The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Transfers (en geruchten...)
Flixieluv Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Ik snap trouwens niet dat Ajax (gratis) Vennegoor niet haalt als ze een kopsterke balvaste spits willen hebben.

Waarschijnlijk omdat dan de helft van de scchouders de scc opzegt, waaronder ik en (denk ik) Hoef. Opbokken met die achterlijke gloeilamp elleboog of hesselink!

Blabla net als al die PSV-fans die hun scc zouden opzeggen als PSV Kluivert zou halen.
Reply
SC Heerenveen heeft zich verzekerd van de diensten van De Graafschap-aanvaller Oussama Assaidi. Hij werd de afgelopen week gescout door Riemer van der Velde. Vanochtend bereikten de clubs en zijn zaakwaarnemer Hakim Slimani een akkoord voor vier jaar.
Reply
Sno naar Bristol op huurbasis.


Verder transfernieuws en updates:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/8227622.stm">http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/8227622.stm</a><!-- m -->
Reply
Quote:01 sep 11:53 - Ajax en FC Volendam zijn tot een akkoord gekomen over Jeffrey Sarpong. De middenvelder twijfelt zelf echter nog of hij voor een jaar naar Volendam kiest of dat hij dit seizoen bij Jong Ajax aan de slag gaat.

01 sep 11:55 - Anderson Luis Da Silva (kortweg Luisaõ) zou door Benfica op het laatste moment zijn aangeboden bij Ajax. Of het om een verhuur of verkoop gaat is onduidelijk. Luisaõ is 27 jaar, 1.93 m groot en heeft 34 interlands achter zijn naam waarin hij twee keer scoorde. Afgelopen seizoen kwam de Braziliaan ook al niet veel aan spelen toe.

01 sep 12:11 - Wederom schijnt er, volgens een betrouwbare bron, een speler uit de balkan aangeboden te zijn bij Ajax. Om wie het gaat en op welke positie deze speler speelt is vooralsnog onbekend. Hier en daar duikt op dat het om Duško Tošić zou gaan, een 24-jarige middenvelder afkomstig van Werder Bremen.

01 sep 12:20 - Onze bron meld dat Ajax met deze speler van de balkan (niet Pantelic) nu ook rond zou zijn en dat alleen de medische keuring nog roet in het eten zou kunnen gooien. Vooralsnog wordt er nog steeds geen naam genoemd, maar naast Tosic zou het ook om Igor Prahic van Varteks Varaždin kunnen gaan. Prahic is een centrale verdediger van 22 jaar oud en is 1.89 m lang.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
Peter Wrote:Gelukkig lijkt die Lejsal wat beter?

Heerenveen heeft zich toch niet versterkt?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Gelukkig lijkt die Lejsal wat beter?

Heerenveen heeft zich toch niet versterkt?

Dat zegt ie ook niet. Hij zegt "lijkt" beter. Jij weet ook wel dat alles beter is dan VdB en Steppe maar je bent weer eens aan het woordneuken
(\__/)
(O.o )
(> < )
Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
-----------------------------------------------------
HT: Vlampijpse Boys (209564)
Reply
Legion Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Gelukkig lijkt die Lejsal wat beter?

Heerenveen heeft zich toch niet versterkt?

Dat zegt ie ook niet. Hij zegt "lijkt" beter. Jij weet ook wel dat alles beter is dan VdB en Steppe maar je bent weer eens aan het woordneuken

LIJKT beter, inderdaad. Dat suggereert een verbetering tov van vorig jaar. Zonder Lejsal waren we uitgeschakeld in Europa en hadden we onze handjes mogen dichtknijpen als we nu boven RKC hadden gestaan.

Deze opmerking was alleen maar om deze discussie te stoppen. Peter en ik hebben een andere mening:
Peter wijt het aan minder kwaliteit, ik aan de aanpak van Sollied, die niet aanslaat.

Klaar. Einde discussie.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Gelukkig lijkt die Lejsal wat beter?

Heerenveen heeft zich toch niet versterkt?

Dan kunnen ze toch wel op 1 positie versterkt zijn? 9 posities hetzelfde, 1tje wat beter en 1tje heel veel minder. In totaal dus niet versterkt ivm vorig jaar.
Reply
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Gelukkig lijkt die Lejsal wat beter?

Heerenveen heeft zich toch niet versterkt?

Dan kunnen ze toch wel op 1 positie versterkt zijn? 9 posities hetzelfde, 1tje wat beter en 1tje heel veel minder. In totaal dus niet versterkt ivm vorig jaar.

1tje heel wat beter en eentje wat minder. Maar het ligt niet zozeer aan het probleem of we nu wel of niet versterkt zijn. Heerenveen heeft vorig jaar onder de maat gepresteerd met de 5e plaats. Kijk naar het aantal tegengoals, wat veelal zijn oorzaak heeft in het 'zone-verdedigen' van Sollied. Prima systeem als het werkt, maar dat doet het niet in Heerenveen. Als je nu weer een normale verdedigende tactiek hebt, vergelijkbaar met NAC of FC Utrecht, komt het allemaal wel goed. Met of zonder Pranjic. En trouwens, zo goed was Pranjic het laatste half jaar niet. Je maakt hem belangrijker dan dattie was. Hij maakte meer fouten dan dat jij weet. Dat maskeerde hij inderdaad met veel goals (de meesten uit penalties en vrije trappen). Maar hij was vooral uit op scoren om op die manier op te vallen bij de scouts. En dat is hem prima gelukt, maar als teamspeler presteerde hij het laatste half jaar vér onder de maat met zijn kwaliteiten.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
ja, maar als je anders verdedigd had had je misschien ook minder goals gemaakt. dat weet je allemaal nooit.

wel ben ik eens dat de huidige stand op de ranglijst niet de kwaliteit van heerenveen aangeeft en dat er dus meer aand e hand moet zijn.

het zal sollied zijn, maar ik denk ook een gebrek aan kwaliteit (iig onder de fitte spelers) en een doelpuntenmaker.
Reply
waf Wrote:ja, maar als je anders verdedigd had had je misschien ook minder goals gemaakt. dat weet je allemaal nooit.

wel ben ik eens dat de huidige stand op de ranglijst niet de kwaliteit van heerenveen aangeeft en dat er dus meer aand e hand moet zijn.

het zal sollied zijn, maar ik denk ook een gebrek aan kwaliteit (iig onder de fitte spelers) en een doelpuntenmaker.

Sollied wordt hier wel gezien als vreemde snuiter. Een einzelgänger met zijn eigen ideeën. Zolang hij succes heeft, hoor je niemand daar over. Wat mij betreft mag de trainer hier een colombiaanse she-male zijn die de hele dag in een roze overall rondloopt met een bouwvakkershelm op, als ie succes heeft....prima.

Gebrek aan kwaliteit onder de nu beschikbare spelers ben ik misschien met je eens, maar het hele elftal zwalkt aan alle kanten. Je zou juist verwachten dat spelers als Kalou, Ingelsten en Elyounoussi hun kans nu pakken. Maar invallen en jezelf waarmaken in zo'n zwalkend team zonder vertrouwen, moet jij alles vanaf weten, waf. ;-) De verdedigers van Heerenveen is niet minder dan de verdedigers van NAC, Utrecht of NEC, die wél op de nul kunnen spelen. Je ziet nu dat de middenvelders niet naar voren durven om de aanval te ondersteunen. Je ziet eerst een keeper, dan 4 verdedigers, dan 3 middenvelders die overal lopen behalve waar ze echt moeten lopen, omdat ze zien dat de verdediging hun nodig heeft.......dan een hele tijd niks en dan 3 aanvallers. Waarbij de aanvallers zich laten zakken om de bal op te halen. Roda thuis was een goed voorbeeld, 0-0 en nauwelijks een kans gecreeerd. Met de komst van Losada werd het al wat beter, maar die zit tegen NAC uit opeens weer op de bank.....

Het is vooral een kwestie van vertrouwen, als je het mij vraagt. Of we echt een doelpuntenmaker missen, weet ik niet. We hebben ooit de CL gehaald met Harris Huizingh is de spits....maar destijds stond de verdediging als een blok met een echte leider: Gerard de Nooijer. Ben eerder van mening dat we zo'n type speler missen. Gewoon Djuric erin. Ipv een aanvoerderband en Rambo-band om zijn hoofd en als de scheidrechter fluit, dan vreet ie zijn kop eraf. ;-)

Komt wel goed, schatje.

Jan de Jonge lijkt mij een prima persoon om dit weer op de rails te krijgen. Ik ken hem persoonlijk als trainer (jaar training van hem gehad). Iig een goede voor de groep en de teamgeest.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Mukkus Wrote:
waf Wrote:ja, maar als je anders verdedigd had had je misschien ook minder goals gemaakt. dat weet je allemaal nooit.

wel ben ik eens dat de huidige stand op de ranglijst niet de kwaliteit van heerenveen aangeeft en dat er dus meer aand e hand moet zijn.

het zal sollied zijn, maar ik denk ook een gebrek aan kwaliteit (iig onder de fitte spelers) en een doelpuntenmaker.

Sollied wordt hier wel gezien als vreemde snuiter. Een einzelgänger met zijn eigen ideeën. Zolang hij succes heeft, hoor je niemand daar over. Wat mij betreft mag de trainer hier een colombiaanse she-male zijn die de hele dag in een roze overall rondloopt met een bouwvakkershelm op, als ie succes heeft....prima.

Gebrek aan kwaliteit onder de nu beschikbare spelers ben ik misschien met je eens, maar het hele elftal zwalkt aan alle kanten. Je zou juist verwachten dat spelers als Kalou, Ingelsten en Elyounoussi hun kans nu pakken. Maar invallen en jezelf waarmaken in zo'n zwalkend team zonder vertrouwen, moet jij alles vanaf weten, waf. ;-) De verdedigers van Heerenveen is niet minder dan de verdedigers van NAC, Utrecht of NEC, die wél op de nul kunnen spelen. Je ziet nu dat de middenvelders niet naar voren durven om de aanval te ondersteunen. Je ziet eerst een keeper, dan 4 verdedigers, dan 3 middenvelders die overal lopen behalve waar ze echt moeten lopen, omdat ze zien dat de verdediging hun nodig heeft.......dan een hele tijd niks en dan 3 aanvallers. Waarbij de aanvallers zich laten zakken om de bal op te halen. Roda thuis was een goed voorbeeld, 0-0 en nauwelijks een kans gecreeerd. Met de komst van Losada werd het al wat beter, maar die zit tegen NAC uit opeens weer op de bank.....

Het is vooral een kwestie van vertrouwen, als je het mij vraagt. Of we echt een doelpuntenmaker missen, weet ik niet. We hebben ooit de CL gehaald met Harris Huizingh is de spits....maar destijds stond de verdediging als een blok met een echte leider: Gerard de Nooijer. Ben eerder van mening dat we zo'n type speler missen. Gewoon Djuric erin. Ipv een aanvoerderband en Rambo-band om zijn hoofd en als de scheidrechter fluit, dan vreet ie zijn kop eraf. ;-)

Komt wel goed, schatje.

Jan de Jonge lijkt mij een prima persoon om dit weer op de rails te krijgen. Ik ken hem persoonlijk als trainer (jaar training van hem gehad). Iig een goede voor de groep en de teamgeest.

Ik geloof dat Gullit eraan komt:
[Image: guillet_468x637.jpg]
(\__/)
(O.o )
(> < )
Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
-----------------------------------------------------
HT: Vlampijpse Boys (209564)
Reply
Nee, doe mij Guus Hiddink maar. Die heeft na zijn Rusland avontuur wel trek ik een rustig bestaan in Fryslan met een mooie uitdaging van een ambitieuze subtopper. :wink:

(onthou deze post)
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Mukkus Wrote:Nee, doe mij Guus Hiddink maar. Die heeft na zijn Rusland avontuur wel trek ik een rustig bestaan in Fryslan met een mooie uitdaging van een ambitieuze subtopper. :wink:

(onthou deze post)

Kan ie in het weekend mooi vissen met Riemer en Foppe. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
waf Wrote:ja, maar als je anders verdedigd had had je misschien ook minder goals gemaakt. dat weet je allemaal nooit.

wel ben ik eens dat de huidige stand op de ranglijst niet de kwaliteit van heerenveen aangeeft en dat er dus meer aand e hand moet zijn.

het zal sollied zijn, maar ik denk ook een gebrek aan kwaliteit (iig onder de fitte spelers) en een doelpuntenmaker.

Precies, Heerenveen kreeg er veel tegen omdat ze aanvallend speelden. Als De Jonge nu een defensiever elftal gaat formeren zul je er minder tegen krijgen. Maar ook (nog) minder scoren.

En de stand nu geeft zeker niet aan waar Heerenveen thuishoort, maar toch denk ik niet dat er meer aan de hand is dan het ontbreken van een Pranjic voor de broodnodige goals. De ranglijst is nog zwaar geflatteerd na 5 potjes. Groningen en Heerenveen hebben een zeer zwaar programma gehad en staan onderin. Feyenoord een paar makkies en staat prompt bijna bovenaan. Wil niet zeggen dat Feyenoord kampioen wordt en Groningen en Heerenveen onderin blijven. Die worden straks netjes 8e en 9e, achter PSV, AZ, Twente, Ajax, Feyenoord, NAC en Utrecht die gewoon meer kwaliteit hebben dit seizoen. Als iedereen elkaar een keer heeft ontmoet heb je pas een serieuze lijst, in de winterstop dus.
Reply
Peter Wrote:
waf Wrote:ja, maar als je anders verdedigd had had je misschien ook minder goals gemaakt. dat weet je allemaal nooit.

wel ben ik eens dat de huidige stand op de ranglijst niet de kwaliteit van heerenveen aangeeft en dat er dus meer aand e hand moet zijn.

het zal sollied zijn, maar ik denk ook een gebrek aan kwaliteit (iig onder de fitte spelers) en een doelpuntenmaker.

Precies, Heerenveen kreeg er veel tegen omdat ze aanvallend speelden. Als De Jonge nu een defensiever elftal gaat formeren zul je er minder tegen krijgen. Maar ook (nog) minder scoren.

Peter, luister nou eens: Ik zeg niet de Jonge defensiever (moet) gaat spelen, maar waarschijnlijk weer teruggaat naar de 'normale' manier van verdedigen. Gewoon 4-3-3 of evt. 4-4-2, voor mijn part 4-5-1 ZONDER ZONEVERDEDIGING. Dat werkt hier niet.
Dus niet defensiever, maar anders defensief.

Met vertrouwen vanuit een stabiele verdediging gaan voetballen, maar:
A) Er is geen vertrouwen.
B) Er is geen stabiele verdediging (doordat de zoneverdediging niet werkt)
.
Als die 2 er wel zijn, is er ook weer de durf, de lef en drang om naar voren te spelen. En voorin maak je goals. Maar dat begint al achterin met vertrouwen en een stabiele verdediging.

Peter Wrote:maar toch denk ik niet dat er meer aan de hand is dan het ontbreken van een Pranjic voor de broodnodige goals.
Ik weet zeker van wel. Neem dat gerust van mij aan. De sfeer scheen dramatisch te zijn volgens mijn insiders in het ALS. En dat komt niet alleen door de resultaten.

Ben het met je eens dat met deze slechte start en het opnieuw beginnen, we ons dit jaar niet moeten richten op plaats vijf of hoger. Gelijk eindigen met FC Utrecht of NAC zou nog best netjes zijn. Hoewel de directie de doelstellingen voor dit seizoen handhaaft.

Maar dat zien we in de winterstop wel.....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Zonder zoneverdediging heb ik straks nog minder vertrouwen in Heerenveen. Confused Bv. PSV kan naar hartelust positiewisselen voorin en op het middenveld tijdens een duel met de huidige spelers en spelwijze, dan wordt de Heerenveendefensie dus knettergek als iedereen zn eigen mannetje achterna moet gaan lopen.
Tis wat Van Hanegem laatst eens in een column schreeft over Afellay. Bijna elke tegenstander offert tegenwoordig een mannetje op om hem onschadelijk te maken. Als Afellay dan simpelweg steeds bij een andere speler van de tegenpartij in de buurt gaat lopen heeft hij steeds 2 man bij zich en loopt een ander vrij. Dan ist een kwestie van de vrije man steeds zoeken en de bal ligt zo in het netje. Als Heerenveen met mandekkers gaat spelen voorzie ik dan ook grote problemen tegen een beetje slimme opponenten. :-k
Reply
Over mijn standpunt dat veel handelen op 31 augustus zoals Ajax nu doet vaak geen goed teken is nog even dit stukje:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.sportwereld.nl/voetbal/eredivisie/3457039/Last_minutetransfers_slagen_zelden.html">http://www.sportwereld.nl/voetbal/eredi ... elden.html</a><!-- m -->

Reizend naar Australië moest Guus Hiddink ooit beslissen of hij een zekere Michael Ball wilde hebben.

Via de vliegtuigtelefoon, ergens ter hoogte van Singapore, hoorde de PSV-trainer dat de linksback eerder voor Glasgow Rangers en Everton had gespeeld. Prima, zei Hiddink. Kopen die vent.

Het was vlak voor het sluiten van de transfermarkt en de uitkomst laat zich raden. Ball mislukte hopeloos in Eindhoven. De Engelsman verdiende een vorstelijk salaris, maar kwam in twee seizoenen slechts twaalf keer in actie voor PSV. Het gegeven dat Ball extreem blessuregevoelig was, bereikte Hiddink naar verluidt pas op het vliegveld van Sydney.

Last minute-transfers zijn gedoemd te mislukken, zo leert een snelle blik op de recente geschiedenis. Wie vandaag vóór 18.00 uur nog vlug een speler wil kopen, is gewaarschuwd. PSV strikte vlak voor die transferdeadline van 2005 niet alleen Michael Ball, óók Michael Reiziger. En een jaar later strikte de Eindhovense club nét op tijd een buitengewoon illuster trio: Patrick Kluivert, Jan Kromkamp en Diego Tardelli.

Feyenoord haalde de laatste jaren vier spelers op het allerlaatste moment: John Owoeri, Angelos Charisteas, Chun-Soo Lee en Denny Landzaat. Een kwartet dat geschiedenis schreef, maar om de verkeerde redenen.

Owoeri mocht één keer invallen, Charisteas werd een jaar lang beschimpt en Lee bleek een miskoop met heimwee. Landzaat behoorde de laatste anderhalf jaar tot de bestverdienende spelers van Nederland, maar zit tegenwoordig op de tribune. Geen club die hem wil.

Uiteraard zijn er ook uitzonderingen. AZ kocht Mounir El Hamdaoui in 2007 op het allerlaatste moment van Willem II en spijt heeft de Alkmaarse club nooit gehad. Op de dag van de transferdeadline haalde FC Twente ooit Orlando Engelaar (Racing Genk, 2006) en Ronnie Stam (NAC, 2008) op. Twee spelers die zich inmiddels tot de beste aankopen uit de geschiedenis van de club mogen rekenen.

De grootste miskopen worden meestal uit nood geboren. PSV kocht Ball en Reiziger nadat het kort daarvoor Young-Pyo Lee en Wilfred Bouma was kwijtgeraakt aan Tottenham Hotspur en Aston Villa.

Charisteas werd door Feyenoord gekocht nadat Dirk Kuyt en Salomon Kalou net uit de Kuip waren vertrokken.

Nederlandse clubs zijn vaak gedwongen te reageren op de gekkigheid in de grote landen. De markt wordt geregeerd vanuit Engeland, waar het transfergeweld op de laatste dag vaak voluit losbarst. Er hoeft vanmiddag maar net een club te zijn die verlegen zit om een spits, of de eredivisie is plots een Suárez of een El Hamdaoui armer.

Ajax raakte Wesley Sneijder (2007) en Zlatan Ibrahimovic (2004) allebei op het laatste moment kwijt en beide keren slaagde het niet om op tijd een alternatief te vinden. Vorig jaar hield het Klaas-Jan Huntelaar binnenboord toen Manchester City op het laatste moment een mega-bod uitbracht.

Maar ook de Engelse clubs verslikken zich geregeld zodra de deadline nadert. De komst van Robinho naar Manchester City was vorig jaar de grootste last minute-transfer ooit, terwijl Manchester United zo'n 40 miljoen euro betaalde voor Dimitar Berbatov.

Geen van beiden leverden ze hun geld voorlopig op.
Reply
Die last minutes transfers zijn vrijwel altijd beroerd. Kan je er nog zo'n mooi verhaal omheen lullen (eerst in het 2e, gratis etc etc etc) maar zoals Peter hierboven al een klein overzichtje geeft zijn dit altijd beroerde aankopen. Uiteraard uitgezonderd van de transfers die pas op de laatste dag rondkwamen omdat de onderhandelingen daarvoor (muur)vast zaten.

Bij NEC vorig jaar ook op de laatste dag Bouaouzan en Collins John gehaald. Leuk dat Collins ons thuis langs Udinese schoot maar veel meer was het niet. Ook toen kleefden er al allemaal verhalen aan die spelers, heleboel mensen wisten te zeggen dat het nu toch echt anders was en uiteindelijk was Bouaouzan toch weer de lastige jongen en was John toch weer de dikke luie overbetaalde vedette.
-----------

On topic:
Netjes weer van NEC hoor. Ambities om in het linkerrijtje te eindigen met uitschieters naar boven (europees voetbal). Als je die doelstelling wil bereiken zal je een bank moeten hebben maar nee hoor, ondanks een al jarenlang voorhoede probleem, gokt NEC weer op 1 paard (Vleminckx) en laat Van Beukering gratis naar Graafschap gaan. Het is echt te schandalig voor woorden dat in 3 van de 4 wedstrijden tot nu toe ene POTHUIZEN er in de laatste 10 minuten in moet als SPITS terwijl je fucking Beuk laat gaan.

En tsja... het is ook gewoon vragen om problemen. Vleminckx scheurtje in de meniscus, 6 weken eruit. Ter Voorde (nog niet goed genoeg voor de basis maar iig iets) nierbek ontsteking en in het ziekenhuis.

Nice, Nice... lekker naar Arnhem de 13e met een knalvoorvoede; El Kabir - Tshibamba - Fejzullahuh!

Het begon allemaal leuk dit seizoen maar dat wordt dit jaar gewoon weer voor plaats 10 t/m 13 spelen.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Als ze nou miljoenen kosten, zouden het potentieel beroerde aankopen kunnen zijn. Nu ze bij elkaar bijna niets kosten, kan dat bijna niet. Voldoen ze niet, zijn ze volgend jaar gewoon weer weg en hebben ze relatief weinig gekost.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Tshibamba ook al weg dus dan maar een 442 in Arnhem met El Kabir en Fejzullahuh in de spits en Worm ( WIE?? Fucking mongool Worm idd Undecided Undecided Undecided Undecided ) er hangend achter. Of gewoon maar meteen beginnen met pothuizen in de spits. Lachwekkend zooitje weer..

Haal v/d Gun maar...
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Lamme Lennie Wrote:Als ze nou miljoenen kosten, zouden het potentieel beroerde aankopen kunnen zijn. Nu ze bij elkaar bijna niets kosten, kan dat bijna niet. Voldoen ze niet, zijn ze volgend jaar gewoon weer weg en hebben ze relatief weinig gekost.

Als je zo gaat redeneren, waarom haalt Ajax dan niet gewoon elke transfervrije speler die er nog is? Ze kosten toch alleen een paar miljoen salaris per jaar, das niks joh! Zijn er genoeg en wie weet verrast er wel 1tje positief! V/d Gun is bv. eenzelfde type Kerlon waarvan ik eigenlijk eerder iets verwacht. Even blessuregevoelig, maar scoort tenminste nog eens. En haal Zenden er dan ook bij, dies niet veel minder dan Urby denk ik zo, misschien verrast hij positief! En Vennegoor even als aanspeelpunt erbij. En der zijn ook nog heel wat mooie buitenlandse namen gratis af te halen. Wel allemaal hun mankementen zoals Kerlon en Pantelic, maar ach, als het toch nauwelijks iets kost. Ik noem een Lincoln, Dracena, Seitaridis, Appiah, Lovenkrands, Necati Ates, Ebi Smolarek, Viduka, Vogel en ook Michael Ball heeft nog geen club. :razz:

Maar straks niet zeuren als die Pantelic de hele sfeer in Amsterdam verziekt met zn sterralures als ie een keer op de bank moet zitten, want het kostte toch alleen een paar miljoen salaris. En dan kun je geen miskoop zijn ook al verziek je de hele sfeer waardoor de pleuris uitbreekt. Wink
Reply
Volgens mij heb je maar 11 spelers nodig, dan zoek je toch alleen de meest geschikte opties uit? En volgens mij moeten de spelers zelf ook willen, denk je niet?
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Lamme Lennie Wrote:Mooi! Geen ouwe lullen maar talenten :Big Grin Tevens kost die Kerlon ook nog eens niets (speciaal voor Peter :wink: ).
Alleen jammer dat het weer geen verdedigers zijn.

Ik heb een klein beetje het vermoeden dat Kerlon een soort van aanbetaling is voor Suarez komende zomer.
Kan me niet voorstellen dat Inter gratis een speler te leen geeft met een optie tot koop.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
harry_bierdop Wrote:Tshibamba ook al weg dus dan maar een 442 in Arnhem met El Kabir en Fejzullahuh in de spits en Worm ( WIE?? Fucking mongool Worm idd Undecided Undecided Undecided Undecided ) er hangend achter. Of gewoon maar meteen beginnen met pothuizen in de spits. Lachwekkend zooitje weer..

Haal v/d Gun maar...
Tshibamba speelde echt heel erg goed tegen jong Ajax. Nu top Oss Undecided
Reply
kooltje Wrote:
harry_bierdop Wrote:Tshibamba ook al weg dus dan maar een 442 in Arnhem met El Kabir en Fejzullahuh in de spits en Worm ( WIE?? Fucking mongool Worm idd Undecided Undecided Undecided Undecided ) er hangend achter. Of gewoon maar meteen beginnen met pothuizen in de spits. Lachwekkend zooitje weer..

Haal v/d Gun maar...
Tshibamba speelde echt heel erg goed tegen jong Ajax. Nu top Oss Undecided

hij scoorde 2x zag ik, waarvan 1x met mazzel en 1x omdat ze ruimte weggaven. de 2de helft heb ik niet meer gezien.
Reply
Peter Wrote:Over mijn standpunt dat veel handelen op 31 augustus zoals Ajax nu doet vaak geen goed teken is nog even dit stukje:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.sportwereld.nl/voetbal/eredivisie/3457039/Last_minutetransfers_slagen_zelden.html">http://www.sportwereld.nl/voetbal/eredi ... elden.html</a><!-- m -->

je moet dit verhaal wel relativeren.

dat feyenoord garejas haalde blijf ik verdedigbaar vinden. anders was er geen spits geweest. je bent afhankelijk van wat er nog is, de goeie zijn toch al onder de pannen. bovendien is hij met winst, althans niet met verlies gekocht.

de rest was allemaal matig, maar op het laatste moment zijn iig wel goeie verkopen gedaan. dat is ook een beetje het probleem van nl clubs, de goeien gaan op het laatste moment weg, haal dan nog maar eens een andere speler (waar je daarvoor niet op kon anticiperen omdat je niet weet hoeveel geld je hebt en omdat iedereen al onder de pannen is). stelt het toch allemaal wat in een ander daglicht.

nu is men vooral op koopjes aan het jagen geweest.

denneboom vind ik trouwens een heel goeie zet van sparta.
Reply
Peter Wrote:Zonder zoneverdediging heb ik straks nog minder vertrouwen in Heerenveen. Confused Bv. PSV kan naar hartelust positiewisselen voorin en op het middenveld tijdens een duel met de huidige spelers en spelwijze, dan wordt de Heerenveendefensie dus knettergek als iedereen zn eigen mannetje achterna moet gaan lopen.
Tis wat Van Hanegem laatst eens in een column schreeft over Afellay. Bijna elke tegenstander offert tegenwoordig een mannetje op om hem onschadelijk te maken. Als Afellay dan simpelweg steeds bij een andere speler van de tegenpartij in de buurt gaat lopen heeft hij steeds 2 man bij zich en loopt een ander vrij. Dan ist een kwestie van de vrije man steeds zoeken en de bal ligt zo in het netje. Als Heerenveen met mandekkers gaat spelen voorzie ik dan ook grote problemen tegen een beetje slimme opponenten. :-k

Ik weet niet wat jij onder mandekking verstaat....maar dat betekent niet hetgeen wat jij hier als voorbeeld stelt. Imo betekent dat dat je altijd een man dekt en dat hoeft niet 'je eigen man' te zijn. Stel: Heerenveen - PSV: Dsuzsdak staat linksvoor en wijkt uit naar rechtsvoor. Zie jij bijv. Janmaat achter Dsuazdkak aanlopen, zodat Janmaat linksachter staat? Nee, Popov neemt als linksback dan Dsuszak over. En Janmaat neemt degene over die naar links doorschuift. Dat is met een simpele communicatie of handgebaren makkelijk te organiseren.

Zoneverdediging houdt in dat bijv een Koevermans tussen de 2 centrale verdedigers instaat en die 2 beslissen wie Koevermans opvangt op het moment dat bal naar hem gespeeld wordt. Dan moet je elkaar blindelings aanvoelen, want je moet in een fractie van een seconde reageren. Of ze staan alle twee bij Koevermans of Koevermans blijft compleet vrijstaan. Of ze twijfelen, waardoor Koevermans net die tijd krijgt om een voorsprong te hebben. Of de juiste man pakt Koevermans op, terwijl die andere dan nog gaat kijken wat hij moet doen.....daar gaat het vaak mis. Bij mandekking in het centrum zou je Bak Nielsen 90 minuten op Koevermans kunnen zetten, die hem overal en altijd volgt, terwijl Dingsdag dan de 'vrije opbouwende rol' krijgt. Dat is voor die simpele hersenloze ongeschoolde voetballers (lees:Breuer) een stuk makkelijker. :wink:

Maar goed. Jij bent Peter, dus jij bent het per definitie niet met mij eens.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Pure mandekking is dat je altijd met een vaste tegenstander meegaat. Al gaat ie pissen, je gaat mee. Zonedekking betekent dat je verantwoordelijk bent voor een bepaalde zone (bv ruimte linksachter). Vaak worden spelers overgenomen van elkaar (voorbeeld Dsuzsdak), maar dit is dus geen pure mandekking. Zelfde voorbeeld kun je geven met een middenvelder die doorschuift en een spits die inzakt. Een CV kan nu met de spits mee lopen (mandekking) of hij blijft in zijn zone en neemt de inschuivende middenvelder over (zonedekking). Probleem met zonedekking is (gebrek aan) communicatie waardoor het snel mis kan gaan.

Maar heel de discussie heeft imo vooral te maken met corners/vrije trappen. Als tijdens het veldspel bv de rechts- en linksbuiten switchen, nemen de links- en rechtsachter bijna altijd hun tegenstander over. Anders wordt het snel een zooitje en is het heel makkelijk een verdediging lam te leggen. Pure mandekking zie je vaak alleen om de sterkste ve tegenstander onschadelijk te maken (bv de brama - de Guzman).

BIj corner/vrije trap pak je een vaste tegenstander en blijf je bij hem, je vreet hem op (mandekking) of je bent verantwoordelijk voor een bepaalde zone (bv eerste paal met een straal van een meter). Hier is je directe tegenstander minder van belang en focus je vooral op je zone en de bal. Kan je voordeel opleveren (minder verdedigers) maar gaat vaak fout. Fey speelde zo volgens mij ook vorig seizoen onder verbeek(???)
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Ekslem Wrote:Pure mandekking is dat je altijd met een vaste tegenstander meegaat. Al gaat ie pissen, je gaat mee. Zonedekking betekent dat je verantwoordelijk bent voor een bepaalde zone (bv ruimte linksachter). Vaak worden spelers overgenomen van elkaar (voorbeeld Dsuzsdak), maar dit is dus geen pure mandekking. Zelfde voorbeeld kun je geven met een middenvelder die doorschuift en een spits die inzakt. Een CV kan nu met de spits mee lopen (mandekking) of hij blijft in zijn zone en neemt de inschuivende middenvelder over (zonedekking). Probleem met zonedekking is (gebrek aan) communicatie waardoor het snel mis kan gaan.

Maar heel de discussie heeft imo vooral te maken met corners/vrije trappen. Als tijdens het veldspel bv de rechts- en linksbuiten switchen, nemen de links- en rechtsachter bijna altijd hun tegenstander over. Anders wordt het snel een zooitje en is het heel makkelijk een verdediging lam te leggen. Pure mandekking zie je vaak alleen om de sterkste ve tegenstander onschadelijk te maken (bv de brama - de Guzman).

BIj corner/vrije trap pak je een vaste tegenstander en blijf je bij hem, je vreet hem op (mandekking) of je bent verantwoordelijk voor een bepaalde zone (bv eerste paal met een straal van een meter). Hier is je directe tegenstander minder van belang en focus je vooral op je zone en de bal. Kan je voordeel opleveren (minder verdedigers) maar gaat vaak fout. Fey speelde zo volgens mij ook vorig seizoen onder verbeek(???)

Zonedekking op de vleugels is niet vreemd, linksvoor zakt terug naar het middenveld en de spits wijkt uit naar linksvoor. Rechtsachter neemt dan de spits over. Om maar een simpel voorbeeld te noemen. Zone dekking in het centrum is veel lastiger, zoals dat hier werkt: Dembele en Hamdoui moeten door 3 man van Heerenveen opgevangen worden: Dingsdag, Breuer en de verdedigende mid, Svec. Met mandekking zet je 2 centrale verdigers op hun 2 centrale aanvallers en is de derde degene die backup geeft. Qua organisatie en communicatie, komt dit niet van de grond. Kijk de beelden van FC Twente - SC Heerenveen er maar op terug. 2 verdedigers van Heerenveen, die elkaar aankijken van 'Jij moet nu toch met Nkufo mee lopen?", terwijl Nkufo al voor de 4vierde op 2 meter voor Steppe stond. Twente scoorde nu 6x, maar dat gewoon dubbele cijfers moeten zijn. Wolfsburg uit, iden dito.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply


Forum Jump: