oke, kort verslagje...
Zat aan het begin aan tafel bij Jeroen een maatje van me en deshotas zat een tafel achter ons...
Was ff wennen aan t begin, kende bijna niemand, maar zaten best wat goeie spelers tussen.
Ik denk dat t ongeveer 40 minuten duurde voordat ik mijn eerste hand speelde; AQ.
Ik raise de IR die al iemand had weggespeeld (wat een donk was dat. eerste halve stack afkopen, tegenstander laat AK zien na bluff op river en hij muckt zijn hand, terwijl er geen A of K lag, daarna met bluf op k3 alles erin, echt hilarisch 4e hand ofzo).
Hij callt. Flop K44. HIj plaatst een kleine bet en ik raise 3,5 x en hij fold. Was mijn eerste hand, dus had een tight image.
Daarna krijg ik 78s.
Zelfde gast raist weer, 1 limper en ik reraise flink en pak de pot op.
Direct daarna (3e hand op rij) krijg ik weer 78s (clubs).
Weer zelfde gast raist en ik call.
Ik krijg een monsterflop: 345 (2 clubs)
hij checkt, ik bet 1000 en hij callt
Turn: 4 check, ik bet 1500 hij callt.
Toen besloot ik al sowieso op de river flink te betten, maar als de river dan een 6 is speelt dat wel lekker (had hem op AQ AK).
2500 bet en hij gaat in de denktank en fold...
Nu heb ik een redelijke stack, iets meer dan die gast die ik nu 3 x op rij pak.
Dan krijg ik 2 a 3 handen later AA UTG.
Ik heb hier al veel handen gespeeld en raise 3 x de bb en hoop dat ze me niet mere geloven.
Ik krijg wederom dezelfde gast mee.
Flop is crap (3 lage)
Ik bet iets minder dan de pot, hij raist mij en ik zet m all in... Hij dnek lang en callt met TT.
Perfect.
Heb nu een stack van 13k ongeveer en average is iets van 5,5k.
Dan weer een half uur weinig bijzonders pik 2 kleine potjes op met raisjes en krijg dan 9js (clubs). Ik had net daarvoor gezegd tegen een gozer aan tafel dat ik al mijn sc's speel... (werd sowieso veel geouwehoerd en gemindfucked).
Er is een chinees aan tafel gekomen, met ongeveer dezelfde stack als ik. Ik raise 3 x bb (inmiddels volgens mij 400) en hij callt mij.
Flop: 457
Ik denk lang en check (had ik bijna nog niet gedaan, waar goed die gast was toch nieuw aan tafel, dus eigenlijk had t weinig zin om tegen hem van speelstijl te switchen). Hij checkt ook.
Turn: 10
Ik bet 1800 en hij callt.
River: 7
Ik denk lang na en bet 3,3k en zit er voor ongeveer halve stack in en hij instafold...
Ik show voor de eerste keer en krijg wat complimenten.
Paar handen laten krijg ik in ep 88, 2,5x bb en een shortie van 2k gooit all in met A5. call. flop 10 10 2, turn: 3 en river 4, jammer maar niet heel ernstig.
Dan moet ik helaas van tafel switchen, erg jammer want ik had een goeie read op de spelers..
Andere tafel krijg ik echt crap, niks speelbaars en teveel shorties om actie te maken. (bijna elke hand was er wel een all in).
Blinds zijn ook al redelijk hoog geworden en ik merk dat ik alweer bijna op average zit. Ik moet wat moves maken, zoek mij spot en kan 2 x blinds pikken, wat aardig aantikt. Dan weer een steal en iemand met 15k gooit m allin, had er 5 k inzitten, maar had slechts 34, dus ik fold.
Paar handjes later krijg ik UTG eindelijk weer een hand; QQ. Ik raise 3 x bb en de bb gaat all in (hij had mij covered. Nog 15 man erin en ik was iets boven average, kon nog folden daar hij best tight was, maar ik had net een handje of 4 gespeeld, dus dacht dat zijn range om dit te doen wel ruim was. Ik call en hij showt AJ s. Geen pokerstars, dus QQ blijft staan en ik dubbel heerlijk.
Vanaf dat momentwas ik de baas. We kwamen in de buurt van de bubble en ik pikte 4 x op rij de blinds.
Gaat een tijdje door en we zitten op de bubbel. Dan deze situatie (niet voor mij) Small blind is de shortie van toernooi, heeft nog 9k en bb is 3k volgens mij. Iedereen fold naar m toe en hij min. raised the bb. BB gaat all in en hij denkt heel lang na...
bb gaat praten en zegt; het spijt me, maar ik heb een monster... Hij denkt echt serieus na om te folden, maar na heel lang pijnzen callt ie. Iedereen verwacht een middelmatoig handje, maar hij showt KK
HIj blijft staan dus gevloek van de andere tafel waar iemand nog 1k had)we blijven nog een hand op de bubbel.
Dan FT.
Average stack is 28k en ik heb iets van 50k
Was niet de cl, maar derde volgens mij, aardig wat shorties. Maar er wordt echt retetight gespeeld. Eerste twee handen worden naar bb toe gefold.
Ik ga maar actie maken en speel 3 x op rij. Krijg 1 keer een caller en die fold na cont bet.
Toen kreeg ik echt heel lang geen reet meer en vond ook geen spot, maar goed stack genoeg dus geen probleem.
1 voor 1 vliegen ze eruit.
Nog 5 man erin en ik ben sb en krijg A10 suited.
BB is redelijk short. Iedereen fold, ik all in hij callt en ik win.
Nog 4 man (waarvan 1 shortie en ik cl)
Er komt een 3mans all in waar ik niet aan mee doe.
Middelste wint, nog 3 man en ik cl, maar blinds zijn zo hoog, dat t allemaal niet hele veel uitmaakt.
Verschil tussen 2e en 3e plek was best groot, dus ik speel vrij agressief en raise bijna elke hand all in.
Ik krijg 4 x een call van de shortie en verlies ze alle 4 (allemaal rond de 60-40 of 40/60) hij callde 2 x blind.
Na zijn derde call stonden we met 3 man ongeveer gelijk, (ik was laatste, maar scheelde misschine 1 bb met de eerste).
en dan krijg ik 10J, de hand zoals hierboven verteld en ik vlieg eruit.
Al met al echt een leuke avond gehad, wat gasten leren kennen, veel complimenten gehad en de ft gedomineerd, maar helaas vielen de flipjes aan t einde niet de goeie kant op.
Deshotas trouwens ook nog 22e en Jeroen 25e.
Helaas alleen top9 betaald.
Maar goed beide heren waren tevreden, daar we 10% hadden afgesproken...
03:00 uur klaar en lekkere taxi naar huis gepakt, kerel een tientje fooi gegeven, hij blij en ik lekker slapen
The great old Ludwig von...