The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Nieuw idee Tennismanager 2008
#1
Ik heb op zich wel zin om iets op te zetten en te organiseren als daar animo voor is.

Als ik ff hardop brainstorm, dan zou ik iets doen als:

Budget is 15

Alle spelers ronden we af om het niet te moeilijk te maken. Stel Federer heeft 8800 punten dan is hij een 9, heb je nog 6 punten over. (7400 = dan 7,5/7200 =7, 7249=7).

Je kiest elke week een captain ( hij scoort dubbele punten/mag geen top 20 speler zijn)

Je kiest elke week een kluns ( dit zijn je minpunten, gaan van je totaalscore af/moet top 75 zijn) Staat los van die 15 budget.

Meest actuele top 150 ranglijst wordt per ronde gepubliceerd, zodat hier geen misverstanden over kunnen bestaan. Deadline wordt per ronde bekend gemaakt. Teams kun je sturen per pb of gewoon publiceren in de topic.

Starten met de Australian Open.

Inleg nader te bepalen.

Is het wat?? Als er meer dan 10 mensen aan meedoen dan wil ik het wel organiseren...
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#2
Ik wel meedoen, lijkt me een strak plan. Ik zal mindlight wel effe een sms sturen of ie ook mee wilt doen
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#3
Lijkt me op zich best een leuk idee, zeker met die captain (die kluns zie ik nog niet helemaal voor me), maar waarom zouden we het niet gewoon op de TM-manier doen?

Een iemand aanwijzen die in die week de organisatie verricht. Dat betekent het plaatsen van de spelersprijzen aan het begin en het verwerken van de rangen en standen aan het einde van de week.
Iedereen plaatst dan zijn team in een topic (daar mag niet meer in gewijzigd worden) en that's it...
Gewoon weer 12500 budget en de normale spelersprijzen en misschien is het dan beter om top 100 te nemen, dat scheelt weer wat werk.

Is dat niet makkelijker, dan hoeft niet iedereen een nieuwe tactiek aan te leren...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#4
Ik vind het ook geen verkeerd plan, alleen zie ik het niet zitten met de kluns van de week.

En volledige bedragen vind ik net iets leuker.
Moet je iets meer puzzelen.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#5
Misschien een idee om van de oude Excel-macro van de MV-game te werken? Dat degene die die week de organisatie verricht die macro invult zodat iedereen wat makkelijker een team kan maken...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#6
Je de oude manier is inderdaad het leukste (behalve als je uren bezig bent en je komt op 12555 uit). Helaas doet Mindlight niet mee. Misschien is het leuk om allemaal 5 euro in te zetten en dat de winnaar de pot pakt. Heb je toch net iets meer drive. Hoe denken jullie daat over?
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#7
Vind ik prima, maar ik heb echt dat geld niet nodig om een extra drive te krijgen Big Grin
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#8
Idee is inderdaad ok natuurlijk. Daarnaast ben ik het eens met de argumenten van buurs en ad.
- Denk ook dat exacte prijzen juist het leuke van het spel is.
- Kluns, het idee is erg leuk om er iets aan toe te voegen met wat extra spanning. Natuurlijk geweldig als buurs(jij kan het hebben Wink) zijn kluns van zijn nalbandian wint. Maar erg moeilijk te realiseren. dan ga je altijd voor iemand die waarschijnlijk op gaat geven of iets dergelijks. Geeft veel problemen denk ik.
- Indien ik het naar mijn hand zou zetten zou ik het met alleen serieuze spelers willen spelen. Iemand twee keer niet meegedaan, niet meer in de score opnemen, zonde van de tijd voor de verwerker.
- Misschien leuk om €10 in te zetten, was het ten slotte bij sd ook. Dan dacht ik aan (met 10 deelnemers) €50 euro naar eindwinnaar. die overige 50 verdelen met andere dingen. Denk aan een medaillecompetitie. Een zelf bedachte quizvraag, zonder overleg op forum. En nog iets leuks. bijvoorbeeld de top 10 voorspelling of iets van een hoogste weekscore (lastig realiseren, gs altijd veel punten). zo blijft iedereen kans hebben op prijsjes.
- Daarnaast moet er nog goed worden nagedacht door wie de scores verwerkt gaan worden. Elke week een ander klinkt heel mooi...maar kan dat ook?
Diegene zal zijn team naar een andere deelnemer moet sturen stipt om 22uur.
- Ik sprak hierboven over 22uur. Misschien leuk om de deadline per toernooi te bekijken. Hoe minder gespeeld hoe groter de verschillen. al is op zondag vaak een groot probleem voor de meeste.

dit was het wel even geloof ik...
Reply
#9
Quizvraag voor extra punten is erg leuk. En dat degene die die week de organisatie verricht die vraag ook verzint. Kijken hoeveel verstand we er echt van hebben (of hoe goed we kunnen googelen).

En de deadline per week verschillen vind ik ook een hele goeie. Hoe we dat invullen is nog de vraag, want ik denk dat de meningen daarover verschillen. Vooral de werkende mensen hebben liever geen deadline overdag, neem ik aan.
Ik zou zelf graa een deadline hebben wanneer er geen wedstrijden gespeeld worden, dus of erna of ervoor.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#10
Paar goede punten van Kooltje.

Deadline op zondagavond om 21 uur bijvoorbeeld onder voorbehoud dat de draws bekend zijn.
Anders wordt de deadline een dag later om 21 uur.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#11
Klinkt idd erg leuk..
Reply
#12
Ik zou de deadline om maandag houden, anders gaan mensen het vergeten of hebben ze heel weinig tijd. Tevens zijn er vaak lotingen op zondag bekend en heb je mensen die de hele zondag werken, naar voetbal gaan etc. Dis ik stem voor maandag 2200
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#13
Een kluns kiezen geeft in mijn beleving een extra dimensie, je moet nu tegenovergesteld gaan voorspellen. Kies je een speler die niet speelt, uitvalt dan zit je wel. Zou je een bepaald getal moeten afspreken. Is misschien wel iets te ingewikkeld.

Captain kiezen lijkt me wel leuk.

De afgeronde getallen is een bewuste keuze. dat houdt het simpel en gemakkelijk om uit te rekenen. Daarom is het budgetvoorstel ook 15 miljoen. En volgens mij kun je dan nog genoeg puzzelen.

Deadline flexibel is idd perfect. Kun je gewoon per week bekijken.

Inleg; kooltje stelde 10 euro voor. Vind dit zelf wat weinig voor een heel jaar. Kunnen er ook een prijs van kopen. Kaartjes ABN AMRO ofzo. En een prijs voor de meeste weekzeges is ook leuk. Zou voor inleg van 20 euro gaan.
Reply
#14
Klinkt goed allemaal, zal hier vanavond even uitgebreider naar kijken. Ik zal hier zelf uiteindelijk wel doorgeven of ik mee doe of niet.
Ook ik ben voor exacte bedragen.

Overigens als iemand 2x niet meedoet schrappen vind ik prima, maar is het niet slimmer daar 2x achter elkaar van te maken? Want 2x op 45-50 weken is niet zo veel vind ik. Het kan natuurlijk een keertje gebeuren en dan sta je direct op scherp.
Reply
#15
Het idee wat betreft afgeronde bedragen klinkt op zich wel goed, maar ik denk dat het te kortdag is om daar een consensus over te bereiken.

Wat doe je bijvoorbeeld met knakkers van onder de 500? Afronden naar beneden zou 0 geven en dan neemt iedereen die knakkers. Afronden naar boven zou 1 geven en dan neemt waarschijnlijk niemand ze.

Verder moet je nadenken over de 15 miljoen. In weken als deze, met twee 7tjes, kun je dan maar liefst 15 spelers van ongeveer 1400 nemen en dat doet de diversiteit in teams geen goed...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#16
Als je met captains en klunzen enzo gaat werken moet je daar goed over nadenken.

Als kluns zou je anders altijd Albert Portas kiezen, dus wil je daar iets mee doen moet je randvoorwaarden stellen. Dus het moet wel een top 20 speler zijn, of een top 4 seed ofzo.

Voor de captain hetzelfde. Mag geen top 50 speler zijn ofzo.
Reply
#17
1 ding is zeker. er moet snel worden gehandeld. de Aus Open begint erg snel.
- De regels moeten snel op scherm(papier)
- inschrijfgeld+prijzen bepalen
- Deelnemers inschrijven
- betalen, liefst voor aus open anders gaan mensen al stoppen na aus open
- Deadline aus open bepalen.
Reply
#18
Ad Wim Wrote:Het idee wat betreft afgeronde bedragen klinkt op zich wel goed, maar ik denk dat het te kortdag is om daar een consensus over te bereiken.

Wat doe je bijvoorbeeld met knakkers van onder de 500? Afronden naar beneden zou 0 geven en dan neemt iedereen die knakkers. Afronden naar boven zou 1 geven en dan neemt waarschijnlijk niemand ze.

Verder moet je nadenken over de 15 miljoen. In weken als deze, met twee 7tjes, kun je dan maar liefst 15 spelers van ongeveer 1400 nemen en dat doet de diversiteit in teams geen goed...
mooi punt.
oplossing is uiteraard om met halve punten te gaan werken. maar ja is het dan zoveel makkelijker.
Reply
#19
Als mac nog hier is heeft hij nog altijd dat only EntryForm van de MV Game vorig jaar. Daar kun je veel mee doen lijkt me.
Reply
#20
Elikian Wrote:Als je met captains en klunzen enzo gaat werken moet je daar goed over nadenken.

Als kluns zou je anders altijd Albert Portas kiezen, dus wil je daar iets mee doen moet je randvoorwaarden stellen. Dus het moet wel een top 20 speler zijn, of een top 4 seed ofzo.

Voor de captain hetzelfde. Mag geen top 50 speler zijn ofzo.

Helemaal gelijk. Het is wel een uitdaging om met zo'n kluns en captain te werken, maar het vergt wel wat moeite en tijd om goed te bepalen hoe dit het beste tot stand kan komen. Als je bijvoorbeeld Djoko in je team hebt zitten, kies je hem natuurlijk als captain. Als je echter pas een captain mag kiezen die buiten de, schatweg top 50 zit, wordt het leuker en de uitdaging ook groter. Bij sportpools hebben ze voor de klunsen een mooie berekening voor, maar die werken niet met budgetten, maar met zwarte lijst punten. Hier geldt: hoe meer jouw kluns waard is, hoe meer je ervan profiteert als hij is uitgeschakeld. Misschien is het een idee om van het budget dat je aan je kluns uitgeeft, dat je daarvan andere spelers kan kopen voor in je 'normale' team. Maar misschien is dit ook wel te ver gezocht.
Reply
#21
Elikian Wrote:Als je met captains en klunzen enzo gaat werken moet je daar goed over nadenken.

Als kluns zou je anders altijd Albert Portas kiezen, dus wil je daar iets mee doen moet je randvoorwaarden stellen. Dus het moet wel een top 20 speler zijn, of een top 4 seed ofzo.

Voor de captain hetzelfde. Mag geen top 50 speler zijn ofzo.

Had ik erbij gezte in het voorstel. Kluns moet top 75 zijn en captain mag geen top 20 zijn.

Afronden naar spelerswaarden idem, maar dit kunnen we ook in ,25/,50/0,75 doen als mensen dat fijner vinden. Minimum waarde speler is dan 0,25.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#22
ik had al een om naar mac gestuurd, maar dan ook nog maar evn algemeen. Heb even snel een opzetje gemaakt van een excel sheet. zou die graag even hier even laten zien voor reacties...hoe sneller hoe beter namelijk.
Kan ik dit naar iemand mailen zodat diegene het hier erop kan zetten???
Reply
#23
heb m binnen...kan m alleen vanmiddag/vanavond pas uploaden aangezien ik nog op school zit.
Reply
#24
Wie voelt zich aangesproken om als bankier te fungeren?
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#25
Goed idee.
Die kluns hoeft van mij niet zo.
Als je spelers afrondt, dan zou je het op tienden moeten doen.
Top 150 lijkt me wel leuk, heb je meer te kiezen.
En er zou een instuursysteem moeten zijn, dat je eerste kunt insturen en tot de deadline nog mag muteren.

Deadline heb ik het liefst zo laat mogelijk op een dag.
Reply
#26
Maar als je het in tienden of in kwarten doet, kun je het net zo goed op de oude manier doen, dat voorkomt een hoop discussie en aanpassing.

Er moeten inderdaad wel knopen doorgehakt worden, want de loting is er al bijna.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#27
Laat ik beginnen met een deelnemerslijstje:

Buurs
Ad
Kool
CC
Scholten
Trip
Andre
Cruijff
Kraai
Stille
Mindlight
Omyaca
Overdune
Mac?
Eli?
Tampie?
Mailman?
Jappiesevic?
Geno?
Chiel?
Kuiper?

Vul maar aan, of haal het vraagteken weg.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#28
leuk idee, maar zoals elikian bij de mv game wel al merkt, ik haak altijd af na een aantal weken(meestal na wimbledon). Dus voor mij gaat het niet werken om mee te doen. Wel veel succes ermee
Reply
#29
Ik zal er ook niet bijzijn. Anders had ik waarschijnlijk nog wel MV game gedaan, maar de tijd laat het gewoon niet meer toe.
Reply
#30
Ik ga ook niet mee doen.
Alle wijzen komen uit het Oosten!
Reply


Forum Jump: