The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Nieuwe ME
#1
ff gecopypasted van het footstar forum (engelse versie staat daar ook)

Quote:Er is weer een maand voorbij gegaan, en grote stappen zijn genomen richting de voltooiing van de 2e versie van de ME. Het moeilijkste deel is praktisch gezien al gedaan: de basis van de ME, de wedstrijd zelf is compleet. Er zijn nog een aantal kleine verbeteringen mogelijk maar niet veel van deze zaken zullen veranderen tot de daadwerkelijke invoering. En nog nooit eerder zijn we zo dichtbij gekomen om het eindelijk te invoeren. We hebben al een datum gesteld waarin wij hem willen invoeren, alleen deze zullen wij niet bekend maken. We kunnen wel zeggen dat deze positiever is dan mijn laatste voorspellingen.

Sinds de laatste update hebben wij gewerkt aan de laatste fases van het positiespel van de spelers op het veld, het voltooien van de standaardsituaties, het verbeteren van de effectballen en een groot aantal kleine verbeteringen. Daarnaast zijn ook een aantal complexe technische zaken voltooid, wat ervoor zorgt dat er nog maar 6 dingen gedaan moeten worden:
- Het invoeren (en toevoegen) van de nieuwe individuele orders (IO’s);
- Het invoeren (en toevoegen) van de nieuwe team orders (TO’s);
- Het verbeteren van het fitnessverlies zodat dit beter gespreid wordt over alle spelers, en het dus ook realistischer wordt;
- Het verbeteren van de spelersbeoordelingen (makkelijk);
- Het oplossen van de rare zaken in het wedstrijdverslag;
- Het oplossen van de laatste bugs / fouten.

Zoals je kunt zien is de eerst volgende stap die genomen word het toevoegen van de nieuwe individuele en team orders in de ME. Dit zal niet al te moeilijk zijn, en zal al zeker niet al teveel tijd in beslag nemen. We hebben al besloten welke nieuwe IO’s en TO’s zullen worden meegenomen in V2. Ik zal deze hieronder uitleggen. Er zullen 24 verschillende IO’s en 7 nieuwe TO’s (op zijn minst!) te vinden zijn bij de nieuwe ME.

De IO’s in Versie 2 zijn als volgt:

1) Schiet van afstand – Zal een speler meer van lange afstand schieten of niet.
2) Schiet in plaats van voorgeven – Zal een speler doorlopen richting de achterlijn en vandaaruit voorgeven of maakt de speler een actie, de 16 meter in en schiet van daaruit.
3) Houd de bal vast – Hoe regelmatig een speler de bal zal vasthouden, dus tijd verliezen en zal wachten op betere afspeelmogelijkheden.
4) Passend type / verspreiding (GK) – Kiest een keeper ervoor om kort, lang of gemixed te passen.
5) Dribbelen / trukendoos – Zal een speler proberen langs zijn tegenspelers te gaan met een dribbel of juist niet.
6) Vermijd vermoeidheid – Speelt een speler op het maximum van zijn kunnen of loopt hij de kantjes ervan af (dit met alle gevolgen van dien, deze zullen zsm bekend worden gemaakt, ervaringsverlies etc)
7) Verdedigende positie bij hoekschoppen – Hoe zal een speler zich opstellen bij een hoekschop tegen zijn team.
8) Positie bij aanvallende hoekschoppen – Hoe zal een speler zich opstellen bij een hoekschop die in het voordeel is van zijn team.
9) Vrije trappen actie – Zal een speler meer passen of schieten vanuit een vrije trap?
10) Penaltie voorkeur – Richting welke zijde van de goal zal de speler zijn / haar penalties in trappen.
11) Hoge dekking / pressing – Zal een speler proberen zijn tegenspeler onder druk te zetten of niet?
12) Voorkeurszijde (passing) – Zal een speler de bal passen naar een speler op de flanken, in het midden of zal hij met regelmaat switchen?
13) Geef voor – Geeft de speler de bal pas voor als hij tegen de achterlijn staat, of doet hij het al als hij op 3/4 e van het veld is?
14) Beweging – Zeer belangrijk --> Welke richting loopt de speler op in een aanvallende of verdedigende situatie.
15) Pass de bal de ruimte in – Zal de speler proberen te passen in de loop van spelers, of geeft hij de bal in de voeten?
16) Probeer weg te komen van je mandekker – Zal een speler de open ruimte in duiken om weg te komen van zijn man, of blijft hij in zijn positie staan?
17) Ren naar het midden bij een voorzet – Dit bepaalt of een speler bij een goede voorzet naar het centrum rent, of dat hij blijft staan op zijn positie.
18) Manier waarop een goal gevierd wordt - Spelers hebben de keuze uit een aantal mogelijkheden om een goal te vieren.
19) Probeer effectballen – Zal de speler het met een effectbal proberen als hij schiet of voorzet?
20) Hardheid van tackles – Rustig, hard of normale tackelen. De hardheid van een tackle bepaalt of je een tackle wint of verliest. Daarnaast zal voor een harde tackle sneller gefloten worden (vrije trap, kaart en in de toekomst ook blessures).
21) Speel de bal naar voren – De speler zal de bal sneller naar meer aanvallendere spelers voor hem spelen.
22) Positie bij voorzetten (GK) – Een optie alleen voor keepers: Blijft de keeper op de blijf, of beweegt hij mee naar voren / boven?
23) Weg met die bal!! – Dit bepaalt of spelers de bal met meer regelmaat de bal weg schieten als ze niet kunnen passen of dribbelen, in plaats van de bal vast te houden.
24) Type voorzet – Zal een speler de bal over de grond voorgeven, of door de lucht? (wat een optie is voor aanvallers met koppen/scoren skills)

De meeste opties zullen een gemixte standaard optie hebben. Dit betekent dat de ME zal beslissen welke optie het beste is voor welke speler in een bepaalde situatie, anderen zullen dan worden ‘uitgezet’.

Team orders in V2

Team orders zijn een belangrijk nieuw concept in versie 2. Deze opties zullen zeker beschikbaar zijn:
1) Verticale spreiding – Het team zal zich meer/minder verticaal spreiden.
2) Horizontale spreiding – Het team zal zich meer/minder horizontaal spreiden.
3) Hoekschoppen nemer – Welke speler neemt de hoekschoppen, 2 opties --> Voor elke zijde 1 mogelijkheid.
4) Vrije trappenspecialist – Welke speler neemt de vrije trappen? 2 opties --> Voor elke zijde 1 mogelijkheid
5) Penalty nemers – Welke speler neemt de penalties. Hier zijn 5 opties, een voor elke speler die een penalty moet nemen tijdens een shoot out. De 1e spelers neemt de penalties onder de reguliere speeltijd.
6) Spelmaker – Welke speler is de favoriete spelbepaler van het team. Een spelmaker zal de bal vaker krijgen van zijn medespelers (omdat hij iets zwaarder zal wegen dan andere opties). Deze optie zal verstandig gebruikt moeten worden.
7) Houd de bal vast – Met welke regelmaat zal het team de bal proberen in bezit te houden, dit voor verschillende wedstrijdsituatie’s. (altijd, nooit, alleen als er gewonnen word)

Als opties 3 en 5 niet bepaald zijn, zal de speler die het dichtst bij de bal staat gekozen worden. Als optie 6 niet bepaald is zal het team geen spelbepaler hebben.

Wij staan nog steeds open voor nieuwe IO’s en TO’s. We hebben het suggestieforum goed doorgebladerd en het merendeel zal toegevoegd worden op welke manier dan ook.
Een ‘1x raken’ IO is op dit moment niet mogelijk zonder teveel te moeten doen aan de ME. We proberen hier een oplossing voor te bedenken, en dit zal ook zeker gebeuren, alleen nog niet in deze versie. Voor nu, is het de kwaliteit van een speler die bepaalt of hij de bal in 1x speelt of niet.

Tegelijkertijd met v2 zal ook een nieuwe tactische opstelling mogelijk zijn. Opstellingen zullen niet meer bestaan uit de gebruikelijke 3 lijnen (verdediging, middenveld, aanval), maar daarnaast zal het bestaan uit 5 lijnen (verdediging, verdedigende middenvelder, middenvelder, aanvallende middenvelder, aanval). Er zijn nog altijd een aantal regels die dan nageleefd moeten worden: Niet minder dan 3 verdedigers, niet minder dan 2 middenvelders en niet meer dan 6 (inclusief alle lijnen op het middenveld, dus verdedigend+normaal+aanvallend) en niet meer dan 5 middenvelders per linie; daarnaast kan ook niet gespeeld worden met meer dan 5 aanvallers maar er moet er wel altijd minimaal 1 op het veld staan. Dit is gedaan om te voorkomen dat het niet mogelijk is om de ME te ‘saboteren’. Met deze nieuwe tactische formaties, met de bewegings IO’s zal het mogelijk zijn om meer tactische vrijheid te hebben dan voorheen. We zullen dan 4-4-2 met een ruit op het middenveld kunnen zien, en daarnaasrt 4-5-1>4-3-3 formaties etc.

Wat ook komt met V2 is een nieuwe wedstrijdviewer (2d). Onze ADM-Virgillio Rego heeft hier hard aan gewerkt en we hopen dat het de ervaring met de viewer alleen maar zal laten toenemen. De nieuwe viewer zal een fris design, een tijdbalk (zodat je gemakkelijk kunt switchen van moment naar moment), leuke schaduwen van spelers en de bal, en zelfs een scheidsrechters die het spel volgt. Deze blog zal jullie ook een kijkje geven over hoe het allemaal (in grote lijnen) eruit komt te zien. Vergeet alleen niet dat dit nog altijd een ‘beta’ versie is, en dat het nog mogelijk is dat er nog het e.e.a. aan kan veranderen. Neem daarnaast ook mee dat het nog enkele kleine fouten bezit.

Dit is alles voor dit moment, en meer is er ook niet te vertellen. Er is nog wat werk te doen voor we V2 kunnen invoeren maar we zijn er positief over dat het sneller zal zijn dan dat de meesten van jullie verwachten. En wij werken zo hard als we kunnen om het daadwerkelijk zo snel als mogelijk klaar te hebben.
-----------------------------------------------------

Zoals dus al gemeld, het is behoorlijk vrij vertaald. Mochten er zaken niet duidelijk zijn hoor ik het graag. We hebben nog niks kunnen vertalen, dus precieze vertalingen weet ik op dit moment nog niet.

Zodra wij het weten, laten we het natuurlijk horen
Reply
#2
Quote: Skills voor de nieuwe ME (V2)

Goalkeeper skills
Handling - Des te hoger de behandeling des te beter de keeper zal zijn met het tegen (in 1x tegen) houden van moeilijke ballen. Een keeper met een lage behandeling zal waarschijnlijk niet in staat zijn om de bal meteen in 1x te klemmen als het goed met veel kracht is geschoten. Dit kan tot gevolg hebben dat spitsen de kans krijgen uit een rebound of dat de bal zelfs tot corner gewerkt word.
Out of Area/uitkomen - Dit blijft onveranderd, het is als het ware hetzelfde als positiespel (Positioning) en snelheid (Speed) voor de keepers als ze eens niet bezig zijn met het maken van reddingen.
Reflexes/Reflexen - Des te hoger dit is des te sneller een keeper een bal aan zal zien komen waarna hij ook sneller een redding zal voorbereiden. Daarnaast zal bij een hoge stat voor reflexen (Reflexes) de tijd die een keeper nodig heeft om 'bij te komen' na een goede redding verkorten.
Agility/Lenigheid - Een keeper met een hoge lenigheid (Agility) zal ballen pakken die verder en hoger komen dan normaal het geval is. Dit geldt voor zowel de ballen die over de keeper heen kunnen gaan als ballen die voor de keeper langs vliegen. Daarnaast heeft lenigheid ook nog te maken met het maken van reddingen, des te hoger deze skill des te de keeper in staat is om de hoek in te duiken.
Throwing/Uitgooien: Is de spelvisie (Gamevision), korte passes en lange passes voor de keeper. Alles in één dus.

Field players skills
Positioning/Positiespel - De snelheid waarmee een speler zonder de bal, die niet in een achtervolging is op een andere speler met de bal in staat is om zich aan te passen aan de positie waarin hij op een bepaald moment staat.
Speed/Snelheid - De snelheid waarmee een speler met de bal over het veld rent. Dit wordt ook gebruikt in een achtervolging op een tegenstander die de bal heeft.. Wie weet kan je hem wel inhalen?
Short passes/Korte passen - Des te hoger deze skill is des te beter de korte passes zijn die een speler zal maken. Korte passes zijn passes die gemaakt worden naar een speler die op maximaal 1/3e van het veld staat.
Long passes/Lange passes - Hetzelfde als het bovenstaande, alleen dan voor passes langer dan 1/3e van het veld.
Crosses/Voorzetten - Voorzetten zijn speciale passes die normaal gesproken gericht zijn aan een aanvallende speler die zich bevindt aan de kant van de tegenstander. Des te hoger deze skill, des te hoger de precisie is waarmee deze pass zal plaatsvinden.
Finishing/Scoren - De schotkracht waarmee een bal is afgeschoten door de speler. Des te hoger de scoringskill des te krachtiger de schoten gemaakt door een speler zullen zijn.
Long shots/Afstandsschoten - Hetzelde als scoren (Finishing) maar dan voor schoten die genomen worden van enige afstand (ongeveer rond het midden van de 2e rij als je het bekijkt in de match viewer)
Heading/Koppen - Koppen is goed voor meerdere doeleinden. Een hiervan is de kracht waarmee je een kopbal naar goal stuurt (dit gebeurt normaal naar aanleiding van een voorzet of een lange pass) Des te hoger deze skill des te krachtiger de kopbal zal zijn.Koppen zorgt er ook voor dat spelers ballen die hoog komen gemakkelijker kunnen controleren dan normaal het geval is (hier fungeert het dus meer als een soort spring skill) en zorgt er daarnaast voor dat spelers de bal direct kunnen aannemen op het moment dat de speler de bal aanraakt. Als de skill Koppen niet zo hoog is kan het zo zijn dat de speler de bal zal kwijtraken (omdat deze tegen hem aan botst) en dan waarna de speler voor een halve seconde niks zal doen.
Tackling/Tackelen - Duidelijk, dit is de mate waarin een speler in staat is een tegenstander te tackelen. Daarnaast is het de graadmeter voor het maken van overtredingen. Des te hoger deze skill namelijk is des te minder groot is de kans dat hij een overtreding zal begaan. (Dit natuurlijk tenzij de speler een echte dribbelkoning is) Daarnaast is het zo dat als de tackelskill hoog is dat de speler minder tijd nodig heeft om te herstellen van zijn ingezette tackel.
Game Vision/Spelvisie - Des te hoger deze skill is des te groter de cirkel is waarin de speler kan 'zien'. In deze cirkel zal hij zich aanpassen aan de situatie waarop hij zijn keuzes baseert. Deze skill is van belang als het aankomt op dribbelen (dribbling) en passen (passing). Dribelaars zullen ervan profieren aangezien ze meer spelers kunnen zien waardoor ze beter weten welke kant ze wel (en ook niet) op moeten/ kunnen gaan. Passers weten beter welke speler ze moeten aanspeler met hun pass, en samen met een goede passingskill zou dit wel eens een dodelijk wapen kunnen zijn..
Strength/Kracht -Zoals al meer gesuggereerd werd zou dit eigenlijk hernoemd moeten worden naar conditie. Des te hoger deze skill is des te minder fitness een speler zal verspelen gedurdende een wedstrijd.
Dribbling/Dribbelen - Als deze skill hoog is zal de speler gemakkelijker langs spelers komen. Daarnaast zal hij beter in staat zijn om tackles te ontwijken.
Technique/Techniek - Zorgt ervoor dat je een bal beter kan controleren op het moment dat je de bal voor het eerst aanraakt, dat je geen fouten maakt onder het dribbelen (zodat je niet meer dribbels maakt dat nodig is, natuurlijk meer accuraat aan de hand van de positie van de speler), voorziet een schot van een speler van een gerichte precisie (des te hoger de techniek skill des te beter een speler in staat is een bal te plaatsen), en daarnaast helpt het ook als het aankomt op de hoogte waarop de korte passes (en de dibbels) richting grond zullen gaan.
Reply
#3
Moet het nog wat beter bestuderen. Maar ik zie dat er ook individuele orders voor keepers gaan komen. En daarnaast vind ik de uitleg van wat elke skill inhoudt in de nieuwe ME wel voor mij als keeper verhelderend.
Hier stond iets veel te lang.
Reply
#4
Behoorlijk wat veranderingen =D>. Nog maar even zien wat er allemaal van terecht komt natuurlijk. Vond vooral het tackelen opvallend in samenhang met de toekomstige blessures.
(\__/)
(O.o )
(> < )
Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
-----------------------------------------------------
HT: Vlampijpse Boys (209564)
Reply
#5
Legion Wrote:Behoorlijk wat veranderingen =D>. Nog maar even zien wat er allemaal van terecht komt natuurlijk. Vond vooral het tackelen opvallend in samenhang met de toekomstige blessures.

Ik denk dat ze bedoelen de tijd die het kost voor een spler om na een ingezette tackel weer overeind te komen. En zo weer verder voetbalt.
Reply
#6
als ik het zo lees denk ik dat tackling en technique toch wel zeer belangrijk worden.

Enige wat ik mis trouwens in dit stukje is wat er belangrijk is voor penalties en vrije trappen. Neem aan dat finishing en techniek daar redelijk belangrijk in zullen zijn.

Ook voor hoekschoppen mis ik dat, daar denk ik juist dat crosses belangrijk zullen zijn maar echt terugvinden doe ik het niet.
Reply
#7
afstandsschoten voor vrije trappen wellicht...
The great old Ludwig von...
Reply
#8
vanavond maar eens doorlezen die zooi.
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply


Forum Jump: