Threads: 97
buurs Wrote:koppen worden nu geschoren.
Ik denk dat Troicki met zijn huidige ranking wel aan zijn limiet zit. Klopt, maar zo'n DC-finale kan heel veel met je doen. Kijk naar Ferrer en Nadal vorig jaar. Matig 2009, DC winnen en dan een top 2010. Zelfde voor Verdasco in 2008.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
mindlight Wrote:Helaas niet, het kan enkel een morele overwinning worden. En dat zijn de lekkerste.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 31
Ai, daar zat ik lelijk mis, maar het is Servië gegund.
Threads: 67
He i’m back, koploper FTM 2018!
Threads: 131
Quote:Frankrijk boos op Servische 'imbecielen'
BELGRADO - Captain Guy Forget van Frankrijk heeft zondag, na de finale om de Daviscup, hard uitgehaald naar de Servische fans. ââ¬Å¾Het zijn imbecielenââ¬Â, aldus de Fransman. ââ¬Å¾Een deel van de menigte heeft zich echt misdragen.ââ¬Â
Servië won zondag ten koste van Frankrijk voor het eerst in de historie de prestigieuze cup. Het thuisland versloeg Frankrijk in Belgrado met 3-2. In de laatste partij rekende Viktor Troicki in drie sets af met Michael Llodra. Volgens Forget kwam dat mede doordat Llodra iedere keer opzichtig uit zijn concentratie werd gehaald.
ââ¬Å¾Als je naast de tegenstander ook tegen toeschouwers moet spelen die zich continu als gekken gedragen, wordt tennis extra vermoeiendââ¬Â, aldus Forget. ââ¬Å¾We moeten hiertegen optreden. Anders wordt het net als bij voetbal, waar fans er alles aan doen om te winnen.ââ¬Â
Ik kan me nog een potje Frankrijk - Nederland herinneren in een of ander amfitheater (Nimes, 1999?) waar de Franse fans, op zijn zachtst gezegd, ook niet echt sportief waren. En volgens mij was dat het eerste jaar dat Forget de Daviscup-captain van de Fransen was....
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Threads: 328
Oei wat laat Forget hier zich kennen zeg. Als er 1 publiek in West Europa nationalistisch is dan is het Frankrijk wel. Ik vond het allemaal wel meevallen en daarnaast hoort zo'n sfeer bij de Davis Cup. Slechte verliezer die Guy
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Threads: 21
Lekker voor die Fransen. Bah naar volk toch.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Threads: 325
ach ik kan het me wel voorstellen. Ik weet nog dat half nederland op zn kop stond omdat ons 1 corner onthouden was tijdens de finale. Later komt het besef en bedenk je jezelf dat het belachelijk is dat je daarover klaagt.
Threads: 23
Toch vind ik het wel echt typisch voor die Fransen. Klagen steen en been terwijl ze zelf nationalistischer zijn dan de Friezen. Blijft een triest volk idd.
Scholten! Wrote:Toch vind ik het wel echt typisch voor die Fransen. Klagen steen en been terwijl ze zelf nationalistischer zijn dan de Friezen. Blijft een triest volk idd.
Een kleine correctie: de meeste Friezen zijn (heel erg) chauvinistisch, niet nationalistisch.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Mac Wrote:ach ik kan het me wel voorstellen. Ik weet nog dat half nederland op zn kop stond omdat ons 1 corner onthouden was tijdens de finale. Later komt het besef en bedenk je jezelf dat het belachelijk is dat je daarover klaagt. Ten eerste is het Davis Cup en weet je dat dit erbij hoort. Achteraf dit aanhalen als reden van het verlies, is gewoon een zwaktebod.
Ten tweede was het echt zo erg niet. Heb die hele partij gezien en het was bijna altijd muisstil als er geserveerd werd.
Vergelijk dat eens met India, Chili of Roemenië, dat is pas erg...
Ja weet je nog Chili. Hebben ze een keer alle stoelen afgebroken en op de baan gesodemieterd
In het algemeen heb ik het totaal niet op Fransen, maar hier hebben ze wel een punt. Continue waren er (iig vrijdag en zaterdag, zondag niets gezien) gasten tussen die eerste en tweede service door aan het roepen. Vooral Clement kan daar zo heerlijk op reageren :8:
Ad Wim Wrote:Mac Wrote:ach ik kan het me wel voorstellen. Ik weet nog dat half nederland op zn kop stond omdat ons 1 corner onthouden was tijdens de finale. Later komt het besef en bedenk je jezelf dat het belachelijk is dat je daarover klaagt. Ten eerste is het Davis Cup en weet je dat dit erbij hoort. Achteraf dit aanhalen als reden van het verlies, is gewoon een zwaktebod.
Ten tweede was het echt zo erg niet. Heb die hele partij gezien en het was bijna altijd muisstil als er geserveerd werd.
Volgens mij mis je m'n punt een beetje. Ik denk dat hij het zelf ook wel met je eens is maar dat hij dit nu in de frustratie/teleurstelling van het verlies zo zegt.
Ik snap je punt wel, en je ik reageerde ook niet puur en alleen op jou, maar jij vergelijkt het met voetbal, en dat is heel wat anders dan DC-tennis. En je vergelijkt het met een (vermeende) scheidsrechterlijke dwaling, en daar reageer ik ook op dat het zo erg niet was.
Ik vergelijk het niet met voetbal, ik vergelijk de emotie van het verliezen van een DC finale met de emotie van het verliezen van een wk-finale. Ik denk dat die emoties vrij dicht bij elkaar liggen.
Threads: 105
Ad Wim Wrote:Mac Wrote:ach ik kan het me wel voorstellen. Ik weet nog dat half nederland op zn kop stond omdat ons 1 corner onthouden was tijdens de finale. Later komt het besef en bedenk je jezelf dat het belachelijk is dat je daarover klaagt. Ten eerste is het Davis Cup en weet je dat dit erbij hoort. Achteraf dit aanhalen als reden van het verlies, is gewoon een zwaktebod.
Of Marokko, ik heb een keer live Davis Cup Marokko-Engeland zitten kijken. Brak de umpire een wedstrijd af wegens duisternis, de hele tent werd afgebroken. :razz:
[geert mode]Ik heb een keer een wedstrijd van jong Marokko in Tilburg zitten kijken. De hele boel werd afgebroken.[/geert mode]
BOM EROP!
Op Tilburg?
Threads: 5
Tilburgers?
Die ook ja, en joden... (nou Stille!)
Bolkestein: jood heeft geen toekomst in Nederland
Door het toenemend aantal antisemitische Marokkaanse jongeren is er in Nederland geen toekomst meer voor bewuste joden. Dat zegt VVD-coryfee Frits Bolkestein.
(Novum) - Door het toenemend aantal antisemitische Marokkaanse jongeren is er in Nederland geen toekomst meer voor bewuste joden. Dat zegt VVD-coryfee Frits Bolkestein maandag in dagblad De Pers.
Bolkestein doelt op joden die als zodanig herkenbaar zijn, bijvoorbeeld degenen die orthodox zijn gekleed. Zij kunnen hun kinderen volgens hem beter aanraden naar Amerika of Israël te emigreren.
Door het voortwoekeren van het Israëlisch-Palestijns conflict zou ook het antisemitisme blijven bestaan. Arabische tv-zenders die hier via de schotel worden bekeken zouden dat antisemitisme aanwakkeren. Maatregelen zoals het inzetten van lokjoden veranderen volgens hem weinig aan het probleem.
De Pers sprak Bolkestein naar aanleiding van zijn uitspraken in het onlangs verschenen boek Het Verval. Dat boek van Manfred Gerstenberg gaat over het jodendom in Nederland. In het boek wordt er op gewezen dat bij joodse feesten steeds vaker beveiligers aanwezig zijn. Ook is het op sommige scholen niet mogelijk les te geven over de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog omdat allochtone leerlingen daar niets van willen weten.
Is gek joh die Bolkestein!
Threads: 23
mindlight Wrote:In het algemeen heb ik het totaal niet op Fransen, maar hier hebben ze wel een punt. Continue waren er (iig vrijdag en zaterdag, zondag niets gezien) gasten tussen die eerste en tweede service door aan het roepen. Vooral
Clement kan daar zo heerlijk op reageren :8:
Ik kan me Clement nog herinneren in R'dam dit jaar toen wij op de tribune zaten bij zijn partij :8:
Nou idd, als die al een boertje hoorde werd ie gek. En maar steeds omkijken...wat een homo
go for the 2nd serv, michael! :eten:
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Toen werd Berrer een held. En toen werd Clement de grootste lul van de Tour.
Threads: 21
Helden en anti helden worden geboren tijdens ons jaarlijkse tripje naar Ahoy. Hebben we voor komend jaar al een datum?
Niets is sterker dan dat ene woord...
|