![]() |
lineup software uitproberen? - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8) +--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13) +--- Thread: lineup software uitproberen? (/showthread.php?tid=7978) |
lineup software uitproberen? - rikbetert - 22-09-2016 Beste mensen, ik heb een team optimaliseer programma gemaakt voor fantasy sport spelen en wil vragen of mensen het hier willen proberen. Anders dan andere optimalisatieprogrammas houdt deze rekening met de loting. Voor tennis heb je 2 files nodig. 1 file met daarin de namen van spelers, de kostprijs en de verwachte opbrengst, of weet ik veel wat voor score, maar in ieder geval een getal dat de sterkte van de speler weergeeft. 1 file met de loting. Daarna kun je met dit programma het meest ideale team samenstellen, rekening houdend met de loting, zodat je teammaatjes niet in de eerste ronde tegen elkaar moeten. Ik heb een versie die tot het einde van het jaar het doet en wil vragen of er dus iemand is die dit wil proberen. Ik moet waarschuwen dat het draait in een dos of linux omgeving. Wellicht maak ik nog een gui erbij. Laat even via een pb weten of je belangstelling hebt. In ruil daarvoor wil ik graag feedback over verbeteringen of andere wensen. Dit programma werkt voor alle sporten die met fantasy teams werken, waarbij de sporters dus een verschillende prijs hebben. gr Paul RE: lineup software uitproberen? - rikbetert - 20-10-2016 Hmm weinig enthousiasme tot nu toe. Wellicht kan ik het wat verduidelijken hoe het werkt met een voorbeeld. Er is op twee manieren te werken met de software. Deze keer behandel ik de manier : toernooi voorspellen in spreadsheet. Dat het ik dus gedaan voor Moskou, Antwerp en Stockholm. Hieronder het Stockholm voorbeeld : Code: 33 G. Monfils (1) 3725 90 20 25 45 Vervolgens heb ik van alle tennissers de te verwachten punten opgeteld (tot en met de derde ronde deze keer) op basis van wat bookmakers denken : Code: 1 R. Bautista Agut (1) 1950 90 Bovenstaande lijst heb ik geexporteerd naar file. In de lijst staat, een nummer, naam tennisser, de kostprijs en de opbrengst. Vervolgens laat ik mijn programma draaien met als input de bovenstaande lijst, het totale te besteden bedrag en het aantal te kiezen tennissers. Die laatste waarde laat ik varieren tot een maximum aantal punten gevonden wordt. Het resultaat wat uit het programma komt is dan het meest optimale team wanneer de voorspellingen uitkomen wat de bookmakers denken.... Code: super team cost, team point 17542.0000 1100.00000 Einde voorbeeld.... RE: lineup software uitproberen? - Mac - 21-10-2016 Ik ben bang dat t gebrek aan enthousiasme komt doordat de mensen die iets dergelijks zouden willen het al zelf gemaakt hebben in Excel. Bovendien hebben de mensen die hier op t forum zitten inmiddels al zoveel ervaring dat ze al zonder een berekening aanvoelen dat 250 punten voor 9000 budget minder waard is dan 45 punten voor 600 budget. Met alle respect, maar wat je doet is natuurlijk niet heel revolutionair. Je voorspelt hoeveel punten iemand gaat halen en bepaalt aan de hand daarvan de kosten per punt. Het belangrijkste deel, het voorspellen hoeveel punten iemand gaat halen, gebeurt nog altijd door de deelnemer zelf. Het zou een stuk interessanter zijn als je dit volledig zelfstandig zou kunnen laten draaien. Bijvoorbeeld aan het begin van de week automatisch de quotes ophalen voor toernooiwinst en 1e ronde winst en kijken wat de verwachtingswaarde dan wordt. RE: lineup software uitproberen? - kooltje - 21-10-2016 Ziet er goed uit... Voor mij hoeft het niet...Ik vind het juist de sport om zelf te puzzelen ipv het wiskundig te maken... |