01-03-2005, 01:34 PM
ZwikZwak Wrote:Ricochan Wrote:Ik vind het verdacht dat er maar spelers blijven komen, terwijl volgens jou de salarissen flink naar beneden zijn geschroeft...
Dit valt onder de begroting van volgend seizoen, dan zullen er ook wel een aantal spelers vertrokken zijn waardoor ze het kunnen betalen!
Inderdaad, en flink naar beneden bijgeschroeft, betekent nog niet dat ze heel weinig betalen hoor :wink: Maar met het salaris van zo'n Jevric kan je binnen de huidige normen zeker 2 spelers van betalen (en volgens mij heeft Rankovic ook zo'n groot salaris).
Harry B Wrote:Dat is het mooiste ervan, KNVB stemt in met een niet sluitende begroting (vorig jaar 4, dit jaar 3 miljoen en volgend jaar 1 miljoen) terwijl als Sittard niet ff 8 ton ophoest voor de belasting ze 3 punten in mindering krijgen
Heeft Sittard dan wel een sluitende begroting? En een begroting is alleen a priori, waarbij je meestal de inkomsten krap begroot en de uitgaven wat hoger, tenminste zo doe ik het altijd... Op die manier creeer je een fictief tekort. Bovendien is het bij Sittard zo dat ze dit soort bedragen ineens niet kunnen betalen, en dat probleem speelt bij Vitesse niet. Hun liquiditeitspositie is toereikend, waarbij dus de schulden voor de vervaldatum betaald kunnen worden. In de begrotingen is ook al rekening gehouden met het aflossen van de schuld.
Dus los van de openstaande schuld heeft Vitesse een sluitende begroting en is zij in draaiende jaren gezond.
Harry B. Wrote:En over AGOVV, Jullie Van der Kraan zegt dat dit absoluut niet is gedaan vanuit finacieel oogpunt maar vanuit SPORTIEF oogpunt!
Sportief is inderdaad de verpakking waaronder ze het brengen, maar je kunt op je vingers narekenen dat er ook een financieel voordeel aan zit.