13-12-2006, 01:58 PM
Keyzer Wrote:Wat zijn die structureel grove fouten dan? Dat zij zich aan de letter van de wet houdt? En de Kamer negeren... Pfff, laat me niet lachen...
Verdonk voert haar werk uit volgens de letter van de wet. Dat dit niet strookt met het gedachtengoed van de weggevers van PvdA en SP, betekent toch niet dat ze de Kamer negeert?
Zou mooi worden als we steeds weer opnieuw de wet aan onze laars gaan lappen omdat een Kamermeerderheid het er niet mee eens is. Volgens mij is dan de enige juist procedure dat de wet wordt aangepast... Met het indienen van een motie van afkeuring tegen een minister die gewoon haar werk uitvoert schiet je uiteindelijk niets op.
Ik dacht dat jij je als razende reporter toch wat beter zou inlezen in de materie.
Als eerste je opmerking over de letter van de wet.
Wat staat er in die wet dan??
Bespaar je de moeite van het opzoeken maar in de wet staat dat Onze Minister KAN uitzetten. Er staat echt niet dat ze dit MOET doen. Verschuilen achter het feit dat ze slechts de letter van de wet volgt is hier absoluut geen sprake van (en dat doet Rita ook niet, alleen jij doet dat).
Ten tweede vraag ik mij af waarom jij vindt dat ze de kamer niet negeert. Een meerderheidheid van de kamer geeft haar duidelijk te kennen dat ze moet opschorten. Dit slaat zij volledig in de wind. Hoe vervelend het misschien voor je eigen gedachtengoed is, zal ook een dimissionair minister zich toch iets aan moeten trekken van een kamermeerderheid. Zoiets noem je een demoncratisch stelsel. (er wordt hier trouwens ook geen enkele wet aan de laars gelapt zoals jij suggereert)
Geeft een minister hier vervolgens nog steeds geen gehoor aan, dan moet je ook niet raar opkijken dat je een motie van afkeuring krijgt.
Vervolgens wil ik ook nog wel even reageren op al diegene die hier over links rechts links rechts lopen te miauwen. Volgens mij hebben alleen CDA en VVD tegen de motie v afkeuring gestemd. De rest allemaal voor (incl. Wilders & co). Heeft m.i. dan ook weinig met links of rechts te maken maar gewoon met het feit dat de kamermeerderheid het beleid van Rita afkeurd.
amen.
Make tea, not war