28-02-2007, 03:33 PM
Vietjes Wrote:Mukkus Wrote:Vietjes Wrote:Mukkus Wrote:T00L Wrote:Vietjes Wrote:De speler Eddy Kloppenberg is gestegen naar 7 op Positiespel.
...en is nog steeds zo traag als een schildpad...
wanneer ga je nou eindelijk eens wat snelheid trainen?
Om die reden wil ik voorstellen om zaterdag Henk Lips in de basis te laten starten i.p.v. Kloppenberg. Positiespel en Spelinzicht van Henk is dan wel lager dan Eddy, maar op andere punten is Henk waardevoller. Aan Acda zie je dat positiespel en spelinzicht van minder invloed is.
En nee, ik doe dit niet om de Klop uit de basis te werken. Uit teambelang zeg: Henk Lips in basis. Met de vernieuwde inzichten die we nu hebben, hebben we meer aan Lips dan aan Kloppenberg.
Als iemand andere ideeen heeft, hoor ik het graag.
Kijk eens aan. Kan je voor mij nog eens samenvatten wat die nieuwe inzichten dan wel niet zijn? Als je me gaat vertellen dat de ruime voorsprong aan snelheid van Henk op gaat wegen tegen het stukken betere spelinzicht, techniek, positiespel en passen van Klop en hiermee wordt ingestemd door de overige teammaten dan ben je geslaagd in een slinkse opzet en dan kan er voor de Klop direct een transfer aangevraagd worden.
Niks slinks. Dat zeg ik toch al in mijn eerste bericht....We zien met z'n allen dat snelheid en tackling zeer belangrijk zijn voor mids. Zeker snelheid. Kijk maar eens naar TRL (da's die ploeg die eerste staat in de Eredivisie...) en naar hun mids. Stuk voor stuk 4/5 of meer op snelheid.
Al heb je 20 op spelinzicht en positiespel, zolang je geen snelheid hebt, win je geen duels, pak je geen bal af. En als je geen bal hebt, wat heb je dan met je spelinzicht, positiespel en techniek? Het beeld van de wedstrijden is duidelijk: eerst de bal veroveren en dan er wat meedoen. Kijk eens naar je % balbezit tov Acda en Meerte Janse, terwijl die 2 mids minder positiespel, minder spelinzicht en minder techniek hebben. Kijk ook eens naar het aantal passes van hun. Het aantal tackles neem ik dan ook nog even mee.
Pak hem beet, 6 weken geleden heb ik je in een PB al geadviseerd om snelheid te trainen....maar toen reageerde je op het forum: "De klop is een aanvallende middenvelder, als iedereen gewoon de bal bij hem inlevert....." :roll:
Het zal allemaal wel. Schijnbaar weet jij het allemaal erg goed en heb je zeer veel kennis van het spelletje. Ik stel voor dat we van coach gaan wisselen.
Ik zeg niet dat ik het allemaal goed weet, misschien zit ik er wel gigantsich naast, dat is ook de reden dat ik de overige teamleden om hun mening vraag. Ik heb inderdaad een bepaalde kennis van dit spelletje en dat is puur gebaseerd op het lezen van de regels, logisch redeneren en de spelerstatistiekjes analyseren (Waarom verstuurt Oosterhuis opeens zoveel passes? Waar zijn de dribbels van Bostoen? Waarom heeft de Klop zo weinig bbz tov de andere middenvelders? Etc.etc.
Ik heb nou eenmaal die onbegrijpelijke drang tot presteren. Dat kan alleen als je het spelletje snapt. Of ben ik de enige die landskampioen wil worden?
Oh, my god, we bought Kenny!