@harry -> tsja het eeuwige was NEC nou zo slecht of PSV nou zo goed? Het zal wel een beetje van beiden zijn.

Re: NEC - PSV - waf - 26-10-2009

Peter Wrote:
Hoef Wrote:Ik heb het eerste stuk van de wedstrijd gezien; volgens mij staat die Van Eijden nog op de loonlijst van pusvee. Ongelooflijk, wat een prutser. Als Isaksson niet twee wereldreddingen maakt in de eerste paar minuten, heb je wel een heel ander wedstrijd. Maar as is verbrande turf

Undecided

PSV tikte NEC de hele 1e helft dol en had ook gewoon 5x moeten scoren. En dan ist 2-5 bij rust ipv 0-2. Nou wat een verschil. En als NEC gelijk had gemaakt/voor was gekomen had PSV nog een tandje extra bij kunnen zetten waardoor ze mss nog wel beter hadden gespeeld en meer kansen hadden gehad. Bovendien is de keeper ook gewoon 1 van de elf en is t niet meer dan normaal dat hij zulke reddingen verricht.

@harry -> tsja het eeuwige was NEC nou zo slecht of PSV nou zo goed? Het zal wel een beetje van beiden zijn.

precies luchtfietsen. maar door een 0-1 in de eerste minuut voetbal je een stuk makkelijker, vooral als de gelijkmaker uitblijft.

ik vond het geen wereldreddingen, die ballen werden gewoon blind tegen hem opgeschoten.

waf Wrote:
Peter Wrote:

Undecided

precies luchtfietsen. maar door een 0-1 in de eerste minuut voetbal je een stuk makkelijker, vooral als de gelijkmaker uitblijft.

ik vond het geen wereldreddingen, die ballen werden gewoon blind tegen hem opgeschoten.

Ik zeg ook dat t normale reddingen waren. En PSV voetbalde niet makkelijker door de 0-1. Ze tikken al weken heerlijk rond. Tegen Heerenveen speelden ze precies als gisteren alleen toen viel ie pas in de 81e minuut. Als PSV wekenlang tegen iedereen verzorgd combinatievoetbal speelt en de tegenstander geen moment in de wedstrijd zit is het op een gegeven moment geen luchtfietserij meer maar een constatering dat PSV iedereen zijn wil oplegt en afdwingt dat ze tegen PSV een slechte wedstrijd spelen. Utrecht-uit als uitzondering die de regel bevestigd. :p

Re: NEC - PSV - waf - 26-10-2009

Peter Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:

Undecided

Ik zeg ook dat t normale reddingen waren. En PSV voetbalde niet makkelijker door de 0-1. Ze tikken al weken heerlijk rond. Tegen Heerenveen speelden ze precies als gisteren alleen toen viel ie pas in de 81e minuut. Als PSV wekenlang tegen iedereen verzorgd combinatievoetbal speelt en de tegenstander geen moment in de wedstrijd zit is het op een gegeven moment geen luchtfietserij meer maar een constatering dat PSV iedereen zijn wil oplegt en afdwingt dat ze tegen PSV een slechte wedstrijd spelen. Utrecht-uit als uitzondering die de regel bevestigd. :p

zozo, nec en heerenveen. toe maar. willem II speelde gister ook goed combinatie voetbal tegen heerenveen, nec gaat er op dit moment ook tegen iedereen met boter en suiker in.

hoefde noemde het wereldreddingen en uiteraard werd psvee in het zadel geholpen door die snelle 0-1.

Re: NEC - PSV - Tripplexxx - 26-10-2009

PSV speelt inderdaad leuk voetbal en heeft een uitgebalanceerde groep zo lijkt het. Nog geen duel verloren en dat is knap.

Maar het moet wel even in perspectief gezien worden. Weinig tegenstand gehad tot op heden. Beetje weerstand en Afellay raakt geblesseerd, Reis valt door de mand en Lazovic vervalt in oude gewoonten. :wink:

Tripplexxx Wrote:PSV speelt inderdaad leuk voetbal en heeft een uitgebalanceerde groep zo lijkt het. Nog geen duel verloren en dat is knap.

Maar het moet wel even in perspectief gezien worden. Weinig tegenstand gehad tot op heden. Beetje weerstand en Afellay raakt geblesseerd, Reis valt door de mand en Lazovic vervalt in oude gewoonten. :wink:

7 europese duels, Ajax, Feyenoord-uit, Twente-uit en Utrecht-uit al gehad. Hoeveel zwaarder gaat de tegenstand nog worden dan? Tegen Vitesse, RKC, ADO, Sparta en Heracles verwacht je meer problemen voor PSV? :-k

Re: NEC - PSV - Flixieluv - 26-10-2009

harry_bierdop Wrote:Wederom genoten van een pot sterk staaltje hogeschool voetbal van het Nijmeegs sterrenensemble. Haha, fantastisch weer maar ja wat wil je ook als je week in week uit met een half elftal gevulde koeken zoals Worm, Goossens, Van Eijden, Fejzullahuh, el kabir en Wellenberg speelt.

Aangezien we dit seizoen pas 67 keer slecht, slap, ongemotiveerd en ongeconcentreerd aan een wedstrijd waren begonnen wilde Dwigt dat tegen PSV anders zien. Er is een hele week getraind op scherp en fel starten (hoe doe je dat überhaupt?). Ben blij dat het gelukt is, de 1e 18 seconden. Na een halve minuut hadden we ook wel weer kunnen gaan. Jongens jongens wat een zooitje zeg. Davids raakt de bal half en speelt hem recht in de voeten van een boer, El Ak staat vervolgens Fred Rutten te dekken bij de dug out (kijk naar de beelden en je zal zien dat ik niet overdrijf), hierdoor kan Lazo de krant, de Vi en de sportweek lezen om vervolgens alsnog een kutvoorzet af te leveren maar goed... dan is daar altijd nog opper vulkoek Rens die de bal gewoon niet eens slecht raakt maar denkt laat ik de bal maar gewoon eens helemaal niet raken, kijken hoe dat gaat.

Issakson pakt vervolgens wel nog 3 wereldballen maar die kansen kwamen ook alleen voort uit opportunistisch geram voorin bij ingooien van de Vleem. Intussen had Reis al tussen 3 man in doodeenvoudig de 2-0 binnen kunnen schieten. Balos zorgt ervoor dat het laatste beetje hoop ook in de 2e helft binnen 3 minuten weg is, overigens was het hier wel Engelaar die al zingend en fluitend, tussendoor nog even aan z'n zak krabbend, een meter of 20 met de bal mocht lopen en vrij uit kon halen net buiten de 16.

Woensdag Excelsior, hoop dat we het op 0-0 kunnen houden en dan met pingels kunnen winnen. Al heb ik al aardig wat Zwolle flashbacks gehad..

:lol: Geestig stuk, dopmans!

Zuur dat het ff kut draait bij nek (zit onder je hoofd), maar dat komt echt wel goed me dunkt.

Re: NEC - PSV - harry_bierdop - 26-10-2009

Peter Wrote:@harry -> tsja het eeuwige was NEC nou zo slecht of PSV nou zo goed? Het zal wel een beetje van beiden zijn.

Tuurlijk, PSV is dit jaar gewoon goed. Vooral zéér solide maar dat vind ik weinig zeggen. NEC heeft het PSV de afgelopen 4 jaar heel lastig gemaakt thuis (2 x winst, 1 x 0-0 met 100 open kansen gemist en 4 jaar terug 0-2 verloren maar toen misten we ook 212 open kansen op de 1-1) en in die al die jaren, behalve afgelopen jaar, vond ik PSV heel solide maar toch speelden we goed tegen ze en zei ik vaak van te voren al dat er misschien wel wat te halen viel. Ik smste iemand die ik ken en die in het uitvak al zat van te voren dat "het voor hun voor het eerst in jaren een makkie zou worden hier in Nijmegen; 0-3" Dat het ZO'N makkie zou worden had zelfs ik niet verwacht.

Om even terug te komen, PSV zal vast goed zijn maar wat wil je nou met een middenveld met Worm/Goossens/Fejzullahu? Sorry hoor, leuk dat je daar goed tegen kan rond tikken maar even ter informatie... dit middenveld werd ook weggespeeld door Heracles en Ado. Dit is wat ik net op het NEC forum schreef.

k snap niet dat mensen niet inzien dat je met zo'n middenveld gewoon géén wedstrijden wint. Je kan een Erton of een Goossens er goed bij hebben op het middenveld maar wél als daaromheen mensen staan die in de organisatie kunnen voetballen. Ik ben vaak zat op de training geweest en ik zal de 1e zijn die zegt zeker Goossens en Erton heel aardig kunnen voetballen en zelfs over Worm durf ik nog wel te zeggen dat ie op de training laat zien dat ie iig een goede trap heeft (en hard kan werken) maar als je met 3 van die jonkies samen op het middelveld speelt die;
1) Amper een duel winnen
2) Allemaal aanvallend denken
3) Nog te veel ronddraven zonder te praten in het veld en zo hun eigen man vergeten

met daarachter een Radomski die, het zijn zijn EIGEN WOORDEN, het niet meer kan belopen en het vooral moet hebben van zijn positionering dan kom je elke wedstrijd in de problemen. Zeker als je daarbij optelt dat Radomski echt zelden praat in het veld. De meeste mensen denken automatisch dat als iemand oud en ervaren is dat ie de boel wel neerzet maar dat is bij Arek gewoon niet zo. Ik ben vorig jaar tig keer bij het 2e geweest en zelfs daar houdt ie zijn bek dicht. Het was niet voor niks dat Burgzorg daar aanvoerder was en vooral Burgzorg/Nuytink(/pothuizen als ie meedeed) daar de mensen waren die de organisatie neerzette.

Komt er dus op neer dat een Zomer, wat ook al van nature geen echte leider/prater is, nu het hele zaakje neer moet zetten. Ik zie echt heel veel gelijkenissen met de 1e seizoenshelft 2 jaar terug. Toen kwam Sibum, die zet het neer... elke wedstrijd, 95 minuten lang. Dan heb je er echt iemand staan en dán kan je wel spelen met een Erton of een Goossens erbij. Waarom werd Lens zo goed in de 2e seizoenshelft 2 jaar geleden? Omdat Sibum daarachter zich wegcijferde en voor 2 verdedigde om de luiheid van Lens te compenseren.

Gelukkig is Sibum na de winterstop waarschijnlijk weer terug want het is al weer 10 voor 12. Leuk dat we nog 11e staan maar we staan 1 punt boven de degradatiestreep en als RKC eruit wordt gehaald dan degradeerd nr 17 rechtstreeks en spelen 15 en 16 nacomp. (Al zijn er wel wat onder ons waarvan 3 punten wordt afgepakt)

Re: NEC - PSV - Lamme Lennie - 26-10-2009

Peter, in het topic van AZ-AJAX refereer je meermaals aan de kadootjes van AZ. Jammer dat je het niet hebt over de kadootjes van NEC, die het PSV mogelijk maakten om de eerste 2 goals te scoren. Misschien moet je eerst even je gekleurde bril schoonmaken?

Re: NEC - PSV - Mukkus - 26-10-2009

harry_bierdop Wrote:Ik smste iemand die ik ken

Sms je ook wel eens met mensen die je niet kent? :wink:

Wat betreft NEC: Met het missen van Sibum en Schöne ben je inderdaad wel je 'hele' middenveld kwijt. Wachten tot ze terug zijn of wachten tot 1 januari als de markt weer opengaat. Tot die tijd moet je het doen met de spelers, die je hebt en dat zijn er niet gek veel. Zo'n Goossens heeft aardig wat potentie, maar het is toch een hele opgave om hem de kar te laten trekken op het middenveld. Kan Pothuizen niet op het middenveld?

Mukkus Wrote:
harry_bierdop Wrote:Ik smste iemand die ik ken

Sms je ook wel eens met mensen die je niet kent? :wink:

Wat betreft NEC: Met het missen van Sibum en Schöne ben je inderdaad wel je 'hele' middenveld kwijt. Wachten tot ze terug zijn of wachten tot 1 januari als de markt weer opengaat. Tot die tijd moet je het doen met de spelers, die je hebt en dat zijn er niet gek veel. Zo'n Goossens heeft aardig wat potentie, maar het is toch een hele opgave om hem de kar te laten trekken op het middenveld. Kan Pothuizen niet op het middenveld?

Het zal je verbazen maar idd sms ik wel eens met mensen die ik niet ken. Ik krijg zo'n keer of 4 of 5 per week wel een sms van verschillende mensen over pokertoernooien in de regio. Hoe ze aan me nummer komen heb ik geen idee maar soms, als het me interessant lijkt, dan sms ik idd terug :razz:.

Tsja, Pothuizen op het middenveld... misschien als we z'n rollator opvoeren? Nee dunno, hij kwam er gister ook in voor Arek die de hele week ziek was geweest. Maar zelfs met een blok Zomer-Van Eijden en Potje ervoor (en dan nog Burgzorg en el ak op de backs en Davids die stofzuigt) kan je niks beginnen als er 3 man voor je (Goossens, Worm, Fejzullahu) constant "zwemmen" en geen idee hebben wat er allemaal gebeurd. Naar verluidt zit Worm nog steeds in de kleedkamer op de flapover te kijken wie zijn man is..

Burgzorg liet zich overigens in de 2e helft tussen de 60e en 70e minuut vreselijk gaan. Zo heb ik hem nog niet gezien. Hij had het aan de stok met Dzuszak dus die natuurlijk ook wel een zuigertje is maar imo deed ie weinig verkeerd nu en was het vooral frustratie van Burgzorg. Blij dat de scheids/4e official en de camera's ook de slaande/duwende beweging in het gezicht van Dzuszak niet hebben gezien.

Lamme Lennie Wrote:Peter, in het topic van AZ-AJAX refereer je meermaals aan de kadootjes van AZ. Jammer dat je het niet hebt over de kadootjes van NEC, die het PSV mogelijk maakten om de eerste 2 goals te scoren. Misschien moet je eerst even je gekleurde bril schoonmaken?

PSV creeerde zelf 10 goede kansen gisteren. Ajax werd bijna alleen bij de kado'tjes gevaarlijk. Dat is het verschil. Maar goed Ajax had natuurlijk wel een betere oppontent.

Re: NEC - PSV - Mukkus - 26-10-2009

Ach, wat zijn kadootjes.....of is het gewoon een goed inzicht van Emanuelson? Hij wist namelijk al dat die Argentijn zich nogal eens op een bepaalde manier opstelt. Dat hij daar op zo'n manier gebruik van maakt, is imo meer klasse van Emanuelson dan een fout van de betere opponent.

Re: NEC - PSV - Tripplexxx - 26-10-2009

Peter Wrote:
Tripplexxx Wrote:PSV speelt inderdaad leuk voetbal en heeft een uitgebalanceerde groep zo lijkt het. Nog geen duel verloren en dat is knap.

7 europese duels, Ajax, Feyenoord-uit, Twente-uit en Utrecht-uit al gehad. Hoeveel zwaarder gaat de tegenstand nog worden dan? Tegen Vitesse, RKC, ADO, Sparta en Heracles verwacht je meer problemen voor PSV? :-k

Knipoogje erachter he.... :razz:

Re: NEC - PSV - Lamme Lennie - 26-10-2009

Mukkus Wrote:Ach, wat zijn kadootjes.....of is het gewoon een goed inzicht van Emanuelson? Hij wist namelijk al dat die Argentijn zich nogal eens op een bepaalde manier opstelt. Dat hij daar op zo'n manier gebruik van maakt, is imo meer klasse van Emanuelson dan een fout van de betere opponent.

Vind ik ook. Ik zit me zelfs af te vragen welke goal nou echt een kadootje was. Die eerste van Emanuelsson is gewoon goed gezien. Bij die eerste van Suarez ziet Swerts er niet best uit. De goal van vd Wiel is een mooie aanval en ook de 4e goal is een goeie individuele actie. Het zijn zeker niet meer kadootjes dan die van PSV.

Lamme Lennie Wrote:
Mukkus Wrote:Ach, wat zijn kadootjes.....of is het gewoon een goed inzicht van Emanuelson? Hij wist namelijk al dat die Argentijn zich nogal eens op een bepaalde manier opstelt. Dat hij daar op zo'n manier gebruik van maakt, is imo meer klasse van Emanuelson dan een fout van de betere opponent.

Vind ik ook. Ik zit me zelfs af te vragen welke goal nou echt een kadootje was. Die eerste van Emanuelsson is gewoon goed gezien. Bij die eerste van Suarez ziet Swerts er niet best uit. De goal van vd Wiel is een mooie aanval en ook de 4e goal is een goeie individuele actie. Het zijn zeker niet meer kadootjes dan die van PSV.

Die van vd Wiel een mooie aanval? Moreno laat ze eerst rustig kaatsen en vervolgens v/d Wiel doorlopen om te scoren. Vond dat nog wel het grootste kado'tje van de middag. Al was de goal van Bakkal ook een leuk kado'tje van Babos. :p

Re: NEC - PSV - waf - 27-10-2009

Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:

Die van vd Wiel een mooie aanval? Moreno laat ze eerst rustig kaatsen en vervolgens v/d Wiel doorlopen om te scoren. Vond dat nog wel het grootste kado'tje van de middag. Al was de goal van Bakkal ook een leuk kado'tje van Babos. :p

die bal op het middenveld werd al nodeloos weggegeven (te slap er in, was echt niet nodig), en vervolgens wordt ook niet scherp gedekt na dat aarzelende hakje van de zeeuw. als het geen 1-2 had gestaan, was die goal niet gevallen.