13-07-2007, 10:39 AM
ff gecopypasted van het footstar forum (engelse versie staat daar ook)
Quote:Er is weer een maand voorbij gegaan, en grote stappen zijn genomen richting de voltooiing van de 2e versie van de ME. Het moeilijkste deel is praktisch gezien al gedaan: de basis van de ME, de wedstrijd zelf is compleet. Er zijn nog een aantal kleine verbeteringen mogelijk maar niet veel van deze zaken zullen veranderen tot de daadwerkelijke invoering. En nog nooit eerder zijn we zo dichtbij gekomen om het eindelijk te invoeren. We hebben al een datum gesteld waarin wij hem willen invoeren, alleen deze zullen wij niet bekend maken. We kunnen wel zeggen dat deze positiever is dan mijn laatste voorspellingen.
Sinds de laatste update hebben wij gewerkt aan de laatste fases van het positiespel van de spelers op het veld, het voltooien van de standaardsituaties, het verbeteren van de effectballen en een groot aantal kleine verbeteringen. Daarnaast zijn ook een aantal complexe technische zaken voltooid, wat ervoor zorgt dat er nog maar 6 dingen gedaan moeten worden:
- Het invoeren (en toevoegen) van de nieuwe individuele orders (IOââ¬â¢s);
- Het invoeren (en toevoegen) van de nieuwe team orders (TOââ¬â¢s);
- Het verbeteren van het fitnessverlies zodat dit beter gespreid wordt over alle spelers, en het dus ook realistischer wordt;
- Het verbeteren van de spelersbeoordelingen (makkelijk);
- Het oplossen van de rare zaken in het wedstrijdverslag;
- Het oplossen van de laatste bugs / fouten.
Zoals je kunt zien is de eerst volgende stap die genomen word het toevoegen van de nieuwe individuele en team orders in de ME. Dit zal niet al te moeilijk zijn, en zal al zeker niet al teveel tijd in beslag nemen. We hebben al besloten welke nieuwe IOââ¬â¢s en TOââ¬â¢s zullen worden meegenomen in V2. Ik zal deze hieronder uitleggen. Er zullen 24 verschillende IOââ¬â¢s en 7 nieuwe TOââ¬â¢s (op zijn minst!) te vinden zijn bij de nieuwe ME.
De IOââ¬â¢s in Versie 2 zijn als volgt:
1) Schiet van afstand ââ¬â Zal een speler meer van lange afstand schieten of niet.
2) Schiet in plaats van voorgeven ââ¬â Zal een speler doorlopen richting de achterlijn en vandaaruit voorgeven of maakt de speler een actie, de 16 meter in en schiet van daaruit.
3) Houd de bal vast ââ¬â Hoe regelmatig een speler de bal zal vasthouden, dus tijd verliezen en zal wachten op betere afspeelmogelijkheden.
4) Passend type / verspreiding (GK) ââ¬â Kiest een keeper ervoor om kort, lang of gemixed te passen.
5) Dribbelen / trukendoos ââ¬â Zal een speler proberen langs zijn tegenspelers te gaan met een dribbel of juist niet.
6) Vermijd vermoeidheid ââ¬â Speelt een speler op het maximum van zijn kunnen of loopt hij de kantjes ervan af (dit met alle gevolgen van dien, deze zullen zsm bekend worden gemaakt, ervaringsverlies etc)
7) Verdedigende positie bij hoekschoppen ââ¬â Hoe zal een speler zich opstellen bij een hoekschop tegen zijn team.
8) Positie bij aanvallende hoekschoppen ââ¬â Hoe zal een speler zich opstellen bij een hoekschop die in het voordeel is van zijn team.
9) Vrije trappen actie ââ¬â Zal een speler meer passen of schieten vanuit een vrije trap?
10) Penaltie voorkeur ââ¬â Richting welke zijde van de goal zal de speler zijn / haar penalties in trappen.
11) Hoge dekking / pressing ââ¬â Zal een speler proberen zijn tegenspeler onder druk te zetten of niet?
12) Voorkeurszijde (passing) ââ¬â Zal een speler de bal passen naar een speler op de flanken, in het midden of zal hij met regelmaat switchen?
13) Geef voor ââ¬â Geeft de speler de bal pas voor als hij tegen de achterlijn staat, of doet hij het al als hij op 3/4 e van het veld is?
14) Beweging ââ¬â Zeer belangrijk --> Welke richting loopt de speler op in een aanvallende of verdedigende situatie.
15) Pass de bal de ruimte in ââ¬â Zal de speler proberen te passen in de loop van spelers, of geeft hij de bal in de voeten?
16) Probeer weg te komen van je mandekker ââ¬â Zal een speler de open ruimte in duiken om weg te komen van zijn man, of blijft hij in zijn positie staan?
17) Ren naar het midden bij een voorzet ââ¬â Dit bepaalt of een speler bij een goede voorzet naar het centrum rent, of dat hij blijft staan op zijn positie.
18) Manier waarop een goal gevierd wordt - Spelers hebben de keuze uit een aantal mogelijkheden om een goal te vieren.
19) Probeer effectballen ââ¬â Zal de speler het met een effectbal proberen als hij schiet of voorzet?
20) Hardheid van tackles ââ¬â Rustig, hard of normale tackelen. De hardheid van een tackle bepaalt of je een tackle wint of verliest. Daarnaast zal voor een harde tackle sneller gefloten worden (vrije trap, kaart en in de toekomst ook blessures).
21) Speel de bal naar voren ââ¬â De speler zal de bal sneller naar meer aanvallendere spelers voor hem spelen.
22) Positie bij voorzetten (GK) ââ¬â Een optie alleen voor keepers: Blijft de keeper op de blijf, of beweegt hij mee naar voren / boven?
23) Weg met die bal!! ââ¬â Dit bepaalt of spelers de bal met meer regelmaat de bal weg schieten als ze niet kunnen passen of dribbelen, in plaats van de bal vast te houden.
24) Type voorzet ââ¬â Zal een speler de bal over de grond voorgeven, of door de lucht? (wat een optie is voor aanvallers met koppen/scoren skills)
De meeste opties zullen een gemixte standaard optie hebben. Dit betekent dat de ME zal beslissen welke optie het beste is voor welke speler in een bepaalde situatie, anderen zullen dan worden ââ¬Ëuitgezetââ¬â¢.
Team orders in V2
Team orders zijn een belangrijk nieuw concept in versie 2. Deze opties zullen zeker beschikbaar zijn:
1) Verticale spreiding ââ¬â Het team zal zich meer/minder verticaal spreiden.
2) Horizontale spreiding ââ¬â Het team zal zich meer/minder horizontaal spreiden.
3) Hoekschoppen nemer ââ¬â Welke speler neemt de hoekschoppen, 2 opties --> Voor elke zijde 1 mogelijkheid.
4) Vrije trappenspecialist ââ¬â Welke speler neemt de vrije trappen? 2 opties --> Voor elke zijde 1 mogelijkheid
5) Penalty nemers ââ¬â Welke speler neemt de penalties. Hier zijn 5 opties, een voor elke speler die een penalty moet nemen tijdens een shoot out. De 1e spelers neemt de penalties onder de reguliere speeltijd.
6) Spelmaker ââ¬â Welke speler is de favoriete spelbepaler van het team. Een spelmaker zal de bal vaker krijgen van zijn medespelers (omdat hij iets zwaarder zal wegen dan andere opties). Deze optie zal verstandig gebruikt moeten worden.
7) Houd de bal vast ââ¬â Met welke regelmaat zal het team de bal proberen in bezit te houden, dit voor verschillende wedstrijdsituatieââ¬â¢s. (altijd, nooit, alleen als er gewonnen word)
Als opties 3 en 5 niet bepaald zijn, zal de speler die het dichtst bij de bal staat gekozen worden. Als optie 6 niet bepaald is zal het team geen spelbepaler hebben.
Wij staan nog steeds open voor nieuwe IOââ¬â¢s en TOââ¬â¢s. We hebben het suggestieforum goed doorgebladerd en het merendeel zal toegevoegd worden op welke manier dan ook.
Een ââ¬Ë1x rakenââ¬â¢ IO is op dit moment niet mogelijk zonder teveel te moeten doen aan de ME. We proberen hier een oplossing voor te bedenken, en dit zal ook zeker gebeuren, alleen nog niet in deze versie. Voor nu, is het de kwaliteit van een speler die bepaalt of hij de bal in 1x speelt of niet.
Tegelijkertijd met v2 zal ook een nieuwe tactische opstelling mogelijk zijn. Opstellingen zullen niet meer bestaan uit de gebruikelijke 3 lijnen (verdediging, middenveld, aanval), maar daarnaast zal het bestaan uit 5 lijnen (verdediging, verdedigende middenvelder, middenvelder, aanvallende middenvelder, aanval). Er zijn nog altijd een aantal regels die dan nageleefd moeten worden: Niet minder dan 3 verdedigers, niet minder dan 2 middenvelders en niet meer dan 6 (inclusief alle lijnen op het middenveld, dus verdedigend+normaal+aanvallend) en niet meer dan 5 middenvelders per linie; daarnaast kan ook niet gespeeld worden met meer dan 5 aanvallers maar er moet er wel altijd minimaal 1 op het veld staan. Dit is gedaan om te voorkomen dat het niet mogelijk is om de ME te ââ¬Ësaboterenââ¬â¢. Met deze nieuwe tactische formaties, met de bewegings IOââ¬â¢s zal het mogelijk zijn om meer tactische vrijheid te hebben dan voorheen. We zullen dan 4-4-2 met een ruit op het middenveld kunnen zien, en daarnaasrt 4-5-1>4-3-3 formaties etc.
Wat ook komt met V2 is een nieuwe wedstrijdviewer (2d). Onze ADM-Virgillio Rego heeft hier hard aan gewerkt en we hopen dat het de ervaring met de viewer alleen maar zal laten toenemen. De nieuwe viewer zal een fris design, een tijdbalk (zodat je gemakkelijk kunt switchen van moment naar moment), leuke schaduwen van spelers en de bal, en zelfs een scheidsrechters die het spel volgt. Deze blog zal jullie ook een kijkje geven over hoe het allemaal (in grote lijnen) eruit komt te zien. Vergeet alleen niet dat dit nog altijd een ââ¬Ëbetaââ¬â¢ versie is, en dat het nog mogelijk is dat er nog het e.e.a. aan kan veranderen. Neem daarnaast ook mee dat het nog enkele kleine fouten bezit.
Dit is alles voor dit moment, en meer is er ook niet te vertellen. Er is nog wat werk te doen voor we V2 kunnen invoeren maar we zijn er positief over dat het sneller zal zijn dan dat de meesten van jullie verwachten. En wij werken zo hard als we kunnen om het daadwerkelijk zo snel als mogelijk klaar te hebben.
-----------------------------------------------------
Zoals dus al gemeld, het is behoorlijk vrij vertaald. Mochten er zaken niet duidelijk zijn hoor ik het graag. We hebben nog niks kunnen vertalen, dus precieze vertalingen weet ik op dit moment nog niet.
Zodra wij het weten, laten we het natuurlijk horen