10-04-2007, 12:01 PM
Quote:Boycot de play-offs!
Iedereen die ik spreek over de play-offs vindt het een slecht systeem dat eigenlijk direkt afgeschaft zou moeten worden. Ik vertel ze dan steeds weer dat het helemaal aan hen zelf ligt. "Hoe dan?"- is de standaard-vraag die ik dan terug krijg. Nou, dat is simpel: het is een systeem dat zijn oorsprong vindt in een commerciele gedachte van Talpa en de Eredivisie NV. Daarbij draait alles om kijkcijfers en voetbal staat garant voor goede kijkcijfers.
Maar wanneer de kijkcijfers tegenvallen dan is deze commerciele wereld ook erg hard. Kijk maar eens hoe snel bepaalde series van de buis gehaald zijn omdat de kijkcijfers niet gehaald werden. Dus laat ons de handen ineen slaan om deze slechte serie voorgoed van de buis en de voetbalvelden te krijgen.
Mijn oproep is dan ook: Koop geen kaartjes voor de wedstrijden van de play-offs en kijk niet naar de play-off wedstrijden op TV. Je zult versteld staan hoe snel de play-offs dan weer verdwijnen.
Er is één probleem: "het zwakke vlees". U vindt natuurlijk ook dat de play-offs afgeschaft moeten worden, maar toch gaat u de tv aanzetten. Misschien omdat er niets anders op tv is, misschien omdat u toch nieuwsgierig bent, misschien een macht der gewoonte.
Wees niet zwak, maar standvastig. U heeft mijn onvoorwaardelijke mentale steun om de play offs te weerstaan. Denk aan het grotere doel: weg met die play-offs.
Bekijk het eens as volgt: Voor Talpa bent u een klein kind dat in zijn tafelstoel zit. U krijgt een lepel naar uw mond gebracht met daarin een hapje. Maar u heeft al zoveel hapjes gehad dat er eigenlijk niets meer bij kan. Het smaakt trouwens ook nergens meer naar. Houd uw mond gesloten, draai uw hoofd weg of spuug het uit.
Laat u niet volproppen, anders wordt u een volgevreten TV-consument. Ga iets leuks doen met uw kinderen , vrouw, vriend of vriendin, maar laat die TV uit.
Plaats dit op alle prikborden etc. inzake voetbal, wie weet kappen ze er dan mee!