19-12-2006, 03:15 AM
Ad Wim Wrote:Quote:'Van Gaal slechtste bondscoach in 20 jaar'
18/12/2006 20:33
Louis van Gaal vindt Marco van Basten 'geen goede bondscoach', meldde de trainer van AZ onlangs. Van Basten is het commentaar van Van Gaal beu en haalde op zijn beurt zijn criticaster onderuit.
'Ik heb de kritiek van Van Gaal één, twee en ook wel drie keer aangehoord', begon Van Basten maandagavond zijn relaas over de voormalig bondscoach en trainer van Barcelona en Ajax. 'Op een gegeven moment vind ik het tijd om een keer te reageren. Dan is het genoeg. Hij heeft kritiek op mij maar had dat ook op Rijkaard en Advocaat.'
'Ik wil er wel eens op wijzen dat hij misschien wel de slechtste bondscoach van de laatste twintig jaar is. Wij hebben in ieder geval wel het WK gehaald. Dat kan hij niet zeggen. Het is een beetje brutaal dat hij nu zoveel kritiek heeft. Een beetje zelfreflectie lijkt mij op zijn plaats.'
Sinds Oranje zich kwalificeerde voor het EK in 1988 miste het Nederlands elftal slechts één eindronde van een groot toernooi. Dat was in 2002 toen Nederland onder leiding van de toenmalige bondscoach Van Gaal was gesneuveld in de kwalificatieronde.
Van Gaal noemde Van Basten onlangs in een interview met Sportweek geen goede bondscoach, omdat hij niet de spelers oproept die hij nodig heeft voor de manier van spelen die hij beoogt.
Eens, en ook met de stelling van Voetbal Insite, van Gaal moet zijn kop nu eens houden en zich lekker met AZ bezig houden.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]