The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
|
Mooie woorden-topic - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7) +--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23) +--- Thread: Mooie woorden-topic (/showthread.php?tid=905) Pages:
1
2
|
Mooie woorden-topic - Gerben Zonderland - 26-08-2006 Het is niet geschikt voor de/het taalergernissentopic, dus open ik maar een nieuwe: als taalliefhebber kom ik zo nu en dan woorden tegen die ik als een mooi woord beschouw, vaak omdat ik ze voorheen nog niet kende. Voorbeeld: Strijklicht Licht dat zijwaarts (bijna parallel) op het onderwerp van de foto valt. Het 'strijkt' als het ware langs het onderwerp, waardoor alle oneffenheden extra geaccentueerd worden. De bijzondere elementen van het onderwerp van de foto komen hierdoor nog mooier naar voren.. Ik kwam het tegen in dit artikel: http://www.volkskrant.nl/buitenland/article343518.ece/Hoofd_Vaticaanse_sterrenwacht_moet_opstappen?source=rss Ik kende het fenomeen wel, want het is de reden dat tegenwoordig alle goede sterrenwachten ergens op een berg staan in een leeg gebied met heldere nachten, maar ik wist niet dat het zo heette. Weer wat geleerd. Misschien is het een aardig idee om hier je favoriete woorden te plaatsen met uitleg/betekenis/referentie/achtergrond. En ja, het woord Sloeber kennen we nu wel.... :wink: - Mukkus - 26-08-2006 worden is met een 'n' op het eind, Gerben! - Gerben Zonderland - 26-08-2006 Mukkus Wrote:worden is met een 'n' op het eind, Gerben! Dat is correct. - Bor de Wolf - 26-08-2006 "desalniettemin" en natuurlijk "poepzak" scoren bij mij hoog - gittermaster - 26-08-2006 warempel - Treesong - 26-08-2006 Ik houd wel van ladingdekkende woorden zoals 'zompig' of 'vuig'. 'Guur' is ook schitterend natuurlijk - Kleine Jan - 26-08-2006 fluim (de ~, ~en) 1 hoeveelheid slijm die men uitspuwt => rochel 2 [inf.] mispunt, kwal => naarling flui÷men (onov.ww.) 1 fluimen uitspuwen => rochelen - Berend Botje - 26-08-2006 Slampampers, druiloren. - Bor de Wolf - 26-08-2006 Kleine Jan Wrote:fluim (de ~, ~en) "naarling" is natuurlijk ook buitengewoon mooi - Treesong - 26-08-2006 "De walmend stroperige stront droop tergend langzaam uit zijn schrijnende aars" vinnik ook wel mooi klinken. - Mukkus - 27-08-2006 De combinatie: 'verse stront'. - Vret Mien Gras - 27-08-2006 opplataten! - Bocaloca - 27-08-2006 sloeber :8: - Balthazar - 27-08-2006 Borstjes - Dugarry - 28-08-2006 lamzak, koekenbakker, slampamper, colaboy, vlerk en natuurlijk gozerT - joep - 28-08-2006 Treesong Wrote:Ik houd wel van ladingdekkende woorden zoals 'zompig' of 'vuig'. 'Guur' is ook schitterend natuurlijk Zo is geil natuurlijk een ontzettend geil woord... - Gerben Zonderland - 28-08-2006 joep Wrote:Treesong Wrote:Ik houd wel van ladingdekkende woorden zoals 'zompig' of 'vuig'. 'Guur' is ook schitterend natuurlijk Het is zelfs een übergeil/affengeil woord. Ik kan ook genieten van woorden als: snotkoker, kokkerd, grasduinen, schuinsmarcheerder, veelwijverij en voorsorteervakken en verdrijvingsvlakken. - Bocaloca - 28-08-2006 Dugarry Wrote:lamzak, koekenbakker, slampamper, colaboy, vlerk en natuurlijk gozerT - Winstonicus - 28-08-2006 Teksten van vroeger: Speed slikkende dekhengst. Joodstra Ster op je borst gek koppie gestrekt kaffer Bloedspugende longleier Koekwous / klambever en wat Vret al zei opplataten (blijft de beste) - Gerben Zonderland - 28-08-2006 Winstonicus Wrote:Koekwous Die wordt door een teamgenoot van mij ook nog regelmatig de zaal in geslingerd. :lol: - Dugarry - 28-08-2006 Dan zit je vast op zaalvoetbal. - joep - 28-08-2006 nee, line-dancen - Gerben Zonderland - 28-08-2006 joep Wrote:nee, line-dancen Helaas, ik zit op trefbal met hindernissen. - Berend Botje - 28-08-2006 Dat treft, ik niet. - Gerben Zonderland - 28-08-2006 Berend Botje Wrote:Dat treft, ik niet. En jou ook niet. - FC Petr - 28-08-2006 Ongelofelijke ballenbek - Treesong - 28-08-2006 Sjembek! =D> - FC Petr - 28-08-2006 Treesong Wrote:Sjembek! =D> watskeburt, watskeburt, watskeburt....... Je bent een sjembek zonder klauw En je bent niet 'bow di bow 'bow di bow' bow di bow 'bow di bow :-({|= watskeburt - Mukkus - 28-08-2006 'Flamoes' en 'prammetjes' - Berend Botje - 28-08-2006 lease-laarzen |