The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Transfers (en geruchten...)
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:
Mukkus Wrote:Volgens mij heeft Heerenveen bij een eventuele doorverkoop van Huntelaar nog een aardige deal gedaan: 1 miljoen + 25% van de extra prijs bovenop de verkoopprijs van, zeg maar, 10 miljoen euro.

Prijs: 35 miljoen - 10 miljoen = 25 miljoen * 25% = ongeveer 6,25 mijoen + de overeengekomen 1 miljoen = 7,25 miljoen euro.
Eerst Huntelaar verkocht voor 10 miljoen, nu is ie opeens verkocht voor 17,25 miljoen....

AJAX, VERKOPEN!

Ongeveer? Precies, zal je bedoelen. Word je zenuwachtig van decimalen? :razz:

de 10 mio is een stelpost. de uitkomst is dus wel degelijk ongeveer het bedrag waar mukkus op uitkomt.

(ongeveer slaat niet alleen op de 6,25, edoch er is sprake van semantische meerduidigheid. :razz: )

Nadat hij precies 10 mio (en niet ongeveer 10 mio) als stelpost neerzet, mogen we daar in het vervolg van de optelsom ook van uitgaan. Bovendien zet Mukkus de 7,25 mio ook niet als "ongeveer" neer.

Lekker joh, ontzettende Peter (in het kader van "ik heb ongelijk maar draai gewoon lekker door") :razz: .
Reply
Mukkus Wrote:
Flixieluv Wrote:
Mukkus Wrote:Volgens mij heeft Heerenveen bij een eventuele doorverkoop van Huntelaar nog een aardige deal gedaan: 1 miljoen + 25% van de extra prijs bovenop de verkoopprijs van, zeg maar, 10 miljoen euro.

Prijs: 35 miljoen - 10 miljoen = 25 miljoen * 25% = ongeveer 6,25 mijoen + de overeengekomen 1 miljoen = 7,25 miljoen euro.
Eerst Huntelaar verkocht voor 10 miljoen, nu is ie opeens verkocht voor 17,25 miljoen....

AJAX, VERKOPEN!

Ongeveer? Precies, zal je bedoelen. Word je zenuwachtig van decimalen? :razz:

Nee, ik was aan het hoofdrekenen en schatte dat het ongeveer 6,25M moest zijn. Kortom: juist geschat. En die 10 miljoen was een aanname. De prijs die Ajax betaalde lag ergens tussen de 9,5M en 10M in. En 10M rekent wat makkelijker.

:lol: Lekker joh, spuit 11.
Reply
Flixieluv Wrote:
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:
Mukkus Wrote:Volgens mij heeft Heerenveen bij een eventuele doorverkoop van Huntelaar nog een aardige deal gedaan: 1 miljoen + 25% van de extra prijs bovenop de verkoopprijs van, zeg maar, 10 miljoen euro.

Prijs: 35 miljoen - 10 miljoen = 25 miljoen * 25% = ongeveer 6,25 mijoen + de overeengekomen 1 miljoen = 7,25 miljoen euro.
Eerst Huntelaar verkocht voor 10 miljoen, nu is ie opeens verkocht voor 17,25 miljoen....

AJAX, VERKOPEN!

Ongeveer? Precies, zal je bedoelen. Word je zenuwachtig van decimalen? :razz:

de 10 mio is een stelpost. de uitkomst is dus wel degelijk ongeveer het bedrag waar mukkus op uitkomt.

(ongeveer slaat niet alleen op de 6,25, edoch er is sprake van semantische meerduidigheid. :razz: )

Nadat hij precies 10 mio (en niet ongeveer 10 mio) als stelpost neerzet, mogen we daar in het vervolg van de optelsom ook van uitgaan. Bovendien zet Mukkus de 7,25 mio ook niet als "ongeveer" neer.

Lekker joh, ontzettende Peter (in het kader van "ik heb ongelijk maar draai gewoon lekker door") :razz: .

oh als jij vindt dat ik ongelijk heb, heb ik dat ook. :roll:

je mag wel van die 10 mio uitgaan, maar dat wil niet zeggen dat de uitkomst, indachtig deze aanname, geen schatting is.

en ik schrijf dus: die ongeveer slaat op die 7,25 dus daar hoeft hij het niet meer voor te zetten (ontzettende peter ik heb ongelijk maar ik draaf lekker door :roll: ).

voor de duidelijkheid had hij ook ongeveer bij 17,25 mio ongeveer kunnen zetten, maar dat is voor de wat slimmere lezer niet echt nodig.
Reply
Flixieluv Wrote:
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:
Mukkus Wrote:Volgens mij heeft Heerenveen bij een eventuele doorverkoop van Huntelaar nog een aardige deal gedaan: 1 miljoen + 25% van de extra prijs bovenop de verkoopprijs van, zeg maar, 10 miljoen euro.

Prijs: 35 miljoen - 10 miljoen = 25 miljoen * 25% = ongeveer 6,25 mijoen + de overeengekomen 1 miljoen = 7,25 miljoen euro.
Eerst Huntelaar verkocht voor 10 miljoen, nu is ie opeens verkocht voor 17,25 miljoen....

AJAX, VERKOPEN!

Ongeveer? Precies, zal je bedoelen. Word je zenuwachtig van decimalen? :razz:

de 10 mio is een stelpost. de uitkomst is dus wel degelijk ongeveer het bedrag waar mukkus op uitkomt.

(ongeveer slaat niet alleen op de 6,25, edoch er is sprake van semantische meerduidigheid. :razz: )

Nadat hij precies 10 mio (en niet ongeveer 10 mio) als stelpost neerzet, mogen we daar in het vervolg van de optelsom ook van uitgaan. Bovendien zet Mukkus de 7,25 mio ook niet als "ongeveer" neer.

Lekker joh, ontzettende Peter (in het kader van "ik heb ongelijk maar draai gewoon lekker door") :razz: .

Hoezo, spuit elf? Lezen, LaxeerLover. Kijk maar eens naar de vetgedrukte gedeeltes. Waar zeg ik dat het precies 10 miljoen is? Nou? Waar?
En trouwens voor de financien maakt het voor Heerenveen ook niet uit als de transfer van Huntelaar nu indirect nog even 6 miljoen, 7 miljoen of 7,5 miljoen oplevert. Wij kunnen hier niet meer op een miljoentje meer of minder. De plaatselijke Rabobank heeft net een bouwvergunning ontvangen voor het vergroten van de bankkluis......
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:
Mukkus Wrote:Volgens mij heeft Heerenveen bij een eventuele doorverkoop van Huntelaar nog een aardige deal gedaan: 1 miljoen + 25% van de extra prijs bovenop de verkoopprijs van, zeg maar, 10 miljoen euro.

Prijs: 35 miljoen - 10 miljoen = 25 miljoen * 25% = ongeveer 6,25 mijoen + de overeengekomen 1 miljoen = 7,25 miljoen euro.
Eerst Huntelaar verkocht voor 10 miljoen, nu is ie opeens verkocht voor 17,25 miljoen....

AJAX, VERKOPEN!

Ongeveer? Precies, zal je bedoelen. Word je zenuwachtig van decimalen? :razz:

de 10 mio is een stelpost. de uitkomst is dus wel degelijk ongeveer het bedrag waar mukkus op uitkomt.

(ongeveer slaat niet alleen op de 6,25, edoch er is sprake van semantische meerduidigheid. :razz: )

Nadat hij precies 10 mio (en niet ongeveer 10 mio) als stelpost neerzet, mogen we daar in het vervolg van de optelsom ook van uitgaan. Bovendien zet Mukkus de 7,25 mio ook niet als "ongeveer" neer.

Lekker joh, ontzettende Peter (in het kader van "ik heb ongelijk maar draai gewoon lekker door") :razz: .

oh als jij vindt dat ik ongelijk heb, heb ik dat ook. :roll:

je mag wel van die 10 mio uitgaan, maar dat wil niet zeggen dat de uitkomst, indachtig deze aanname, geen schatting is.

en ik schrijf dus: die ongeveer slaat op die 7,25 dus daar hoeft hij het niet meer voor te zetten (ontzettende peter ik heb ongelijk maar ik draaf lekker door :roll: ).

voor de duidelijkheid had hij ook ongeveer bij 17,25 mio ongeveer kunnen zetten, maar dat is voor de wat slimmere lezer niet echt nodig.

Je verhaal klopt (nog steeds) niet, maar het blijft iig interssant om op een dood moment wat te posten en te kijken hoe je reageert, wafmans! =D>
Reply
Flixieluv Wrote:
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:
Mukkus Wrote:Volgens mij heeft Heerenveen bij een eventuele doorverkoop van Huntelaar nog een aardige deal gedaan: 1 miljoen + 25% van de extra prijs bovenop de verkoopprijs van, zeg maar, 10 miljoen euro.

Prijs: 35 miljoen - 10 miljoen = 25 miljoen * 25% = ongeveer 6,25 mijoen + de overeengekomen 1 miljoen = 7,25 miljoen euro.
Eerst Huntelaar verkocht voor 10 miljoen, nu is ie opeens verkocht voor 17,25 miljoen....

AJAX, VERKOPEN!

Ongeveer? Precies, zal je bedoelen. Word je zenuwachtig van decimalen? :razz:

de 10 mio is een stelpost. de uitkomst is dus wel degelijk ongeveer het bedrag waar mukkus op uitkomt.

(ongeveer slaat niet alleen op de 6,25, edoch er is sprake van semantische meerduidigheid. :razz: )

Nadat hij precies 10 mio (en niet ongeveer 10 mio) als stelpost neerzet, mogen we daar in het vervolg van de optelsom ook van uitgaan. Bovendien zet Mukkus de 7,25 mio ook niet als "ongeveer" neer.

Lekker joh, ontzettende Peter (in het kader van "ik heb ongelijk maar draai gewoon lekker door") :razz: .

oh als jij vindt dat ik ongelijk heb, heb ik dat ook. :roll:

je mag wel van die 10 mio uitgaan, maar dat wil niet zeggen dat de uitkomst, indachtig deze aanname, geen schatting is.

en ik schrijf dus: die ongeveer slaat op die 7,25 dus daar hoeft hij het niet meer voor te zetten (ontzettende peter ik heb ongelijk maar ik draaf lekker door :roll: ).

voor de duidelijkheid had hij ook ongeveer bij 17,25 mio ongeveer kunnen zetten, maar dat is voor de wat slimmere lezer niet echt nodig.

Je verhaal klopt (nog steeds) niet, maar het blijft iig interssant om op een dood moment wat te posten en te kijken hoe je reageert, wafmans! =D>

mijn verhaal klopt wel degelijk, maar jij snapt het niet. dat is natuurlijk wat anders. bovendien ben je bepaald niet in staat om uit te leggen dat het anders is. je beperkt je tot de enkele stelling dat ik ongelijk heb, alsof dat een feit is. maar het blijft leuk om op een dood moment wat te posten en te kijken hoe je reageert, flixieluvmans. ....gaaap.....
Reply
Mukkus Wrote:
Flixieluv Wrote:
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:
Mukkus Wrote:Volgens mij heeft Heerenveen bij een eventuele doorverkoop van Huntelaar nog een aardige deal gedaan: 1 miljoen + 25% van de extra prijs bovenop de verkoopprijs van, zeg maar, 10 miljoen euro.

Prijs: 35 miljoen - 10 miljoen = 25 miljoen * 25% = ongeveer 6,25 mijoen + de overeengekomen 1 miljoen = 7,25 miljoen euro.
Eerst Huntelaar verkocht voor 10 miljoen, nu is ie opeens verkocht voor 17,25 miljoen....

AJAX, VERKOPEN!

Ongeveer? Precies, zal je bedoelen. Word je zenuwachtig van decimalen? :razz:

de 10 mio is een stelpost. de uitkomst is dus wel degelijk ongeveer het bedrag waar mukkus op uitkomt.

(ongeveer slaat niet alleen op de 6,25, edoch er is sprake van semantische meerduidigheid. :razz: )

Nadat hij precies 10 mio (en niet ongeveer 10 mio) als stelpost neerzet, mogen we daar in het vervolg van de optelsom ook van uitgaan. Bovendien zet Mukkus de 7,25 mio ook niet als "ongeveer" neer.

Lekker joh, ontzettende Peter (in het kader van "ik heb ongelijk maar draai gewoon lekker door") :razz: .

Hoezo, spuit elf? Lezen, LaxeerLover. Kijk maar eens naar de vetgedrukte gedeeltes. Waar zeg ik dat het precies 10 miljoen is? Nou? Waar?
En trouwens voor de financien maakt het voor Heerenveen ook niet uit als de transfer van Huntelaar nu indirect nog even 6 miljoen, 7 miljoen of 7,5 miljoen oplevert. Wij kunnen hier niet meer op een miljoentje meer of minder. De plaatselijke Rabobank heeft net een bouwvergunning ontvangen voor het vergroten van de bankkluis......

Het kost me nu te veel energie om jullie beiden constant op jullie fouten te wijzen.

Leuke grap trouwens: LaxeerLover! Undecided Undecided Undecided 8-[ Oh nee, toch niet zo grappig.
Reply
Je mag me best op mijn fouten wijzen, maar wijs dan wel de goede kant op.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Flixieluv Wrote:Het kost me nu te veel energie om jullie beiden constant op jullie fouten te wijzen.

gaap.
Reply
blaf Wrote:mijn verhaal klopt niet, maar jij snapt het wel degelijk. dat is misschien hetzelfde. bovendien ben je bepaald wel in staat om uit te leggen dat het hetzelfde is, anders dat de meerdere stelling. maar het blijft niet leuk om op een levend moment niets te posten en er de ogen voor te sluiten hoe je niet reageert, flixieluvmans. ....juich.....

... Snappetniet!
Reply
Mukkus Wrote:Je mag me best op mijn fouten wijzen, maar wijs dan wel de goede kant op.

hij mag helemaal niet wijzen, die onbeleefde stinkbelg. :razz:
Reply
waf Wrote:
Mukkus Wrote:Je mag me best op mijn fouten wijzen, maar wijs dan wel de goede kant op.

hij mag helemaal niet wijzen, die onbeleefde stinkbelg. :razz:

Voor deze opmerking "duid" ik u euvel. Icon_twisted
Reply
Flixieluv Wrote:... Snappetniet!

kun je dit niet als onderschrift gaan gebruiken?

maar er was iid wat weggevallen, duid mij niet euvel.
Reply
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:... Snappetniet!

kun je dit niet als onderschrift gaan gebruiken?

:lol: Dat is dan wel weer leuk.

Zeker voor jouw doen, Van Blaffestein! :razz:
Reply
Ik houd het toch op ongeveer 50%.
May The Schwartz Be With You
Reply
Ik vind het maar een kut club. Wint ook nooit iets. Spanje natuurlijk wel aardig en een grote zak met geld is ook niet verkeerd.

Quote:Heitinga voor vijf jaar naar Atlético Madrid
Ajax raakt komende zomer wederom een dragende speler kwijt aan een Europese topclub. Centrumverdediger John Heitinga gaat voor tien miljoen euro naar Atlético Madrid, meldt De Telegraaf dinsdagochtend.

De transfer van Heitinga hing al geruime tijd in de lucht. De Nederlandse international tekent voor vijf seizoenen bij Atlético. Ajax moet het met de Spanjaarden nog wel eens worden over de betalingsvoorwaarden van de gelimiteerde transfersom. Heitinga had in de Arena nog een contract tot medio 2011.

"Ik sta te trillen van geluk", vertelt de 24-jarige Heitinga aan De Telegraaf. "Dit is een prachtige volgende fase in mijn carrìere. Ik zal Ajax ongelooflijk missen. Dit is mijn tweede huis en ik hoop, en verwacht, écht dat iedereen mij deze transfer gunt."

Heitinga doorliep de gehele jeugdopleiding van Ajax en is bezig aan zijn zeventiende seizoen bij de club. Ook Real Madrid had vage belangstelling voor de verdediger.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
En het is nu 'definitief':

Sollied opvolger Verbeek bij Heerenveen
Uitgegeven: 25 maart 2008 09:52
Laatst gewijzigd: 25 maart 2008 10:18

HEERENVEEN - De Noor Trond Sollied volgt Gertjan Verbeek op als trainer van SC Heerenveen. De Friese eredivisieclub maakte dat dinsdag bekend.De 48-jarige Sollied verlaat na dit seizoen zijn huidige club AA Gent en tekent een tweejarig contract bij Heerenveen. De naam van Sollied zong al een tijdje rond in Friesland, maar het bestuur hield tot dinsdag de lippen op elkaar. De Noor neemt ook zijn assistent Chris van Puyvelde, met wie hij al acht jaar samenwerkt, mee naar Heerenveen. Sollied trainde eerder FK Bodo Glimt en Rosenborg in zijn geboorteland en had in België behalve AA Gent ook Club Brugge onder zijn hoede. In Griekenland werkte hij bij Olympiakos Piraeus. De Noor kan bogen op vijf landskampioenschappen.

Visser
De trainersstaf van Heerenveen ondergaat nog meer veranderingen. Hans Visser en Alex Pastoor verlaten de club aan het einde van het seizoen. Henk Herder maakt de overstap van trainer-coach van de beloften naar assistent van Sollied bij de A-selectie.
Sollied wordt voorlopig nog niet gepresenteerd bij Heerenveen. Hij is met AA Gent nog volop in de race voor plaatsing voor Europees voetbal, evenals Heerenveen, dat onder leiding van Verbeek momenteel de derde plaats bezet in de competitie.

Visser en/of Pastoor zullen wel meegaan met Verbeek naar Feyenoord, al suggereerde Borst in SV dat hij Jan de Jonge mee wil nemen...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Ajax licht optie in contract Colin voor verlenging

In De Telegraaf meldt dat Ajax de optie in het contract van Jurgen Colin heeft gelicht. "Het rare is dat ik niemand van Ajax heb gesproken, maar dit gewoon even is meegedeeld aan mijn zaakwaarnemer. Ik zit op de tribune, maar krijg toch een nieuw contract. Aan de ene kant ben ik blij dat Ajax vertrouwen in me heeft, aan de andere kant hoop ik wel dat mijn situatie snel verbetert."


Undecided
Reply
10 miljoen voor een van de dragnede spelers van Ajax, ik vinnut een beetje weinig. Aande andere kant kan je ook moeilijk 20 miljoen vragen voor een verdediger en gun je Heitinga de transfer ook wel. Gelukkig is het contract van Colin verlengt, hebben we in ieder geval een opvolger. Ow nee, daar hebben we super Sammy al voor #-o
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Volgens mij is er gewoon een gelimiteerde transfersom van 10 milj.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
heitinga had gelimiteerde transfersom in zn contract, anders had men er denk ik idd wel een paar miljoen extra voor gevraagd
Reply
Tsja die gelimiteerde transfersommen zijn gewoon een drama altijd. Spelers tekenen tegenwoordig vaak alleen maar bij om een mooiere vertrekclausule in het contract te krijgen. Dead
Reply
10 miljoen voor Heitinga is een goede deal voor Ajax. Ik snap het gezeik over gelimiteerde transfersommen niet; in elk geval heeft de speler duidelijkheid en krijg je geen Koevermansjes als een speler wil vertrekken.

Colin schijnt overigens een half miljoen per jaar te vangen bij Ajax. Dat is nog merkwaardiger dan zijn contractverlenging.
Reply
Hoezo? 0,5 miljoen is maar 1/6e deel van wat Luque krijgt en Colin is echt niet 6x slechter dan die Luque. :p
Reply
Djabs Wrote:Colin schijnt overigens een half miljoen per jaar te vangen bij Ajax. Dat is nog merkwaardiger dan zijn contractverlenging.

daarom hebben ze zijn contract dus verlengd. kunnen ze nog wat van het salaris terug pakken voor een transfer die ongetwijfeld zal komen omdat om de een of andere merkwaardige edoch onbekende reden spelers die bij ajakkes gespeeld hebben meer waard zijn.....
Reply
Definitief: Trond Sollied de nieuwe trainert van Heerenveen.

Gerben, lees je even mee?

Quote:Trond Sollied tekent voor twee jaar bij Heerenveen
25 maart 2008
Heerenveen heeft Trond Sollied aangesteld als opvolger van trainer Gertjan Verbeek. Met de 48-jarige Noor haalt Heerenveen een gewenste internationaal gelouterde trainer in huis. Sollied werkte eerder met succes bij Rosenborg, Club Brugge, Olympiakos Piraeus en AA Gent. Sollied tekent voor twee jaar in Friesland en neemt zijn vaste assistent, de Belg Chris van Puyvelde, mee. Sollied en Van Puyvelde werken al acht jaar nauw samen.

Trond Sollied was tot zijn 34ste jaar profvoetballer. Eerst bij Valerenga, daarna bij Rosenborg en vervolgens bij Bodo Glimt, waar hij ook trainer was. Trond Sollied speelde vijftien interlands voor Noorwegen. Met Bodo Glimt werd hij kampioen in de Noorse tweede divisie. Na de promotie werd de club tweede en won de nationale beker. Sollied werkte vervolgens bij Rosenborg, AA Gent, Club Brugge en Olympiakos Piraeus. In 2007 keerde hij terug bij AA Gent. Met die club staat hij momenteel zesde in de Belgische competitie.

De 48-jarige Trond Sollied wordt internationaal gezien als vakman. Dat zijn aanpak rendeert, bewees hij met vijf landstitels. Sollied won met Rosenborg (2x), Club Brugge (2x) en Olympiakos Piraeus nationale titels. Ook in de bekertoernooien was Sollied succesvol. Hij pakte met Bodo Glimt, Club Brugge (2x + supercup) en Olympiakos Piraeus prijzen. Bij Brugge maakte Sollied indruk door in de Champions League met 0-1 te winnen van AC Milan.

De directie van Heerenveen ziet in de Noor de ideale man om voort te bouwen op het werk van trainer Gertjan Verbeek. Hoewel sc Heerenveen meerdere namen op papier had, is alleen met Trond Sollied gesproken. Sollied was in de ogen van sc Heerenveen om meerdere redenen de ideale kandidaat. Yme Kuiper. ,,Sollied is een internationaal gelouterde trainer die bij meerdere clubs heeft bewezen dat zijn aanpak werkt.’’

Met Sollied komt ook de Belg Chris van Puyvelde mee naar Friesland. Sollied en Van Puyvelde werken al acht seizoenen nauw samen. De samenstelling van de technische staf wijzigt met ingang van het nieuwe seizoen. Alex Pastoor en Hans Visser verlaten de club. Henk Herder, nu nog trainer van het beloftenteam, wordt assistent-trainer bij het eerste elftal. Hans de Jong, de huidige trainer van de B1 van sc Heerenveen, schuift door naar het beloftenteam. De directie moet nog om tafel met keeperstrainer Albert van der Sleen.

Bij de keuze voor Trond Sollied heeft de directie van sc Heerenveen zich niet alleen laten leiden door de erelijst van de Noor. Yme Kuiper. ,,Resultaat is belangrijk, maar ook de manier van voetballen. Zijn opvatting over voetbal sluit aan bij de Heerenveen-filosofie. Sollied is ook een voorstander van verzorgd en aanvallend voetbal en wil de baas zijn op het veld.’’ Sollied speelt bij voorkeur met drie aanvallers en besteedt veel aandacht aan het positiespel.

Trond Sollied wordt na de Engelsman Robert Kelly, de Hongaar Laszlo Zalai en de Duitser Fritz Korbach de vierde buitenlandse trainer van sc Heerenveen sinds de invoering van het betaalde voetbal in Nederland in 1954. De directie van sc Heerenveen beschouwt het als een voordeel dat Sollied de Nederlandse taal machtig is. ,,Onze goede ervaringen met Scandinavische spelers hebben eveneens een rol gespeeld bij onze keuze. Gezien die ervaringen durfden we het avontuur met een Scandinavische trainer wel aan,’’ aldus Yme Kuiper.

De komst van Trond Sollied naar It Friese Haagje heeft geen gevolgen voor de huidige werkwijze van Heerenveen op conditioneel en medisch gebied. Yme Kuiper. ,,Sollied moet voortborduren op de bestaande werkwijze. Op gebied van kracht- en conditietraining, maar ook medische begeleiding, zijn wij vooruitstrevend bezig. Dat gaan we niet veranderen omdat er een nieuwe trainer komt. Voor Sollied is dat geen probleem. Hij is net als wij gewend om op fysiologisch gebied nauw samen te werken met hogescholen en universiteiten.’’

Met Trond Sollied hoopt sc Heerenveen nog een stap in voetballand te kunnen maken. Yme Kuiper. ,,Wij zijn heel tevreden over de werkwijze en resultaten van Gertjan Verbeek. Er is de afgelopen jaren een stevige basis gevormd. We hadden geen behoefte aan iemand die alles over de kop haalt en verandert. We denken dat we met Sollied kunnen voortbouwen op het gelegde fundament.’’

Quote:Trond Sollied: ‘Ik kom niet om vierde te worden’
25 maart 2008
sc Heerenveen heeft de Noor Trond Sollied aangesteld als de opvolger van Gertjan Verbeek. Met Sollied haalt de Friese club een internationaal gelouterde trainer in huis. De oud-speler van Rosenborg en Noors international was uiterst succesvol als clubtrainer. Sollied heeft vijf nationale titels en een aantal bekersuccessen achter zijn naam staan. Ook met sc Heerenveen wil Trond Sollied prijzen winnen. ,,Ik kom niet naar Friesland om vierde te worden.’’

Wanneer zijn de contacten tussen u en Heerenveen tot stand gekomen?
,,In januari hebben we voor het eerst contact gehad. Ik kende Heerenveen al van naam. Noren zijn schaatsliefhebbers en dus ben ik op de hoogte van het bestaan van Heerenveen en Thialf. Ook in de voetballerij staat Heerenveen goed aangeschreven. De club speelt mooi voetbal en presteert ook in Europees. Heerenveen is qua club te vergelijken met AA Gent. Het is een stabiele subtopper die, mits in goeden doen, zich kan scharen tussen de top.’’

Bij Heerenveen hebben veel Scandinaviërs gespeeld. Ook nu nog is een groot aantal spelers afkomstig uit Scandinavië. Beschouwt u dat als een voordeel?
,,Ik weet niet of dat een voordeel is. Het belangrijkste is dat je met goede spelers mag werken en dan maakt het niet uit waar ze vandaan komen. Het is van belang dat spelers beter willen worden en prijzen willen winnen. Dat is de basis om te presteren. Mijn uitdaging is de ploeg nog beter te maken, maar in Nederland wint niet altijd de beste. Met het systeem van de play-offs kun je een goed seizoen in één duel verspelen. AZ speelde afgelopen seizoen super, maar bleef met lege handen staan. In mijn beleving mag dat niet. Het systeem doet geen recht aan de prestaties over een heel seizoen.’’

De play-offs staan ter discussie en gaan mogelijk verdwijnen of krijgen een andere opzet
,,Dat is goed. Play-offs horen niet in het voetbal thuis. Wie play-offs wil zien moet maar naar het ijshockey gaan. Als voetbalbond kun je in mijn optiek niet achter het systeem van play-offs staan.’’

U heeft als trainer al veel prijzen gewonnen. Heerenveen was met twee bekerfinales dichtbij, maar won nog nooit een prijs. Wat is het geheim? Waarom wint u prijzen en andere trainers niet?
,,Daar kan ik geen pasklaar antwoord op geven. Ik heb een bepaalde werkwijze en wijk daar niet vanaf. Voetbal is een teamsport, een collectief spel van elf tegen elf, maar ik breng het terug naar één tegen één. Iedere speler moet weten wat zijn taak is, offensief, maar ook defensief. De omschakeling is erg belangrijk. Ik train veel op details, probeer overal op het veld twee tegen één situaties te creëren. Dat kan alleen vanuit het collectief. Het collectief is het belangrijkste, maar het individu kan bepalend zijn. Als een wedstrijd op slot zit kan de individuele klasse van één speler net voor dat beetje extra zorgen om de beslissing te forceren.’’

U traint veel op details, spelhervattingen en standaardsituaties. Is dat wat het huidige topvoetbal vraagt?
,,Het is bittere noodzaak. Details kunnen de doorslag geven. Iedere ploeg is fysiek goed voorbereid dus zijn er maar een paar momenten in een wedstrijd die bepalend zijn. Die moet je herkennen en weten te benutten. Als de individuele klasse niet toereikend is, kun je altijd terugvallen op het collectief. Dat maakt je minder kwetsbaar. Mijn elftal speelt onvoorspelbaar en de doelpunten zijn afkomstig van verschillende spelers. Zo hoort het. De tegenstander moet nooit weten waar de dreiging vandaan komt.’’

Ook fysiek en conditie zijn belangrijke componenten van het huidige topvoetbal. Heerenveen heeft op het gebied van conditie- en krachttraining, maar ook de medische begeleiding van voetballers, de naam vooruitstrevend te zijn. Er wordt samengewerkt met universiteiten om de voetballers beter en sterker te maken. Past dat bij uw visie.
,,Techniek en snelheid zijn het allerbelangrijkste, maar fysiek en conditie zijn van groot belang. Er moet een juiste balans zijn tussen atletisch vermogen en kracht en een voetballer moet negentig minuten kunnen gaan. De aanpak van Heerenveen sluit aan bij mijn visie. In Noorwegen heb ik ook met hogescholen en universiteiten samengewerkt. Ik heb aan onderzoeken meegewerkt en daar kwam uit dat onze trainingsaanpak uitstekend was. Op conditioneel gebied haalden we zelfs de beste resultaten. Ik kom echter niet om alles rigoreus te wijzigen. De aanpak van Heerenveen heeft zich bewezen. Wie ben ik dan om dat te veranderen? Als je als nieuwkomer alles wilt veranderen zeg je in feite dat je voorganger het niet goed heeft gedaan. Bij Heerenveen heeft men verstand van zaken. Ze moeten op de ingeslagen weg verder gaan. Continuïteit is erg belangrijk.’’

U staat bekend als een trainer die houdt van aanvallend voetbal en als een overtuigd aanhanger van het 4-3-3-systeem. Is het systeem heilig voor u? Bij Heerenveen spelen ze de laatste twee seizoenen met twee spitsen. Gaat dat veranderen?
,,Ik houd van aanvallend voetbal en risico’s nemen, vooral als de situatie daar om vraagt. In principe vind ik 4-3-3 het beste systeem, maar dat moet in de voorbereiding blijken. Toen ik voor de tweede maal bij Gent kwam speelden ze 4-4-2. In de oefenperiode konden we geen doelpunten maken. Nadat we met drie spitsen gingen spelen veranderde het elftal in een voetbalmachine. Het systeem is niet heilig, maar wel de stijl van voetballen en die moet in mijn ogen offensief gericht zijn. Een formatie moet altijd kunnen veranderen, ook in een wedstrijd. Als bijvoorbeeld de backs van de tegenpartij niet inschuiven, kun je met vijf middenvelders gaan spelen. De stijl van voetbal verandert niet. Ik wil op balbezit spelen, het spel bepalen en overal op het veld moeten driehoekjes zijn zodat je de bal in één tijd kunt verplaatsen.’’


U heeft Heerenveen tegen PSV in actie gezien. Wat was uw indruk van het elftal?
,,Heerenveen speelde erg goed. Het was jammer dat Gomes zo goed keepte, want ze verdienden het om te winnen. Heerenveen is aanvallend sterk, dat zie je ook terug in het aantal doelpunten. De kracht van het team is de combinatie van het collectief gekoppeld aan individuele klasse. Ik was positief verrast dat ze in Eindhoven zo aanvallend durfden te spelen. Dat sluit aan bij mijn visie. Des te meer je durft, des te groter de kans op lange termijn dat je successen afdwingt. Je moet tot het uiterste durven gaan. Alleen op die manier leer je de mogelijkheden, maar ook onmogelijkheden van een elftal kennen. Als niemand zich kan verschuilen, komt de zwakste schakel vanzelf boven.’’

Wat vindt u van het Nederlandse voetbal?
Nederlanders willen altijd aanvallen en winnen. Dat is hun kracht. In vergelijking met Belgen durven Nederlanders meer. En zoals ik al zei, als je geen risico’s durft te nemen, leer je nooit de grenzen van je mogelijkheden kennen. Dat is in België niet alleen in het voetbal het geval. Belgen zijn van nature behoudend, nemen de positie van underdog in en voelen zich snel de mindere. Ik denk dat de top vijf van België moeiteloos mee kan in de Nederlandse competitie, maar het grootste verschil blijft de aanpak. In Nederland is de wil om te winnen altijd aanwezig. Bij de Belg niet. Dat zit opgesloten in de landsaard.’’

De Belgische mentaliteit is niet de uwe en toch bent u via Olympiakos Piraeus voor de tweede maal bij Gent terecht gekomen.Hoe moeten we dat rijmen?
,,Ik heb een Belgische vrouw en de president van Gent is een goede vriend. Op het moment dat de club in de problemen verkeerde en bij mij aanklopte, heb ik besloten te helpen.’’

U heeft in Noorwegen, België en Griekenland gewerkt. Hoe past Nederland in dit rijtje?
,,Het verschil tussen Noord- en Zuid-Europa is groot. De manier van spelen en de voetballers maken niet het verschil. De beleving van de supporters en media is in een land als Griekenland veel intenser en maakt het leven van een trainer zwaar. Het was een prachtige en leerzame tijd in Griekenland, maar de benadering in landen als Noorwegen en België en ik verwacht ook Nederland, is totaal verschillend. Griekse journalisten zijn te veel supporter van de club. Ze zijn zo fanatiek dat ze emotioneel betrokken raken en niet meer objectief zijn. In Noord-Europa kun je rustig werken en bouwen aan een elftal. In Griekenland regeert de waan van de dag. Situaties kunnen van uur tot uur veranderen.’’

Heeft die sfeer uw manier van werken beïnvloed?
,,Nee. In het voetbal moet je kunnen relativeren. Als het op de club minder gaat, zal mijn gezin daar nooit last van hebben. Ik neem mijn werk niet mee naar huis. Dat zijn twee gescheiden werelden. Je moet afstand nemen om helder te kunnen blijven denken en de juiste beslissingen te nemen. Niet iedereen ziet wat jij ziet en daar moet je in blijven geloven. Ik ga mijn eigen weg, laat me nooit beïnvloeden. Je moet doen waar jij in gelooft, anders zul je nooit succes hebben.’’

Ook in Friesland wordt op succes gehoopt en gerekend.
,,Daar heb ik geen moeite mee, ik kom niet om vierde te worden. Ik denk in prijzen. Gezien de gesprekken die ik met de clubleiding heb gevoerd is dat mogelijk. Heerenveen is ambitieus en beschikt over een kwalitatief goede spelersgroep.’’

Heeft u spelersgebied wensen of eisen ingeleverd bij de directie?
,,Nee. Ik heb als trainer nog nooit om spelers gevraagd en heb met de clubleiding niet over spelers gesproken. Ik ken het standpunt van de club. Heerenveen wil groeien en zich gericht versterken. Daar is geld voor, maar geld moet je verstandig gebruiken. In mijn ogen is het budget van een club nooit bepalend. De menselijke knowhow is van groter belang. Je moet weten hoe je een club moet runnen. Geld uitgeven is simpel, op de juiste manier geld uitgeven is moeilijker. Een kwalitatief mindere selectie kan, als er een klik tussen de spelers ontstaat, beter presteren dan een kwalitatief betere spelersgroep. Het is de kunst om die klik te bewerkstelligen.’’

U neemt uw eigen assistent, Chris van Puyvelde mee. Wat is de kracht van de combinatie Sollied en Van Puyvelde?
,,Wij hebben elkaar bij toeval leren kennen, maar er is een bepaalde chemie tussen ons. Hij heeft vertrouwen opgedaan in het buitenland en is on-Belgisch gaan denken. Assistenten hebben een eigen taak en nemen een deel van de training voor hun rekening. Er is steeds afwisseling tussen actief trainen en observeren. De training is erg belangrijk. Door samen goed naar de training te kijken kun je bijstellen en beoordelen wie wel of niet moet spelen. Als je niet goed traint, kun je in de wedstrijd niet presteren.’’

Bent u een trainer die spelers lange tijd vertrouwen geeft, of grijpt u snel in als het niet loopt?
,,In voetbal heb je te maken met mindere dagen. Dat is normaal. Je kunt iemand die niet presteert niet eeuwig laten staan. Drie wedstrijden op rij vind ik in voetbal al behoorlijk lang. Aan de andere kant, als je speelt, moet je ook de kans krijgen om je te bewijzen. De wedstrijd alleen is niet bepalend. Op de training zie ik alles. Op het trainingsveld valt een basisplaats te verdienen. Ik kijk met mijn eigen ogen naar het spel en zal voor de buitenwereld wel eens verrassende beslissingen nemen. Dat komt ook omdat ik me bij de keuze van spelers soms laat leiden door mijn fingerzpitzengefühl.’’

Het seizoen begint niet ideaal. De kans is groot dat een groot aantal spelers van Heerenveen naar Peking gaat.
,,Daar ben ik niet blij mee. Ik weet nog niet alles van deze situatie, maar het kan toch niet zo zijn dat een club als Heerenveen die veel goede jonge spelers opleidt, de dupe wordt van haar eigen beleid. Ik vind dat de bond met een passende oplossing moet komen.’’

Tot slot. U kunt met AA Gent nog een prijs winnen. In de return van de bekerwedstrijd tegen Standard Luik heeft Gent aan een 0-0 gelijkspel voldoende om de finale te bereiken.
,,Het zou mooi zijn om afscheid te nemen met een prijs. Standard heeft dit seizoen nog nooit van ons gewonnen. We hebben 0-0 en 1-1 gespeeld. Het wordt tijd dat we nu eens een keer winnen.’’

Ga je nu nog een keer zeggen dat ie verdedigend speelt?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Nogmaals: dat hij bij voorkeur met 3 aanvallers speelt wil nog steeds niet zeggen dat hij dat ook doet. Ik rijd bij voorkeur ook in een Audi Q7, maar bij gebrek aan pecunia zit dat er voorlopig nog niet in. Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik vrees van niet.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
](*,)

Laat maar.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Mukkus Wrote:Ik was positief verrast dat ze in Eindhoven zo aanvallend durfden te spelen. Dat sluit aan bij mijn visie. Des te meer je durft, des te groter de kans op lange termijn dat je successen afdwingt.

Hmmz.. de enige ploeg die in NL stuctureel successen behaald is toch echt niet bepaald de meest aanvallende. :-k
Reply
hij bedoelt FC Eindhoven, die successen komen op de lange termijn. Wink
Reply


Forum Jump: