The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval

Nieuwe TV
Forumvrienden,

Ben van plan deze week nog de volgende tv te kopen, samsung LE-46C750.

Nu zit hier iets van HD tv op en ik krijg er een Goldkabel Antenne kabel 1,5 meter en een Goldkabel Profi HDMI-Kabel 1,5 meter bij.

Heeft een van jullie enig idee of ik hier genoeg aan heb?

Ik heb al een vrij goede goldkabel van de aansluiting naar mn UPC box. Dus dan denk ik dat die antennekabel overbodig is, of niet?

Die HDMI is van mij UPC Box naar de tv begreep ik.

Dan zou ik alleen nog een HDMI nodig hebben van mijn dvdspeler naar mn tv toch neem ik aan?

Of zit ik er volledig naast met bovenstaande denkwijze?
Reply
Allereerst moet je natuurlijk wel een HD abonnement hebben op je upc box. Als dit zo is heb je een box gekregen met daarop een hdmi aansluiting. Om televisie te kunnen kijken (zowel HD als 'normaal') is het inderdaad voldoende om de hdmi kabel aan te sluiten op je tv. Antennekabel heb je dan niet nodig.

een hdmi van je dvd naar je tv speler is dan inderdaad voldoende. Weet wel dat op de meeste dvd's geen HD materiaal staat en dat je er dus eigenlijk geen ruk aan hebt. Daarvoor zul je een bluray speler moeten aanschaffen.
Reply
Net UPC gebeld en ze sturen de niewue box op, dan kan de oude terug.

Ok, dan moet ik die blue ray dus nog kopen.

Komt nog wel ene keer, zo vaak kijk ik geen dvd.

Ik dacht dat de antennekabel uit de muur naar mn UPC box gaat? Of heet deze anders?

De huidige tv gaat naar mn slaapkamer, denk dat ik daar ook maar een upc box voor haal als alles staat, is iets van 4 extra per maand tegenwoordig. Die b UPC box met HD abonnement is wel weer 9 duurder. Het blijven schooiers uiteraard, maar ziggo zit hier nog niet.
Reply
Klopt de antennekabel gaat naar je upc box en van daaruit via HDMI naar je tv.
Reply
Het is de Samsung LE-46C750 geworden, zaterdag besteld, morgen geleverd.

Voor mn broer de Samsung LE-40C750 besteld, die is dus ook weer WK proof.
Reply
46 inch? Lijkt mij wel wat te groot. Ik heb een 42" en een breedte van 5 meter in de woonkamer (afstand bank-tv) en bij sommige actiefilms is het scherm me echt te groot. Dan is 's avonds ontspannen op de bank geen tv kijken. Dus of jij moet een bredere woonkamer / grotere afstand bank-tv hebben of anders wens ik je succes met rustig ontspannen tv kijken Wink

Enne waarom een Samsung? Ik kan nou niet echt zeggen dat die her en der fantastisch door de testen komen. En helemaal voor dit geld (1300,-?); daar koop je een erg mooie Sony Bravia of Panasonic Plasma...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Kamer van 8 meter breed en 8 meter lang.

Tjah, Samsung scoort goed, helemaal de nieuwe types vanaf 2010.

En 3d tv is de toekomst, om over 3d gamen nog maar te zwijgen.
Reply
Nog even een vraagje aan Marschall of Mac:

Op mn tv zit een digitale HD ontvanger, betekend dat dat ik geen (HD) UPC box meer nodig heb voor het ontvangen van digitale (HD) tv?
Reply
Hahaha, ja hoor! Ga jij maar met je Samsung brilletje opzitten dan! Het is een hype en als het al echt een hit wordt dan duurt het nog 10 jaar voordat de technologie zo standaard is dat er ook veelvuldig televisie-uitzendingen mee gemaakt worden... Dan ben jij alweer toe aan je nieuwe tv-tje... Sony heeft al aangegeven dat 3D gaming alleen een vlucht zal nemen als de vlucht van 3D tv's gaat stormlopen. Dat zla voorlopig echt nog niet gebeuren ALS het al gaat gebeuren. Zonde van het geld imo, maar goed dat is jouw keuze Wink

Voor een 8 meter brede kamer is 46" inderdaad prima te doen (als bank-tv ook minimaal 5m+ zal zijn).
Reply
Marshall Wrote:Hahaha, ja hoor! Ga jij maar met je Samsung brilletje opzitten dan! Het is een hype en als het al echt een hit wordt dan duurt het nog 10 jaar voordat de technologie zo standaard is dat er ook veelvuldig televisie-uitzendingen mee gemaakt worden... Dan ben jij alweer toe aan je nieuwe tv-tje... Sony heeft al aangegeven dat 3D gaming alleen een vlucht zal nemen als de vlucht van 3D tv's gaat stormlopen. Dat zla voorlopig echt nog niet gebeuren ALS het al gaat gebeuren. Zonde van het geld imo, maar goed dat is jouw keuze Wink

Voor een 8 meter brede kamer is 46" inderdaad prima te doen (als bank-tv ook minimaal 5m+ zal zijn).

Jajaja, moet toch wat zeggenWink

Nog even een vraagje aan Marschall of Mac:

Op mn tv zit een digitale HD ontvanger, betekend dat dat ik geen (HD) UPC box meer nodig heb voor het ontvangen van digitale (HD) tv?
Reply
Voor het ontvangen van zenders met HD beeld niet meer inderdaad. Voor digitale tv is het geheel onzeker. In ieder geval heb je volgens mij een DVB-C decoder nodig voor UPC (dacht ik) en kabelmaatschappijen ondersteunen dus ook slechts bepaalde decoders. Er zit dus wel een staartje aan ingebouwde HDTV ontvangers, maar eerlijk gezegd heb ik er geen ervaring mee.

Daarnaast weet ik niet of je ook een ingebouwde harddiskrecorder hebt? Dat is namelijk voor mij de grootste meerwaarde van een UPC box.
Reply
Deze zitten er op:

DVB-T, DVB-C, DVB-C (HD)
Reply
Volgens mij kun je die alleen gebruiken bij canal digitaal ofzo. Bij upc gaat het gewoon via hdmi
Reply
Volgens mij alleen bij Ziggo en Caiway, beide niet in de gemeente Harderwijk (nog)

UPC alleen digitaal met hun eigen medio box en Canal Digital zelfs alleen met een schotel en receiver (schotel en ontvanger in bruikleen).

Tenminste, voor zover ik het op internet kan vinden.

Ach, heb UPC HD box al aangevraagd, dus dat doe ik eerst maar eens even, zowel in de woon- als slaapkamer.
Reply
Hahaha, wij kijken op de slaapkamer alleen analoog. En als we wat digitaals willen kijken sjouw ik de box gewoon naar boven Wink
Voor dat kleine beeldschermpje is er toch geen verschil in kwaliteit.
Reply
Heb op de slaapkamer (is ook beneden) mn oude staan inmiddels van 94cm. Het verschil tussen analoog en digitaal is erg goed merkbaar helaas, dus helaas 4 extra betalen per maand voor een 2e box. Heb wel Sport1 afgemeld, keek alleen Engels voetbal zo nu end an.

Ipv Sport 1 nu dus een HD box (9 per maand) en een extra box (4 per maand) welke dan ook HD is. Dus ik bespraar nu zelfs 1,95 per maandWink

Film1 had ik al opgezegd trouwens.
Reply
het houdt hem wel bezig onze forumjoran, al die uitgangen en ingangen.

zeg dugary, leg ff zo'n antiliaanse snol om dan weet je precies wat er allemaal nog meer in je uitgang past.
Reply
:lol:

Alleen als ik bij jou in een celletje mag [gay]

\Big Grin/

We zijn er weer bij en dat is prihima.... :eten:
Reply
geloof me als je HD hebt wordt 'gewoon digitaal' in de slaapkamer opeens ook heel vervelend Wink
Reply
Op zo'n klein kutschermpje op 4 meter afstand niet hoor Wink
Enne, beneden kijk ik op Plasma nog steeds via de UPC-box en een SCART-kabel... Oftewel analoog-digitaal-analoog... #-o
Moet nog altijd een goede HDMI-kabel kopen...
Reply
je weet dat 'goede' hdmi 99% van de tijd bullshit is he. Bij een korte kabel maakt het echt geen verschil of je een kabel van 2 tientjes hebt of een kabel van 90 euro.
Reply
Dat weet ik inderdaad, dus eigenlijk had ik al lang de dichtsbijzijnde Expert of weetikveel in moeten lopen voor een HDMI kabel... Echter als het geen prioriteit heeft Wink
Merk je nou wel echt verschil tussen SCART en HDMI (oftewel, als ik het goed begrepen heb: tussen analoog = SCART en digitaal = HDMI)
Reply
Online kun je er ook een boel bestellen voor meestal een behoorlijk lagere prijs. Wordt het nog thuisbezorgd ook Wink

Nee, bij de normale digitale kanalen is het verschil niet merkbaar. Voor HD kanalen heb je het alleen echt nodig aangezien scart de doorvoer niet aankan.

Ik vind het trouwens wel heerlijk dat ik nooit meer hoef te klieren met een scart stekker. Wat een hel was dat altijd zeg voor je hem er echt goed in had.
Reply
Mmm, te dikke vingertjes? Wink
Reply
Marshall Wrote:Mmm, te dikke vingertjes? Wink

Ja, dat snap ik ook niet. Als je zowel de tv als de dvd/video recht naar je toedraait kan je dat toch gewoon zien? Het is een wat lompe stekker, maar ik heb meer moeite met de USB-stekkers, omdat je vaak lastig kunt zien wat de boven en onderkant van de stekker en de ingang is. De Scart kan je er echt maar op 1 manier indrukken met dat rare hoekje. :-k
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Probleem is dat je de meeste tv's en kastjes en dergelijke niet volledig naar je toe kan draaien. Een usb stekkertje krijg ik er ook heel makkelijk in als ik goed zicht heb. Kwestie van kijken aan welke kant de opening zit.
Reply
Marshall Wrote:Dat weet ik inderdaad, dus eigenlijk had ik al lang de dichtsbijzijnde Expert of weetikveel in moeten lopen voor een HDMI kabel... Echter als het geen prioriteit heeft Wink
Merk je nou wel echt verschil tussen SCART en HDMI (oftewel, als ik het goed begrepen heb: tussen analoog = SCART en digitaal = HDMI)

VIa UPC kun je alleen HD (met HDMI kabel) kijken als je een nieuwe UPC box met HD besteld. De ouwe kun je na ontvangst van de nieuwe kosteloos retour sturen. Er zit een gratis HDMI kabel bij. TOevallig gisteren mn nieuwe box gehad van UPC en de oude teruggestuurd. Een 2e box voor op mn slaapkamer moet ik nog bestellen, wordt er ook een met HD voor slechts 4 per maad extra. Het enige nadeel van de nieuwe box is dat er geen coax/antenne out gaatje in zit, alleen een ingang. Op mn vorige box had ik de analoge kabel uit de upc out naar mn slaapkamer (Hoefde dus geen splitter/versterker te gebruiken). Heb de aansluiting onder de vloer in de muur naast de tv zitten in de kamer, moest dus een retourgeschikte versterker met splitter kopen van ene paar tientjes. uit de muur, versterker, een naar de UPC box in de kamer en een naar de upc box in de slaapkamer. Had toevallig een coaxkabeltje over, dus ook maar vanuit de versterker analoog naar de tv in de kamer gedaan voor de zekerheid, kan ik in ieder geval ook altijd analoog kijken.

Heel verhaal zo, ben er ook een middagje druk mee geweest als leek. Die Samsung LE-46C750 is echt een prachtige tv, met een draai mechanisme in de "voet", dus de "voet"/standaard blijft staan, maar de tv is naar links/rechts te kantelen. Mn broer heeft de Samsung LE-40C750 ook gister gekregen, ook perfect beeld volgens hem. Mn twee broertjes hebben afg. zomer de Samsung LE-40B750 al aangeschaft, bijna dezelfde, ouwe type zonder 3D en nog wat nieuwe "snufjes". Ook perfect beeld, vandaar dat wij ook bij Samsung uit kwamen.

Tot uurtje of 4 gekeken vannacht, toen op de bank in slaap gevallenSad
Reply

Forum Jump: