11-03-2008, 05:57 PM
Beste Forumvrienden & wielerliefhebbers,
Parijs-Nice is alweer begonnen dus de Klassiekers staan alweer voor de deur. In tegenstelling tot de grote rondes (waar genoeg spelletjes voor te vinden zijn) is er bitter weinig te spellen met betrekking tot de Klassiekers.
Hierin zou ik verandering in willen brengen.
Onder de noemer Riekkiââ¬â¢s-Wieler-Toto (RWT) heb ik een opzetje gemaakt voor een spelletje.
De spelregels zijn redelijk eenvoudig:
Iedere deelnemer voorspelt de top 5 van de wedstrijd van desbetreffende week. De punten worden als volgt verdeeld:
10 punten voor de juiste ritwinnaar
7 punten voor de juiste nummer 2, 3, 4 en 5
3 punten voor een goed voorspelde renner in de top 5 op de verkeerde plaats
1 punt voor een renner die in je top 5 staat maar toch tussen plaats 6 en 10 is geëindigd.
De wedstrijden die meedoen zijn:
- Milaan Sanremo (22 maart)
- Ronde van Vlaanderen (6 april)
- Gent Wevelgem (9 april)
- Parijs Roubaix (13 april)
- Amstel Gold Race (20 april)
- Waalse Pijl (23 april)
- Luik-Bastenaken-Luik (27 april)
Graag zou ik willen weten of er animo is om aan dit spel mee te doen. Geef dit aub aan in dit topic. Bij meer dan 7 deelnemers zal het spelletje doorgang vinden.
Voor eventuele vragen of aanvullingen kan ook dit topic gebruikt worden of pb me.
Mvg,
Riekki
Parijs-Nice is alweer begonnen dus de Klassiekers staan alweer voor de deur. In tegenstelling tot de grote rondes (waar genoeg spelletjes voor te vinden zijn) is er bitter weinig te spellen met betrekking tot de Klassiekers.
Hierin zou ik verandering in willen brengen.
Onder de noemer Riekkiââ¬â¢s-Wieler-Toto (RWT) heb ik een opzetje gemaakt voor een spelletje.
De spelregels zijn redelijk eenvoudig:
Iedere deelnemer voorspelt de top 5 van de wedstrijd van desbetreffende week. De punten worden als volgt verdeeld:
10 punten voor de juiste ritwinnaar
7 punten voor de juiste nummer 2, 3, 4 en 5
3 punten voor een goed voorspelde renner in de top 5 op de verkeerde plaats
1 punt voor een renner die in je top 5 staat maar toch tussen plaats 6 en 10 is geëindigd.
De wedstrijden die meedoen zijn:
- Milaan Sanremo (22 maart)
- Ronde van Vlaanderen (6 april)
- Gent Wevelgem (9 april)
- Parijs Roubaix (13 april)
- Amstel Gold Race (20 april)
- Waalse Pijl (23 april)
- Luik-Bastenaken-Luik (27 april)
Graag zou ik willen weten of er animo is om aan dit spel mee te doen. Geef dit aub aan in dit topic. Bij meer dan 7 deelnemers zal het spelletje doorgang vinden.
Voor eventuele vragen of aanvullingen kan ook dit topic gebruikt worden of pb me.
Mvg,
Riekki
Make tea, not war