The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Dit is het grote Kater-onderwerp - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=25)
+--- Thread: Dit is het grote Kater-onderwerp (/showthread.php?tid=57)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21


- Mac - 14-09-2006

bij graden begin je bij -273 (of iets in die richting) Wink

bij leeftijd begin je echter wel bij 0.


- Ad Wim - 14-09-2006

Berend Botje Wrote:
Ad Wim Wrote:Het zijn inderdaad studenten die aan hun eerste studiejaar zijn begonnen. Tevens kunnen ze dan lid worden van een vereniging. Alvorens ze daar echt lid worden, dienen ze eerst een kennismakingstijd te doorstaan. In de tijd van deze KMT zijn ze dus nog niet lid, maar er wel mee bezig, aspirant-lid aldus. Dit is de oorspronkelijke term, maar zoals gebruikelijk komen er vervolgens populairdere termen naar boven als nuldejaars en, afgekort, jaars. Tevens is er een negatievere term, die vaak gebruikt tijdens ontgroening, te weten phoeten / feuten.

En jouw voorbeeld is in dit geval natuurlijk geen relevant tegenvoorbeeld.

Mooi je geeft dus impliciet toe dat de term nuldejaars niets te maken heeft met tellen, maar zo maar een bedachte term is. Dan zijn we het eens, want daar kan ik geen bezwaar tegen maken. En wat het voorbeeld met euro's betreft, jij zegt dat je met/bij nul kunt beginnen te tellen. Als het niet in dit geval is, ben ik benieuwd in welk geval dan wel.
Het is natuurlijk een bedachte term, maar gerelateerd aan het tellen. Als iemand die net lid is een eerstejaars is, lijkt mij de term nuldejaars een logische term voor de mensen die bezig zijn hun eerste jaar in te komen. En nogmaals, ik gebruik die term niet, maar ik begrijp wel waarom hij gebruikt wordt.

Bij leeftijd begin je bijv. bij 0 te tellen.


- Berend Botje - 14-09-2006

Wat jij doet is geen tellen, maar het aanduiden van punten op een schaal(verdeling). Tellen is het aanduiden van zaken (op volgorde). Dat is iets anders. In jouw voorbeeld wordt dat dus: -4(1), -3(2), -2(3), -1(4), 0(5), 1(6), 2(7)


- Ad Wim - 14-09-2006

Ik snap dat dat een slecht voorbeeld is, maar dat kwam ook niet van mij. Maar het voorbeeld van leeftijd dan?


- harry_bierdop - 14-09-2006

Bij leeftijd begin je ook bij NUL met tellen, ze zijn dan weliswaar eerste jaars qua studie maar niet voor het dispuut! Nuldejaars is dus vrij logisch :Big Grin


- Treesong - 14-09-2006

<!-- m --><a class="postlink" href="http://nl.wikipedia.org/wiki/0_(getal">http://nl.wikipedia.org/wiki/0_(getal</a><!-- m -->)


- Berend Botje - 14-09-2006

Ad Wim Wrote:Ik snap dat dat een slecht voorbeeld is, maar dat kwam ook niet van mij. Maar het voorbeeld van leeftijd dan?

Excuus, het was een antwoord op Mukkus. Ik had jouw reactie nog niet gezien.


- Berend Botje - 14-09-2006

harry_bierdop Wrote:Bij leeftijd begin je ook bij NUL met tellen

ook hierover bestaan misverstanden, je begnint weliswaar bij (punt) nul te tellen, maar niet met. Het eerste jaar is gewoon jaar 1, en niet jaar nul.


- Hoef - 14-09-2006

Ja, maar zolang je niet 1 (jaar) bent, ben je nul (jaar). Misschien wel 5 maanden maar 0 jaar


- harry_bierdop - 14-09-2006

Berend Botje Wrote:
harry_bierdop Wrote:Bij leeftijd begin je ook bij NUL met tellen

ook hierover bestaan misverstanden, je begnint weliswaar bij (punt) nul te tellen, maar niet met. Het eerste jaar is gewoon jaar 1, en niet jaar nul.

Als iemand na 11 maanden vraagt hoe oud ie is wordt vaak geantwoord met 11 maanden maar ook met: nul, hij wordt over een maandje 1!

Als iemand aan mij vraagt hoe oud ik ben zeg ik ook niet dat ik in Jaar 22 zit..


- Treesong - 14-09-2006

harry_bierdop Wrote:Als iemand na 11 maanden vraagt hoe oud ie is wordt vaak geantwoord met 11 maanden maar ook met: nul, hij wordt over een maandje 1!

Een kind van 11 maanden dat 'NUL' kan zeggen, is bij voorbaat kansloos in het leven


- gittermaster - 14-09-2006

als er na 3 seconden een doelpunt gaat, wordt dit genoteerd alszijnde de 1e minuut.


- goa - 14-09-2006

Treesong Wrote:
goa Wrote:Xtragaap4de

Man met de hamer op de koffie?

Ja

[Image: HammerTime.jpg]


- Treesong - 14-09-2006

Haha, MC Hammer... is die nu niet zwaar aan de dope of zo? :lol:


- goa - 14-09-2006

Hij is eind jaren 90 failliet verklaard. Sindsdien is hij helemaal in de Heer geloof ik.


- Treesong - 14-09-2006

Alsof je daar je geld van terugkrijgt :waf:


- Berend Botje - 14-09-2006

Hoef Wrote:Ja, maar zolang je niet 1 (jaar) bent, ben je nul (jaar). Misschien wel 5 maanden maar 0 jaar

Nee hoor, dan ben je 5/12e jaar.


- Berend Botje - 14-09-2006

harry_bierdop Wrote:
Berend Botje Wrote:
harry_bierdop Wrote:Bij leeftijd begin je ook bij NUL met tellen

ook hierover bestaan misverstanden, je begnint weliswaar bij (punt) nul te tellen, maar niet met. Het eerste jaar is gewoon jaar 1, en niet jaar nul.

Als iemand na 11 maanden vraagt hoe oud ie is wordt vaak geantwoord met 11 maanden maar ook met: nul, hij wordt over een maandje 1!

Als iemand aan mij vraagt hoe oud ik ben zeg ik ook niet dat ik in Jaar 22 zit..

Nee dat klopt, dan zeg je, ik ben 21 jaar, en iedereen begrijpt dan dat je niet exact 21 jaar oud bent, maar dat je aan jaar 22, je 22ste jaar bezig bent. Het spraakgebruik is nu eenmaal zo dat we leeftijden op hele jaren naar beneden afronden.


- Bor de Wolf - 14-09-2006

Berend Botje Wrote:
harry_bierdop Wrote:
Berend Botje Wrote:
harry_bierdop Wrote:Bij leeftijd begin je ook bij NUL met tellen

ook hierover bestaan misverstanden, je begnint weliswaar bij (punt) nul te tellen, maar niet met. Het eerste jaar is gewoon jaar 1, en niet jaar nul.

Als iemand na 11 maanden vraagt hoe oud ie is wordt vaak geantwoord met 11 maanden maar ook met: nul, hij wordt over een maandje 1!

Als iemand aan mij vraagt hoe oud ik ben zeg ik ook niet dat ik in Jaar 22 zit..

Nee dat klopt, dan zeg je, ik ben 21 jaar, en iedereen begrijpt dan dat je niet exact 21 jaar oud bent, maar dat je aan jaar 22, je 22ste jaar bezig bent. Het spraakgebruik is nu eenmaal zo dat we leeftijden op hele jaren naar beneden afronden.

[Image: dumb-people.jpg]


- Mukkus - 14-09-2006

Dugarry Wrote:=D>

De term neukvlees blijft me de rest van mn leven bij.

Graag gedaan, misschien haalt ie de Dikke Vandale nog wel.


- goa - 08-11-2006

Leuke kwis gisteren he Tree? Dead


- Treesong - 08-11-2006

goa Wrote:Leuke kwis gisteren he Tree? Dead

[Image: calvin_hobbes_wagon.jpg]

Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :razz:


- goa - 08-11-2006

Crash and burn!


- Treesong - 08-11-2006

We zijn als helden ten onder gegaan! :cheers:


- Ricochan - 08-11-2006

Did you take one for the team?


- Gerben Zonderland - 08-11-2006

Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Als iemand na 11 maanden vraagt hoe oud ie is wordt vaak geantwoord met 11 maanden maar ook met: nul, hij wordt over een maandje 1!

Een kind van 11 maanden dat 'NUL' kan zeggen, is bij voorbaat kansloos in het leven

Als hij het maar niet de hele dag tegen zijn vader zegt heeft ie nog een kansje... :8:


- Marshall - 08-11-2006

Treesong Wrote:We zijn als helden ten onder gegaan! :cheers:

Jaja....

Dode en gewonde door schietpartijen Amsterdam

AMSTERDAM - Bij schietpartijen in Amsterdam-West is in de nacht van dinsdag op woensdag een man om het leven gekomen en een andere man zwaargewond geraakt. Dat maakte de politie woensdag bekend. Zij onderzoekt of de incidenten verband met elkaar houden.

Een 45-jarige man werd met meerdere schotwonden opgenomen in een ziekenhuis nadat hij bloedend op het trottoir van de Senecastraat was aangetroffen. Zijn toestand is zorgwekkend maar stabiel, aldus de politie.

Een 20-jarige man werd zwaargewond aangetroffen op de eerste verdieping van een gebouw in de Willem Nakkenstraat. Hij overleed korte tijd later in een ziekenhuis.


- Treesong - 08-11-2006

Marshall Wrote:de Willem Nakkenstraat.

In die sloeberbuurt vraag je er natuurlijk ook om


- Bor de Wolf - 08-11-2006

Treesong Wrote:We zijn als helden ten onder gegaan! :cheers:

Goa vertelde me dat jouw muziek-kennis buitengewoon teleurstellend was, en dat jullie daardoor hebben verloren...


- Treesong - 08-11-2006

Bor de Wolf Wrote:
Treesong Wrote:We zijn als helden ten onder gegaan! :cheers:

Goa vertelde me dat jouw muziek-kennis buitengewoon teleurstellend was, en dat jullie daardoor hebben verloren...

Ik ontken alles...