30-11-2006, 10:12 AM
Ajax kan ook enorm met de handrem erop spelen in een enigszins arrogante en soms misplaatste (in het geval dat het niet misplaatst is is de arrogantie nog wel te pruimen doch nog altijd lichtelijk annoying) idee dat ze ondanks een gelijke stand of met een lichte voorsprong heer en meester zijn op het veld. Ze dringen dan niet echt aan en voelen niet de noodzaak zich sportief te profileren want dat doelpunt valt in hun beleving toch wel... Zo speelde AZ gisteren een groot deel van de wedstrijd ook.
Om nog even op Waf terug te komen: als dit onmacht was dan wil ik wel weten waarom het rondom de periode 70' tot pakweg 80' minuut wel lukte om aan te dringen en zelfs vrij eenvoudig mooie en goede kansen te creeeren en zelfs bij een achterstand nog kansen en een doelpunt te maken? Immers, als dit onmacht was is het wel frappant dat het dan ineens wel lukt en dat het met name in die laatste fase lukt. Want de Tsjechen staan 2-1 voor, trekken zich helemaal terug waardoor de onmacht enkel groter zou moeten worden?!
Om nog even op Waf terug te komen: als dit onmacht was dan wil ik wel weten waarom het rondom de periode 70' tot pakweg 80' minuut wel lukte om aan te dringen en zelfs vrij eenvoudig mooie en goede kansen te creeeren en zelfs bij een achterstand nog kansen en een doelpunt te maken? Immers, als dit onmacht was is het wel frappant dat het dan ineens wel lukt en dat het met name in die laatste fase lukt. Want de Tsjechen staan 2-1 voor, trekken zich helemaal terug waardoor de onmacht enkel groter zou moeten worden?!
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)