The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Transfers (en geruchten...)
waf Wrote:ja, ga een vraag met een wedervraag beantwoorden, dat discussieert lekker idd.

Wat Chelsea in het groot doet, doet/deed Feyenoord wat kleiner......

Quote:Ongezellig wordt het bij Sparta pas als er speelgoed wordt afgepakt. Pikant was het straatgevecht rond Georginio Wijnaldum in 2004, toen nog een parel uit de jeugdopleiding van Sparta. Een kind van West bovendien, opgegroeid op een steenworp afstand van het Kasteel. Totdat Feyenoord het toen 13-jarige voetballertje achteloos wegplukte en dropte op Varkenoord.

Henk van Stee maakte er geen vrienden mee. Het toenmalige hoofd opleidingen van Feyenoord liep 25 jaar lang rond bij Sparta, in diverse hoedanigheden. Als geen ander kende hij Wijnaldum. Uitgerekend Spartaan Van Stee haalde de tiener weg, voor een schamele opleidingsvergoeding.

,,Iederéén kende Georginio,’’ zegt de huidige trainer van De Graafschap nu. ,,Met Jorien van den Herik had ik destijds de afspraak dat we de allergrootste talenten naar Feyenoord zouden proberen te halen. Oók als ze voor Ajax speelden, of bij PSV. Georginio was een supertalent.

Elke club wil de allergrootste talenten aan zich binden, en dat gaat niet altijd even netjes.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Box Brother Wrote:
waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:waarom gaat een ventje van 16 naar engeland.

Waarom gaat een ventje als Mokotjo op jonge leeftijd naar Nederland?

ja, ga een vraag met een wedervraag beantwoorden, dat discussieert lekker idd.

mokotjo is geen eu. in mokotjoland zullen ze heus regels maken dat ze wel wat aan hem verdienen. die hebben nog minder dan wij. ik ken zijn verhaal verder niet, ik weet ook niet of er voor hem betaald is.

Lijkt mij dat Mokotjo wel een EU-lidstaat nationaliteit heeft, anders zou hij onder de afrikaanse regelgeving vallen en volgens mij mag je als EU-land team geen spelers onder 19 vastleggen die uit Azie, Zuid-Amerika of Afrika komen.

kweenie, hij kon ook naar engeland dacht ik. heb je als zuidafrikaan niet toevallig automatisch engelse rechten?
Reply
waf Wrote:
Box Brother Wrote:
waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:waarom gaat een ventje van 16 naar engeland.

Waarom gaat een ventje als Mokotjo op jonge leeftijd naar Nederland?

ja, ga een vraag met een wedervraag beantwoorden, dat discussieert lekker idd.

mokotjo is geen eu. in mokotjoland zullen ze heus regels maken dat ze wel wat aan hem verdienen. die hebben nog minder dan wij. ik ken zijn verhaal verder niet, ik weet ook niet of er voor hem betaald is.

Lijkt mij dat Mokotjo wel een EU-lidstaat nationaliteit heeft, anders zou hij onder de afrikaanse regelgeving vallen en volgens mij mag je als EU-land team geen spelers onder 19 vastleggen die uit Azie, Zuid-Amerika of Afrika komen.

kweenie, hij kon ook naar engeland dacht ik. heb je als zuidafrikaan niet toevallig automatisch engelse rechten?

Van wikipedia dus niet helemaal juist

Wikipedia Wrote:Kamohelo Mokotjo
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Kamohelo Mokotjo
Afbeelding gewenst

Persoonlijke informatie
Volledige naam Kamohelo Mokotjo
Geboortedatum 11 maart 1991
Lengte 167 cm
Been Rechts
Clubinformatie
Spelend bij Feyenoord
Rugnummer 15
Positie middenvelder
Vorige clubs Feyenoord, SBV Excelsior, Supersport United FC
Portaal Voetbal


Kamohelo Mokotjo (Odendaalsrus, 11 maart 1991) is een Zuid-Afrikaans voetballer die in de zomer van 2009 door Feyenoord werd overgenomen van Supersport United FC. Hij werd direct verhuurd aan SBV Excelsior, waar hij een jaar lang ervaring opdeed in de Jupiler League en promotie naar de Eredivisie bewerkstelligde via de play-offs. Na afloop van zijn eerste seizoen in dienst van Excelsior werd Mokotjo uitgeroepen tot regionaal talent van het Jaar. Met ingang van het seizoen 2010/2011 haalde trainer Mario Been hem naar de eerste selectie van Feyenoord, waar hij rugnummer 15 draagt.

2008/2009 Supersport United FC Premier Soccer League 1 0
2009/2010 SBV Excelsior Jupiler League 25 1
2010/2011 Feyenoord Eredivisie 5 0

Pas in 2009/2010 naar Excelsior gekomen en toen 18 jaar oud...
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
Mukkus Wrote:Wat Chelsea in het groot doet, doet/deed Feyenoord wat kleiner......

oh ja joh, dat had ik namelijk nog niet geschreven. fijn dat je dat nog even herhaalt. nuttig ook.

dat staat wat mij betreft ook geheel buiten de discussie. het gaat er om dat engeland veel geld gaat verdienen aan nederlandse talenten en dat we dat als nederland niet zouden moeten willen.

ik ga het niet nog een keer uitleggen aan je, dus als je weer reageert op iets dat ik al geschreven heb zal ik je wel weer gaan negeren.
Reply
Box Brother Wrote:
waf Wrote:
Box Brother Wrote:
waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:waarom gaat een ventje van 16 naar engeland.

Waarom gaat een ventje als Mokotjo op jonge leeftijd naar Nederland?

ja, ga een vraag met een wedervraag beantwoorden, dat discussieert lekker idd.

mokotjo is geen eu. in mokotjoland zullen ze heus regels maken dat ze wel wat aan hem verdienen. die hebben nog minder dan wij. ik ken zijn verhaal verder niet, ik weet ook niet of er voor hem betaald is.

Lijkt mij dat Mokotjo wel een EU-lidstaat nationaliteit heeft, anders zou hij onder de afrikaanse regelgeving vallen en volgens mij mag je als EU-land team geen spelers onder 19 vastleggen die uit Azie, Zuid-Amerika of Afrika komen.

kweenie, hij kon ook naar engeland dacht ik. heb je als zuidafrikaan niet toevallig automatisch engelse rechten?

Van wikipedia dus niet helemaal juist

Wikipedia Wrote:Kamohelo Mokotjo
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Kamohelo Mokotjo
Afbeelding gewenst

Persoonlijke informatie
Volledige naam Kamohelo Mokotjo
Geboortedatum 11 maart 1991
Lengte 167 cm
Been Rechts
Clubinformatie
Spelend bij Feyenoord
Rugnummer 15
Positie middenvelder
Vorige clubs Feyenoord, SBV Excelsior, Supersport United FC
Portaal Voetbal


Kamohelo Mokotjo (Odendaalsrus, 11 maart 1991) is een Zuid-Afrikaans voetballer die in de zomer van 2009 door Feyenoord werd overgenomen van Supersport United FC. Hij werd direct verhuurd aan SBV Excelsior, waar hij een jaar lang ervaring opdeed in de Jupiler League en promotie naar de Eredivisie bewerkstelligde via de play-offs. Na afloop van zijn eerste seizoen in dienst van Excelsior werd Mokotjo uitgeroepen tot regionaal talent van het Jaar. Met ingang van het seizoen 2010/2011 haalde trainer Mario Been hem naar de eerste selectie van Feyenoord, waar hij rugnummer 15 draagt.

2008/2009 Supersport United FC Premier Soccer League 1 0
2009/2010 SBV Excelsior Jupiler League 25 1
2010/2011 Feyenoord Eredivisie 5 0

Pas in 2009/2010 naar Excelsior gekomen en toen 18 jaar oud...

dan zal het zijn dat je geen spelers onder de 18 mag vastleggen. overgenomen van supersport, maar hij heeft wel een niet eu salaris.
Reply
waf Wrote:
Mukkus Wrote:Wat Chelsea in het groot doet, doet/deed Feyenoord wat kleiner......

oh ja joh, dat had ik namelijk nog niet geschreven. fijn dat je dat nog even herhaalt. nuttig ook.

dat staat wat mij betreft ook geheel buiten de discussie. het gaat er om dat engeland veel geld gaat verdienen aan nederlandse talenten en dat we dat als nederland niet zouden moeten willen.

ik ga het niet nog een keer uitleggen aan je, dus als je weer reageert op iets dat ik al geschreven heb zal ik je wel weer gaan negeren.

Feyenoord mag dus wél winkelen in Nederland bij Sparta en Den Haag, maar Chelsea mag niet de grens over om hier talenten op te halen? Als het ene fout is, is het beide fout.

Heerenveen heeft ook spelers als Sulejmani en Djuricic voor opleidingsvergoedingen uit het oostblok gehaald. Zoals Feyenoord weer Mokotjo (250k opleidingsvergoeding, betaald door Blokland) en Erasmus (op 17-jarige leeftijd al een voorcontract en dus transfervrij) naar Nederland heeft gehaald. En zo kunnen we nog wel even doorgaan......

Maar in eerste instantie reageerde ik op de woorden van centre court, met name op de 'engelse ratten'. Zoals ik aangeef dat er ook 'rotterdamse ratten' en 'heerenveense ratten' zijn. Zoals er ook ratten zitten in Twente, Alkmaar, Eindhoven en heul veel ( :wink: ) in Amsterdam.

Maar om hier dieper op in te gaan:
Heeft die jongen nu een contract bij Feyenoord?
Mag je jeugdspelers van 15 überhaupt een contract aanbieden of is dat pas vanaf hun 16e?
Geen idee hoe je dit kan tegenhouden. Pa krijgt waarschijnlijk een baantje als buschauffeur in Londen aangeboden en zoonlief gaat bij Chelsea voetballen......
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
feyenoord mag hem geen contract aanbieden (ik dacht obv nederlandse wet)
chelsea schijnt dat wel te mogen (het schijnt vanaf 15).

als sulemanieland en djuricic land prbolemen hebben met opleidingsvergoedingen dan moet zij daar wat aan doen. daar ben ik niet verantwoordelijk voor. daarbij is het voor die gasten een stuk anders om langer in het oostblok te blijven, dan voor nathan ake in nederland.

wij zijn verantwoordelijk voor nederland. wij moeten met z'n allen het geld voor talenten regelen. engeland is te stom om zelf talenten te regelen, als ze dat hier willen doen moeten ze daarvoor betalen. en iets meer dan een opleidingsvergoeding. dat moet nederland dus snel regelen. we hebben al niks te vertellen, en nu gaan deze miljoenen ook nog naar engeland. en als ik zeg dat we dat niet zouden moeten toestaan, dan ga je een beetje zitten verwijzen naar mokotjo. laat afrika het lekker regelen voor de mokotjos. prima. dan halen we hem niet op. kijken wat hij er dan van bakt?

als wijnaldum van sparta naar feyenoord gaat, heeft dat niets met geld te maken. dat is dus een geheel andere discussie. hij ziet kennelijk sportief meer uitdaging. dat je sportief beter afbent bij chelsea is maar zeer de vraag. daar zal het dus voornamelijk een geldkwestie zijn.
Reply
Quote:als wijnaldum van sparta naar feyenoord gaat, heeft dat niets met geld te maken. dat is dus een geheel andere discussie. hij ziet kennelijk sportief meer uitdaging. dat je sportief beter afbent bij chelsea is maar zeer de vraag

bij Sparta en Feyenoord ook.... :razz:
The great old Ludwig von...
Reply
waf Wrote:feyenoord mag hem geen contract aanbieden (ik dacht obv nederlandse wet)
chelsea schijnt dat wel te mogen (het schijnt vanaf 15).

Ik dacht ook dat ze pas een jeugdcontractje/amateurcontractje (reiskostenvergoeding, zeg maar) mochten tekenen vanaf hun 16e en een profcontract vanaf hun 18e.
Dan zou het wel krom zijn inderdaad, als dat in Engeland al vanaf hun 15e kan.....maar........waarom verkast hij dan niet in de winterstop naar Chelsea? Hij vertrekt pas aan het einde van het seizoen, dus na zijn 16e verjaardag. Ga er dus vanuit dat hij pas na zijn 16e een contract gaan ondertekenen of vindt dit al voor zijn 16e plaats?
Als het beide 16 is: Helaas, jammer. Het kan en mag. En het gebeurt. Bij Heerenveen (zweden, denen, ijslanders, finnen op hun 16e), bij Feyenoord (deze speler werd ook al op zijn 15e uit Zweden gehaald: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Labinot_Harbuzi">http://en.wikipedia.org/wiki/Labinot_Harbuzi</a><!-- m -->), bij andere clubs.....

Dat suggestieve van je is niet helemaal duidelijk:
Quote:als wijnaldum van sparta naar feyenoord gaat, heeft dat niets met geld te maken. dat is dus een geheel andere discussie. hij ziet kennelijk sportief meer uitdaging. dat je sportief beter afbent bij chelsea is maar zeer de vraag. daar zal het dus voornamelijk een geldkwestie zijn.
Je kan ook zeggen dat Wijnaldum voor het geld ging en dat Ake wel degelijk een sportieve uitdaging ziet.

Niet-EU spelers mogen pas vanaf hun 18e in Nederland voetballen in officiële duels. Dus ook daarvoor geldt een Nederlandse wet. Dus niet alleen de regels uit Djuricicland of Mokotjo-land.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
gittermaster Wrote:
Quote:als wijnaldum van sparta naar feyenoord gaat, heeft dat niets met geld te maken. dat is dus een geheel andere discussie. hij ziet kennelijk sportief meer uitdaging. dat je sportief beter afbent bij chelsea is maar zeer de vraag

bij Sparta en Feyenoord ook.... :razz:

nou, ik bedoel sowieso meer bij de jeugd. feyenoordjeugd is in alle geledingen eigenlijk beter dan de sparta jeugd.
Reply
Mukkus Wrote:Als het beide 16 is: Helaas, jammer. Het kan en mag. En het gebeurt. Bij Heerenveen (zweden, denen, ijslanders, finnen op hun 16e), bij Feyenoord (deze speler werd ook al op zijn 15e uit Zweden gehaald: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Labinot_Harbuzi">http://en.wikipedia.org/wiki/Labinot_Harbuzi</a><!-- m -->), bij andere clubs.....

ik zeg toch nergens dat het niet mag? ik zeg dat het onwenselijk is en dat we dat als nederland niet zouden moeten willen en daar wat aan moeten doen? hoe moeilijk kan het zijn voor je? :roll:

Quote:Je kan ook zeggen dat Wijnaldum voor het geld ging en dat Ake wel degelijk een sportieve uitdaging ziet.

toen wijnaldum overstapte was er nog geen sprake van geld. dat kun je dus niet zeggen. nu is er wel sprake van geld. feyenoord heeft ook een aanbieding gedaan, maar dat is kansloos.

Quote:Niet-EU spelers mogen pas vanaf hun 18e in Nederland voetballen in officiële duels. Dus ook daarvoor geldt een Nederlandse wet. Dus niet alleen de regels uit Djuricicland of Mokotjo-land.

dat is een wet wel te bescherming van onze voetballers. mokotjo land moet maar een wet maken voor hun voetballers. zou ik ook zeer begrijpelijk vinden (maar wel de kansen voor afrikaanse voetballers - en die zijn al niet groot- verkleinen).
Reply
waf Wrote:
gittermaster Wrote:
Quote:als wijnaldum van sparta naar feyenoord gaat, heeft dat niets met geld te maken. dat is dus een geheel andere discussie. hij ziet kennelijk sportief meer uitdaging. dat je sportief beter afbent bij chelsea is maar zeer de vraag

bij Sparta en Feyenoord ook.... :razz:

nou, ik bedoel sowieso meer bij de jeugd. feyenoordjeugd is in alle geledingen eigenlijk beter dan de sparta jeugd.

toch ook in t eerste man... maakte een geintje Smile
The great old Ludwig von...
Reply
Brama wil in het contract echter een clausule opgenomen hebben dat hij kan vertrekken indien zich een interessante club uit het buitenland aandient. 'Ik heb het goed naar mijn zin bij FC Twente en wil ook wel voor tien jaar bijtekenen', aldus Brama. 'Maar als de kans op een goede buitenlandse club voorbij komt wil ik die wel kunnen pakken.'

Undecided tsja :roll:
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
El Hamdaoui blijft toch weer weg van trainingsveld Ajax
Tegen de verwachting in heeft Mounir El Hamdaoui zich dinsdag toch niet gemeld voor de eerste training van 2011. De aanvaller zou zich vandaag weer bij Ajax melden, maar was volgens AT5 nergens te bekennen. Ook keeper Maarten Stekelenburg was niet op de training: de reden daarvan is niet bekend. Dario Cvitanich en Bruno Silva waren wel weer van de partij.

---
Tottenham Hotspur-manager Harry Redknapp hoorde inmiddels van Ajax dat Suarez voor twintig miljoen te koop is, zo weet The Independent.

Maar er is een andere partij uit Londen die Suarez zou willen hebben. Arsenal-manager Arsène Wenger ziet het zitten in de international en heeft voor Ajax mogelijk interessant wisselgeld beschikbaar. De Deense aanvaller Nicklas Bendtner wil weg bij The Gunners als hij veroordeeld blijft tot een reserverol.

---
Mido wil weg bij Ajax

Mido (Ahmed Hossam) heeft de clubleiding van Ajax laten weten zijn nabije toekomst ergens anders te zien dan in Amsterdam en per direct een andere uitdaging te willen zoeken. Mido kwam dit seizoen zes wedstrijden voor Ajax in actie, waarin hij drie doelpunten maakte.
De aanvaller kwam deze zomer transfervrij van het Engelse Middlesbrough. Hij hoeft zich om bovenstaande reden en gezien de aard van zijn contract vandaag niet te melden bij de eerste training van Ajax in 2011. De Egyptenaar heeft in Amsterdam een contract dat loopt tot en met 30 juni 2011. Ajax is bereid met Mido mee te denken en mee te praten over de wijze waarop het contract kan worden ontbonden, zodat het mogelijk wordt om voor een andere club uit te komen.
---

En het bleef nog laaaaaaaaang onrustig. :eten:
Reply
Er gaan al veel langer geruchten over een vertrek van Suarez, geen nieuws.
El Ham traint binnen vanwege keelontsteking, herrieschopperij van de pers. Blijft een feit dat hij van mij op mag rotten, gezien de ontstande situatie. Maar niets nieuws dan paar weken geleden toch?
Mido wil weg en mag weg (staat in zijn contract). Bovendien is Cvitanich om hem te vervangen.

Was er bij PSV net zoveel 'onrust' toen Amrabat aan gaf weg te willen?
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Lamme Lennie Wrote:Was er bij PSV net zoveel 'onrust' toen Amrabat aan gaf weg te willen?

Nee, want dat was toch al een bankzitter bij een team dat zonder hem goed draait.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Lamme Lennie Wrote:Er gaan al veel langer geruchten over een vertrek van Suarez, geen nieuws.
El Ham traint binnen vanwege keelontsteking, herrieschopperij van de pers. Blijft een feit dat hij van mij op mag rotten, gezien de ontstande situatie. Maar niets nieuws dan paar weken geleden toch?
Mido wil weg en mag weg (staat in zijn contract). Bovendien is Cvitanich om hem te vervangen.

Was er bij PSV net zoveel 'onrust' toen Amrabat aan gaf weg te willen?

Hoe groot is de kans dat een topsporter in 1 maand tijd eerst een fikse griep oploopt en vervolgens ook nog keelontsteking? En dan ook nog net allemaal bij een speler die ontevreden is. Je gelooft in sprookjes?

Cvita is er toch al jaren? Waarom is Mido dan ooit gehaald? Jammer dat ie nu al gaat. :8:

Verder weinig nieuws misschien, maar wel leuk dat weer bevestigd wordt wat iedereen met gezond boerenverstand voor dit seizoen al kon vermoeden.. de aankopen gaan alleen maar gedoe opleveren.

Amrabat kwam ooit als talent, had best wat kunnen worden, blijkt niet zo, jammer, kan gebeuren. Bij Mido en Hamdaoui kon je het gezeik van mijlenver zien aankomen en toch werden ze gehaald.. dat is het verschil.
Reply
EINDHOVEN - PSV verkeert in acute geldnood. NRC Handelsblad maakt vanmiddag melding van grote financiële problemen bij de Eindhovense voetbalclub. Het jaarverslag van de Eindhovense club verraadt volgens het dagblad dat dit seizoen nog nieuwe deals met banken en sponsors moeten worden gesloten. De club kent een verlies van 17,5 miljoen euro.

NRC Handelsblad meldt dat de situatie nog niet is te vergelijken met de met die bij Feyenoord, waar grotere financiële malaise heerst. ,,Maar PSV-voozitter Tiny Sanders is zich zeer bewust van de ernst van de situatie en is de boel totaal aan het saneren. Maar dat gaat niet in één of twee seizoenen. Het is vrij realistisch dat de club nog dit seizoen tot nieuwe afspraken met de banken en Philips komt,'' aldus de NRC.

De 21-voudig landskampioen is er tot op heden niet in geslaagd nieuwe geldschieters te vinden. ,,We maken ons niet direct zorgen over het voortbestaan, maar het is wel zo dat PSV niet op de huidige weg verder kan gaan. De directie onderhandelt op dit moment met verschillende partijen, onder wie hoofdsponsor Philips, met wie het contract afloopt,'' aldus een zegsman van PSV vanmiddag.

PSV is niet de enige club in Nederland met financiële problemen. Ook Ajax (22,8 miljoen verlies), SC Heerenveen (15 miljoen) en Feyenoord (14,5 miljoen) kennen forse verliezen.

PSV houdt vanavond zijn nieuwjaarsreceptie.
04/01/11 14u37
Reply
Das pas een gevalletje ouwe koeien.. dat jaarrapport ligt er al een maand en bij 32 van de 36 profclubs staat er standaard in dat het niet best gaat. Alsof er iemand was die dacht dat een bedrijf best structureel 17,5 miljoen per jaar tekort kan komen. [-X

Hamdaoui en De Boer hebben het trouwens 1 maand na dato uitgesproken.. kan ook echt alleen in de voetballerij zo lang duren als er een conflict is. Tuuuuurlijk was er niet meer aan de hand dan alleen het feit dat Hamdaoui iets te laat hoorde dat hij niet zo spelen.
Reply
Peter Wrote:Das pas een gevalletje ouwe koeien.. dat jaarrapport ligt er al een maand en bij 32 van de 36 profclubs staat er standaard in dat het niet best gaat. Alsof er iemand was die dacht dat een bedrijf best structureel 17,5 miljoen per jaar tekort kan komen. [-X

jij zal beter op de hoogte zijn van de geldzorgen van psvee. maar die club wordt niet landelijk gevolgd, dus de rest weet het wat later. toch is het niet zo gedateerd als je suggereert, het rapport is immers van 15 december en daarin staat dat psvee op die datum nog geen oplossing heeft voor het gat dat is ontstaan. als er weer geen cl wordt bereikt zal ook het ev van psvee negatief geraken. en dat voor een club die zolang die miljoenen heeft mogen ontvangen.

sterkt mij in de overtuiging dat feyenoord niet zozeer door persoonlijk falen in zwaar weer is gekomen, maar omdat we als land een cl plaats verloren. door de kredietcrisis en het instorten van de transfermarkt komt iedereen op termijn in de problemen. bij psvee had ik dat niet zo snel verwacht.
Reply
waf Wrote:
Peter Wrote:Das pas een gevalletje ouwe koeien.. dat jaarrapport ligt er al een maand en bij 32 van de 36 profclubs staat er standaard in dat het niet best gaat. Alsof er iemand was die dacht dat een bedrijf best structureel 17,5 miljoen per jaar tekort kan komen. [-X

jij zal beter op de hoogte zijn van de geldzorgen van psvee. maar die club wordt niet landelijk gevolgd, dus de rest weet het wat later. toch is het niet zo gedateerd als je suggereert, het rapport is immers van 15 december en daarin staat dat psvee op die datum nog geen oplossing heeft voor het gat dat is ontstaan. als er weer geen cl wordt bereikt zal ook het ev van psvee negatief geraken. en dat voor een club die zolang die miljoenen heeft mogen ontvangen.

sterkt mij in de overtuiging dat feyenoord niet zozeer door persoonlijk falen in zwaar weer is gekomen, maar omdat we als land een cl plaats verloren. door de kredietcrisis en het instorten van de transfermarkt komt iedereen op termijn in de problemen. bij psvee had ik dat niet zo snel verwacht.

Hier, 15 december, dat was dus zelfs een rapport van vorig jaar!

PSV heeft zo lang die miljoenen ontvangen ja, maar dat kon omdat ze ook steeds werden geinvesteerd in goede spelers. Cirkeltje. Nu is er ff niets verkocht voor echte mega-bedragen en dan val je meteen buiten CL en kom je weer in een cirkeltje, nu een negatieve.

Maar ach, PSV heeft altijd nog een stadion dat in geval van nood verpatst kan worden. Zo heet wordt de soep nog niet gegeten.
Reply
Peter Wrote:Hier, 15 december, dat was dus zelfs een rapport van vorig jaar!

PSV heeft zo lang die miljoenen ontvangen ja, maar dat kon omdat ze ook steeds werden geinvesteerd in goede spelers. Cirkeltje. Nu is er ff niets verkocht voor echte mega-bedragen en dan val je meteen buiten CL en kom je weer in een cirkeltje, nu een negatieve.

Maar ach, PSV heeft altijd nog een stadion dat in geval van nood verpatst kan worden. Zo heet wordt de soep nog niet gegeten.

15 december is natuurlijk ontzettend recent, vaker dat de cijfers meer achterlopen.

stadion verpatsen? wie wil dat hebben dan, fc eindhoven? of bedoel je gewoon de gemeente? na steun van philips, nu de steun van de bevolking nodig hebben? klinkt allemaal niet heel goed, ook omdat psveen nou niet echt een je van het jeugdopleiding heeft waar het op kan terugvallen.
Reply
Hoeveel clubs hebben nog een stadion in eigen beheer tegenwoordig? Natuurlijk is het zorgelijk, het is absoluut niet ondenkbaar dat FC Twente dé nieuwe topclub van Nederland wordt, zij zijn als enige echt gezond en doen het prima. Het probleem is verder juist dat de steun van Philips wel meevalt. Ze staan in de naam en toch dragen ze veeel minder bij dan de hoofdsponsor van bv. Ajax. Maar mogelijk gaat dat rechtgetrokken worden. Daarna zal PSV net als bijna alle andere clubs al jaren hebben inderdaad de gemeente nodig hebben. Hebben we wel als 1 van de langste kunnen uitstellen. Uiteindelijk gaat natuurlijk iedere clubs eraan in het huidige systeem.

Zo slecht doet de jeugd van PSV het trouwens niet, alleen een tikkie jammer van de A1, wat toch je vlaggenschip moet zijn:

Teams Overzicht
PSV 1
Competitie:
Positie op ranglijst: 1/18

Jong PSV
Competitie:
Positie op ranglijst: 1/14

PSV A1
Competitie:
Positie op ranglijst: 7/14

PSV B
Competitie:
Positie op ranglijst: 1/12 (PSV B1)
2/13 (PSV B2)

PSV C1
Competitie:
Positie op ranglijst: 2/12

PSV C2
Competitie:
Positie op ranglijst: 1/10

PSV D1
Competitie:
Positie op ranglijst: 1/12

PSV D2
Competitie:
Positie op ranglijst: 1/12

PSV E
Competitie:
Positie op ranglijst: 1/12 (PSV E1)
1/12 (PSV E2)

PSV F
Competitie:
Positie op ranglijst: 1/12
Reply
Suarez: 'Ik blijf bij Ajax en hoop kampioen te worden'
08-01-11




Luis Suárez blijft bij Ajax. De Uruguayaanse aanvaller wordt constant in verband gebracht met een transfer naar de Premier League, maar laat tegenover NUsport weten dat hij in Amsterdam blijft. ''Ik blijf bij Ajax.''
AjaxF-side.NL
''Er zijn veel verhalen geschreven, ook in Nederland. Maar ik heb maar één interview gegeven maar daarin nooit gezegd dat ik weg wil'', aldus de aanvaller, die niets weet van de vermeende interesse van onder andere Tottenham Hotspur. ''Alleen dat ik een contract heb tot 2013. Er worden allerlei clubs genoemd, maar ik weet van niets.''

Suárez wil zich volledig concentreren op de tweede seizoenshelft bij Ajax en hoopt landskampioen te worden. ''Ik hoop kampioen te worden met deze club'', aldus de Uruguayaanse international, die bezig is aan zijn vierde seizoen bij de Amsterdamse club.
The great old Ludwig von...
Reply
De hand van de Boer wordt steeds meer zichtbaar. Echt, ik vind dat ie tot nu toe prima beslissingen neemt en helder communiceert (uitgaande van wat ik lees).

Anita voorlopig geen linksback bij Ajax

Onder Martin Jol was Vurnon Anita steevast de linksback van Ajax. Met Frank de Boer als trainer is dit veranderd en is Anita voorlopig geen optie voor de positie links achterin.

De Boer gaat Anita voorlopig niet gebruiken als linker vleugelverdediger. De drievoudig international zal zich, kijkend naar het oefenduel tegen Hamburger SV, voorlopig moeten richten op het middenveld of eventueel de rechtsbackpositie.

De reden voor het passeren van Anita is volgens De Boer de rechtsbenigheid van de kleine Ajacied. ''Ik wil iemand die goed met links kan passen'', aldus de nieuwe trainer tegenover AjaxLife. Daarmee zijn Urby Emanuelson en Daley Blind nu de opties voor de linksbackpositie. Emanuelson, die Ajax in juni zal verlaten, verhuisde na het opstappen van Martin Jol van de linksbuitenpositie naar linksachter en blijft daar voorlopig de onbetwiste nummer één.

Doordat Eyong Enoh, Demy de Zeeuw en Gregory van der Wiel zekerheidjes zijn in de formatie van De Boer zal Vurnon Anita voorlopig niet aan bod komen. De verdediger cq. middenvelder speelde in de laatste twee seizoenen 41 competitieduels.
The great old Ludwig von...
Reply
dit is geen transfer en ook geen gerucht!

pleur maar lekker op het ajakkesforum! :razz:
Reply
Dit is toch het Ajaxforum?
May The Schwartz Be With You
Reply
gittermaster Wrote:Suarez: 'Ik blijf bij Ajax en hoop kampioen te worden'
Luis Suárez blijft bij Ajax. De Uruguayaanse aanvaller wordt constant in verband gebracht met een transfer naar de Premier League, maar laat tegenover NUsport weten dat hij in Amsterdam blijft. ''Ik blijf bij Ajax.''
AjaxF-side.NL
''Er zijn veel verhalen geschreven, ook in Nederland. Maar ik heb maar één interview gegeven maar daarin nooit gezegd dat ik weg wil'', aldus de aanvaller, die niets weet van de vermeende interesse van onder andere Tottenham Hotspur. ''Alleen dat ik een contract heb tot 2013. Er worden allerlei clubs genoemd, maar ik weet van niets.''

Suárez wil zich volledig concentreren op de tweede seizoenshelft bij Ajax en hoopt landskampioen te worden. ''Ik hoop kampioen te worden met deze club'', aldus de Uruguayaanse international, die bezig is aan zijn vierde seizoen bij de Amsterdamse club.

Ik geloof oprecht dat Suarez graag voor Ajax speelt en best wil blijven, maar blabla wat een dooddoeners zeg.. "er speelt niets, ik wil kampioen worden, dit is zo'n geweldige club enz.enz." soortgelijke nietszeggende dooddoeners had Afellay begin november ook.. dag later kwam Barca en wastie vertrokken. Zo gaat dat in het voetbal.

Maar Suarez weet natuurlijk ook dondersgoed dat de markt nog op slot zit en niemand op dit moment 20M voor hem gaat bieden. 1e seizoenshelft was matig en dan ook nog dat bijten en WK-incident.. neh die jongen zal een hele goeie 2e seizoenhelft moeten ballen als ie nog kans wil maken op een mooie transfer.
Reply
Lamme Lennie Wrote:El Ham traint binnen vanwege keelontsteking, herrieschopperij van de pers.

Vandaag traint ie ook niet.. beetje last van zn knie is dit keer de lezing.

Undecided
Reply
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:El Ham traint binnen vanwege keelontsteking, herrieschopperij van de pers.

Vandaag traint ie ook niet.. beetje last van zn knie is dit keer de lezing.

Undecided

Tsja, dat het een ongelooflijke lapzwans is die zo snel mogelijk weg moet is zeker. Ik doelde met mijn vorige reaktie slechts op het feit dat de pers aangaf dat hij niet trainde, wat hij wel deed. Van mij vertrekt hij liever vandaag dan morgen.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply


Forum Jump: