The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Idee nieuw spel
#1
Ik loop al een tijdje met een idee voor een nieuwe tennis manager en ik wilde hem graag voorleggen aan jullie voor wat input (of het bericht dat ik hier niet aan moet beginnen Wink)

Om sommigen alvast gerust te stellen, het zou bestaan naast FTM. De opzet van dit spel is zo anders dat het makkelijk naast elkaar kan bestaan en wellicht zelfs een hele andere groep aantrekt.

Opzet is als volgt:
Iedereen koopt nog altijd een team. Enige verschil is dat je nu een soort van vast team hebt dat je niet zomaar volledig kan wisselen elke week.
Er wordt namelijk gewerkt met een soort van veilingsysteem. Voor het begin van het seizoen worden alle spelers geveild waarbij je dus kan bieden om een bepaalde speler binnen te halen. Zo lang deze speler in je team zit behaalt hij punten voor je.

Je kan echter op elk moment ook een speler op de transferlijst zetten. Een andere deelnemer krijgt dan de mogelijkheid om deze speler van je te kopen. Wederom via een veilingsysteem, dus de hoogste bieder wint de speler en jij krijgt het geboden geld om een andere speler te kopen. Op die manier kun je dus ook winst maken door een speler goedkoop te kopen en duur te verkopen.

Uiteraard krijg je een probleem als er te veel deelnemers komen omdat er te weinig spelers zijn (top200 leek me een mooie hoeveelheid). Daarom zat ik te denken dat voor elke 25(?) deelnemers er een nieuwe 'batch' spelers wordt geveild.

Uiteraard mag je een speler slechts 1x in je team hebben.


Moeilijkheden:
- Wat doe je met de verwerking (wanneer?) en vooral met transfers die in de verwerkingsperiode vallen?
- Voorkomen van cheaten? (kopen van spelers voor bizar hoge bedragen)
- Als we de top200 aanhouden, hoe doen we dat met spelers die in de top200 komen en een nieuwe batch wordt vrijgegeven? (wellicht op te lossen door geen nieuwe batches vrij te geven na het begin vh spel?)
- Welke toernooien tellen mee? Alleen atp? Challengers/satellites etc?
- Eigenlijk was t originele plan om ook vrouwen te veilen, alleen dan krijg je volgens mij een probleem met het verschil in puntentelling tussen mannen en vrouwen waardoor 1 vd 2 veel interessanter wordt. Vraag is of dat een probleem is aangezien de marktwerking dat wellicht oplost.

Anyway, ben benieuwd naar jullie mening. Uiteraard sta ik open voor alle ideeen en suggesties.
Reply
#2
Leuk idee Mac!

Bij het wielrennen is er ook zo een spel. Hierbij krijgt iedereen een budget van 100 miljoen. Eerste biedronde mag je deze inzetten op zoveel spelers als je wilt (minimale inzet is 1 miljoen). De organisator kijkt alles na en bekijkt welke manager het hoogste bod gedaan op Djokovic. Deze manager krijgt Djokovic enzovoorts voor alle spelers.

Biedronde 2 is voor de managers die geld terug hebben gekregen (te laag geboden voor Djokovic bijvoorbeeld) of wat budget bewaard hebben voor deze ronde. Hier kun je mee op spelers bieden waar niet op geboden is in ronde 1.

Biedronde 3 is hetzelfde als ronde 2 alleen dan met nog minder spelers over.


- Als een speler de top-200 in komt kun je hier een nieuwe biedronde voor instellen
- Cheaten is mogelijk, maar dit lijkt mij eenvoudig te controleren. Beheerder blijft bepalend.
Reply
#3
Hoi Mac, klinkt als een kopie van het Ludica Tennisspel, waar ik al jaren aan meedoe. (bestaat al sinds 2005)

www.ludica.nl/tennisspel
Reply
#4
Idee is beetje hetzelfde inderdaad maar er zitten toch wel aantal essentiele verschillen in. Boden tijdens een veiling zijn bijvoorbeeld openbaar waardoor je tegen elkaar kan opbieden. Spelers kunnen er meerdere keren inzitten en dit wordt geen doorlopend spel maar zal elk seizoen weer vanaf 0 beginnen.

@kooltje: top200 speler is een goeie idd.
Reply
#5
Leuk idee Mac.
Vanaf wanneer denk je het spel te beginnen?
Reply
#6
Ik zal er niet bij zijn. Ben langzaam aan met al zulke spellen aan het stoppen.
Denk alleen nog ftm volgend jaar.
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#7
Zal op z'n vroegst volgend seizoen worden.

Ontwikkelwerk voor de site zal wel meevallen. Niet heel ingewikkeld en relatief weinig pagina's. Het achtergrondproces is echter wel wat meer werk en moet ook goed in elkaar zitten.
Reply
#8
Lijkt me gaaf Mac en ik doe graag mee!
Reply


Forum Jump: