03-01-2007, 12:35 PM
Treesong Wrote:Ik zie de vergelijking niet helemaal, adriaanNiet en detail, maar mijns inziens wel in de grote lijnen.
Beide films hebben een lichte politieke tint op de achtergrond, maar deze wordt verhuld door een soort queeste waarbij aan de ene kant Tom Hanks Ryan moet zoeken en aan de andere kant moet Eric Bana een hoop Palestijnen ombrengen.
De boodschap wordt in beide films verpakt in een soort thriller-/actieverhaal dat enorm boeit, laat ik dat voorop stellen, maar wel erg Hollywood is. In beide films lijkt het er echt op dat er bepaalde dialogen echt ingeplakt zijn om de geengageerdheid (weet niet of dat een woord is) te verhogen. Die dialogen vind ik ongepast en niet in de film passen en dat vind ik typisch Spielberg. En dat zie ik terug in beide films.
By Saving Private Ryan dacht ik constant aan Tour of Duty, bij Munich dacht ik constant aan Saving Private Ryan. Ik merk dat ik het moeilijk onder woorden kan brengen, maar ik had heel sterk dat gevoel.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello