Threads: 137
Slecht optreden van de scheids.
Ajax werd zeker benadeeld.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Threads: 133
Vret Mien Gras Wrote:Slecht optreden van de scheids.
waf zal het ( waarschijnlijk) anders zien.....
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Adder Wrote:Vret Mien Gras Wrote:Slecht optreden van de scheids.
Ik neem aan van niet.
Timmer raakte volgens mij nog wel de bal aan maar liep finaal die Ajacied (Leo dacht ik) van de sokken, puur rood. Dat was relatief vroeg in de wedstrijd en de scheids durfde geen rood te geven, de slappe zak. Daarna weer dubieuze momenten en uiteindelijk geeft hij een pingel omdat Mols (slimmigheid) zich liet vallen voor iets waar mijn wijf nog niet eens van zou vallen.
Huntelaar heeft groot gelijk, Ajax had natuurlijk de wedstrijd zelf al moeten beslissen, maar het twijfelachtige optreden van de scheids was gewoon slecht. Ach ja, zo heeft Ajax meestal de scheidsrechters mee en nu een keer tegen.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Threads: 312
Ik vind echt dat de scheids in dit geval de wedstrijd beinvloed heeft.
En dat Ajax de scheids meestal mee heeft vind ik in de laatste jaren dus echt niet. Met name in de "toppers" heeft Ajax de scheids niet bepaald mee, maar goed het zal wel gejank van een gefrustreerde ajacied zijn
The great old Ludwig von...
Threads: 76
Vret Mien Gras Wrote:Adder Wrote:Vret Mien Gras Wrote:Slecht optreden van de scheids.
Ik neem aan van niet.
Timmer raakte volgens mij nog wel de bal aan maar liep finaal die Ajacied (Leo dacht ik) van de sokken, puur rood. Dat was relatief vroeg in de wedstrijd en de scheids durfde geen rood te geven, de slappe zak. Daarna weer dubieuze momenten en uiteindelijk geeft hij een pingel omdat Mols (slimmigheid) zich liet vallen voor iets waar mijn wijf nog niet eens van zou vallen.
Huntelaar heeft groot gelijk, Ajax had natuurlijk de wedstrijd zelf al moeten beslissen, maar het twijfelachtige optreden van de scheids was gewoon slecht. Ach ja, zo heeft Ajax meestal de scheidsrechters mee en nu een keer tegen.
braamhaar floot ontzettend slecht. vooropgesteld, ik had timmer rood gegeven (of liepen er nog teveel spelers van feyenoord bij?) en die pingel voor mols niet gegeven (zoals ik het zag in het stadion).
maar daarbij floot hij erg vaak in het voordeel van ajakkes, gewoon, bij overtredingen en kreeg feyenoord nauwelijks eens het voordeel van de twijfel. daar viel ook de 1-2 uit, tomasson had ook een vrije trap kunnen krijgen, maar hij liet dat weer eens doorgaan, ajakkes gaat door en daaruit valt de goal.
of het van biseswar en makaay en sneuarez pingels waren kon ik niet beoordelen. ik zag eigenlijk geen reden voor biseswar om zich te laten vallen, hij was er toch voorbij? wel gek dat hij sneuarez geen pingel geeft en ook geen geel geeft, net zoals bij biseswar. ook raar dat de cler geel krijgt voor aanmerkingen op de leiding (de grens) en huntelaars niet voor aanmerkingen op de leiding (dramaar).
ik vond feyenoord beter aan de wedstrijd beginnen. ajakkes liet feyenoord komen om toe te slaan met hun snelheid. vd wiel had het echt moeilijk met biseswar. lekker natuurlijk dat soelamie die hamstring blessure kreeg (15 mio op de grond vlak voor mijn neus). maar ook uit die paar aanvalletjes omdat ze gebruik maakte van de ruimte vond ik ajakkes niet echt gevaarlijk. die goal kwam voor ons gevoel uit de lucht vallen (en echt, als ajakkes beter is dan ervaren we dat doorgaans zo). gewoon een stomme fout van de cler, dat inleveren was nergens voor nodig.
eigenlijk zat ajakkes toen op rozen, want vanaf dat moment konden ze echt counteren. ze deden behalve die actie van leo bijzonder weinig. gelukkig maakte tomasson de 1-1. daarna zocht feyenoord de 2-1 en ajakkes deed weinig goed. totdat die goal van huntelaars -voor ons gevoel- weer geheel uit de lucht kwam vallen. dat kwam gelukkig die pingel ook.
de enige die voor de 3-2 ging was feyenoord, we hadden ze godver gewoon weer kunnen pakken vandaag, met onze 17jarige midmid en zijn 18jarige compaan ernaast. vind ik gewoon knap.
aan de andere kant vond ik ajakkes wel onthutsend slecht. die sneuarez heeft weinig goed gedaan, en dat gold ook voor emanuelson. wat een drama voetballer. gelukkig was er nog een slechter: sno. die had trouwens voor zijn 297 overtredingen ook wel 1 kaart mogen hebben.
vanavond maar eens kijken of er een paar beslissingen van de scheids wel goed waren.
Threads: 40
Misschien dat ik eventuele twijfelgevallen (Mols?) nog wel op YouTube zet.
May The Schwartz Be With You
waf Wrote:gelukkig was er nog een slechter: sno. die had trouwens voor zijn 297 overtredingen ook wel 1 kaart mogen hebben.
vanavond maar eens kijken of er een paar beslissingen van de scheids wel goed waren.
Dat was dus wel goed van de scheids; hij weet dat het bij Sno onkunde is en daarom heeft hij Sno niet bestraft.
Van Mols was geen pingel tenminste als ie consequent was (Mols doet het wel erg slim) want Makaay kreeg er geen en Suarez kreeg er ook geen. Ik vond beide echter wel een pingel.
Biseswar was echt een plaag voor Ajax, het is voor Ajax te hopen dat ie het niveau van vandaag vaker kan halen dit seizoen.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
harry_bierdop Wrote:Van Mols was geen pingel tenminste als ie consequent was (Mols doet het wel erg slim) want Makaay kreeg er geen en Suarez kreeg er ook geen. Ik vond beide echter wel een pingel.
Biseswar was echt een plaag voor Ajax, het is voor Ajax te hopen dat ie het niveau van vandaag vaker kan halen dit seizoen.
waarom is dat voor ajakkes te hopen?
ik vond wijnaldum en fer ook uitstekend, en hofland was geweldig als aanvoerder. met het mes tussen de tanden, geweldig. eindelijk een stijrdbaar feyenoord gezien. dat ze niet gewonnen hebben van deze matige ploeg vergeef ik ze dan.
ik hoop trouwens dat alle beslissingen van braamhaar idd onterecht waren. dat maakt het nog leuker. :
Threads: 27
Tyfusscheids ( groot punt )
Ik bedoelde uiteraard voor Feyenoord!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Threads: 103
Mijn hemel zeg, Ajax inderdaad zwaar genaaid. Overtreding op Suarez was 100% een pingel, die van Mols zeker niet. Ik vond dat hij hem wel had mogen geven in de 1e helft toen Makaay vast werd gehouden. Dat kost je dus gewoon een goal.
Erger nog vond ik de beslissing om Timmer geel te geven. Als je een kaart geeft, kan dat maar 1 kleur zijn
Maar ja, iedereen zoals elke keer wel weer roepen dat Ajax ook een keer pech heeft (terwijl het saldo inmiddels wel in het nadeel is van Ajax)
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Threads: 208
Pingel verhaal ben ik het mee eens. Wel raar dat Suarez geen geel krijgt als ie geen pingel krijgt. Timmer geel was gewoon correcte beslissing. Stonden nog 2 spelers achter waardoor het geen doorgebroken speler was.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Biseswar heeft trouwens goede lessen genomen bij Suarez, wat een wereldfopduik! Lijkt Lulring wel.
De Cler had trouwens ook gewoon 2 keer geel moeten hebben.
Ekslem Wrote:Pingel verhaal ben ik het mee eens. Wel raar dat Suarez geen geel krijgt als ie geen pingel krijgt. Timmer geel was gewoon correcte beslissing. Stonden nog 2 spelers achter waardoor het geen doorgebroken speler was.
Dat ie daar geen rood geeft kan ik me nog wel indenken, hoewel het het onthouden van een zuiver doelpunt is. Als je doorgebroken bent, heb je ook altijd nog de keeper voor je, nu stond er nog 1 verdediger achter, Leo hoefde hem alleen nog een zetje te geven...
Maar als je 3, 4x eerder geen pingels geven voor soortgelijke situaties, waarbij die van Suarez nog de duidelijkste was, dan moet je hem ook niet 5 minuten voor tijd geven voor een bal die 10 meter over Mols heen vliegt.
Hij was sowieso zo inconsequent als de pest.
Over het bevoordelen van Ajax door scheidsrechters : Waf, Feyenoord heeft in de afgelopen 2 (!!) duels meer pingels gekregen als Ajax over de afgelopen 2 seizoenen.
Zegt genoeg.
Threads: 114
Lamme Lennie Wrote:Biseswar heeft trouwens goede lessen genomen bij Suarez, wat een wereldfopduik! Lijkt Lulring wel.
Zoals ik het op tv zag raakte van der Wiel Biseswar wel degelijk aan, of ie daardoor ten val werd gebracht is een tweede....
Oh, my god, we bought Kenny!
Fabian Wrote:Ekslem Wrote:Pingel verhaal ben ik het mee eens. Wel raar dat Suarez geen geel krijgt als ie geen pingel krijgt. Timmer geel was gewoon correcte beslissing. Stonden nog 2 spelers achter waardoor het geen doorgebroken speler was.
Dat ie daar geen rood geeft kan ik me nog wel indenken, hoewel het het onthouden van een zuiver doelpunt is. Als je doorgebroken bent, heb je ook altijd nog de keeper voor je, nu stond er nog 1 verdediger achter, Leo hoefde hem alleen nog een zetje te geven...
Maar als je 3, 4x eerder geen pingels geven voor soortgelijke situaties, waarbij die van Suarez nog de duidelijkste was, dan moet je hem ook niet 5 minuten voor tijd geven voor een bal die 10 meter over Mols heen vliegt.
Hij was sowieso zo inconsequent als de pest.
Over het bevoordelen van Ajax door scheidsrechters : Waf, Feyenoord heeft in de afgelopen 2 (!!) duels meer pingels gekregen als Ajax over de afgelopen 2 seizoenen.
Zegt genoeg.
dat zegt geen reet. kan ik eraan doen dat volendam een volleyballer opstelt. en ajakkes krijgt alleen maar weinig pingels omdat ze voor de rest ontiegelijk bevoordeeld worden. :razz:
maar goed, even naar aanleiding van de beelden:
ik ben met je eens dat 1 verdediger hetzelfde is als een keeper. ik blijf het rood vinden.
zowel voor biseswar als makaay had hij een pingel kunnen geven. biseswar kon anders gewoon doorlopen, dus ik denk wel degelijk dat hij geraakt wordt.
suarez wordt normaal gesproken gegeven. hij heeft de schijn tegen en ook in dit geval speelt hij de stervende zwaan. ze houden beide vast, bahia iets meer, maar hij valt alsof hij doormidden geschopt wordt. hij valt veel te overdreven. stom.
voor mols vind ik het geen pingel. maar hij houdt urby niet vast, yrby houdt hem vast. dat was het verschil met bahia/sneuarez.
ik blijf erbij dat hij in de wedstrijd vaker het voordeel gaf aan ajakkes dan andersom. dat kon je in de samenvatting niet terugzien. hij heeft gewoon ontzettend slecht gefloten.
wel geestig dat zowel huntelaars als van basten de schuld aan de scheids geven. prachtig!
en de quote van de dag is voor huntelaars:
als je slecht speelt moet je het van de scheidsrechter hebben.
Mukkus Wrote:Lamme Lennie Wrote:Biseswar heeft trouwens goede lessen genomen bij Suarez, wat een wereldfopduik! Lijkt Lulring wel.
Zoals ik het op tv zag raakte van der Wiel Biseswar wel degelijk aan, of ie daardoor ten val werd gebracht is een tweede.... hij duwde en biseswar was op volle snelheid.
als het geen pingel was, was het iig geen geel.
Lamme Lennie Wrote:Mijn hemel zeg, Ajax inderdaad zwaar genaaid.
en dat beoordeel je obv de samnevatting. :roll:
Dat lijkt vaak wel een loterij. Biseswar was inderdaad geen geel, vond het geen schwalbe.
Wen er maar aan. Die Blom was vandaag ook drama bij Heerenveen - NEC. 'Zware' overtredingen van beide kanten, laat ie doorspelen. Maar als er eentje struikelt in een duel, geeft ie meteen een vrije trap, ook hier van beide kanten. Hij was gewoon echt heel slecht.
Mukkus Wrote:Dat lijkt vaak wel een loterij. Biseswar was inderdaad geen geel, vond het geen schwalbe.
Wen er maar aan. Die Blom was vandaag ook drama bij Heerenveen - NEC. 'Zware' overtredingen van beide kanten, laat ie doorspelen. Maar als er eentje struikelt in een duel, geeft ie meteen een vrije trap, ook hier van beide kanten. Hij was gewoon echt heel slecht.
dat vind ik ook zo'n flapdrol.
beerens had gewoon een pingel moeten hebben...
Ja, klopt. Dat was een penal. Heerenveen krijgt hem niet, NEC wel. Maar die van Dingsdag was ook een stukkie duidelijker. Maar beide keren een verdediger, die de aanvaller wegduwt.
waf Wrote:Lamme Lennie Wrote:Mijn hemel zeg, Ajax inderdaad zwaar genaaid.
Yups, zelfs in de samenvatting was het duidelijk dat Timmer rood had moeten hebben en Suarez wel een pingel en Mols geen pingel verdiende :roll: Of ga je nu melden dat Feyenoord nog 3 pingels verdiende maar dat Studio Ajax dat niet uit heeft gezonden? Qua uitslag zal een gelijkspel volgens mij verdient zijn, maar in deze situaties is er gewoon onterecht in het nadeel van Ajax gefloten. Dat kan zelfs jij niet tegenspreken lijkt me.
Threads: 312
Logisch dat Suarez dit pingel niet kreeg, had ie in het verleden maar wat vaker op zn benen moeten blijven staan toen er steeds niks aan de hand was. Hij moet (net als bv. Lazovic) echt doormidden worden getrapt om een pingel mee te krijgen.
Timmer had rood moeten hebben en Feyenoord geen pingel en dan waren dit gewoon 3 punten voor Ajax maar goed, nu staan beide ploegen maar 1 schamel puntje boven die de afgelopen week overal belachelijk gemaakte van Gaal. :-k
ps. Boca waar ben je nouuuuu??  Stakker.
Threads: 1
waf Wrote:maar daarbij floot hij erg vaak in het voordeel van ajakkes, gewoon, bij overtredingen en kreeg feyenoord nauwelijks eens het voordeel van de twijfel. daar viel ook de 1-2 uit, tomasson had ook een vrije trap kunnen krijgen, maar hij liet dat weer eens doorgaan, ajakkes gaat door en daaruit valt de goal.
Tja, de meeste van die overtredingen waren zo overduidelijk dat je niet anders kon als fluiten.
IK heb echt nog nooit in één wedstrijd zoveel overtredingen gezien waarbij niet eens werd geprobeerd om te verbloemen dat het om een overtreding ging.
Vooral Bahia maakte er een sport van om gewoon tegenstanders opzichtig omver te duwen.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Lamme Lennie Wrote:waf Wrote:Lamme Lennie Wrote:Mijn hemel zeg, Ajax inderdaad zwaar genaaid.
Yups, zelfs in de samenvatting was het duidelijk dat Timmer rood had moeten hebben en Suarez wel een pingel en Mols geen pingel verdiende :roll: Of ga je nu melden dat Feyenoord nog 3 pingels verdiende maar dat Studio Ajax dat niet uit heeft gezonden? Qua uitslag zal een gelijkspel volgens mij verdient zijn, maar in deze situaties is er gewoon onterecht in het nadeel van Ajax gefloten. Dat kan zelfs jij niet tegenspreken lijkt me.
zoals gezegd, sneuarez valt te makkelijk, mols had ik nooit gegeven, maar nu laat je weer die van biseswar en makaay buiten beschouwing. :roll:
en ik bedoel dat je de hele wedstrijd gezien moet hebben of ajakkes genaaid is. ik vind van niet. ze kregen namelijk alles mee, en als ze zelf een overtreding maakten floot hij niet.
dat zal heus door mijn rotterdamse bril op de tribune komen, maar als een ajakkessied zegt dat het op tv anders was zegt mij dat nog niet zo veel.
Ronnie D. Wrote:Tja, de meeste van die overtredingen waren zo overduidelijk dat je niet anders kon als fluiten.
dan moet hij ook voor die overtredingen fluiten als ajakkessieden ze begaan. en dat deed hij niet.
als een feyenoorder een kopduel aanging floot hij tegen voor duwen, als een ajakkessied dat deed floot hij niet. als cler geel krijgt voor commentaar, krijgt huntelaars dat niet.
er zijn zelfs nog wat akkefietjes uit de samenvatting gelaten waarbij ajakkessieden overtredingen (?) maakten als er al lang gefloten was of de bal al weg was. dat had ik nog wel terug willen zien.
Voorbeeld voor Waf :
Vermaelen valt over een bukkende kakkerlak bij een kopduel, vrije trap voor de slaafjes.
Hofland springt over een bukkende Huntelaar, geen vrije trap mee.
En zo ging het maar door.
Pleur toch op met je overtredingen die onbestraft waren , in de 2e helft heb ik ongeveer 15 overtredingen van de slaafjes met gestrekt been gezien, vooral Hofland en Bahia op Suarez en Leo, die allemaal , stuk voor stuk, geel waard waren.
Soms floot die lamlul niet eens.
Threads: 133
Fabian Wrote:Voorbeeld voor Waf :
Vermaelen valt over een bukkende kakkerlak bij een kopduel, vrije trap voor de slaafjes.
Hofland springt over een bukkende Huntelaar, geen vrije trap mee.
En zo ging het maar door.
Pleur toch op met je overtredingen die onbestraft waren , in de 2e helft heb ik ongeveer 15 overtredingen van de slaafjes met gestrekt been gezien, vooral Hofland en Bahia op Suarez en Leo, die allemaal , stuk voor stuk, geel waard waren.
Soms floot die lamlul niet eens.
Maanden geleden al eens een discussie met waf gehad over neuzen. Wat jij nu doet vind ik ook niet kunnen.
Hoe moelijk is het om gewoon Ajax of Feyenoord ( of is het Feijenoord?) te zeggen?
Maar goed, het zal wel aan mij leggen.....
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
waf Wrote:zoals gezegd, sneuarez valt te makkelijk, mols had ik nooit gegeven, maar nu laat je weer die van biseswar en makaay buiten beschouwing. :roll: Zoek en gij zult vinden :roll:
|