30-11-2006, 07:12 PM
Kezmania Wrote:Marshall Wrote:Ajax kan ook enorm met de handrem erop spelen in een enigszins arrogante en soms misplaatste (in het geval dat het niet misplaatst is is de arrogantie nog wel te pruimen doch nog altijd lichtelijk annoying) idee dat ze ondanks een gelijke stand of met een lichte voorsprong heer en meester zijn op het veld. Ze dringen dan niet echt aan en voelen niet de noodzaak zich sportief te profileren want dat doelpunt valt in hun beleving toch wel...
Dream on.... Ajax kan tot de zestien leuk combineren dat het daarna niet lukt heeft niets met een handrem te maken, maar gewoon met een Huntelaar die hopeloos uit vorm is en buitenspelers die geen fatsoenlijke voorzet afleveren.
Ik weet ook echt niet hoe je erbij komt dat het Ajax van de laatste jaren soms met de handrem speelt. Ze hebben simpelweg de klasse niet om zich dat te permitteren.
Ongelooflijk! Heb ik ergens gezegd dat ik Ajax altijd met de handrem vind spelen, heb ik ergens gezegd dat ik Ajax de laatste 10 wedstrijden zo vind spelen, heb ik ergens een specifieke tijds- of plaatsaanduiding gegeven wat op Ajax sloeg?! Je concludeert maar meteen dat het over dit seizoen gaat of over de laatste jaren. Ik noem een "algemeenheid", een houding die Ajax aanneemt, net als Ajax "arrogant" vinden. Of moet je dan ineens gaan verwijzen naar wedstrijd 6 van het seizoen ofzo? Vraag liever eerst eens wat ik bedoel met deze "algemeenheid" alvorens conclusies te trekken.
Enne, uberhaupt een overhaaste conclusie want ondanks dat ik geen Ajakkes-fan ben vind ik "ze hebben de klasse niet" wel heel kort door de bocht.
2001-2002: Landskampioen + bekerwinnaar
2002-2003: 2e in competitie op 1 punt + 2e in beker + kwartfinale CL
2003-2004: Landskampioen + groepsfase CL
2004-2005: 2e in competitie + 1/2 finale beker
2005-2006: 2e in competitie (via playoffs) + bekerwinnaar
Vind ik toch geen lijstje waar het gebrek aan klasse van afstraalt van de laatste jaren. Maar goed, ik ben niet de persoon om Ajax te verdedigen, dat laat ik graag aan anderen over....
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)