The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
TRAVIAN 4 - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Games (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Forum: Games (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=17)
+---- Forum: Travian (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=27)
+---- Thread: TRAVIAN 4 (/showthread.php?tid=904)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33


- Jansoe - 16-09-2006

Bouwopdracht:
Stal (Niveau 1) 0:26:46 uur Klaar om 20:05 uur
Stal (Niveau 2) 1:08:46 uur Klaar om 20:47 uur

Hakkuh Hakkuh Hakkuh


- Mac - 18-09-2006

Jazz en ik hebben vandaag een gebouwenupgrade dagje gehad vanwege de cultuurpunten. Met als resultaat:
- gestegen van 220 naar 120.
- ruim 25 cultuurpunten per dag omhoog
- binnen de alli van 5 naar 2
- Ruim 30 populatie erbij
- de 6e romein van de server!


- T00L - 18-09-2006

Jansoe Wrote:Bouwopdracht:
Stal (Niveau 1) 0:26:46 uur Klaar om 20:05 uur
Stal (Niveau 2) 1:08:46 uur Klaar om 20:47 uur

Hakkuh Hakkuh Hakkuh

Kosten voor volgend niveau 6:
895 | 480 | 755 | 345 | 3 | 1:36:10
Verbeteren naar niveau 6

:p


- Lib - 18-09-2006

hmm, heeft er al iemand praets? Wordt nog steeds lastig gevallen door een hele irritante gast. Aangezien ik een dagje minder online kon zijn lagen er ook nog een veel goodies. Maar volgende keer wil ik hem pakken, hij heeft nu zo'n 65 legios en een held :letitallout: Ik wil hem slopen!!!!!


- Berend Botje - 18-09-2006

Nou, ik heb het uitgeprobeerd, ik heb de heldenhof van mijn buurman afgebroken en de held bleef gewoon bestaan. Na opnieuw bouwen waren de instellingen ook weer hetzelfde. Ik heb daarna de held het bos in gestuurd, en nu kan ik de eerder gekozen drie helden weer activeren. Toch wel iets om rekening mee te houden, dat als je eenmaal drie helden gekozen hebt, je daar ook verder aan vast zit. Ik neem aan dat dit per dorp geldt.


- T00L - 18-09-2006

Berend Botje Wrote:Nou, ik heb het uitgeprobeerd, ik heb de heldenhof van mijn buurman afgebroken en de held bleef gewoon bestaan. Na opnieuw bouwen waren de instellingen ook weer hetzelfde. Ik heb daarna de held het bos in gestuurd, en nu kan ik de eerder gekozen drie helden weer activeren. Toch wel iets om rekening mee te houden, dat als je eenmaal drie helden gekozen hebt, je daar ook verder aan vast zit. Ik neem aan dat dit per dorp geldt.

nope. max 3 helden per speler, niet per dorp.


- Berend Botje - 18-09-2006

Des te belangrijker dat je goed bedenkt welke helden je kiest. Dan zit ik dus aan club, speer en bijl vast. En mijn buurman aan legionnair, praeto en imperiaan. Op zich geen slechte keuzes.


- T00L - 18-09-2006

ik zou als germaan voor club/speer/ridder gaan, als romein voor praeto/imp/caesaris en als gallier voor totti/druide/haeduan


- Berend Botje - 18-09-2006

Ik heb inmiddels een tweede heldendom en inderdaad staat daar hetzelfde aangegeven als in mijn eerste heldendom. Ik zou achteraf ook liever een ridderheld willen, maar ik kan dus niet meer veranderen, of weet jij nog een truc?


- Lib - 18-09-2006

Als je held dood is kun je hem bij je heldendom annuleren. Staat in ieder geval een groot rode kruis. Nog niet op gedrukt :wink:

Volgens mij kan je daarna een ander soort held kiezen!


- Berend Botje - 18-09-2006

Met dat rode kruis kan je hem weer reanimeren, maar je kan maar drie verschillende maken. Ik heb club, speer en bijl gemaakt, en daar moet ik nu verder uit kiezen als de levende held dood gaat. Afbreken van je heldendom maakt blijkbaar geen verschil.


- JAZZ - 19-09-2006

Als je heldenhof vernietigd, held dood laat gaan en in ander dorp nieuwe heldenhof/held bouwt? Zou je toch slot weer vrij moeten hebben.


- Lib - 19-09-2006

Berend Botje Wrote:Met dat rode kruis kan je hem weer reanimeren, maar je kan maar drie verschillende maken. Ik heb club, speer en bijl gemaakt, en daar moet ik nu verder uit kiezen als de levende held dood gaat. Afbreken van je heldendom maakt blijkbaar geen verschil.

met dat rode kruisje kan je hem niet reanimeren hor.

Heldenlijst

Libosan Niveau 0 (Knuppelvechter) #
200|200|100|100| 0:30:00
Te weinig grondstoffen

waar dat # staat zit een rood kruisje. Daarop drukken is volgens mij annuleren. Daar waar staat te weinig grondstoffen zou je hem weer moeten reanimeren.


- JAZZ - 19-09-2006

yess de eerste Icon_twisted

JAZZMsg uit dorp MAZZAtt
[Legionair] [Praetoriaan] [Imperiaan] [Equites Legati] [Equites Imperatoris] [Equites Caesaris] [Ram] [Vuurkatapult] [Senator] [Kolonist]
Eenheden 10 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Opbrengst 0 0 0 0

Verdediger xMandy-Msg uit dorp xMandy-`s DorpAtt
[Phalanx] [Zwaardvechter] [Padvinder] [Toetatis Donder] [Druideruiter] [Haeduaan] [Ram] [Trebuchet] [Onderleider] [Kolonisten] [Held]
Eenheden 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Verliezen 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1

heldensoep Hakkuh


- Marshall - 19-09-2006

Ook hier een heldenhof in aanbouw Smile Hakkuh
Wat is overigens de volgorde in de gevechten, gaat de held als laatste dood (zoals bij leiders bijvoorbeeld)?


- Berend Botje - 19-09-2006

Lib Wrote:
Berend Botje Wrote:Met dat rode kruis kan je hem weer reanimeren, maar je kan maar drie verschillende maken. Ik heb club, speer en bijl gemaakt, en daar moet ik nu verder uit kiezen als de levende held dood gaat. Afbreken van je heldendom maakt blijkbaar geen verschil.

met dat rode kruisje kan je hem niet reanimeren hor.

Heldenlijst

Libosan Niveau 0 (Knuppelvechter) #
200|200|100|100| 0:30:00
Te weinig grondstoffen

waar dat # staat zit een rood kruisje. Daarop drukken is volgens mij annuleren. Daar waar staat te weinig grondstoffen zou je hem weer moeten reanimeren.

Ik meende me te herinneren dat er een rood kruisje stond bij te weinig grondstoffen. Maar ik heb het nog even uitgeprobeerd, je hebt gelijk, ik kon mijn bijlvechterheld annuleren en de ridderheld trainen. Mooi, weten we dat ook weer. Alleen kon ik nu ook een nieuwe speerheld trainen en de oude activeren, dat vind ik raar. Betekent dit dat je meer dan 1 held van dezelfde soort kan maken? Niet dat dat enig nut heeft, maar als ik zin heb, ga ik dat nog wel eens controleren. En ook kon ik niet opnieuw een bijlheld trainen. Dan zal ik denk ik eerst weer een andere moeten annuleren.


- Marshall - 19-09-2006

Ik kan nu een legio-held maken, is het niet verstandiger om te wachten tot ik een imp held kan maken of gewoon deze ook al trainen? Ik zit nog niet zo in de helden...


- Marshall - 19-09-2006

Ik kwam overigens de volgende info tegen:

helden die zelf dood gaan maar wel 7 mannen gedood hebben in de actie krijgen die punten er wel bij via de regeneratie. Een hero dood laten lopen op een oase levert ook ervaring op! Big Grin

En tevens deze tabel:
http://help.travian.com/sub/truppen/helden.html


- T00L - 19-09-2006

Marshall Wrote:Ik kwam overigens de volgende info tegen:

helden die zelf dood gaan maar wel 7 mannen gedood hebben in de actie krijgen die punten er wel bij via de regeneratie. Een hero dood laten lopen op een oase levert ook ervaring op! Big Grin
is toch logisch? hij sloopt dan vast wel wat beestjes->ervaringspunten. er zijn alleen wel goedkopere manieren om ervaring op te doen.

En tevens deze tabel:
http://help.travian.com/sub/truppen/helden.html[/quote]

volgens mij had ik die link al ergens eerder in dit topic neergemikt, maar dat zou ook het DHB forum kunnen zijn...


- T00L - 19-09-2006

Quote:Ervaring: 92%

wij zijn dr biiiijna Wink


- Marshall - 19-09-2006

Ik snap nog geen hout van die helden en oases enzo... Wat doet een held nou precies behalve je aanvals/verdedigingskracht boosten? Wat zijn die percentages en wat is een oase???


- Voyou - 19-09-2006

<!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=16093">http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=16093</a><!-- m -->


- Marshall - 19-09-2006

Thanks! Is stukje duidelijker!
Een vraag nog over de oase: er moet dus een dorp VAST liggen aan de oase?!


- Voyou - 19-09-2006

Nee volgens mij mogen er max. 3 vakjes tussen je dorp en een oase liggen.

edit:

Quote:Je kan alleen oases in beslag nemen in een straal van 3 velden rond je dorp. (Dus precies alle velden die op de kleine kaart staan als die gecentreerd is op je dorp.)



- Marshall - 19-09-2006

Thanks! En dan voor de zekerheid nog een laatste vraag: oases zijn alle verlaten valleien waar dieren lopen toch? Dus ook de bossen en de steengroeve-achtige valleien?


- Berend Botje - 19-09-2006

Mijn ervaring met een paar oases is overigens dat het geen zin heeft om de beesten op te ruimen als je de oase niet wilt annexeren. Het kost een hoop mannetjes en de opbrengst aan grondstoffen is erg laag. Maw, het heeft geen zin om te proberen de oases te farmen. Het zal wel verschillen per oase, maar die paar die ik geprobeerd heb leverden te weinig op om een leger aan te verspillen. Bovendien komen die beesten weer terug na verloop van tijd. En als een oase beestenvrij is, kan iedereen gratis grondtoffen komen ophalen. Ik ben er dus mee gestopt.


- Saartje - 19-09-2006

yep


- Voyou - 19-09-2006

Trouwens:

Quote:Bij niveau 0 kan je de puntenverdeling van je Held nog veranderen.
» Punten overnieuw verdelen

Auw...


- Jansoe - 20-09-2006

In onderzoek Duur Klaar
Paladijn 1:55:53 17:08 Uur

:8:


- Voyou - 20-09-2006

Quote:VVB-W heeft de alliantie RSD de oorlog verklaard. 19.09.06 18:24

Hakkuh Hakkuh :razz: