23-11-2006, 11:50 PM
Ad Wim Wrote:_Tampie Wrote:Het tennis heeft te lijden onder de suprematie van Federer, dat lijkt me wel logisch. De ATP kan hier echter weinig aan doen, of ze moeten hem met een ijzeren bal aan zijn enkel laten spelen.Ik denk, en dan schep ik niet op, dat ik alle top 50 spelers zou herkennen. Vooral omdat je zovaak op atptennis.com zit, kan je die koppen inmiddels dromen.
Daarnaast denk ik dat de sterren zo onbekend zijn omdat er te weinig tennis wordt uitgezonden op bereikbare kanalen. Veel te veel tennis achter de decoder. Waarom eisen de sponsors in de Masters Series niet dat de rechten naar toegankelijkere kanalen gaan en zo de tv-kijkcijfers hoger zullen zijn, waardoor zij meer hebben aan hun sponsoring. De topspelers zullen dan wel worden herkend en ook als sterren gezien worden, waarmee men zich wil identificeren. Dit aspect is wel te beinvloeden door de ATP maar helaas begrijpen ze dat niet. Tennis is niet zo populair dat veel mensen er voor willen betalen om het te zien. Of sla ik de plank nou helemaal mis. Er zijn bij de top 50 zo al meer dan 10 spelers die ik niet zou herkennen. De beste 50 voetballers zou ik waarschijnlijk allemaal herkennen.
Ja, omdat je ze op internet ziet op een foto. Als ik terugkijk op halverwege de jaren '90, toen was er vreselijk veel tennis op televisie. Op de Duitse zenders sowieso alle Duitse toernooien en Eurosport of het tijdelijke Sportnet, lieten bijna alles zien. Dat waren nog eens tijden....