Threads: 31
Ze stonden (mits ze op de alternate list zouden staan) wel in de buurt van de alternates, sterker nog, ze zouden daarboven hebben gestaan. Maar om een voor mij niet bekende reden zijn ze geen alternate.
Youzhny zal er inderdaad weer staan in Miami, maar toch jammer dat hij nu een beetje uit zijn streak gehaald wordt.
Threads: 97
Ze zijn wel degelijk alternate, Istomin op de 103e plaats en Marchenko op de 119e plaats. Maar ze zijn nu pas bij plek 90 (Russell) die in het hoofdschema komt. Ze zullen er dus ook niet meer inkomen aangezien de qualis vanmiddag al beginnen. Ik had het toch laatst uitgelegd?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Ja, alleen de alternate list die ik heb gevonden staan ze niet bij. Maar dat zal dan zijn omdat ze zo laag staan. Dit verandert overigens mijn mening niet dat het krom is.
Dat het krom is, valt iets voor te zeggen. Zo is het ook vreemd dat Rochus hier nog driecte toegang heeft, terwijl ie momenteel 136e staat. Maar er zal ongetwijfeld wel een goede reden voor zijn dat ze die entry deadline 5 weken voor het toernooi leggen. Je kunt natuurlijk ook niet een paar weken van te voren pas de spelers laten inschrijven, dat wordt chaos.
Istomin en Marchenko hebben in dezen gewoon pech dat ze net in die tussenweken goed gepresteerd hebben. En zo hebben anderen weer geluk. Zo krom vind ik het niet.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Het gaat mij om het moment waarop spelers afvallen (net voor het toernooi). Die oudere ranking blijft dan tellen, terwijl er voor de quali's weer een andere ranking geldt. Het kromme zit er imo dus in dat bijvoorbeeld de nummer 6 van de quali lijst ineens doorschuift omdat hij op een ander meetmoment (die van de MD entry list) toevallig hoger stond.
Eerlijker zou het dus volgens mij zijn om de entry deadline van de MD en de QD gelijk te leggen, zodat het doorschuiven wat logischer wordt.
Maar vind je het dan krom omdat het oneerlijk is tegenover in dit geval Istomin en Marchenko, of vind je het krom dat die twee lijsten nu door elkaar heen lopen? In het laatste geval is het gewoon een kwestie van wennen. Je weet nu de regels en dan ben je er snel genoeg aan gewend.
In het eerste geval is er volgens mij niet echt een oplossing. Als je de deadline voor de quali-list ookk 5 weken van tevoren legt, is het ook weer oneerlijk voor gasten die tussentijds zijn gestegen. Ik denk dat ze dit vroeger doen omdat het zo een betere afspiegeling is van de ranglijst. En omdat deze gasten niet zoveel rekening hoeven te houden met planning, startgeld, etc.
Het tweede geval dus, met als gevolg dat het eerste geval daardoor opgeldt doet. En het wennen vind ik nou niet zo'n sterk argument, ik probeer hier inhoudelijk een discussie te voeren, waarbij ik argumenten aandraag.
En over jouw laatste alinea. Tsja dat het oneerlijk is tegenover gasten die in de tussentijd zijn gestegen, zit wat in, maar die gevolgen zijn marginaal (of je nou 3e of 7e geplaatst bent maakt ook weinig uit). Het voordeel is wel dat het doorschuiven een stuk duidelijker wordt als je het tegelijk legt.
En hoe een vroegere deadline een betere afspiegeling vormt van de ranglijst zie ik eerlijk gezegd niet. Een ranglijst is toch altijd een momentopname, dan maakt een week eerder of later toch niets uit?
Die gevolgen zijn juist niet marginaal. Bij qualis gaat het over lagere regionen van de ranglijst en daar zijn heel vaak flinke verschuivingen. Zo zou bijvoorbeeld iemand als Mahut of Muller dan niet binnen komen, terwijl die een paar weken later 100 plaatsen stijgen.
Je hebt het dus over duidelijker en niet eerlijker. En dan zeg ik dus dat als je de regels weet, het heel duidelijk is.
En als je het over momentopnames hebt, vervalt het hele gevoel van of het al dan niet eerlijk is.
Dat is natuurlijk inherent aan het systeem, maar juist het gebruik van twee verschillende momentopnames is waar ik een raar gevoel bij krijg. Want jouw punt mbt Mahut en Muller is natuurlijk waar, maar hetzelfde geldt voor jongens als Marchenko en Istomin nu. Kortom, een cutoff moment kom je niet onderuit, maar nogmaals, het gebruik van verschillende momenten voor 1 toernooi is imo krom.
Goed, een illustratie dan (even fictief). Op de huidige entry list zouden Muller en Mahut bijzonder laag staan gezien het meetmoment, maar "gelukkig" mogen ze wel meedoen aan de quali's (vanwege het latere meetmoment).
Nu doet zich het zeer uitzonderlijke geval voor dat 30 spelers zich afmelden wegens een uitgebroken griepgolf. Dan krijg je dus het rare geval dat Muller en Mahut niet doorschuiven, maar gasten die niet eens aan de quali's mee mochten doen wegens hun vrije val op de ranking wel.
Tja, zoals ik al zei, het is geluk voor sommigen en pech voor anderen. Dat hou je toch in een dergelijk systeem en vind ik ook niet zo erg. En ik ga hier niet de ATP verdedigen en ik weet ook niet precies wat de redenen zijn voor een latere quali-list deadline, maar ik vermoed dat het is door de dingen die ik noem.
Dat zeg ik dus ook, dat geluk voor de één en pech voor de ander lijkt mij glashelder, daar kom je niet onderuit. Jouw redenen kan ik ook nog wel begrijpen, maar het neemt niet weg dat ik het krom blijf vinden, en ik dus vind dat het beter kan.
Het kan altijd beter, maar ik zie dus geen direct betere oplossing. Dus ook niet de deadlines gelijk stellen, want dat brengt imo minstens net zoveel nadelen met zich mee als voordelen.
Threads: 131
Jammer dat de Q nog niet bekend zijn voor de deadline.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Nee inderdaad, maar we kunnen de nog deelnemende q's wel kiesbaar maken natuurlijk
In dit geval snap ik ook niet echt waarom er voor de woensdag is gekozen en niet donderdag. Zeker ook omdat de mensen nu maar een dag hebben om hun team te maken. Maar het is nu eenmaal zo, het is iig wel duidelijk.
Het is daar trouwens 9 uur vroeger, ze beginnen op z'n vroegst om 19 uur, dus dat wordt weer slecht slapen de komende weken...
Yep, daar vrees ik ook voor.
Qua deadline, iig een aandachtspuntje voor de planning van volgend jaar, als dingen anders/beter kunnen is dat alleen maar goed natuurlijk.
Threads: 328
Let maar op dat Buurs weer de juiste qualifiers pakt. Die gaat weer ontieglijk veel mazzel hebben
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
mindlight Wrote:Yep, daar vrees ik ook voor.
Qua deadline, iig een aandachtspuntje voor de planning van volgend jaar, als dingen anders/beter kunnen is dat alleen maar goed natuurlijk. Ik zie nu pas dat het bewust een dag eerder om 22 uur is gezet. Misschien ook wel verstandig, omdat je als je het op de dag zelf zet, weer gezeik krijgt met dat tijdverschil dat we eerder hebben gehad en anders naar een deadline overdag moet.
Dus het lijkt me wel prima zo, iig de beste oplossing.
Ahh mooi . En volgens mij komt het ook goed. De draw wordt zo snel mogelijk ingevoerd en dan is er voldoende tijd om een fatsoenlijk team samen te stellen denk ik. Wel een toernooi waar het budgetissue als het goed is niet zo speelt, en er dus grote verschillen zullen ontstaan (denk ik).
Threads: 131
Nadal maakt rentree in Indian Wells
INDIAN WELLS - De Spaanse tennisser Rafael Nadal maakt deze week in Indian Wells zijn rentree op de ATP-tour. De nummer drie van de wereld is naar eigen zeggen volledig hersteld van de knieproblemen waar hij al een aantal maanden mee kampt. ââ¬Å¾Ik heb in Indian Wells als titelhouder 1000 punten te verdedigen, maar mijn belangrijkste doel is om goed te spelenââ¬Â, zei Nadal dinsdag.
Nadal gaf in januari tijdens de kwartfinale van de Australian Open tegen Andy Murray geblesseerd op. De 23-jarige Spanjaard meldde zich daarna ook af voor het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam. ââ¬Å¾Ik heb de afgelopen drie weken hard getraind. Ik voel me sterk en mijn knieën doen geen pijn meer. Nu wil ik gewoon weer wedstrijden spelen.ââ¬Â
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Ai, en zo ligt Istomin er in R1 van de quali's af. Op zich wel leuk voor Reynolds die langzaamaan terug lijkt te komen.
Wellicht weet Istomin meer...
buurs Wrote:Nadal maakt rentree in Indian Wells
INDIAN WELLS - De Spaanse tennisser Rafael Nadal maakt deze week in Indian Wells zijn rentree op de ATP-tour. De nummer drie van de wereld is naar eigen zeggen volledig hersteld van de knieproblemen waar hij al een aantal maanden mee kampt. ââ¬Å¾Ik heb in Indian Wells als titelhouder 1000 punten te verdedigen, maar mijn belangrijkste doel is om goed te spelenââ¬Â, zei Nadal dinsdag.
Nadal gaf in januari tijdens de kwartfinale van de Australian Open tegen Andy Murray geblesseerd op. De 23-jarige Spanjaard meldde zich daarna ook af voor het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam. ââ¬Å¾Ik heb de afgelopen drie weken hard getraind. Ik voel me sterk en mijn knieën doen geen pijn meer. Nu wil ik gewoon weer wedstrijden spelen.ââ¬Â Joh.
En hij wilde in Australië ook goed spelen en daar was ie ook titelverdediger.
Ad Wim Wrote:Wellicht weet Istomin meer...
Hehe dat zou natuurlijk goed kunnen
Threads: 8
De database voor het maken van de keuzes in Indian Wells is geopend. Succes iedereen!
Threads: 6
Loting is bekend:
Bovenste helft: Federer - Roddick / Murray - Soderling
Onderste helft: Davy - Nadal / Cilic - Djoko
Threads: 67
Roddick/Tsonga/Davy/Djoko voor mij!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Threads: 21
En Ljubicic gaat gewoon weer de laatste 16 halen, moet in de 3e ronde tegen Simon.
Niets is sterker dan dat ene woord...
|