20-11-2006, 04:12 PM
Marshall Wrote:Kezmania Wrote:Het gaat niet om een klein gedeelte, de groep fundamentalisten is vrij groot. Natuurlijk zitten er ook goede gasten tussen.
Maar je zal ongetwijfeld ook goede ADO fans hebben, die zien we alleen niet, die rennen niet het veld op. De slechte verkloten het voor de goede, dat ligt niet aan ons, de westerse maatschappij, maar aan de slechteriken. :wink:
Het gaat er dus om dat jij de boel zit om te draaien. Niet wij zijn verantwoordelijk voor dat beeld, maar de moslims zelf.
Maar die discussie hebben we geloof ik al 100x met Moker gevoerd :razz:
Dat was mijn punt dan ook niet. Mijn punt was, even teruggelezen zou helpen, dat deze 'aanslagen' (als je het neersteken van een persoon een aanslag kan noemen, behalve een aanslag op diens leven) bij alle geloofsovertuigingen tegenkomt, zelfs bij overtuigingen waar religie niks mee te maken heeft (hoeveel voetbalsupporters wereldwijd steken elkaar neer omdat ze een andere voetbalclub supporten). Alles wat de mens van elkaar onderscheidt kan bij sommigen voor onrust cq oorlog zorgen. Om dan te stellen dat geloof = oorlog vindt ik veels te kortzichtig. Stel dan onderscheid = oorlog... :roll:
Het punt wat je probeert te maken is onjuist.
Dat het overal wel eens voorkomt klopt, maar bij moslims komt het vaker dan gemiddeld voor. Ik heb je de 6e regel laten zien. Duidelijker kan ik het eigenlijk niet maken. Joden en Christenen kennen zoiets niet. Het komt dan ook zelden voor dat er uit geloofsovertuiging gemoord wordt.
Dat wil niet zeggen dat ze niet moorden, maar het zijn geen moorden uit geloofsovertuiging.