Threads: 97
Gerben Zonderland Wrote:Ad Wim Wrote:Murray speelde de wedstrijd van z'n leven, en verdient het ook wel, maar Nadal speelde gewoon niet goed genoeg en dat is wel heel frustrerend, zeker in juist weer zo'n wedstrijd. Hij slaat gewoon meer fouten dan winners, dat zegt wel genoeg. Net als dat vrijwel iedereen hier dacht dat hij nog ging winnen...
Wat een onzin, Adje. Murray heeft nog veel meer UE geslagen, maar het verschil zit gewoon in de aces en winners. Dat betekent dat Murray de meeste punten gewoon op eigen kracht heeft gewonnen en dat Nadal helemaal niet zo slecht speelde. Ik heb ook ongeveer 3/4 van de wedstrijd gezien en met name de laatste set was Murray gewoon niet van plan om Nadal te laten glippen. Zijn spreiding was fenomenaal en hij durfde gewoon meer risico te nemen en dat werd beloond.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.usopen.org/en_US/scores/stats/day20/1601ms.html">http://www.usopen.org/en_US/scores/stat ... 601ms.html</a><!-- m --> Nee, dat is geen onzin, want het gaat niet om het absolute aantal winners en fouten, het gaat om het verschil ertussen. Het is zeer ongebruikelijk voor Rafa om minder winners dan fouten te slaan. Kijk maar naar de stats van al zijn partijen van afgelopen zomer; ik weet zeker dat hij daarin consequent meer winners dan fouten sloeg en uberhaupt veel minder UEs sloeg.
Dan zal ook wel iets met Murray te maken hebben (al gaat het hier wel om ongedwongen fouten), maar ik vond Nadal dus totaal niet dwingend genoeg spelen, ook niet in de punten waarin hij de overhand had. Aan het net was hij dramatisch, vooral gisteren en hij sloeg maar heel weinig passings, normaliter een van zijn beste slagen. Ook zijn backhand liep heel slecht, vooral slice, maar ook zijn doorgeslagen backhands kwamen niet diep genoeg.
En als je het toch over stats hebt, Murray was de afgelopen vier keer totaal kansloos tegen Nadal, oa in Canada en Wimbledon deze zomer, dus dit is gewoon een hele gekke uitslag. Nogmaals, Murray speelde fantastisch, maar Nadal haalde zijn niveau niet en dat is denk ik de sleutel geweest tot de overwinning van Murray.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 325
Nadal haalde de hele week al zn niveau niet. Maar goed het is niet raar voor nadal om aan het eind van het seizoen uitgeblust te zijn toch? Vorig jaar faalde hij toch ook aan het eind van het seizoen met als uitschieter de masters?
Nee, dat klopt, en dat was ook wel een risico van tevoren. Maar goed, Murray haalde ook niet echt zijn niveau tot aan deze wedstrijd. Had het heel zwaar tegen Llodra en Melzer, en tegen Del Potro was het ook op en af. En juist als het er echt om gaat, verwacht je iets van Nadal in zo'n wedstrijd. Maar goed, dat kon hij dus niet brengen en dat kan zeker liggen aan het feit dat hij vermoeid is. Dus je hebt op zich gelijk, het was een risico om Nadal te nemen gezien het vele aantal wedstrijden. Maar goed, dat was het bij Djoko en Murray eigenlijk ook. En het is dan wel zuur dat het in zo'n belangrijke wedstrijd tot uiting komt en dat hij bijvoorbeeld in Peking wel even die derde set eruit weet te slepen tegen Djoko
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 31
Excuses dat ik gisteren ineens niet meer reageerde, maar internet lag eruit.
Wel prima voor FTM dit, hopelijk nog 60 bonuspuntjes in de finale.
Threads: 118
Ad Wim Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Ad Wim Wrote:Murray speelde de wedstrijd van z'n leven, en verdient het ook wel, maar Nadal speelde gewoon niet goed genoeg en dat is wel heel frustrerend, zeker in juist weer zo'n wedstrijd. Hij slaat gewoon meer fouten dan winners, dat zegt wel genoeg. Net als dat vrijwel iedereen hier dacht dat hij nog ging winnen...
Wat een onzin, Adje. Murray heeft nog veel meer UE geslagen, maar het verschil zit gewoon in de aces en winners. Dat betekent dat Murray de meeste punten gewoon op eigen kracht heeft gewonnen en dat Nadal helemaal niet zo slecht speelde. Ik heb ook ongeveer 3/4 van de wedstrijd gezien en met name de laatste set was Murray gewoon niet van plan om Nadal te laten glippen. Zijn spreiding was fenomenaal en hij durfde gewoon meer risico te nemen en dat werd beloond.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.usopen.org/en_US/scores/stats/day20/1601ms.html">http://www.usopen.org/en_US/scores/stat ... 601ms.html</a><!-- m --> Nee, dat is geen onzin, want het gaat niet om het absolute aantal winners en fouten, het gaat om het verschil ertussen. Het is zeer ongebruikelijk voor Rafa om minder winners dan fouten te slaan. Kijk maar naar de stats van al zijn partijen van afgelopen zomer; ik weet zeker dat hij daarin consequent meer winners dan fouten sloeg en uberhaupt veel minder UEs sloeg.
Dan zal ook wel iets met Murray te maken hebben (al gaat het hier wel om ongedwongen fouten), maar ik vond Nadal dus totaal niet dwingend genoeg spelen, ook niet in de punten waarin hij de overhand had. Aan het net was hij dramatisch, vooral gisteren en hij sloeg maar heel weinig passings, normaliter een van zijn beste slagen. Ook zijn backhand liep heel slecht, vooral slice, maar ook zijn doorgeslagen backhands kwamen niet diep genoeg.
En als je het toch over stats hebt, Murray was de afgelopen vier keer totaal kansloos tegen Nadal, oa in Canada en Wimbledon deze zomer, dus dit is gewoon een hele gekke uitslag. Nogmaals, Murray speelde fantastisch, maar Nadal haalde zijn niveau niet en dat is denk ik de sleutel geweest tot de overwinning van Murray.
Ik ben het in deze volledig met Ad eens.
Threads: 14
Wordt die finale eigelijk nog gespeeld?
Threads: 105
Als het goed is beginnen ze over 10 min André.
Belangrijk dat Federer dit wint, hoewel ik hier sowieso de boot al een beetje gemist heb.
Idd heel belangrijk dat Roger dit wint. Ik ga zeker het begin meepakken. Hopen dat het een beetje snel gaat, want ik wil nog wel even de stad in.
Threads: 99
Jezus, wat staat Roger te spelen! :eeeek:
Come on Andy, laat je klasse nog 1x zien =D>
Tering, wat een overtuigende set zeg. Murray totaal kansloos =D>
Threads: 35
opzouten met die domme scot
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Wat een prachtig tennis :o
Threads: 132
Federer staat weer ouderwets te zweven over de baan. Murray heeft vooralsnog helemaal niks te vertellen. =D>
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Ja idd, Federer heer en meester, wel erg knap gezien de vorm van Murray.
Murray probeert het wel, maar Federer geeft hem totaal geen kans. Elke bal zit iets in, geen enkele halve bal bijna.
Nu wel weer van 0-30 naar 40-30, dat moet je niet te vaak doen bij Murray...
Tering zeg, hier valt niet tegenop te tennissen. Mooie les voor Nadal dit. =D>
Prima game van Murray nu =D>
Het is even weg bij Federer en Murray komt er beter in :|
Belangrijke game, prima Roger!
Murray grijpt steeds naar z'n knie, maar speelt er niet minder door en laat ook geen trainer komen...
Wat een game van Roger op 6-5, grote klasse =D>
Helaas alleen maar een wedstrijd geweest in het tweede deel van de tweede set. Voor de rest Roger gewoon te goed, vooral in de 1e set. Jammer voor de wedstrijd, maar Murray lijkt ook wat uitgeblust nu. Niet gek na al die uren op de baan. Maar hij heeft al genoeg punten gehaald. 2 punten af van exit voor 15 punten en nu toch 140 :|
En ik had toch graag, buiten FTM om, deze Federer tegen de Nadal van de afgelopen twee dagen willen zien =P~
Geweldig dit, het is hem zo fucking gegund!
Door zoveel mensen afgeschreven worden, iedereen heeft het over Nadal en toch wint Roger hier even voor de 5e keer op rij, sinds 1925 niet meer voorgekomen. En en passant zet hij ook nog even een record neer: hij is de enige die zowel Wimbledon als de US Open 5x achter elkaar wint.
Ongelofelijk, dat hij in zo'n mager jaar toch nog even een record neerzet en toch nog even een GS pakt.
Hopelijk geeft dit hem vertrouwen om het jaar goed af te maken, want hij heeft nog iets te winnen, in Parijs vooral. En als hij zo blijft spelen, kan het nog leuk worden!
Threads: 65
Het is mooi voor Federer, maar de finale was toch teleurstellend. Ik vond eigenlijk zelfs grote delen nauwelijks het kijken waard.
Threads: 67
wat je zegt ad. Erg mooi en knap dit van fedex !
He i’m back, koploper FTM 2018!
|