22-02-2007, 04:52 PM
Past wel in dit topic!
het AD Wrote:Feyenoord-fan wil af van housemuziek
Door GERT ONNINK
ROTTERDAM - ,,We willen geen anonieme housemuziek, maar echte Feyenoord-clubliederen. Als ik in de Kuip zit, hoef ik voor de wedstrijd niet eerst drie kwartier herrie aan te horen.ââ¬â¢Ã¢â¬â¢
Feyenoord-supporter Michiel Beute (31) doet, samen met drie andere aanhangers van de Rotterdamse voetbalclub, een opvallende oproep. Voor de aftrap van de thuiswedstrijden wil hij ââ¬Ëleuke en nostalgischeââ¬â¢ liedjes als ââ¬ËFeyenoord, Feyenoord, wat gaan we doen vandaag?ââ¬â¢ (Cock van der Palm), ââ¬ËHet is feest bij Feyenoordââ¬â¢ (Hermes House Band) en ââ¬ËHuppie, huppie, huppie, Feyenoord is mijn cluppieââ¬â¢ (Willy Batenburg) horen. ,,En niet al die top 40-shit,ââ¬â¢Ã¢â¬â¢ moppert de seizoenkaarthouder van vak VV.
Volgens de Hagenaar is het een trend, opzwepende muziek in voetbalstadions. Hij stuurt deze week een brief aan de directie van Feyenoord met zijn verzoek. ,,Laatst gingen er twee jongens van 14 jaar met ons mee. Die willen ook van de house af. Feyenoord heeft eeen prachtige traditie, die mag niet verloren gaan,ââ¬â¢Ã¢â¬â¢ zegt Beute.
Volgens de Feyenoord Supportersvereniging (FSV) is er volop discussie over de muziek. ,,Er is pas een interne enquete gehouden onder de fans, waaruit een soort top 100 gekomen is,ââ¬â¢Ã¢â¬â¢ zegt Joop Verschuuren. ,,De meeste supporters willen wat stevigere muziek, maar wel gemixt met Feyenoord-liedjes. Het mag niet te zoetsappig zijn, met Frans Bauer of iets uit Amsterdam hoeven we niet aan te komen.ââ¬â¢Ã¢â¬â¢