13-12-2006, 12:43 PM
Hoef Wrote:Een demissionair kabinet let slechts op de winkel totdat er een nieuw kabinet is en voert het beleid uit dat voor het demissionair worden was ingezet. Verdonk en het kabinet hebben groot gelijk dat ze weigeren te voldoen aan de grillen van labiele types als Halsema en Bos . Wel weer grappig trouwens dat de linkse mongolen niet een motie van wantrouwen maar een van afkeuring indienen. Daarmee geven ze aan dat slechts op dit punt Verdonk een slippertje maakt maar dat haar beleid in algemene zin nog voldoende vertrouwen wekt (ook bij de jute vretende veganisten van links). Kansloze sukkels zijn het; dit zijn echt de calimero's van de politiek, bang dat ze naast een mogelijke kabinetsdeelname pissen.Ten eerste gaat het niet alleen om Halsema en Bos, maar om een meerderheid in de Kamer.
Ten tweede voert een demissioonair kabinet inderdaad het huidige beleid uit, maar het dient zich ook te houden aan een motie als die door de meerderheid gesteund wordt.
Ten derde snap ik ook niet dat er niet allang eerder een motie van wantrouwen jegens Verdonk is ingediend, maar ik ben blij dat het nu eindelijk eens is gebeurd, al is het een motie van afkeuring. Voor de zoveelste keer gaat ze flink in de fout en dat moet maar eens afgelopen zijn.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello