Laat ik voorop stellen dat NEC bar en bar en bar slecht speelde en dat we nog 2 dagen door hadden kunnen spelen zonder te scoren dus Groningen had altijd gewonnen maar 1 ding; ik heb echt een hoop anti-voetbal gezien in me leven, maar wat ik vandaag heb gezien slaat echt alles (en ik vraag me echt af waarom, want NEC kreeg echt geen kans tot de rode kaart, gewoon he-le-maal niks op die verdwaalde bal van Burgzorg na). Al in de 1e helft heeft NEC 4 a 5 keer de bal uit moeten spelen omdat er een tamme grunner ergens op het veld lag zonder een bepaalde reden. 2e helft werd dit alleen nog maar gekker... overal lagen ze zonder dat er contact was geweest met iemand. Na 7 of 8 keer de bal uitspelen had NEC er wel genoeg van en speelden ze gewoon door (stom natuurlijk, hadden ze na 2 x al moeten doen) en dan komt het mooiste, die gast die op de grond ligt springt als een gek op om verhaal te gaan halen dat die bal niet uitgetrapt wordt
.
Het kan nog gekker... ergens tussen het tijdrekken van Luciano, de op grond rollende spelers en een rode kaart door kreeg Grunn de kans op de 0-3. In dit geval bedoel ik het moment waarbij grunn weer eens weg was, die gast probeert hem buitenkant rechts over Babos te stiften, mist maar het wordt alsnog een voorzet die nog via een meegelopen Grunner buitenkant paal (met een speler op de lijn) naast gaat. Wat gebeurd er? Babos krijgt vliegensvlug een bal aangegooid en neemt die bal meteen uit, echter de bal van die vorige kans ligt 2 meter achter de achterlijn... die gast die de kans voor Groningen mist staat nog op de achterlijn, zet 2 stappen achteruit en trapt die bal gewoon weer 10 meter het veld in terwijl Wellenberg de bal al heeft
Nogmaals geen enkel idee waarom ze zo speelden, de 0-3 hing eerder in de lucht dan de 1-2 maar blijkbaar voelden zij dat niet zo. En dan nog 1 ding (verder weinig op hem aan te merken floot best goed) maar fucking DRIE MINUTEN blessuretijd?????? What the fuck??? Op een gegeven moment hoor je de commentator in de samenvatting zeggen dat Holla achter de goal verzorgd werd. Die was idd serieus geblesseerd maar die is, voor ie achter de goal verzorgd werd, zeker 3 a 4 minuten op het veld behandeld. Zag er ook best ernstig uit.
Dat duurde dus al 3 a 4 minuten, daarnaast is er in de 2e helft 5 keer gewisseld, zijn er 5 gele kaarten en 1 rode kaart gevallen, geeft ie geel voor tijdrekken aan Luciano en zijn er verder nog 4 a 5 Grunners (schijn)behandeld. 3 minuten.. schandalig lachwekkend!