Threads: 93
Met grote dank aan Fabian ga ik komende zondag mijn debuut maken in vak B van het Mc Dos Goffert Stadion.
Verwacht een harde wedstrijd met flink wat kaarten maar uiteindelijk toch een overwinning voor ons aller Ajax (1-2).
Heb er zin an!
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Threads: 27
Wat een gedoe, maar toch gelukt !
Gezellig Bum!
En zoals je al mailde 'Harry kan het schudden' :wink:
Threads: 30
ga toch uit van een 1-1 [-o<
HOEZOOO ????
Omdat het kan !!!
Ajax zonder Vermaelen
Uitgegeven: 16 januari 2009 15:38
Laatst gewijzigd: 16 januari 2009 15:38
AMSTERDAM - Ajax hervat zondag bij NEC de competitie zonder Thomas Vermaelen. De Belgische centrale verdediger heeft last van de achillespees.
Achter de naam van Oleguer staat een vraagteken. De Spaanse verdediger ondervindt hinder van zijn rug. De kans is daardoor groot dat Robbie Wielaert, recentelijk overgenomen van FC Twente, debuteert.
Doelman Maarten Stekelenburg is hersteld van een blessure aan zijn schouder. Normaal gesproken staat hij in Nijmegen weer in het doel.
Threads: 76
Verwacht eigelijk ook wel een 0-2 ofzo. Maar we zullen zien, El Ak is iig de nieuwe aanvoerder na het vertrek van Peter.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Threads: 74
harry_bierdop Wrote:Verwacht eigelijk ook wel een 0-2 ofzo.
Wat is dat nou voor Peter taal.
Ik heb Ajax 90 min zien spelen tegen ADO DH en was er niet kapot van. Als NEC zondag fel gaat spelen, wordt het 50-50%.
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Threads: 84
EJR Wrote:Als NEC zondag fel gaat spelen, wordt het een coinflip.
Dit begrijpt Harry beter :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
EJR Wrote:harry_bierdop Wrote:Verwacht eigelijk ook wel een 0-2 ofzo.
Wat is dat nou voor Peter taal.
Ik heb Ajax 90 min zien spelen tegen ADO DH en was er niet kapot van. Als NEC zondag fel gaat spelen, wordt het 50-50%.
Gewoon een gevoel, ik zeg nergens dat ik het hoop of dat ik denk dat ze zo het veld in gaan maar ik denk gewoon, gezien de soorten spelers en de wedstrijd die ik verwacht dat Ajax gaat winnen. Ik denk dat Been gewoon uitgaat van eigen kracht, gaat aanvallen (waar ook onze enige kans ligt) en ik denk dat we dan wel 1 of 2 keer tegen een goede snelle uitgespeelde goal van ene Luis of Miralem (Schrijf je dat zo?) aanlopen.
Tegen PSV thuis zei ik ook "gewoon" (omdat ik PSV niet zo veel vind dit jaar) dat ik de kans vrij groot vond dat we zouden winnen, heeft niks met "Peter-uitspraken" te maken maar is gewoon wel vrij realistisch zeker ook nu we voor het eerst zonder Peter spelen en Otten nog herstellende is van een operatie. Ik zou als ik heel eerlijk ben niet eens weten wie Peter nou gaat vervangen zondag, het lijkt mij toch niet echt verstandig om Potje en Zomer op die 2 snelle vrienden te zetten :waf: . Misschien speelt Radomski wel centraal achterin maar dat is natuurlijk ook niet echt zijn plek. Denk dat wij gewoon moeten aanvallen en hopen dat we op een snelle 1-0 komen..
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Threads: 30
nec is scorend gewoon minder, Schöne maakt het ajax moeilijk
HOEZOOO ????
Omdat het kan !!!
Potje in de basis zondag hehe.. nou, kunnen we onze cult-held toch weer in actie zien maar of het verstandig is. Ik proef ook een bepaalde matheid onder de supporters, het gaat maar over 1 ding en dat is Hamburg. (dat we volgende week ook nog in die glasbak spelen lijkt er ook weinig toe te doen. Al waren wel alle 20 bussen binnen 4 uur verkocht)
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Threads: 67
en dat zijn 3 goals binnen 7 minuten. Zien we vanavond toch nog een beetje wat doelpunten.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Threads: 99
en de vierde...wat een slapers bij AJAX achterin...
En een rode kaart..domme lul die Cvitanich..nog even schelden in de camera...
Threads: 122
Cvitanich er af met 2x geel
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
en 2-3 met mannetje minder.. Hattrick Sullimannie
edit: Own Goal Fernandez =D>
ja als dit niet als eigen doelpunt in de boeken gaat...mooie wedstrijd
Threads: 208
Knappe overwinning met 10 man uit in Nijmegen!
We can't, can not get, we can not get enough!!
AJAX kwalitatief zoveel beter. Alleen erg zwak aan het verdedigen op momenten. Vertongen en Wielaert vond ik matig. Schilder speelde voor zijn doen goed maar is geen topper. Van der Wiel liet zijn potentie zien. goed fel verdedigen, nuttige techniek en ook nog eens passes naar een rood-wit shirt...
Normaal ben ik geen Gabri-fan maar die was vandaag ontzettend goed...simpel aan de bal met op het laatst een mooie bekroning van zijn loopvermogen. Zelfde voor Enoh.
Cvitanich tegenvallend...erg zwakke schoten...erg opzichtig negatief aanwezig,scheids kon niet onder rode kaart uit.
Suarez weer geweldig..show, dramatiek maar toch ook erg slim hoor.
Emanuelson verdedigde voor de verandering een aantal keer goed mee en was voorin rustig aan de bal.
Miralem eigenlijk matige eerste helft. Tweede helft erg belangrijk natuurlijk.
Stekelenburg ontbrak het duidelijk nog aan ritme...Geen save bij de tweede goal en erg mtige hervattingen...
Threads: 40
kooltje Wrote:Van der Wiel liet zijn potentie zien
May The Schwartz Be With You
Berend Botje Wrote:kooltje Wrote:Van der Wiel liet zijn potentie zien :lol:
Punt was wel verdiend geweest voor NEC. Denk dat Ajax wel kwalitief wel "zoveel beter" is maar dat vandaag zeker niet toonde. Wel veel balbezit, vooral 1e helft, maar over en weer redelijk wat kansen voor beide ploegen voornamelijk door verdedigende fouten. En tsja... als je 3 van zulke goals weggeeft is het lastig om niet te verliezen. 1e goal ajax vond ik vrij makkelijk gegeven die vrije trap maar als het er 1 was is het natuurlijk ook een stomme overtreding maar kan een keer gebeuren (was al wel de 2e keer, 1e helft Suarez op de paal). Over de 2e en 3e goal hoef je het ook niet te hebben.. hoe makkelijk kan je goals weggeven zeg. Wat ze bij die 2e goal aan het doen zijn weet niemand en die 3e goal is helemaal een foutenfestijn. Zo ongelooflijk domme zinloze overtreding van Bouaouzan aan de zijlijn. Je bent al kwetsbaar bij de spelhervattingen zonder Wisgerhof en dan ga je zulke vrije trappen weggeven ](*,) . En dan nog Dani die hem netjes binnen kopt.
En het Ajax-vak zong wel "het is 10 tegen 12" maar dat slaat ook nergens op. Die Blom was gewoon vaag bezig van beide kanten. Helemaal geen grote opzichtige fouten in de categorie penalty ja of nee, of al dan niet terechte goals maar meer in van die kleine dingen als voordeel toepassen als er geen voordeel is. Kleine overtredingen ene keer wel en dan ineens weer niet bestraffen (zo kreeg AJAX in de 2e helft weet ik het hoeveel kleine overtredingen mee maar na de 1-2 was het ineens helemaal andersom en kreeg NEC alles mee. Suarez kreeg een zwaai voor het ajax-vak en er is niks aan de hand maar aan de andere kant worden er voor een half duwtje van Urby wel gefloten)
Vond 2-2 wel een fout van Stekelenburg, korte hoek moet ie hebben. Zeker, gezien zijn lengte, als ie nog hoog komt ook. En ja ook ik begin over Suarez, het blijft zo triest om zo iemand bezig te zien. Hij kan ZO goed voetballen (vond hem vandaag wat minder als normaal maar dat was ook zeker de verdienste van El Ak) maar al die onzin er om heen, ik zou helemaal gestoord worden als ik bij zo iemand in een team zou zitten. Dat je een beetje loopt te ouwehoeren met de tegenstander om een beetje op te fokken kan ik helemaal inkomen (zie bijv ook een Potje die dat steeds doet) maar dat steeds gaan liggen én dan blÃÂjven liggen zou ik me helemaal kapot aan ergeren. Zoals bijv in de blessuretijd, blijft ie gewoon minutenlang op de grond liggen (om tijd te rekken) terwijl er niks aan de hand is maar je wel met 10 man (en dan dus nog maar 9 man) speelt. Ik weet niet of ie verwacht dat de tegenstander bij een 2-3 stand in de 94e minuut de bal buiten gaat spelen omdat meneer voor de 52e keer het gras aan het bestuderen is maar ik denk dat iemand hem even duidelijk moet maken dat die kans erg klein is. Als NEC daar 3-3 maakt zou ik hem, stervedette of niet, als teamgenoot (en als supporter ook) helemaal compleet de tering schelden omdat ie gewoon verzaakt als teamspeler.
Bij NEC waren vooral Zomer en El Ak erg goed. Zomer speelde in de 1e helft 2x simpel de bal in de voeten bij de tegenstander maar verder foutloos en een hoop goede ingrepen + de goal. El Ak was foutloos, had Suarez 1e helft compleet in de zak. 2e helft speelde suarez voornamelijk op links (tegen Dani) en kwam El Ak meer aan aanvallen toe.
Sfeer was van beide kanten vrij dood, veel minder als andere jaren tegen Ajax iig.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Saidi,Schone en Beukering maar heel weinig gezien dat is echt geen vergelijking tov de ajax aanval. Alleen de dode spelmomenten staat AJAX gewoon te slapen en zo geef je iedere ploeg kansen.
El Akchaoui mag van mij inderdaad volgend jaar het rood-witte shirt aantrekken.
Threads: 137
harry_bierdop Wrote:Sfeer was van beide kanten vrij dood, veel minder als andere jaren tegen Ajax iig.
Dat is op zondagen in Enschede ook zo.
Minder alcohol, drugs, en weekendgevoel lijkt mij de oorzaak.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
kooltje Wrote:Saidi,Schone en Beukering maar heel weinig gezien dat is echt geen vergelijking tov de ajax aanval. Alleen de dode spelmomenten staat AJAX gewoon te slapen en zo geef je iedere ploeg kansen.
El Akchaoui mag van mij inderdaad volgend jaar het rood-witte shirt aantrekken.
De Ajax aanval hebben we vandaag wel gezien? Ik geef toch aan dat Ajax, logisch met die spelers en die bedragen die er voor betaald zijn, meer kwaliteit heeft... ik zeg alleen dat daar vandaag weinig van te zien was. Suarez in de zak bij El Ak. Cvitanich niet gezien (smashte wel netjes die bal binnen, 1e gele kaart) en alleen Miralem scoort 2 x én was ook wel redelijk gevaarlijk aan de bal.
Dat je zegt dat Ajax het lastig krijgt door dode spelmomenten vind ik een beetje vreemd want volgens mij geeft NEC net goed 3 goals weg bij dode spelmomenten (2e weet ik niet zeker meer maar was iig een blunder bij het wegwerken na een voorzet (vrije trap?) van de zijkant.)
NEC heeft ook nog wat andere kansen gehad, voornamelijk toen het 1-2 en 2-3 stond, die niks met een dood spelmoment te maken hadden. Bouaouzan paar keer bijna erdoor, 2e helft nog een keer of 2/3 dat een NEC de achterlijn haalde de bal terug trok maar Schone raakt de bal 2 x maar half.
Denk dat El Ak idd wel een rood-wit shirt aan heeft volgend jaar, alleen wel die van Feyenoord. Gaat in Juli lekker met Mario mee. Het zal een ernstige verzwakking zijn voor ons maar ik gun het hem meer dan wie ook.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Threads: 312
jij gaf idd aan dat nec doelpunten weggaf door dooie spelmomenten, maar dat was bij Ajax net zo. Ook beide goals uit spelhervattingen.
en die handsbal van cvitanich ging een pittige duw aan vooraf van Davids, kan je zomaar een pingel voor geven, al zou ik dat een zware straf hebben gevonden.
Ik denk dat de overwinning wel verdiend is, maar ben natuurlijk niet geheel objectief in deze
The great old Ludwig von...
Zoals ik idd aangaf geeft NEC net zo goed (dus net als Ajax) de goals weg bij spelhervattingen, al vind ik die 2-2 van NEC toch wel echt een grove fout bij Ajax. Als ie nou echt snel werd genomen oke.. maar ik geloof dat er minimaal een halve minuut tussen de overtreding en het nemen van die bal zat. Ze staan, voor de verandering, weer eens keer voor de bal zodat ze nog even door konden ouwehoeren tegen de scheids. Helaas niet dichtgenoeg voor de bal om Lasse van zijn 2e assist af te houden :waf: .
Cvitanich kreeg idd een duw, maar exact zo'n duw kreeg van beukering ook bij de kopbal van Schone vlak voor rust (ik meen 43e minuut). Ik vind het best als ie er niet voor fluit, zolang ie er maar consequent in is.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Threads: 312
Quote:zolang ie er maar consequent in is.
dat was dan ook het enige waar hij vandaag consequent in was
The great old Ludwig von...
Het kost je de hele dag maar dan heb je wel wat.......
Ontvangst in Nijmegen en binnengaan van stadion was prima. Wij zaten in de eerste groep van de 14 bussen dus hadden alle tijd om een goede plek in het vak te vinden. Zicht en locatie van het uitvak was prima. Vlak na het begin van de wedstrijd waande ik even in Alkmaar te zitten want de fantastische klappers hebben hun weg naar Nijmegen ook gevonden. Wat een walgelijk idee is dat toch en echt een schande voor het publiek. Heel snel afschaffen die dingen.
Eerste helft was zeer matig ( zeker als je die nu met het tweede bedrijf kan vergelijken). Cvitanich terecht geel voor hands maar na het zien van de beelden deel ik de mening van Gittermaster dat daar een flinke duw ( misschien wel rijp voor een pingel) aan vooraf ging. De beste kans in de eerste helft was voor NEC maar die werd echt superslap ingeschoten. Ajax was over het geheel genomen wel wat sterker.
Tweede helft was voetbal zoals voetbal in mijn ogen hoort te zijn; strijd, agressie, mooie acties en veel doelpunten.
Over de doelpunten is al genoeg geschreven en ik kan mij daar wel in vinden. De 2-2 was niet fraai van Stekelenburg maar met name de verdedigign stond behoorlijk te slapen. Daarbij schoot El-Ak de bal ook wel erg mooi binnen.
Dat het juist die Dani was die in eigen doel kopte vond ik wel mooi. Er wordt veel gezegd over Suarez ( en vaak ook terecht want ook vandaag was hij weer een echte bloedzuiger) maar die Dani kan ook er ook wat van hoor. Wat een theater maker is dat.
Al met al erg blij met de drie punten want bij 2-2 en met 10 tegen 11,5 ( Blom vergat zo nu en dan een kaartje te geven aan NEC, en die overtreding van Bouaouzan op Suarez is in mijn ogen gewoon rood, helemaal als je ziet dat hij absoluut niet voor de bal gaat maar echt alleen voor de man) zag ik het heel even somber in.
Man van de wedstrijd was in mijn ogen Emanuelson, hij was werkelijk overal en deed bijna niets fout.
Busreis terug was wederom prima, de bosjesmannen waren wel in zicht maar helaas voor hun net te laat. Ze hadden waarschijnlijk iets te lang kastanjes en eikels lopen zoeken.........
Threads: 2
Bumme Wrote:Al met al erg blij met de drie punten want bij 2-2 en met 10 tegen 11,5 ( Blom vergat zo nu en dan een kaartje te geven aan NEC, en die overtreding van Bouaouzan op Suarez is in mijn ogen gewoon rood, helemaal als je ziet dat hij absoluut niet voor de bal gaat maar echt alleen voor de man) zag ik het heel even somber in.
In die periode wellicht wel, maar Blom had eerder in de wedstrijd ook her en der 'n kaartje voor 'n speler van Ajax kunnen trekken (Cvitanich had er bijvoorbeeld ook al eerder afgekund met 'n tweede gele prent, meen ik?). Maar goed, Blom was over het algemeen gewoon ontzettend wisselvallig. Geloof niet dat één van de partijen daar nu zo ontzettend veel baat bij heeft gehad.
Wat betreft de wedstrijd: Ik had een puntendeling ook wel een goede verhouding gevonden. Beide ploegen waren, afgezien van misschien de eerste vijftien minuten (voordeel van Ajax), erg aan elkaar gewaagd. Ondanks de uitslag toch genoten van een vermakelijke en spannende wedstrijd (veelal door de getoonde stijd (complimenten ook aan ajax, die er ook lekker opklapte) en persoonlijke fouten).
Overigens snap ik nog steeds niet waarom Dani die bal bij de 1-2 weer terug de drukte in kopte? :crazy:
|